Rafale (Dassault, Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 250
20 059
113
Rafale baleset, szerencsére gépvesztés és komolyabb emberi sérülés nélkül. March 20, 2019. Lehet, hogy volt már.

Informális úton repülni vitt, és nem megfelelően felkészített civil véletlen katapultált, a sorozatos szabályszegések miatt gyakorlatilag önhibáján kívül: amikor a pilóta, akit nem tájékoztattak arról, hogy az utas egészsége miatt a negatív gyorsulást kerülni kéne, egy negatív gyorsulású manővert végzett, az ijedt és nem felkészített utas, akin a g-ruha sem jól volt, és az övei sem voltak elég szorosak, meghúzta a katapult kapcsolóját. A mentőtutaj technikai hiba miatt fel se fújódott, de szerencsére szárazföld felett történt az eset. Az utas ráadásul nem is igazán akart repülni, főleg nem egy sugárhajtású vadászban, végig félt, szociális nyomás hatására fogadta el a neki szánt meglepetés-ajándékot. Egy további technikai hiba miatt a pilóta nem került katapultálásra, pedig a Rafale gépben dupla katapult rendszer van: a személyzet bármely tagja kezdeményezi a katapultálást, mindketten kimentésre kéne kerüljenek. Ennek a hibának köszönhetően tudta a pilóta a gépet épségben letenni.

https://www.aerotime.aero/clement.c...-averted-by-defect-in-civil-ejection-incident
 
M

molnibalage

Guest
Ez a Rafale dolog egy igazi siker- story. Ennyi balfékség hogy jöhet össze?
Nem értem, hogy egy vélhetőleg egyedi műszaki hibából 0 infóval hogyan extrapolálsz a végtelenbe. A Szu-35 egyik példánya gurulópróba alatt semmisült meg 2010-ben. A fenti eset kb. olyan, mintha ez alapján leszaroznád a gépet.

Az YF-16 meg véletlenül felszállt, amikor nem kellett volna...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 354
83 978
113
Rafale baleset, szerencsére gépvesztés és komolyabb emberi sérülés nélkül. March 20, 2019. Lehet, hogy volt már.

Informális úton repülni vitt, és nem megfelelően felkészített civil véletlen katapultált, a sorozatos szabályszegések miatt gyakorlatilag önhibáján kívül: amikor a pilóta, akit nem tájékoztattak arról, hogy az utas egészsége miatt a negatív gyorsulást kerülni kéne, egy negatív gyorsulású manővert végzett, az ijedt és nem felkészített utas, akin a g-ruha sem jól volt, és az övei sem voltak elég szorosak, meghúzta a katapult kapcsolóját. A mentőtutaj technikai hiba miatt fel se fújódott, de szerencsére szárazföld felett történt az eset. Az utas ráadásul nem is igazán akart repülni, főleg nem egy sugárhajtású vadászban, végig félt, szociális nyomás hatására fogadta el a neki szánt meglepetés-ajándékot. Egy további technikai hiba miatt a pilóta nem került katapultálásra, pedig a Rafale gépben dupla katapult rendszer van: a személyzet bármely tagja kezdeményezi a katapultálást, mindketten kimentésre kéne kerüljenek. Ennek a hibának köszönhetően tudta a pilóta a gépet épségben letenni.

https://www.aerotime.aero/clement.c...-averted-by-defect-in-civil-ejection-incident

Volt róla szó még 2019-ben.
 
M

molnibalage

Guest
Elsősorban a francia légierőnek fájt elég sokba, mert -1 kabintető, -1 katapultülés, és soron kívül +1 hátsó-kabin felújítás, ez a legkevesebb amivel megúszhatták. Szerintem ez közel milliós tétel, euróban persze ... és még így is olcsón megúszták, hála egy műszaki/szerelési hibának! A kétüléses Rafale katapult-redszere ugyanis úgy működik, hogy bármelyik kabinból indítják a katapultálást, az előírt sorrendben kimegy mindkét ülés. Most csak a műszaki hiba miatt úszták meg hogy kilője a rendszer a pilótát is és lezuhanjon a gép is!
Az hagyján, de milyen érzés lehet úgy repülni, hogy aztán ki tudja, hogy a folyamat esetleg mégis beindul és felkészülni rá esély semmi....
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 028
113
Az hagyján, de milyen érzés lehet úgy repülni, hogy aztán ki tudja, hogy a folyamat esetleg mégis beindul és felkészülni rá esély semmi....
Hát max annyit lehet felkészülni hogy bekötő hevedereket jó szorosra meghúzni, fej erősen hátrafeszít a fejtámlára (ha mégis berobbanna a piró), aztán irány minél előbb leszállni és közben imádkozni, nehogy esetleg egy teljesen jó gépből mégis kilője az ülés a pilótát ...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 599
65 209
113
Ez addig még igaz is, ameddig a gép le nem szállt. De onnantól, hogy a pilóta kikötötte magát, addig, amíg jó messzire, biztos távolba el nem szaladt, addig közvetlen életveszélyben volt a beélesített ülés miatt. Utána meg a műszaki, akinek oda kellett menni és vissza kellett rakni az összes földi biztosítékot.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 085
57 972
113
Nem értem, hogy egy vélhetőleg egyedi műszaki hibából 0 infóval hogyan extrapolálsz a végtelenbe. A Szu-35 egyik példánya gurulópróba alatt semmisült meg 2010-ben. A fenti eset kb. olyan, mintha ez alapján leszaroznád a gépet.

Az YF-16 meg véletlenül felszállt, amikor nem kellett volna...

Erre a konkrét egyedi esetre gondoltam. Ebben azt hiszem itt mindenki egyetert. Ha félreérthetően fogalmaztam, bocs.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 441
18 067
113
Ezek szerint vissza tudja vinni a fel nem használt bomba fegyverzetet a fedélzetre.

94310980_2294157340687555_5470911874012807168_o.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 935
113
Milyen érdekes hogy a franciák miylen jól elvannak egy típussal is .Hála istennek az oroszoknál is ez fog fenn állni 8 éven belül .Mert frissen gyártott gép nem lesz már csak a szu-57 :D:D
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 260
113
Anno a rádiós majom majdnem csinált egy ilyet, a fékernyőt engedte ki repülés közben. Még jó, hogy nem lassú áthúzás közben, mert akkor lett volna palacsinta...
Azt láttam élőben a kerítésen kívülről...
A Bocskor volt állítólag, de nem nyitotta a fékernyőt, hanem egyből leoldotta, szóval csak kiesett a hátuljából a kis batyu.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
W

Wilson

Guest