Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

G

Galthran

Guest
Több évtizedre vesszük. Az elérhető legkorszerűbb kellene.

Ne abból indulj ki, hogy most mi van. A lynx el fog kísérni minket az elkövetkezendő 40 évben.
én értem de mi jöhwt szóba mondjuk a szlovákoknál? cv90, lynx meg puma, ugyanez kb a többinél is, szerbeknek meg vmi orosz csoda

ilyen környezetben hová kell helyezni a lynxünket és a többi technikával együtt mennyire hatékony a lehetséges ellenség(kb románia vagy ukrajna, de ha 40 évre előre számolunk akkor ki tudja, talán más is) ellen?
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 310
14 053
113
Tudsz-e véletlenül arról, hogy az első megrendelésért cserébe extra garanciát vállalzmvolna az RM, például 2-3 évig tartó ingyen szervízt, pótalkatrész ellátást?
Ez nem úgy működik, hogy hivatalosan nem vesszük át a járműveket (nem ismerjük el a teljesítést és nem fizetjük ki a járművet teljesen), amíg nem tudja az ígért paramétereket, képességeket?
Valószinutlen, hogy a RM lágyabbszivú lenne, mint a GDELS, aki még a britteknek is olyan szerzodést nyomot, hogy futhatnak a pénzuk után, még ha nem is veszik át az ASCODokat. Nem jóindulatból hajlandóak egy hadiipari komplexumot kiépíteni Mo számára.

Legjobb IFV nem lesz, de a top 5-ben szerintem elfér. Ez meg szerintem bőven elég.
A mai kínálatt mellet simán és legalább 10-15 évig még akár meg is tarthassa ezt a pozíciót.

----
@Galthran : A Puma még nem volt próbán, de a hattagú deszanttér amúgy is kicsi lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 493
18 512
113
Legjobb IFV nem lesz, de a top 5-ben szerintem elfér. Ez meg szerintem bőven elég.
Én szerintem még bele lehet nyúlni a koncepcíóba. Ha valaki belenyúlhat, az az MH. Az egyetlen vevő.
Talán még az amcsi tenderen is előnyére válna, ha fogyna kicsit a tömegéből. Muszáj alacsonyabbra venni a testet, azzal sokat nyerne minden téren.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 028
38 384
113
Ha egyébként ilyen lassan kerül ki kalapálásra végleges
Valószinutlen, hogy a RM lágyabbszivú lenne, mint a GDELS, aki még a britteknek is olyan szerzodést nyomot, hogy futhatnak a pénzuk után, még ha nem is veszik át az ASCODokat. Nem jóindulatból hajlandóak egy hadiipari komplexumot kiépíteni Mo számára.
Oké, de idáig nem is volt hajlandó megvenni ezt prototípus szintjén épp, hogy létező cuccot! :D
(Jó, most már van tesztelhető prototípus Ausztráliában, de amikor tárgyalgattak róla, akkor még itt sem tartottak vele)
Kipróbálatlan típus esetében az első vásárló joggal vár erős garanciákat...

GDLS legalább mondhatta, hogy a spanyoloknál és az osztrákoknál "milyen jól bevált" az ASCOD...

A szerződés valószínűleg úgy sem fog kiderülni egyhamar...bízzunk M.G.-ben! :)
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
S

speziale

Guest
A kalkulált max. teherbírással kapcsolatban:
Ha nem az lett volna a cél a legelejétől, hogy 50t-s kapacitást el tudjanak érni, akkor vajon miért választották ki az 55+ tonnás PZH2000 felfüggesztését és lánc rendszerét? :cool:

áruld már el mi máshoz is tudtak volna ezen kívül nyúlni?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 028
38 384
113
Én szerintem még bele lehet nyúlni a koncepcíóba. Ha valaki belenyúlhat, az az MH. Az egyetlen vevő.
Talán még az amcsi tenderen is előnyére válna, ha fogyna kicsit a tömegéből. Muszáj alacsonyabbra venni a testet, azzal sokat nyerne minden téren.
Esetleg gumi lánctalp?
Nagy trend napjainkban és 1-2 tonna máris spórolható...mondjuk nem tudom, hogy mennyire megbízható a hagyományoshoz képest...
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 310
14 053
113
Én szerintem még bele lehet nyúlni a koncepcíóba. Ha valaki belenyúlhat, az az MH. Az egyetlen vevő.
Talán még az amcsi tenderen is előnyére válna, ha fogyna kicsit a tömegéből. Muszáj alacsonyabbra venni a testet, azzal sokat nyerne minden téren.
Azután, hogy KF31-bol meg volt hizlálva KF41-re, kicsit lefaragni KF36-ra? :oops:
Hydropneumatika is segítene ... és az esetleges rezgés is kissebb lenne. :cool:
 
S

speziale

Guest
Én inkább vagyok gazdasági mint katonai szakember,

akkor elmagyarázom a problémát gazdasági nyelven:

1) a Puma mint harceszköz jobb mint a Lynx
2) kisebb vele a kockázat, hiszen rendszerben van, van vele üzemeltetési tapasztalat és a gyerekbetegségeit mára (jórészt) kinőtte

szóval ha választanod kell 2 befektetés közül, és az egyiknek nagyobb a hozama és eközben alacsonyabb a várható kockázata, akkor te melyiket választod?

de fura itt olvasni ezt azt, milyen ellentétes felfogások feszülnek egymásnak, mintha nem lehetne örülni annak, hogy a semmi helyett most már "valami" lesz.

ezektől a típusú érvektől (lásd még a "szar sem elég büdös") a falnak megyek...ugyanis ez a lesz "valami" mondjuk adófizetői oldalról az úgy néz ki, hogy lesz egy 3mrd EUR-os kiadás...

ez a RM-al nem néz ki rosszul és a terméket is merik mutogatni több kontinensen is, így nehéz elképzelni amit itt sokan kétkedve leírnak, hogy milyen konstrukciós és egyéb hiányosságai lehetnek, nem mellesleg egy olyan gyártó termékének aki - hogy is mondjam - nem pályakezdő a témában.

ez a típusú bullshit érv is folyamatosan előjön ezzel kapcsolatban...hány olyan katonai program van - de nem is kell katonai, az élet bármely területét alapul veheted ahol komplex műszaki problémákat kell megoldani - ahol bizony sok-sok probléma tud előfordulni...pedig azokat sem az adott területen nyeretlen 2évesek csinálják

most a fejünket fognánk, hogy a Felvidékre épít gyárat a RM és viszik a portfóliót, kutatást, összeszerelést oda, akkor meg az lenne a bajunk.

én a magam részéről ezért biztosan nem verném a fejem a falba...de ezzel kapcsolatban is sokan úgy tesznek, mintha a gazdasági ellentételezés valami RM találmány lenne....csak amíg mondjuk a Gripen ellentételezéseként idejövő Electrolux gyár egy viszonylag jól beárazható package volt, addig ez a hazai Lynx gyár ettől elég messze van..ugyanis ennek értéke nemcsak attól fog függeni, hogy lesz-e még megrendelés, hanem az is, hogy kik rendelnek még....ugyanis nekünk az ausztrál vagy esetleges USA rendeléshez sok közünk nem lesz
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 028
38 384
113
Szerintetek az egész széria 30-as löveggel lesz legyártva?
Ha ilyen lassú lesz a tesztelés, gyerekbetegségek kijavítása (2-3 év is elhangzott itt), akkor második javított batch jobb lenne 35-össel, ami a mostani trendek szerint még kevés is lehet az évtized végére. Jövő évtized IFV járművei lassan MBT súlyba híznak és 50-57mm lesz az alap...
A Mantis C-RAM rendszeresítésével amúgy is rendszeresítjük a 35x228 NATO lőszert, talán még gyártani is fogjuk...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and ravenlord

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 539
113
Szerintetek az egész széria 30-as löveggel lesz legyártva?
Ha ilyen lassú lesz a tesztelés, gyerekbetegségek kijavítása (2-3 év is elhangzott itt), akkor második javított batch jobb lenne 35-össel, ami a mostani trendek szerint még kevés is lehet az évtized végére. Jövő évtized IFV járművei lassan MBT súlyba híznak és 50-57mm lesz az alap...
A Mantis C-RAM rendszeresítésével amúgy is rendszeresítjük a 35x228 NATO lőszert, talán még gyártani is fogjuk...
Amíg a németek nem váltanak kalibert sanszos, hogy mi sem fogunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Aladeen

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 810
6 885
113
Én szerintem még bele lehet nyúlni a koncepcíóba. Ha valaki belenyúlhat, az az MH. Az egyetlen vevő.
Talán még az amcsi tenderen is előnyére válna, ha fogyna kicsit a tömegéből. Muszáj alacsonyabbra venni a testet, azzal sokat nyerne minden téren.
mindent lehet, ha a vevő kifizeti , de mindennek más ára is van pl védelem vagy deszant mennyisége vagy befogadható lőszer , nézd meg pl a Pumát 43 tonna , a lynx meg max 50 (min 34) , aztán? Hivatalosan tudunk ennél többet? Mit bír és mit nem? Ott voltál a teszteken? Megint az megy hogy tudunk valamit aztán le van festve 50 árnyalatra a dolog és találgatásokból olyan tények vannak leszűrve hogy az valami borzalom, amikor még nem volt bejelentve már ment ez a Puma VS Lynx vita és akkor is tökre el lett beszélve egymás mellett, főleg ami a fő erényeket illeti
Szerintetek az egész széria 30-as löveggel lesz legyártva?
Ha ilyen lassú lesz a tesztelés, gyerekbetegségek kijavítása (2-3 év is elhangzott itt), akkor második javított batch jobb lenne 35-össel, ami a mostani trendek szerint még kevés is lehet az évtized végére. Jövő évtized IFV járművei lassan MBT súlyba híznak és 50-57mm lesz az alap...
A Mantis C-RAM rendszeresítésével amúgy is rendszeresítjük a 35x228 NATO lőszert, talán még gyártani is fogjuk...
ez van hanséknál is , majd ha ők max
 
S

speziale

Guest
mondjuk felskálázzák 7 görgősre a Marder 1-esét....

a marder 1a3 33,5 tonna...attól, hogy beraksz +1 görgőt még maga az egész futómű nem fog nagyobb tömeget elvinni....ráadásul itt alsó hangon bő 25%-kos tömegnövekedésről beszélünk
másrészt ha már állandóan ezzel marketingelni magát az RM: a pzh futóműje valóban off-the-shelf volt...megjegyzem nekem ezzel is vannak rossz érzéseim, ugyanis azért egy pzh manőverező képessége nem olyan mint ami egy IFV-nek kell...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
a marder 1a3 33,5 tonna...attól, hogy beraksz +1 görgőt még maga az egész futómű nem fog nagyobb tömeget elvinni....ráadásul itt alsó hangon bő 25%-kos tömegnövekedésről beszélünk
másrészt ha már állandóan ezzel marketingelni magát az RM: a pzh futóműje valóban off-the-shelf volt...megjegyzem nekem ezzel is vannak rossz érzéseim, ugyanis azért egy pzh manőverező képessége nem olyan mint ami egy IFV-nek kell...
Miért, ha beteszel egy + futógörgőt, akkor nem fog növekedni a teherbírás? OMFG. :D
Megjegyzem, a Marder 1A5 meg 37,4 tonna.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
S

speziale

Guest
Miért, ha beteszel egy + futógörgőt, akkor nem fog növekedni a teherbírás? OMFG. :D
Megjegyzem, a Marder 1A5 meg 37,4 tonna.

ja mert a futómű az ugye csak a görgőből áll? más egyéb nem is kell hozzá???

megjegyzem ha már ekkora az a zöld arc, akkor egy minimális utánaszámolás nem ártott volna...ugyanis még ha a 37 tonnás tömeget felskálázom is 7 görgőre, akkor az is csak 43 tonna....és mivel a Marder azért eredetileg jóval kisebb súlyról indult gyanítom, hogy az A5 futóműve már rendesen ki van feszítve...