Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
483
3 115
93

akkor elmagyarázom a problémát gazdasági nyelven:

1) a Puma mint harceszköz jobb mint a Lynx
2) kisebb vele a kockázat, hiszen rendszerben van, van vele üzemeltetési tapasztalat és a gyerekbetegségeit mára (jórészt) kinőtte

szóval ha választanod kell 2 befektetés közül, és az egyiknek nagyobb a hozama és eközben alacsonyabb a várható kockázata, akkor te melyiket választod?
Hát én nem értem, attól mert valaki itt rámondja ez egyik nem lesz jobb mint a másik, ráadásul úgy vagyon itt tőled eldöntve egy képzeletbeli "jósági" verseny mintha ez a két mondat elég lenne.
1) A PUMA vagy ezer kommenten keresztül ki lett vesézve sokak által, hogy miért nem jó, de ne kezdjük előről, nem is itt dőlnek el a dolgok, hanem ott hogy mi volt a specifikáció. A megrendelő - jelen esetben mi - kírunk egy keretet amit szeretnénk elvárni, mire kell a vas, mit bírjon, hány főt vigyen, milyen verziói legyenek, sőt azt is, hogy milyen tech transfert akarunk stb stb, arra megfelelő 1-2-5 valahány típus megfelelő, így dőlnek ela dolgok, nem úgy hogy mekkora a kockázat.
2) A kockázatot, a gyerekbetregségek nyűgjeit a gyártó viseli, mert az ő kockázata az, hogy a specifikációnknak megfeleljen a terméke, ha megfelel akkor a gép nekünk jó mert mi írtuk ki az igényeket - nehogy azt higgye már valaki hogy egy khaki zöld makettre mondtuk egy asztalon hogy OK ez kell ...., ha nem felel meg a leszállított holmi akkor javít, sőt kártalanít is ha kell (két euroszázmilliós zöldmezős beruházásban vettem eddig részt), a specifikációt nem ismerjük de kizárt, hogy nincsen benne üzemeltetés is, ez már egy vacak nyomdagépnek is sajátja, magyarán üzemszerű használat közbeni teljesítményt is garantálnia kell a vasnak, pl mennyi üzemórára mennyi javítás eshet stb stb, nem ismerjük a részleteket. Tehát attól, hogy egy gép egy helyen már üzemel maximum vonzóbb lehet de kijelenteni, hogy jobb azt nem. A PUMA sehol nem kell, a Lynx meg jelenleg is versenyben van vagy 5 helyen.
Nem értem a hozamra vonatkozó meglátást sem, itt mi a hozam? A Lynx mellé kapunk egy tech transfert, beruházást, tudást amit a jövőben akár magának a Lynx-nek az upgrade-jére is felhasználhatunk, ez csökkent minden jövőbeli üzemeltetési problémát egyébként, mert nem szorulunk rá minden javításban idegen kézre a garanciaidő lejárta után sem.
ezektől a típusú érvektől (lásd még a "szar sem elég büdös") a falnak megyek...ugyanis ez a lesz "valami" mondjuk adófizetői oldalról az úgy néz ki, hogy lesz egy 3mrd EUR-os kiadás...
Igen és mi ezzel a baj, ha jól értem nem elfogadható érv a RM tapasztalata. Igen ez is egy vélemény, de pontosan a fenntebbi kommentedre ez egy válasz lehet, valszeg kevesebb kockázat egy tapasztalt gyártótól venni mint egy debütálótól. Az hogy mennyibe kerül, meg ki fizeti az minden beszerzés esetén ugyanaz, nem értem hogyan jön ide és ez mire érv.
én a magam részéről ezért biztosan nem verném a fejem a falba...de ezzel kapcsolatban is sokan úgy tesznek, mintha a gazdasági ellentételezés valami RM találmány lenne....csak amíg mondjuk a Gripen ellentételezéseként idejövő Electrolux gyár egy viszonylag jól beárazható package volt, addig ez a hazai Lynx gyár ettől elég messze van..ugyanis ennek értéke nemcsak attól fog függeni, hogy lesz-e még megrendelés, hanem az is, hogy kik rendelnek még....ugyanis nekünk az ausztrál vagy esetleges USA rendeléshez sok közünk nem lesz
Sokak szerint viszont hatalmas fegyvertény, hogy egy komoly harceszköz gyár települ hozzánk és nem máshova, nemzetbiztonsági kockázatot is jelenthet ha rászorulunk egy egy ellenségessé váló beszállítóra. A gazdasági ellentételezést a haditech. beszerzésekben az EU ilyen olyan szabályzatai egy ideje már tiltják, nem lehet ilyen közvetlenül ezt megtenni, a két deal nem kapcsolódhat össze. Itt sem ellentételezés van, hanem egy beruházás ami megéri mert a vevő ( MH ) garantája ennek a gyárnak egy ideig a forgalmát, logikailag ez olyan mint egy kenyérgyár, építenek egy gyárat mert a produktumra van vevő és a produktumot valahol gyártani kell. Ausztrál és USA gyártáshoz nyilván nem lesz közünk, de arra sincs esély, hogy a RM majd minden európai vevővel hajlandó lesz megegyezni gyárépítésben, márpedig van esély Európában máshol is megjelenni, ez esélyesebb is mint a PUMA esetén.
A haditechnikai beszerzéseket és beruházásokat sem lehet pusztán piaci alapon megítélni, stratégiai, biztonsági érdekek is vannak, ez esetben hosszútávú érdek a hadiipar megteremtése, ezért van ilyen expanzió. Ha valaki összehasonlítja a mi üzleteinket azzal, hogy a hozzánk képest óriási hadiiparral rendelkező Romániában jelenleg 21 cég fogott össze és szervez tüntetést Bukarestben mert elmaradnak a megrendeléseik, akkor azt lehet mondani, hogy igen nálunk fejlődés és mozgás van a hadiiparban ami minden szereplőnek és az országnak is jó, egy határral arrébb csak álmodnak ilyen üzletekről, és hogy ez pénzébe kerül az adófizetőknek az egy axióma, ettől nem lehet elvonatkoztatni és ez nem lehet érv semmi mellett és semmi ellen sem ....
 
K

kamm

Guest
DU lőszert már biztos, hogy nem kapunk, mivel kivonás/megsemmisítés alatt van minden űrméretben, de egyébként sem adtak el ilyen lőszert senkinek sem.

Igen, lehetett volna Rh 503 (multikaliber képesség 35 és 50 mm között) vagy Bofors 57 mm (Marder Begleitpanzer AIFSV), az OM 76 említéséért pedig hónapos letiltást kapnék.
Egyik sem lehetett volna anélkül, hogy je fizettünk vopna meg egy valag penzt pluszban, ráadásul még több vabb bonyolitva az egeszet, külső szallitokkal stb.
Egy briteknek beletort a bicskajuk ilyesmibe, elmeroggyant döntés let volna nekunk ilyesmibe belevagni ill ilyesmivel rendelgetni.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 810
6 885
113
akkor én is leegyszerűsítem:

te ez e tipkus "nem bug az hanem feature" hozzáállással írsz kb. mindent a Lynx-ről...

azt csak te akarod belemagyarázni, hogy azért pzh futóművet kapott, mert 50 tonnáig terveztek....vagy éppen azért mert nem is tudtak máshoz nyúlni (és nem...a Marder futóműve továbbra sem lett volna még a a mi 44 tonnás Lynx-ünkhöz sem elég)

a másik amit nem tudsz a helyén kezelni, az a marketing szövegek...

ez az 50 tonnáig felvihető, olyan mint amikor egy gép mellé kirakják, hogy ez mind integrálható rá...persze...csak előbb azt az integrációs melót még ugye előbb el kellene végezni....
én nem állítom, hogy a Lynx-et ne lehetne felnyomni 50 tonnáig...mert ahogy írod a futómű, lánc stb...bírni fogja...a bibi ott van, hogy az viszont így már nem off-the-shelf lesz, amivel annyira marketingelt az RM....

nincsen kétségem afelől, hogy a Renk ha kell tud 50 tonnáig skálázott verziót csinálni a HSWL 256-ból...de ami off-the-shelf az nem olyan...kész pont...minden más fejlesztést igényel....ami idő, pénz, hibalehetőség stb....

és nekem ez a bajom a Lynx-el a kezdetektől fogva...persze az RM megígéri a toronyórát lánccal....csak az már nem az off-the-shelf verzió lesz...és nem is annyiba fog kerülni
ez pontosan így is van, naaagyon jól látod ,
azt azonban ne felejtsük el hogy a Lynx-et pont így tervezték , nem egy haderő elvárásai alapján hanem úgy hogy gyerekek tessék itt van egy moduláris vas aztán ha kifizetitek (ahogy mondtad) ott a toronyóra aranylánc , itt alapból az off-the-shelf verzió fut, mert senki sem az alap verzióért fog fizetni , mert ezt szimplán nem úgy tervezték , nézd meg mi van az oziknál , addtak egy req.listet és az RM fogta és ráfaragta a vasat , ez kell az kell amaz kell, RM meg mondta hogy "jól van srácok ha bírjátok pénzzel had szóljon" , nálunk is hasonló volt a szitu
akkor elmagyarázom a problémát gazdasági nyelven:

1) a Puma mint harceszköz jobb mint a Lynx
2) kisebb vele a kockázat, hiszen rendszerben van, van vele üzemeltetési tapasztalat és a gyerekbetegségeit mára (jórészt) kinőtte

szóval ha választanod kell 2 befektetés közül, és az egyiknek nagyobb a hozama és eközben alacsonyabb a várható kockázata, akkor te melyiket választod?
ezt így kijelenteni f@szság... megint ez a farokméregetés a két ifv között... nekünk hosszútávon kell gondolkodni bármibe is fogunk haditechnikai fejlesztés terén (értsd min 20-30 év)
 
K

kamm

Guest
Ó a fórum bohóca is megérkezett… látom nem zavar hogy már senki sem vesz téged komolyan
Bohoc maximum te vagy, ocskos. :)
Meg angolul sem tudsz rendesen es nonstop a fogalmatlan okorsegeiddel szemetelsz tele minden topikod, mikozben meg az alapokhoz is total fogalmatlan vagy, kulonosen műszaki avagy business temakhoz (jot vigyorogtam, amikor reszvenyeket probaptad eroltetni) es a cikkeket is felreerted, ez lassan féltucat temaban kiderült mar. :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
mondjuk 3*44. (nyilván nem kapna minden lövész ilyet...csak aki a dárda hegye lesz)..de most nem a konkrét szám a lényeg...mert az kb. tökmindegy, hogy 130 vagy 160
De a IdZ (és PZ granedier) rendszer lényege pont az, hogy minden lövész kapjon ilyet.

Különben amikor kb. 2 éve ezen agyaltam én is, akkor én max. őrmestertől felfelé osztottam volna itthon ilyet. Azaz rajpk. és afelett. Mert szerintem azért egy vizualizátor elég kell legyen rajonként. A raj katonáinak feladatszabását meg élőszóban v rádión keresztül is meg lehet oldani. Nem biztos, hogy egy sima lövésznek magasabb szintű helyzetképet kellene látnia folyamatosan real time.
Amúgy itt nem az egyéni rész ami húzós (az is az) hanem a teljes datalinkes bms rendszer ami mögötte van. Ez lehet rádiórelés illetve műholdas is.
Igazság szerint semmi komoly technikai igénye nincs ennek. Maga a járművek lesznek a hálózat routerei. minden kom. datalinken keresztül megy (a sima hang is). A járműbe egyszerűen bekerülhet egy komolyabb SD rádió, valamint a router szerver. Ezen felül még kell a rendszerbe a műholdas uplink is, de ez opcionális. A PUMA esetén tulajdonképpen ennek a rendszernek az áldozata a torony alatti + 2 ülés (és ezzel együtt a 7. és 8. deszantoló katona). Mert azt a részt általános tárolásra használják, valamint van ott egy szabványos rack rendszer, ahova az informatikai és kom. modulokat pakolhatják.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Még véletlenül sem. Érdekességként jegyeztem meg, hogy mit mondott. Mondjuk lehet, hogy a RM-nál dolgozó embernek kicsit több információja van, mint itt egyes önjelölt foteltábornoknak, igaz?

Kizárt, hiszen @speziale es @Negan siman elmagyarázza, miért hülyeség, amit csinalnak. :D

Amúgy ez max egyesek fejében volt kérdéses azutan, hogy Papperger vagy a masik vilagosan elmondta egy interjúban, hogy a toronyba barmilyen kaliber mehet 50mm alapbol (ami persze lehet, hogy gy a 35/50SS volt, de mindegy is )
 
K

kamm

Guest
De a IdZ (és PZ granedier) rendszer lényege pont az, hogy minden lövész kapjon ilyet.

Különben amikor kb. 2 éve ezen agyaltam én is, akkor én max. őrmestertől felfelé osztottam volna itthon ilyet. Azaz rajpk. és afelett. Mert szerintem azért egy vizualizátor elég kell legyen rajonként. A raj katonáinak feladatszabását meg élőszóban v rádión keresztül is meg lehet oldani. Nem biztos, hogy egy sima lövésznek magasabb szintű helyzetképet kellene látnia folyamatosan real time.

Igazság szerint semmi komoly technikai igénye nincs ennek. Maga a járművek lesznek a hálózat routerei. minden kom. datalinken keresztül megy (a sima hang is). A járműbe egyszerűen bekerülhet egy komolyabb SD rádió, valamint a router szerver. Ezen felül még kell a rendszerbe a műholdas uplink is, de ez opcionális. A PUMA esetén tulajdonképpen ennek a rendszernek az áldozata a torony alatti + 2 ülés (és ezzel együtt a 7. és 8. deszantoló katona). Mert azt a részt általános tárolásra használják, valamint van ott egy szabványos rack rendszer, ahova az informatikai és kom. modulokat pakolhatják.
Kell meg egy (preferably mesh vagy peer-to-peer) wireless halo, nagyon kis teljesítményű, de mondjuk az otthoni wifidnel erosebb, lehetőleg valami odd frekin meg furmanyos cryptoval stb, amivel a raj kapcsolatban marad kiszallas utan (mindenképpen olyan protokollal, amivel szabadon roamingolhatnak mas IFVre is.)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 575
79 760
113
Pont ez, ami nálam nem állt még össze.
Mi az, hogy meg kell kerülni 2-3 órás úttal? (Ami 100-150 km alsó hangon láncossal, de a kerekesnek nagyobb a végsebessége.)

Ha a lehetséges harcmezők 50%-án mondjuk nem tud közlekedni a kaposvári kerekes, akkor az alapvetően megkérdőjelezi szerintem az APC-ként (vagyis az alapfunkcióként) való alkalmazását. Az, hogy hegynek fölfelé lassabb, és hegynek lefelé gyorsabb, az nem teszi alkalmassá például csapatlégvédelemnek, de aknavető eleve távolabbról követi a lövészeket. A terep 95%-ára meg alkalmasnak kell lennie, csupán kisebb páncélt és ezért kevesebb súlyt kapott. (És emiatt olcsóbb.)

Egy Mátrában zajló hadművelet során egy aknavetős verziónak nem kell feltétlenül tudnia felmászni a Kékestetőre, de azért ne 150 km kerülővel tudjon csak elmenni mellette! Egy IFV-nek viszont hasznos és jó, ha be tudja venni a terep legmagasabb pontjait, melyek stratégiailag fontosak.

Szóval nálam ez az, ami kicsit kusza, hogy műúton a kerekes vagy 40 km/h-val gyorsabb, mint a láncos. Európában a legtöbb helyen lesz aszfalt, ahol le tudja faragni az esetleges hátrányát. És nem létkérdés egyfolytában a csapat sarkában loholnia, hiszen több kilométer hatótávon tud dolgozni.
Románok még IFV-nek is kerekest rendszeresítettek. Egybe hangzó állítás, hogy ritka nagy hülyeség volt. De nekik azért van pár hegyük. Ha ők nem 150 km-eket kerülnek, hogy utolérjék a tankokat, akkor nem értem, hogy a mi kerekesünk miért kellene ekkorákat kerülni?

Én tényleg csak érteni akarom, hogy miért mondjátok katonaként, hogy több órás lemaradásba kerülne.
Persze, ha beülsz az autódba. Harcszerűen meg marhára nem
Csak egy összehasonlítás, hogy megértsd. Egy átlag túrázó kb 5km/h-s átlag sebességgel halad. Egy gyalogos szaksz pedig 1-1,5 km/h-s átlagsebességgel.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 827
113
aha...vagy esetleg elismerhetnéd, hogy hülyeségeket írogatsz...

ha a Marder A5 tömegét felskálázod 7 görgőre az 43 tonna...szerinted az hol a péklapátba lenne használható a Lynx-hez???
meg miért teszel úgy mintha a futómű csak és kizárólag a görgőkből állna?

abba bele sem megyek, hogy elegánsan az A5-öt húzod elő, ami már alapból egy masszívan felhízlalt verzió mert az A3 csak 33 tonna volt....és a futóművet nem az A5 súlyához tervezték,....de gondolom te a világpiacon egy olyan termékkel jelennél meg aminek a futóművét a 70-es években tervezték...
El kell, hogy szomorítsalak, de a futóművét ezeknek a gépeknek a hetvenes évek előtt tervezték. A kiindulási pont a kanonenjagdpanzer, aminek az alvázán hozták létre némileg módosítva a mardert, és ezeknek a módosított és megerősített verziója került tankvonalon a leopard 1-be, majd ez némileg módosítva éa megerősítve a leopard 2-be. A pzh 2000 pedig ezek szerelemgyerekeként kapta a leopard 1 módosított felfüggesztésén a leopard 1 lengőkarjait és a 2 futógorgőit, majd ezt emelték át a kf41-be.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 513
113
Még véletlenül sem. Érdekességként jegyeztem meg, hogy mit mondott. Mondjuk lehet, hogy a RM-nál dolgozó embernek kicsit több információja van, mint itt egyes önjelölt foteltábornoknak, igaz?
Egy enyhén puhos testű, átlagtól magasabb fiatalemberről beszélünk, aki pár hete az Hungary allkalmazottja?
És informatikus?

Nos, ő biztos minden titok birtokában van. Biztos tudja hogy áll a WOTAN 35 fejlesztése. Meg cserélt már gépágyút is
...

Fogalmatlan volt szerencsétlen, de ez nem gond.
Á hit, az fontos.
 
S

speziale

Guest
Bohoc maximum te vagy, ocskos. :)
Meg angolul sem tudsz rendesen es nonstop a fogalmatlan okorsegeiddel szemetelsz tele minden topikod, mikozben meg az alapokhoz is total fogalmatlan vagy, kulonosen műszaki avagy business temakhoz (jot vigyorogtam, amikor reszvenyeket probaptad eroltetni) es a cikkeket is felreerted, ez lassan féltucat temaban kiderült mar. :D
HAHAHAHA...

azt hiszem erre mondják, hogy ha csendben maradtál volna, akkor bölcs maradtál volna...

ott is nagyon nagy arccal adtad elő a hülyeséged....azóta hol is van az OTP az árfolyama? Én meg köszönöm szépen azóta zsebre tettem a jól megérdemelt 10%-os nyerőmet....

az meg külön cuki, hogy egy vitában fogod magad aztán kikiáltod magad győztesnek....a Saab kapcsán sem volt semmiben igazad...

de tudod én pont azt szeretem a tőzsdében, hogy ott objektív a visszajelzés...ott nemsokra mész azzal, hogy mindenbe nyakatekert módon akarsz belemagyarázni dolgokat
 
S

speziale

Guest
El kell, hogy szomorítsalak, de a futóművét ezeknek a gépeknek a hetvenes évek előtt tervezték. A kiindulási pont a kanonenjagdpanzer, aminek az alvázán hozták létre némileg módosítva a mardert, és ezeknek a módosított és megerősített verziója került tankvonalon a leopard 1-be, majd ez némileg módosítva éa megerősítve a leopard 2-be. A pzh 2000 pedig ezek szerelemgyerekeként kapta a leopard 1 módosított felfüggesztésén a leopard 1 lengőkarjait és a 2 futógorgőit, majd ezt emelték át a kf41-be.
1) a fentiek semmit nem változtatnak azon a tényen, hogy a Marder futóműve semmilyen módon nem lett volna elég a Lynx-nek

2) az orosz hk dízelmotorok vérvonalát a 2. vh-s T34-ben használt motorig vissza tudod vezetni...mégsem mondod ez alapján, hogy azokban a T34-es motorja van....ugyanis nagy különbség van aközött, hogy valamit valamiből kifejlesztettek (Pzh vs Leopard 1 futómű), vagy azt a futóművet konkrétan a 70-es években tervezték (Marder)
 
K

kamm

Guest
HAHAHAHA...

azt hiszem erre mondják, hogy ha csendben maradtál volna, akkor bölcs maradtál volna..
Si tacuisses, philosophus mansisses, ocskos - ahogy @pöcshuszár ugy en is latinos voltam. :p

ott is nagyon nagy arccal adtad elő a hülyeséged....azóta hol is van az OTP az árfolyama? Én meg köszönöm szépen azóta zsebre tettem a jól megérdemelt 10%-os nyerőmet....
Igazi vicces valasz, meg azt sem ertetted, mire celoztam... :p
FYI a reszvenyezes 1999 előtt volt utoljara menő, plane egy olyan farzsebnyi és erősen kontrollalt piacon, mint a magyar, miota egy altalanos iskolai vegzettseggel is siman forexezhetsz (miota microtansactionoket bevezettek) nem egy különösebben komolyan vett foglalkozas. ;)

(Nem véletlenül valaszoltam anno, hogy nem vennek semmilyen csumpi magyar részvényt. Szerintem az anyagi peniszmeregetesbe meg ne menj bele, mert mondjuk az elmult ket honapban valószínűleg tobbet kerestem mint amennyit te egyáltalán forgatsz reszvenyekben osszesen.:p)

az meg külön cuki, hogy egy vitában fogod magad aztán kikiáltod magad győztesnek....a Saab kapcsán sem volt semmiben igazad...
Kb mindenben igazam lett, ahogy tobben is magyaraztuk neked, mi a szerepuk a Tempestben. Te meg csokonyosrn hulyesegeket hajtogattal. :)

Olyan osszevissza vagy, hogy a sajat magad altal idezett cikket sem ertetted, gyenge az angolod, az pont minket igazolt, no meg nem is vagy alapos. Szerintem ezt a temat ne eroltesd, mert negyedszer is leegeted magad vele, kb ahogy a hypersonic vagy mas kapcsan is... :cool:

de tudod én pont azt szeretem a tőzsdében, hogy ott objektív a visszajelzés...ott nemsokra mész azzal, hogy mindenbe nyakatekert módon akarsz belemagyarázni dolgokat
:rolleyes: A tozsde objektív? :D
Nagyon komolyat mész ma... :D