Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Több évtizedre vesszük. Az elérhető legkorszerűbb kellene.
Miért akartok mindenáron egy PUMA utánérzetet csinálni a Lynxből? Mert az elmúlt 10 oldal kb. arról szól, hogy így szar a Lynx, meg úgy szar, bezzeg a folyamatosan kimondva/kimondatlanul emlegetett PUMA kellene nekünk.
Eléggé röhelyes, hogy te most itt le akarsz faragni a Lynx magasságából, miközben a PUMA esetén rájött a KMW, hogy azért szopnak folyamatosan a tendereken, mert túl kicsi a deszanttér. El is készült a 5-7cm-rel megemelt plafonú verzió tervei. Miközben a 3+6 fős deszanttér gyakorlatilag mindenhova elég lenne, mégis mindenki úgy dobja vissza a PUMA-t, mint a taknyot a tenderéről - már ahol egyáltalán elindulnak. PL. ausztrálok, csehek.
Az elérhető legkorszerűbbnek figyelembe kellene vennie, a folyamatosan növekvő helyigényt, nem?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 079
130 127
113
Miért akartok mindenáron egy PUMA utánérzetet csinálni a Lynxből? Mert az elmúlt 10 oldal kb. arról szól, hogy így szar a Lynx, meg úgy szar, bezzeg a folyamatosan kimondva/kimondatlanul emlegetett PUMA kellene nekünk.
Eléggé röhelyes, hogy te most itt le akarsz faragni a Lynx magasságából, miközben a PUMA esetén rájött a KMW, hogy azért szopnak folyamatosan a tendereken, mert túl kicsi a deszanttér. El is készült a 5-7cm-rel megemelt plafonú verzió tervei. Miközben a 3+6 fős deszanttér gyakorlatilag mindenhova elég lenne, mégis mindenki úgy dobja vissza a PUMA-t, mint a taknyot a tenderéről - már ahol egyáltalán elindulnak. PL. ausztrálok, csehek.
Az elérhető legkorszerűbbnek figyelembe kellene vennie, a folyamatosan növekvő helyigényt, nem?
Mondjuk az ausztrálok a lynxet is 6 fős desszantal próbázzák, meg a csehek is úgy tesztelik. Hagyd abba a fanboykodást mert már engem is idegesít.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
ja mert a futómű az ugye csak a görgőből áll? más egyéb nem is kell hozzá???

megjegyzem ha már ekkora az a zöld arc, akkor egy minimális utánaszámolás nem ártott volna...ugyanis még ha a 37 tonnás tömeget felskálázom is 7 görgőre, akkor az is csak 43 tonna....és mivel a Marder azért eredetileg jóval kisebb súlyról indult gyanítom, hogy az A5 futóműve már rendesen ki van feszítve...
Az a probléma, hogy neked semmi más nem számít, mint a gyerekes duzzogás.
Már arra sem emlékszel, hogy miből indultunk ki.
Azt írtam, hogy pont az 50tonnás felső határ volt az oka annak, hogy a nehezebb teherbírású PZH futóműhöz nyúltak. Tehát ha az lett volna a cél, hogy 43-45 tonnába tervezik a felső határt, akkor egyszerűen felskálázzák a Marder 1 futóművét.

De hogy a "görgőskálázásról" még egy kicsit beszéljünk.
Ugye a KF41 a PZH2000 futóművére épül. Igenám de a PZH-hoz képest csak 6 futógörgője van. És ezzel együtt csökkent a maximális terhelési határ is.
KF41 6 görgővel 50t elméleti maximum
PZH 2000 7 görgővel 57,66t (megnövelt tetővédelemmel) valós tömeg

És nézd már ha csak a görgőkből arányosítunk. a KF41 esetén görgőnként 8,33t jut. Ha ezt felszorozzuk 7-tel (ugyebár a PZH-nak ennyi görgője van), akkor 58,3t-t kapunk. Ami gyekorlatilag pont a PZH 2000 max tömege. Gondolom, hogy pont annyi tetőpáncél erősítést kapott, amennyit még éppen elbírt a szerkezet.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 884
14 567
113
Szerintetek az egész széria 30-as löveggel lesz legyártva?
Ha ilyen lassú lesz a tesztelés, gyerekbetegségek kijavítása (2-3 év is elhangzott itt), akkor második javított batch jobb lenne 35-össel, ami a mostani trendek szerint még kevés is lehet az évtized végére. Jövő évtized IFV járművei lassan MBT súlyba híznak és 50-57mm lesz az alap...
A Mantis C-RAM rendszeresítésével amúgy is rendszeresítjük a 35x228 NATO lőszert, talán még gyártani is fogjuk...
Pontosan ezt próbálom megértetni egyesekkel már 2-3 éve.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mondjuk az ausztrálok a lynxet is 6 fős desszantal próbázzák, meg a csehek is úgy tesztelik. Hagyd abba a fanboykodást mert már engem is idegesít.
Pont ez a lényeg, hogy mindenhol elég lenne a 6fős deszant! Ennek ellenére mindenhol kikötik a 8 főt. Szerinted miért?
A csehek mindig is 6 fős deszanttal rendelkeztek! Gondolkozz el ezen!
 
S

speziale

Guest
Az a probléma, hogy neked semmi más nem számít, mint a gyerekes duzzogás.
Már arra sem emlékszel, hogy miből indultunk ki.
Azt írtam, hogy pont az 50tonnás felső határ volt az oka annak, hogy a nehezebb teherbírású PZH futóműhöz nyúltak. Tehát ha az lett volna a cél, hogy 43-45 tonnába tervezik a felső határt, akkor egyszerűen felskálázzák a Marder 1 futóművét.

De hogy a "görgőskálázásról" még egy kicsit beszéljünk.
Ugye a KF41 a PZH2000 futóművére épül. Igenám de a PZH-hoz képest csak 6 futógörgője van. És ezzel együtt csökkent a maximális terhelési határ is.
KF41 6 görgővel 50t elméleti maximum
PZH 2000 7 görgővel 57,66t (megnövelt tetővédelemmel) valós tömeg

És nézd már ha csak a görgőkből arányosítunk. a KF41 esetén görgőnként 8,33t jut. Ha ezt felszorozzuk 7-tel (ugyebár a PZH-nak ennyi görgője van), akkor 58,3t-t kapunk. Ami gyekorlatilag pont a PZH 2000 max tömege. Gondolom, hogy pont annyi tetőpáncél erősítést kapott, amennyit még éppen elbírt a szerkezet.

aha...vagy esetleg elismerhetnéd, hogy hülyeségeket írogatsz...

ha a Marder A5 tömegét felskálázod 7 görgőre az 43 tonna...szerinted az hol a péklapátba lenne használható a Lynx-hez???
meg miért teszel úgy mintha a futómű csak és kizárólag a görgőkből állna?

abba bele sem megyek, hogy elegánsan az A5-öt húzod elő, ami már alapból egy masszívan felhízlalt verzió mert az A3 csak 33 tonna volt....és a futóművet nem az A5 súlyához tervezték,....de gondolom te a világpiacon egy olyan termékkel jelennél meg aminek a futóművét a 70-es években tervezték...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mondjuk az ausztrálok a lynxet is 6 fős desszantal próbázzák, meg a csehek is úgy tesztelik. Hagyd abba a fanboykodást mert már engem is idegesít.
Hidd el, hogy ez nem fanboykodás. Én egész végig abban reménykedtem, hogy PUMA lesz.
Szerintem tökéletesen elegendő lenne itthonra a 30mm, meg a 3+6 fő is. Elegendő lenne az IFV konfig, meg esetleg egy sebesültkihordó.
De a sebesültkihordást is megolhatnánk mással. Én pl. kimondottan pazarlásnak érzem, a Lynx alapú zászlóaljtüzérséget, vagy légvédelmi verziókat.
Ezeket sokkal olcsóbban is meg lehetne oldani.
A döntés után elfogadtam, hogy nem a PUMA lesz. Viszont az a német lövészes kommentlánc eléggé felnyitotta a szemem, hogy utólag nagy mákunk volt, hogy végül nem a PUMA mellett döntöttünk. Ha azzal a technikai hibahalmazzal rendeljük meg PUMA-t, akkor arra rámehet nem csak a lövészpáncélos fejlesztésünk, de talán befolyással lett volna a komplett Z tervre is.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 556
41 869
113
Pontosan ezt próbálom megértetni egyesekkel már 2-3 éve.
Szerintem a többség is egyetért a "több az jobb". Logisztikai okokból maradhatnak gondolom a 30x173mm-esnél, ami a legelterjedtebb nyugati 30-as kaliber - A-10 gépágyúja is ezzel megy. Gondolom ha nagy balhé lenne, akkor az amerikaik tudnának uránmagvasat is küldeni belőle a Lynxekhez - elvileg. Ha jól tudom ez a NATO 30-as erősebb páncéltörő képességgel bír mint az orosz 30-as, szóval IFV vs IFV felállásban lehet előnyünk még mindig - a legmodernebb orosz technikát leszámítva, amiből azért nekik sincs sok...
Tényleg lenne jobb, de hidegháborús örökség...kb. mint a 5.56x45 lőszer, amit az amerikaik már cserélni terveznek 6,8-asra, de nálunk meg most vezetik be szélesebb körben CZ-kkel. Lehet hogy mi átugtunk egy generációt (35-40mm), aztán majd 2035 körül ugrunk 50mm-esre egy Lynx upgraddel...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
aha...vagy esetleg elismerhetnéd, hogy hülyeségeket írogatsz...

ha a Marder A5 tömegét felskálázod 7 görgőre az 43 tonna...szerinted az hol a péklapátba lenne használható a Lynx-hez???
meg miért teszel úgy mintha a futómű csak és kizárólag a görgőkből állna?

abba bele sem megyek, hogy elegánsan az A5-öt húzod elő, ami már alapból egy masszívan felhízlalt verzió mert az A3 csak 33 tonna volt....és a futóművet nem az A5 súlyához tervezték,....de gondolom te a világpiacon egy olyan termékkel jelennél meg aminek a futóművét a 70-es években tervezték...
Akkor leegyszerűsítem a logikai láncot - hogy megértsd. o_O
Azért nyúltak a PZH- futóműhöz, mert nekik 50tonnáig skálázható gép kellett.
És ezért nem egy kisebb teherbírású futóművet vettek alapul, több görgővel, mert azzal nem adja ki az 50t-t.
Tehát a terv a KF41-nél eredetileg is az 50t max. keret volt. És nem azért lett annyi, mert az OMFV amerikai tender annyiról beszél. És ezért kellett a RENK HSWL 265 módosított verzióját a KF41-be beletenniük, mert a sima csak 45 tonnáig bírta volna mozgatni a gépet.
Akkor körbeértünk? :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 884
14 567
113
Szerintem a többség is egyetért a "több az jobb". Logisztikai okokból maradhatnak gondolom a 30x173mm-esnél, ami a legelterjedtebb nyugati 30-as kaliber - A-10 gépágyúja is ezzel megy. Gondolom ha nagy balhé lenne, akkor az amerikaik tudnának uránmagvasat is küldeni belőle a Lynxekhez - elvileg. Ha jól tudom ez a NATO 30-as erősebb páncéltörő képességgel bír mint az orosz 30-as, szóval IFV vs IFV felállásban lehet előnyünk még mindig - a legmodernebb orosz technikát leszámítva, amiből azért nekik sincs sok...
Tényleg lenne jobb, de hidegháborús örökség...kb. mint a 5.56x45 lőszer, amit az amerikaik már cserélni terveznek 6,8-asra, de nálunk meg most vezetik be szélesebb körben CZ-kkel. Lehet hogy mi átugtunk egy generációt (35-40mm), aztán majd 2035 körül ugrunk 50mm-esre egy Lynx upgraddel...
DU lőszert már biztos, hogy nem kapunk, mivel kivonás/megsemmisítés alatt van minden űrméretben, de egyébként sem adtak el ilyen lőszert senkinek sem.

Igen, lehetett volna Rh 503 (multikaliber képesség 35 és 50 mm között) vagy Bofors 57 mm (Marder Begleitpanzer AIFSV), az OM 76 említéséért pedig hónapos letiltást kapnék.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
S

speziale

Guest
Akkor leegyszerűsítem a logikai láncot - hogy megértsd. o_O
Azért nyúltak a PZH- futóműhöz, mert nekik 50tonnáig skálázható gép kellett.
És ezért nem egy kisebb teherbírású futóművet vettek alapul, több görgővel, mert azzal nem adja ki az 50t-t.
Tehát a terv a KF41-nél eredetileg is az 50t max. keret volt. És nem azért lett annyi, mert az OMFV amerikai tender annyiról beszél. És ezért kellett a RENK HSWL 265 módosított verzióját a KF41-be beletenniük, mert a sima csak 45 tonnáig bírta volna mozgatni a gépet.
Akkor körbeértünk? :cool:
akkor én is leegyszerűsítem:

te ez e tipkus "nem bug az hanem feature" hozzáállással írsz kb. mindent a Lynx-ről...

azt csak te akarod belemagyarázni, hogy azért pzh futóművet kapott, mert 50 tonnáig terveztek....vagy éppen azért mert nem is tudtak máshoz nyúlni (és nem...a Marder futóműve továbbra sem lett volna még a a mi 44 tonnás Lynx-ünkhöz sem elég)

a másik amit nem tudsz a helyén kezelni, az a marketing szövegek...

ez az 50 tonnáig felvihető, olyan mint amikor egy gép mellé kirakják, hogy ez mind integrálható rá...persze...csak előbb azt az integrációs melót még ugye előbb el kellene végezni....
én nem állítom, hogy a Lynx-et ne lehetne felnyomni 50 tonnáig...mert ahogy írod a futómű, lánc stb...bírni fogja...a bibi ott van, hogy az viszont így már nem off-the-shelf lesz, amivel annyira marketingelt az RM....

nincsen kétségem afelől, hogy a Renk ha kell tud 50 tonnáig skálázott verziót csinálni a HSWL 256-ból...de ami off-the-shelf az nem olyan...kész pont...minden más fejlesztést igényel....ami idő, pénz, hibalehetőség stb....

és nekem ez a bajom a Lynx-el a kezdetektől fogva...persze az RM megígéri a toronyórát lánccal....csak az már nem az off-the-shelf verzió lesz...és nem is annyiba fog kerülni