Sztem a Lynx méreteiben azért vannak ellentmondások, mert nem kész IFV. Ocskay is hozott anyagból dolgozott, az látszik a táblázatból is, hogy a motor is csak egy tervezet, végül nem ez kerül valószínűleg bele az első Lynxekbe.
A Lynx méreteii is mások Ocskay anyagában és az ausztrál újságban. Az ausztrál méretek sztem pontosak a jelenlegi ausztrál tesztgépekre. A képet sem biztos, hogy Ocskay szerkesztette, lehet vhonnan átvette.
Hogy a hazai Lynxek milyen verzióban jönnek 6-8 hónapon belül kiderül. Egy biztos, az első német gépek még nem a végleges magyar konfiget tartalmazzák.
Az meg, hogy a Pumahoz képest milyen IFV lesz, még évek, mire kiderül. Valószínűleg vmiben lesz előnye, vmiben lesz hátránya. Összeségében számunkra az lenne fontos, hogy az első pár év küzdelmei után egy megbízható IFV-t kapjunk, ami gazdaságosan üzemeltethető, a magyar honvédelmi céloknak megfelelő, folyamatosan fejleszthető, a nemzetközi piacon sikeres és exportképes termék legyen. Ezek a dolgok még nyitottak. Soha nem látott feladat előtt áll a magyar hadiipar és Honvédség. Egy piacvezető pozícióra törő harcjármű első rendszeresítői leszünk. Én büszke vagyok rá, hogy belevágtunk!
A Puma esetében rámentünk volna a tutira. Ha nálunk is csak 50%-os üzemképes állapotot produkál, tudtunk volna mutogatni a németekre a BW sem képes jobbra. A képességeit nem kell magyarázni, jelenleg a legjobb IFV.
Ha. Lynx netán picit gyengébb lesz sincs tragédia. Csak ne legyen szignifikán különbség. És akár egy későbbi fejlesztéssel tudjunk előre lépni. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Lynxet, már a Puma problémáit ismerve tervezték, tehát elvileg az RM a tanulságok tükrében készítette a Lynx terveit.