de kitud betud szálni a vezetői résből a búvónyilláson.- az első és talán legfontosabb a torony elhelyezése.
Ha így valósulna meg, akkor a sofőr pl. nem tudna ki-be szállni a helyéről, ha a tornyot nem fordítják oldalra.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
de kitud betud szálni a vezetői résből a búvónyilláson.- az első és talán legfontosabb a torony elhelyezése.
Ha így valósulna meg, akkor a sofőr pl. nem tudna ki-be szállni a helyéről, ha a tornyot nem fordítják oldalra.
Nem hivatalos forrás, csak egy francia cikk:A hivatalos RM közleményben nincs szó autoloaderről, de az biztos, hogy még fog változni ez a torony.
Pl. Natter fegyvertoronynak itt semmi értelme - MSSA lesz a végén mint a IFV Lynx-en.
Csakhogy a 120-as torony jóval nagyobb. Bőven rálóg a ferde homlokpáncélra.de kitud betud szálni a vezetői résből a búvónyilláson.
az IFV verziónál látszik hogy a búvó már a ferde homlokpáncélon van elhelyezve.
Biztos vagy benne?8x8 erőátviteli rendszere nem feltétlen elképesztően bonyorult,
Ezt már mindenhol megcáfolták hadgyakorlatokon. Kerekes harcjárművek képtelenek követni a harckocsikat terepen.Jol tervezett kerekes alig valamivel rosszabb harcászati mozgékonysággal bir.
Hibrid dízel-elektromos meghajtással várhatóan egyszerűsödnek majd a 8x8-asok és talán olcsóbbak is lesznek - üzemeltetés terén mindenképp...Biztos vagy benne?
Nemrég a tankneten volt is erről egy kis beszélgetés, bizony nem az derült ki, hogy a kerekes járművek olcsóbbak, megbízhatóbbak, mozgékonyabbak lennének a láncosoknál.
Modern track vs wheeled arguments
This is from Army.ca where we are discussing the merits of tracked vs wheeled, particularly when we are talking about very heavy wheeled vehicles like the LAV 6 which weighs in over 23,000kg. This poster (permission granted to copy) I think did a good job in pointing out that the merits of track ...www.tanknet.org
Ezt már mindenhol megcáfolták hadgyakorlatokon. Kerekes harcjárművek képtelenek követni a harckocsikat terepen.
Isten ments... Teharautó alapú tüzérség a legostobább ötlet amit valaha kitaláltak. Vontatott lövegek kiváltására még oké... de amúgy egy katasztrófa. Terepjáró képessége szinte nulla. Láttam már építkezéseken, a legkissebb eső után úgy vergődtek a sárban még üresen is a 4 tengelyes terepes billencsek mint a parta vetett bálnák. A Caesar meg társai ugyanez a szint. Nem hülye ötlet kerekes járművet használni önjáró lövegnek, de mindenképpen speciális alváz kell. Pl. Archer, Dana.Caesar löveggel (nos ilyen kategória kell ide is, nem csak a nehéz és korlátozottan bevethető PzH2000)
Én úgy gondolom, hogy aki a kerekes járművek harci bevetéseire kiváncsi az néhány videót nézzen meg a franciák csádi, mali asszimetrikus körülmények között vívott "háborúiról" A régi Panhard 90mm-es löveggel felszerelt ERC90 páncélautók, meg az
AMX-10RC járművek VAB-okkal, VBCI-kkel és néhány Caesar löveggel (nos ilyen kategória kell ide is, nem csak a nehéz és korlátozottan bevethető PzH2000) mit bírtak ki minimális javítás, karbantartási képességekkel.Ott is volt valószínűleg az ellenségnek (nem minősítem őket, partizán, szabadságharcos dzsihadista stb.) a könnyűfegyverzeten túl néhány páncéltörő rakétája.
Európa valóban neccesebb abból a szempontból, hogy urbanus terület a nagy része.
Ugyanakkor sűrűbb az úthálózat is. Valaki "bocsánat" nem néztem vissza, azt írta, hogy Európában a háborúk nem az utakon dőlnek el. Nos én inkább arra hajlok, hogy igen, különösen azért, mert szinte mindenki a nagy világégésre készült gondolkodik, márpedig nagyságrenddel nagyobb a jóval alacsonyabb intenzítású hadviselésre a kockázati tényező, amikor nem nagy összfegyvernemi haderők csapnak össze. Nem azt írtam le, hogy nem szükséges láncos technika, hanem azt, hogy sokkal fontosabb a kerekes harci technika mint gondolnánk. Ja és a sivatagi körülmények miatt a kerekes járművek sem csak utakon jártak. Másik adalék a francia hadsereg öböl háborús teljesítménye, ahol a 44 AMX30-n kivül minden kerekes volt.
Vadaitól azt kaptad, hogy ne vegyünk semmit, legyen néhány új nyugdíjas klub, meg jöjjön be még 1000 amerikai katona...Mintha Vadai Ágnes írta volna ezt a hozzászólást.
Meg tisztítsunk vizet szarásig!Vadaitól azt kaptad, hogy ne vegyünk semmit, legyen néhány új nyugdíjas klub, meg jöjjön be még 1000 amerikai katona...
Ukrajna nem Európa. Különösen a keleti fele. Amúgy Kijevtől nyugatra, mint Lengyelország 20-30 éve.. BTR teljesen más kategória. A franciák hülyék, hogy ennyire sok kerekes járművet állítottak hadrendbe?? A Caesar bizonyított. Ugyanakkor drágának tartom Én inkább V4 termékként szlovák önjáró tüzér komplexumot vennék, Suzanna 2 (ha lenne 155mm-es lövege, vagy az új Dita-t. Esetleg Szerbek által gyártottak. Ami egyébként érdekes, hogy a csehek Caesar-ra tették a voksot, és nem a szlovákra, bár a CAESAR-t is TÁTRA alvázra szerelik tudtommal. A teherautó, az terepjáró katonai tehergépjármű..Ukrajnában a láncos technika sokkal használhatóbb volt. Sokat mentek utakon, de ugyanannyit terepen is. A BTR-ek nem sokat értek, könnyű prédák voltak mindenhol.
Isten ments... Teharautó alapú tüzérség a legostobább ötlet amit valaha kitaláltak. Vontatott lövegek kiváltására még oké... de amúgy egy katasztrófa. Terepjáró képessége szinte nulla. Láttam már építkezéseken, a legkissebb eső után úgy vergődtek a sárban még üresen is a 4 tengelyes terepes billencsek mint a parta vetett bálnák. A Caesar meg társai ugyanez a szint. Nem hülye ötlet kerekes járművet használni önjáró lövegnek, de mindenképpen speciális alváz kell. Pl. Archer, Dana.
A Zuzanáknak csak 155mm lovege van. 152mm-es lovege a DANAnak van.Ukrajna nem Európa. Különösen a keleti fele. Amúgy Kijevtől nyugatra, mint Lengyelország 20-30 éve.. BTR teljesen más kategória. A franciák hülyék, hogy ennyire sok kerekes járművet állítottak hadrendbe?? A Caesar bizonyított. Ugyanakkor drágának tartom Én inkább V4 termékként szlovák önjáró tüzér komplexumot vennék, Suzanna 2 (ha lenne 155mm-es lövege, vagy az új Dita-t. Esetleg Szerbek által gyártottak. Ami egyébként érdekes, hogy a csehek Caesar-ra tették a voksot, és nem a szlovákra, bár a CAESAR-t is TÁTRA alvázra szerelik tudtommal. A teherautó, az terepjáró katonai tehergépjármű..
Az ukrán példa egyébként rossz, mivel ott kvázi nagy intenzítású hidegháborús összecsapások voltak, fasza modernizált VSz (szovjet) eszközökkel..
Ja az olaszok se hülyék, hogy Marokkónak eladták az összes 105mm-es Centaurót, viszont helyette 120-as Centauró II-t rendszeresítenek azonos darabszámban.. A Stryker is alkalmas egy újraprobálkozásra a MGS után..
Ez a "gépesített tűzoltó" jármű. Ezt nem láthattad.
A válasz igen!A franciák hülyék, hogy ennyire sok kerekes járművet állítottak hadrendbe??
Igazi háborúban nem, ahol kijöttek volna a mozgékonyság terén lévő komoly hiányosságai.A Caesar bizonyított.
Na ezek nem rosszak.Én inkább V4 termékként szlovák önjáró tüzér komplexumot vennék, Suzanna 2 (ha lenne 155mm-es lövege, vagy az új Dita-t.
Semmivel nem tud többet mint egy 4 tengelyes billencs. Azokat is kifejezetten terepre tervezik.A teherautó, az terepjáró katonai tehergépjármű..
A Stryker egy hatalmas bukás. Nem ismerik el ugyan, de mond valamit, hogy az MGS-t ebben az évben már selejtezik, kivonják a hadrendből az amerikaiak alig több mint 1 évtized szolgálat után. És láss csodát, egy láncos masina fogja váltani.A Stryker is alkalmas egy újraprobálkozásra a MGS után..
Én inkább V4 termékként szlovák önjáró tüzér komplexumot vennék, Suzanna 2 (ha lenne 155mm-es lövege, vagy az új Dita-t. Esetleg Szerbek által gyártottak.
Szerinted a láncos sebességváltó meg faék?Biztos vagy benne?
Nemrég a tankneten volt is erről egy kis beszélgetés, bizony nem az derült ki, hogy a kerekes járművek olcsóbbak, megbízhatóbbak, mozgékonyabbak lennének a láncosoknál.
Modern track vs wheeled arguments
This is from Army.ca where we are discussing the merits of tracked vs wheeled, particularly when we are talking about very heavy wheeled vehicles like the LAV 6 which weighs in over 23,000kg. This poster (permission granted to copy) I think did a good job in pointing out that the merits of track ...www.tanknet.org
Ezt már mindenhol megcáfolták hadgyakorlatokon. Kerekes harcjárművek képtelenek követni a harckocsikat terepen.
Ez is féligazság.Mert erősen függ a kerekes jármű milyenségétől.Hk meg alapesetben az egyik legjobb terepleküzdő képességű járgánya a seregeknek.Ezt már mindenhol megcáfolták hadgyakorlatokon. Kerekes harcjárművek képtelenek követni a harckocsikat terepen.
Nagyon nem biznék benne.Jol hangzik,hogy van kerekenként mondjuk egy 100 lovas motorod,de.....De terepen van,hogy csak 1-2 kerék ad le erőt,és akkor ott igencsak kevés lesz az az 1-200 paci egy manapság már 30 tonnás járgánynak....Hibrid dízel-elektromos meghajtással várhatóan egyszerűsödnek majd a 8x8-asok és talán olcsóbbak is lesznek - üzemeltetés terén mindenképp...
Nem kell bonyolult váltó meg erő átviteli rendszer: minden kerékhez egy villanymotor. Valami ilyesmi lesz az RM új 8x8-asa...
Meg mindenki más is.Finnek,búrok,angolok,zsidók,szerbek,és maguk az oroszok is...A válasz igen!
Ennek ellenére sok szempontbol máig az egyik legjobb önjáró löveg a Denel G6.És háborús tapasztalatok alapján tervezték,a nem éppen jó uthálózatáról hires Afrikára.....Nameg az oroszok is rendszeresitenek teherautós löveget,pedig ez eddi rájuk abszorüt nem volt jellemző.Teharautó alapú tüzérség a legostobább ötlet amit valaha kitaláltak.
A Stryker nem bukás,de nem is egy túl sikeres jármű.MGS verziója viszont bukás.A löveg eleve túl sok az alapjárműnek,a Mowag P-III 8x8-nak nincs is ilyen változata.A toronykonstrukció meg duplázza a buktát.A Stryker egy hatalmas bukás
Nyugati fele se az.Ukrajna nem Európa. Különösen a keleti fele.
Van, de kisseb loveggel: https://www.military-today.com/artillery/piranha_IIIc_df90.htmA löveg eleve túl sok az alapjárműnek,a Mowag P-III 8x8-nak nincs is ilyen változata.A toronykonstrukció meg duplázza a buktát.
105milis lövegre gondoltam konkrétan.105el is csináltak protot,de 10x10es alvázra.Van, de kisseb loveggel: https://www.military-today.com/artillery/piranha_IIIc_df90.htm