Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Kamm !
A képzetlenségednél, műveletlenségednél csak az arroganciád nagyobb.

Rosszul írod a neved! Elgépelted az utolsó betűt.

kamú, az vagy valójában, az a te neved

K A M Ú

:D


Ostobaságod fröcskölődéssel próbálod leplezni itt a fórumon. Nem zavar a katonák véleménye, te civil informatikusként fotelből okosabb vagy itt mindenkinél. Ha lebuksz, akkor személyeskedsz, vádaskodsz. Bennem emberedre akadtál, ha kell tükröd leszek. Ennyi személyeskedést had engedjek meg én is.

Manipulálsz a wikipédián, ferdítesz, hazudsz itt is.

Mivel küzdesz az igazság ellen leírom még egyszer, neked:

1. A KF 41 Lynx gyalogsági harcjármű továbbra sem létezik. Nincs ilyen termék.
2. Demó példány van, ami nem kipróbálható, soha senki nem tudta még tesztelni.
3. Lehet, hogy egy gyár ígéretéért ezt a magyar kormány bevállalta, megpróbáljuk mi rendszerbe állítani elsőként, annak minden technikai, politikai, pénzügyi és katonai kockázatával együtt.
4. Az RM a KNDS-el versenyzik a megrendelésekért, ezért még a felerészben általa gyártott Puma eladást is feladná, hogy a KNDS-t háttérbe szorítsa. Bármi áron. Lehet, hogy ezt az árat mi fogjuk megfizetni.

Szurkolok a magyar katonáknak és a Honvédelem ügyének!

kamm -nak finoman utaltam rá még tegnap, hogy eme felemelő pillanatok közepette érdemes lehet túllépni a hasonló - esetleg már-már személyeskedő hangvételbe torkolló "vitákon". Most Téged kérnélek meg ugyanerre. Sőt egy kicsit direktebben - ezt így ebben a formában be lehet fejezni, mert a többi fórumozónak (de legalábbis nekem) idegesítő. A fórum nevek elemzésétől is el lehetne tekinteni, ha csak maga annak a tulajdonosa nem megy bele ebbe az utcába. Úgy egyébként a Wikipedia -val kapcsolatban én is írtam Neki tegnap.

Azt is írtam, hogy én is inkább Puma-párti voltam az általad korábban leginkább pedzegetett dolgok miatt (a Lynx még nincs rendszeresítve sehol) - ugyanakkor a végén a vastagbetűs rész egy része konkrét marhaság.

1. Van ilyen termék. Sőt - eladó. Rendszeresítve nincsen még sehol.
2. Igen, még csak demó példány van - ami kipróbálható. Ezt mi is megtettük. A csehek tesztelték (asszem igaz, hogy a KF-31 -et, de azt részleteiben). Az ausztrálok és az USA is fogja, ha eljutnak odáig.
3. Igen, van benne kockázat. Ezért is voltam inkább Puma párti én is, mert a Puma gyerekbetegségei ismertek és egy BW üzemeltető mellett annak kezelése is valamilyen módon garantált ...
4. Amennyiben az RM feladná a részét a Puma -ban az igazából a Puma -ra "jelentene veszélyt" egy új bevezetésnél - mint a Lynx -re ...
 
K

kamm

Guest
Ami a wikit illeti, szerintem amugy most (minden info nelkul) teljesen realis a 2023-24 koruli elso szallitmanyok, azaz 2026-27-es normal hadrendbe allas.
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Pont abban a stílusban válaszoltam, mint ahogy ő szokott itt.
Kérlek nézd el nekem, amúgy igazad van. Én is azért olvasok, írogatok ide, mert érdekel a szakma. De van egynémely ember, aki nem tud viselkedni. Kötekszik, vádaskodik. Amúgy, ha olvasgatsz más topikokat akkor kicsit másképp látod majd a viselkedését, jellemét.

Viszont azért azt had jegyezzem meg, hogy ha már kulturáltan beszélünk, hogy amit irtam az sajnos tényleg úgy van.
1. A termék az egy gyártásban lévő, ellenőrzött, kipróbált használható dolog. A KF41-ről ezekből semmi nem mondható el. Tudom, ezt nehéz elfogadni.
2. A demó az egy látvány eszköz (demonstrációs eszköz). Nem tudod kipróbálni, legfeljebb öltönyben beleülhetsz, de semmi nem működik benn, amitől harcjármű lenne. A motorja működik, járóképes, de ennyi. Ezt ne keverjétek össze a teszteléssel. A KF31 teljesen más jármű, az egy átépített Marder, az működik, ki lehet próbálni. Felesleges azt a látszatot kelteni, hogyha valaki kipróbálta a KF31-et, akkor nyugodtan vehet KF41-et. :) Ezt gondolom, te is belátod.
3. A kockázat szerintem olyan óriási, hogy nem csoda, hogy eddig senki sem vállalta be. Az Ausztrálok is okosabban csinálják. Ők azt a 30 millió dollárt kockáztatják, amit a két protóra kifizettek. Mi ennél jóval többet, sokkal rosszabb helyzetből.
4, Az RM nem ad fel semmit a Pumában, akkor is jól járna, ha azt vennénk. De neki fontos,hogy a következő évtizedekben legyen önálló terméke, mert különben a KNDS ki tudja szorítani. Ők ugyanis gyártanak mindent, amit az RM. Emiatt az RM veszélyben érzi a jövőjét. Tehát a Lynx neki nem a rövidtávú pénzügyi bevételért kell, hanem azért, hogy elmondhassák: Létezik a Lynx van vevője, gyártásban lévő igazi termék.
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Jajjjj, ez nagyon vicces, hogy te muveletlensegrol beszelsz: FYI a KAMU ROVIDDEL IRODIK MAGYARUL.
:D



Ki "bukik le" es hol? :) Ez egy forum, kisoreg, itt mindenki tippel, okoskodik, hangosan talalgat, egyutt gondolkodik. Ha valaki kijavit, akkor en vagyok az elso, hogy atveszem a helyes infot (ti nem te otthoni "beleallos" kozegedben szocializalodtam.)



Egyelore teged mar kaptunk hazugsagon, engem meg nem - sot, ha lovesed lenne barmihez, akkor tudnad, hogy meg a wikin megadott intervallumok is bizony atlagosak, siman elvarhato jelen pillanatban (nulla infoval.)
FYI hireket linkeltem es forditottam angolra - ez neked a manipulacio? :D
Szerintem tanulj meg egy nyelvet (nekem tobbet is sikerult), segiteni fog a merevsegeden is, hidd el - tudod, onbizalom stb. :p



Az agyadban, esetleg. Amugy meg letezik, sot, peldanyai is vannak.
Itt a termekoldala: https://www.rheinmetall-defence.com...tems/armoured_tracked_vehicles/lynx/index.php



Varj, most akkor megis letezik? :D
Vagy nemletezo termeknek van demoja? :)
Es akkor mit kuldenek az ausztralokhoz? Vagy mit adtak oda a cseheknek harom evvel ezelott tesztelni, ghost vehicle?
Hat ugy nem csoda, ha a Puma "gyozott"..! :D



Cute. :)
Kar, hogy kozben beleallsz a hulyesegbe. Csak mondd azt, hogy tuloztal, kar volt izombol akkorat guritani es tul van targyalva. Sokkal egyszerubb. :cool:

Igazad van! Hibáztam. Ebben elnézésedet kérem.

Tekintve, hogy ebben a válaszodban is hazudsz, a neved továbbra is, immár helyesen:

k a m u ! ! !

:D
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
W

Wilson

Guest
Most Téged kérnélek meg ugyanerre. Sőt egy kicsit direktebben - ezt így ebben a formában be lehet fejezni, mert a többi fórumozónak (de legalábbis nekem) idegesítő. A fórum nevek elemzésétől is el lehetne tekinteni, ha csak maga annak a tulajdonosa nem megy bele ebbe az utcába.

Abszolút mértékben egyetértek veled személyeskedésre semmi szükség.
 
W

Wilson

Guest
Igazad van.
Gondolom, senki részéről, igaz? o_O

Senki részéről,de mivel ez egy fórum így sajnos előfordulhat,benne van,hogy valaki egyéb dolgok miatt beleáll a másikba a fórumon,hiszen emberek vagyunk akkor van probléma ha elindul az adok kapok és egyik fél sem akar adósa lenni a másiknak.Én ha úgy látom,hogy valakivel ez ügyben nem tudok zöld ágra vergődni akkor megnyomom az ignore gombot és a probléma megoldódott.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
W

Wilson

Guest
Pont abban a stílusban válaszoltam, mint ahogy ő szokott itt.
Kérlek nézd el nekem, amúgy igazad van. Én is azért olvasok, írogatok ide, mert érdekel a szakma. De van egynémely ember, aki nem tud viselkedni. Kötekszik, vádaskodik. Amúgy, ha olvasgatsz más topikokat akkor kicsit másképp látod majd a viselkedését, jellemét.

Viszont azért azt had jegyezzem meg, hogy ha már kulturáltan beszélünk, hogy amit irtam az sajnos tényleg úgy van.
1. A termék az egy gyártásban lévő, ellenőrzött, kipróbált használható dolog. A KF41-ről ezekből semmi nem mondható el. Tudom, ezt nehéz elfogadni.
2. A demó az egy látvány eszköz (demonstrációs eszköz). Nem tudod kipróbálni, legfeljebb öltönyben beleülhetsz, de semmi nem működik benn, amitől harcjármű lenne. A motorja működik, járóképes, de ennyi. Ezt ne keverjétek össze a teszteléssel. A KF31 teljesen más jármű, az egy átépített Marder, az működik, ki lehet próbálni. Felesleges azt a látszatot kelteni, hogyha valaki kipróbálta a KF31-et, akkor nyugodtan vehet KF41-et. :) Ezt gondolom, te is belátod.
3. A kockázat szerintem olyan óriási, hogy nem csoda, hogy eddig senki sem vállalta be. Az Ausztrálok is okosabban csinálják. Ők azt a 30 millió dollárt kockáztatják, amit a két protóra kifizettek. Mi ennél jóval többet, sokkal rosszabb helyzetből.
4, Az RM nem ad fel semmit a Pumában, akkor is jól járna, ha azt vennénk. De neki fontos,hogy a következő évtizedekben legyen önálló terméke, mert különben a KNDS ki tudja szorítani. Ők ugyanis gyártanak mindent, amit az RM. Emiatt az RM veszélyben érzi a jövőjét. Tehát a Lynx neki nem a rövidtávú pénzügyi bevételért kell, hanem azért, hogy elmondhassák: Létezik a Lynx van vevője, gyártásban lévő igazi termék.

Azért könnyen lehet,hogy többek között azért döntöttek a Lynx mellett mert a gyártó ezeket a kockázatokat valamilyen formában kompenzálja a magyar állam számára.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Senki részéről,de mivel ez egy fórum így sajnos előfordulhat,benne van,hogy valaki egyéb dolgok miatt beleáll a másikba a fórumon,hiszen emberek vagyunk akkor van probléma ha elindul az adok kapok és egyik fél sem akar adósa lenni a másiknak.Én ha úgy látom,hogy valakivel ez ügyben nem tudok zöld ágra vergődni akkor megnyomom az ignore gombot és a probléma megoldódott.

Nagyon türelmes vagy. Viszont a butaságokat nagyon nehéz elviselni. Akkor jó, amikor szakmai érvekkel megy a vita, de van amikor nem számít, csak sokszor kell mondani a butaságokat és akkor olyan mintha igaz lenne. Szerintem itt is valami ilyesmi lehet. Én az A400-at sem látogatom már pont emiatt. állandóan csak a veszekedés, személyeskedés megy, a repülőről meg nincs benn semmi infó.
Az az érzésem itt is ez lesz...
 
S

speziale

Guest
Azzal mondjuk a Pumában is gond van. Tervezik a MT 892 Xa-500 motort ami a mostani MT 892 Ka-501 javítása. +300 paci, +600 Nm maximális forgatónyomaték és 500 rpm-el magasabb maximális fordulatszám. A gond viszont az, hogy az ultrakönnyű motort szeretnék továbbhúzni 25 százalékkal, ami nem a tartósság záloga szokott lenni, plusz a mostani váltó nem fogja elbírni a motor teljesítményét, mert a legnagyobb megengedett teljesítményén közel 200 pacival lesz túl az új motor.

Őszintén szólva nem tűnik túl logikusnak amit írsz...a Puma mozgékonysága elég jó így is, a KW/t mutatója jobb, mint a Leo2 A7-nek, amivel ugye együtt kell haladnia...miért akarnák növelni a teljesítményét, főleg ha az komolyabb konstrukciós átalakításokat is igényel? ráadásul egy csomó fejlesztés pont a könnyítés irányába megy
 
W

Wilson

Guest
Nagyon türelmes vagy. Viszont a butaságokat nagyon nehéz elviselni. Akkor jó, amikor szakmai érvekkel megy a vita, de van amikor nem számít, csak sokszor kell mondani a butaságokat és akkor olyan mintha igaz lenne. Szerintem itt is valami ilyesmi lehet. Én az A400-at sem látogatom már pont emiatt. állandóan csak a veszekedés, személyeskedés megy, a repülőről meg nincs benn semmi infó.
Az az érzésem itt is ez lesz...

Nézd az,hogy nem mindig a szakmai vonalon megy a vita az sajnos benne van a dologban,hiszen egy két hivatásostól eltekintve az itt fórumozók nagy többségének nem ez a foglalkozása és a szakmája,és nagyon különböző habitusú emberek látogatják a fórumot és ez jól látható a hozzászólásokban.Az én hozzáállásom a dolgokhoz az,hogy ez egy virtuális fórum nekem személyesen nem ér annyit,hogy bárkit erőszakosan személyeskedve próbáljak meggyőzni a saját nézőpontomról mert azzal nem érek el semmit,szerintem azt kellene minden fórumozónak megértenie,hogy mindannyian egy csónakban evezünk senki sem ellensége vagy ellenfele a másiknak mindannyiunkat érdekel a haditechnika és a magyar haderő illetve annak fejlesztése és van még jó pár olyan téma a fórumon ami sokkal inkább összeköt mint elválaszt bennünket.Úgy,hogy vegyünk egy nagy levegőt és aki úgy érzi,hogy felidegesítette a Lynx beszerzés:) igyon meg egy sört vagy csináljon valami olyat ami lenyugtatja,és utána ha úgy gondolja jöjjön vissza a fórumra mert nekem az a meggyőződésem,hogy minden a haditechnika iránt érdeklődő ember(kulturált módon kommunikált) véleményére szükség van,
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag and tonyo
S

speziale

Guest
Nagyon türelmes vagy. Viszont a butaságokat nagyon nehéz elviselni. Akkor jó, amikor szakmai érvekkel megy a vita, de van amikor nem számít, csak sokszor kell mondani a butaságokat és akkor olyan mintha igaz lenne. Szerintem itt is valami ilyesmi lehet. Én az A400-at sem látogatom már pont emiatt. állandóan csak a veszekedés, személyeskedés megy, a repülőről meg nincs benn semmi infó.
Az az érzésem itt is ez lesz...

A másik amit még szitén nem értek, hogy miért jön mindenki azzal, hogy a Lynx fejleszthetőbb...
Számoljunk egy kicsit:
a motor+erőátvitel kb. 1,5 tonnával több, mint a Pumánál. Akkor járunk 44,5-nél súlyban. Az emberes Lance 2 torony is szerintem legakább 1 tonnával nehezebb, mint a Puma RCT30 tornya...akkor az már olyan 45,5-46 tonna...marad kb. 4 tonna arra, hogy a lynx egy nagyobb jármű, aminek önamgában az acélteknője is nehezebb, de a Pumahoz haosnló védettséghez több páncél is kell rá...már eleve emiatt vannak kétésgeim, hogy védettségben hol lesz ez a Pumahoz képest (főleg, mert a Puma ballisztikai védettsége is sokkal jobb, mivel a test felső része döntött)...szóval a lynx kb. uyganúgy ki van centizve az 50 tonnával, mint a Puma a 43-al...
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Nézd az,hogy nem mindig a szakmai vonalon megy a vita az sajnos benne van a dologban,hiszen egy két hivatásostól eltekintve az itt fórumozók nagy többségének nem ez a foglalkozása és a szakmája,és nagyon különböző habitusú emberek látogatják a fórumot és ez jól látható a hozzászólásokban.Az én hozzáállásom a dolgokhoz az,hogy ez egy virtuális fórum nekem személyesen nem ér annyit,hogy bárkit erőszakosan személyeskedve próbáljak meggyőzni a saját nézőpontomról mert azzal nem érek el semmit,szerintem azt kellene minden fórumozónak megértenie,hogy mindannyian egy csónakban evezünk senki sem ellensége vagy ellenfele a másiknak mindannyiunkat érdekel a haditechnika és a magyar haderő illetve annak fejlesztése és van még jó pár olyan téma a fórumon ami sokkal inkább összeköt mint elválaszt bennünket.Úgy,hogy vegyünk egy nagy levegőt és aki úgy érzi,hogy felidegesítette a Lynx beszerzés:) igyon meg egy sört vagy csináljon valami olyat ami lenyugtatja,és utána ha úgy gondolja jöjjön vissza a fórumra mert nekem az a meggyőződésem,hogy minden a haditechnika iránt érdeklődő ember(kulturált módon kommunikált) véleményére szükség van,
Tök igazad van. Meg kell nézni melyik kezdte a személyeskedést, ki az aki nem bírja a rossz híreket, vagy az ellenvéleményt. Olvassd vissza és írd meg neki, hogy fejezze be. Csak nehogy ignorra tegyen. :)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
A másik amit még szitén nem értek, hogy miért jön mindenki azzal, hogy a Lynx fejleszthetőbb...
Számoljunk egy kicsit:
a motor+erőátvitel kb. 1,5 tonnával több, mint a Pumánál. Akkor járunk 44,5-nél súlyban. Az emberes Lance 2 torony is szerintem legakább 1 tonnával nehezebb, mint a Puma RCT30 tornya...akkor az már olyan 45,5-46 tonna...marad kb. 4 tonna arra, hogy a lynx egy nagyobb jármű, aminek önamgában az acélteknője is nehezebb, de a Pumahoz haosnló védettséghez több páncél is kell rá...már eleve emiatt vannak kétésgeim, hogy védettségben hol lesz ez a Pumahoz képest (főleg, mert a Puma ballisztikai védettsége is sokkal jobb, mivel a test felső része döntött)...szóval a lynx kb. uyganúgy ki van centizve az 50 tonnával, mint a Puma a 43-al...
Tegnap már derültek ki furcsaságok az erőátvitel kapcsán. Egyelőre 45 tonna mindkét járműnek a határ. Legalábbis az erőátvitel alapján.
 
S

speziale

Guest
Tegnap már derültek ki furcsaságok az erőátvitel kapcsán. Egyelőre 45 tonna mindkét járműnek a határ. Legalábbis az erőátvitel alapján.

az még orovosható azzal ha az egyel "nagyobb" váltót rakják be...viszont az 50 tonna gondolom statikai korlát...
abban meg szerintem egyet érthetünk ha a lynx nem tudna 45 tonna fölé menni, akkor sokkal rosszabb lenne a védelme mint a Pumának...
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Őszintén szólva nem tűnik túl logikusnak amit írsz...a Puma mozgékonysága elég jó így is, a KW/t mutatója jobb, mint a Leo2 A7-nek, amivel ugye együtt kell haladnia...miért akarnák növelni a teljesítményét, főleg ha az komolyabb konstrukciós átalakításokat is igényel? ráadásul egy csomó fejlesztés pont a könnyítés irányába megy

Ja, amennyiben kiemeljük azt a pár tizenfordulatig tartó maximumot.

MT 892 Ka-501 Puma C, 43 tonna.

1250 rpm 1,75 kW/t
1500 rpm 4,65 kW/t
2000 rpm 10,4 kW/t
2500 rpm 9,3 kW/t
3000 rpm 16,2 kW/t
3800 rpm 18,6 kW/t, ez a vége.

MB 873 Ka-501 Leopard 2a7+, 67,5 tonna

1600 rpm 11,8 kW/t
1800 rpm 13,3 kW/t
2100 rpm 14,8 kW/t
2400 rpm 15,9 kW/t
2600 rpm 16,2 kW/t, itt beszakad.

Na ebből látod, hogy mi a gond a Puma motorjával? A közel 4000 fordulatos tartományból igazából csak 3000 és 3800 között süti a motor. A többi meh.

Na most lássuk a tervezett MT 892 Xa 500 motort, feltételezve, hogy a Puma tömege marad 43 tonna.

1250 rpm 3,48 kW/t
1500 rpm 5,8 kW/t
2000 rpm 11,6 kW/t
2500 rpm 16,2 kW/t
3000 rpm 19,7 kW/t
4000 rpm 23,2 kW/t, ezt kitartja 4250 fordulatig és csak itt szakad be.

Nagy csoda nincsen, hiszen ugyanaz a tervezett motor alapja is, ugyanakkor jól látszik, hogy a jól használható tartományt kibővítené kicsit több mint a duplájára. Ha ezzel jár mondjuk egy 1 tonnás tömegnövekedés (motor + váltó), az még mindég sokkal jobb mint a mostani. Sajnos a Puma motorjának a teljesítménye, nyomatéka görbére rakva egy hullámvasútra hasonlít. Ezt szeretnék valamennyire kisimítani.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül