Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Ja, amennyiben kiemeljük azt a pár tizenfordulatig tartó maximumot.

MT 892 Ka-501 Puma C, 43 tonna.

1250 rpm 1,75 kW/t
1500 rpm 4,65 kW/t
2000 rpm 10,4 kW/t
2500 rpm 9,3 kW/t
3000 rpm 16,2 kW/t
3800 rpm 18,6 kW/t, ez a vége.

MB 873 Ka-501 Leopard 2a7+, 67,5 tonna

1600 rpm 11,8 kW/t
1800 rpm 13,3 kW/t
2100 rpm 14,8 kW/t
2400 rpm 15,9 kW/t
2600 rpm 16,2 kW/t, itt beszakad.

Na ebből látod, hogy mi a gond a Puma motorjával? A közel 4000 fordulatos tartományból igazából csak 3000 és 3800 között süti a motor. A többi meh.

Na most lássuk a tervezett MT 892 Xa 500 motort, feltételezve, hogy a Puma tömege marad 43 tonna.

1250 rpm 3,48 kW/t
1500 rpm 5,8 kW/t
2000 rpm 11,6 kW/t
2500 rpm 16,2 kW/t
3000 rpm 19,7 kW/t
4000 rpm 23,2 kW/t, ezt kitartja 4250 fordulatig és csak itt szakad be.

Nagy csoda nincsen, hiszen ugyanaz a tervezett motor alapja is, ugyanakkor jól látszik, hogy a jól használható tartományt kibővítené kicsit több mint a duplájára. Ha ezzel jár mondjuk egy 1 tonnás tömegnövekedés (motor + váltó), az még mindég sokkal jobb mint a mostani. Sajnos a Puma motorjának a teljesítménye, nyomatéka görbére rakva egy hullámvasútra hasonlít. Ezt szeretnék valamennyire kisimítani.

Arról mi a véleményed,hogy a Puma max tömeg mellett is 25kw/t fajlagos teljesítményt produkál a max 800kW teljesÍtményt 4250-es fordulaton adja le a max nyomaték (2800Nm) pedig már 2750-es fordulatszám mellett rendelkezésre áll?
 
S

speziale

Guest
Ja, amennyiben kiemeljük azt a pár tizenfordulatig tartó maximumot.

MT 892 Ka-501 Puma C, 43 tonna.

1250 rpm 1,75 kW/t
1500 rpm 4,65 kW/t
2000 rpm 10,4 kW/t
2500 rpm 9,3 kW/t
3000 rpm 16,2 kW/t
3800 rpm 18,6 kW/t, ez a vége.

MB 873 Ka-501 Leopard 2a7+, 67,5 tonna

1600 rpm 11,8 kW/t
1800 rpm 13,3 kW/t
2100 rpm 14,8 kW/t
2400 rpm 15,9 kW/t
2600 rpm 16,2 kW/t, itt beszakad.

Na ebből látod, hogy mi a gond a Puma motorjával? A közel 4000 fordulatos tartományból igazából csak 3000 és 3800 között süti a motor. A többi meh.

Na most lássuk a tervezett MT 892 Xa 500 motort, feltételezve, hogy a Puma tömege marad 43 tonna.

1250 rpm 3,48 kW/t
1500 rpm 5,8 kW/t
2000 rpm 11,6 kW/t
2500 rpm 16,2 kW/t
3000 rpm 19,7 kW/t
4000 rpm 23,2 kW/t, ezt kitartja 4250 fordulatig és csak itt szakad be.

Nagy csoda nincsen, hiszen ugyanaz a tervezett motor alapja is, ugyanakkor jól látszik, hogy a jól használható tartományt kibővítené kicsit több mint a duplájára. Ha ezzel jár mondjuk egy 1 tonnás tömegnövekedés (motor + váltó), az még mindég sokkal jobb mint a mostani. Sajnos a Puma motorjának a teljesítménye, nyomatéka görbére rakva egy hullámvasútra hasonlít. Ezt szeretnék valamennyire kisimítani.

nagyon furcsák azok az adatok amiket beraktál.

Feltételezem a kis mérethez szükséges volt feltöltős motort csinálni, ami magyarázza az 1250-200rpm közötti meredek nyomatékgörbe emelkedést. az viszont már nagyon-nagyon furcsa, hogy az általad írt adatok szerint 3000 rpm-nél még valamivel nagyobb a motor nyomatéka, mint 2000-nél, viszont 2500-nál meg masszívan beszakad. Én még ilyen nyomatékgörbét nem láttam őszintén.
Ez csak azért fontos, mert ha 2000-3000 rpm között kb. lapos nyomatékgörbét feltételezünk, (ami a 2000-es és 3000-es értékből következne), akkor azt mondhatnánk, hogy ami a Leo-nál az 1600-2400-es teljesítmény tartomány, az a Pumánál a 2200-2900-as tartomány.
 
S

speziale

Guest
Arról mi a véleményed,hogy a Puma max tömeg mellett is 25kw/t fajlagos teljesítményt produkál a max 800kW teljesÍtményt 4250-es fordulaton adja le a max nyomaték (2800Nm) pedig már 2750-es fordulatszám mellett rendelkezésre áll?

Ez alapján a papi által 2500-as rpm-hez írt kw/t adat nem lehet jó
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Arról mi a véleményed,hogy a Puma max tömeg mellett is 25kw/t fajlagos teljesítményt produkál a max 800kW teljesÍtményt 4250-es fordulaton adja le a max nyomaték (2800Nm) pedig már 2750-es fordulatszám mellett rendelkezésre áll?

Semmi, mivel ilyen értékeket ilyen MTU logóval ellátott papírokon nem látok. Megtennéd, hogy adsz linket. Cserébe itt egy MTU logós.

MT 892 Ka-501 motor.
Maximális forgatónyomaték 2200 Nm 3000 fordulatnál.
Maximális teljesítmény 800 kW 3800 fordulatnál.
Motor optimális legnagyobb fordulata 3800 .

MT 892 Kx-500 motor. Ez ugye a tervezett, a gyár által optimalizáltnak nevezett változat.

Maximális forgatónyomaték 2800 Nm 2750 fordulatnál.
Maximális teljesítmény 1000 kW 4000 fordulatnál.
Motor legnagyobb optimális fordulata 4250.


https://mtu-online-shop.com/print/3232171_MTU_Def_spec_10V890.pdf
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Semmi, mivel ilyen értékeket ilyen MTU logóval ellátott papírokon nem látok. Megtennéd, hogy adsz linket. Cserébe itt egy MTU logós.

MT 892 Ka-501 motor.
Maximális forgatónyomaték 2200 Nm 3000 fordulatnál.
Maximális teljesítmény 800 kW 3800 fordulatnál.
Motor optimális legnagyobb fordulata 3800 .

MT 892 Kx-500 motor. Ez ugye a tervezett, a gyár által optimalizáltnak nevezett változat.

Maximális forgatónyomaték 2800 Nm 2750 fordulatnál.
Maximális teljesítmény 1000 kW 4000 fordulatnál.
Motor legnagyobb optimális fordulata 4250.


https://mtu-online-shop.com/print/3232171_MTU_Def_spec_10V890.pdf

Haditechnika magazin.Van egy forrásgyűjtemény a cikk végén ha gondolod lefényképezem és feltöltöm a képet.
Mármint a forrásokat fényképezem le.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Nem fontos, ne fáradj vele, szerintem a 2 motor adatait mixelték egybe.

Előfordulhat(nézegetve az adatokat elég valószínű is),de azért írtam nekik,hogyha lehet küldjék el elektronikusan a források linnkjeit és jól átnyálazom,hogy melyikben lehet.
 
S

speziale

Guest
Semmi, mivel ilyen értékeket ilyen MTU logóval ellátott papírokon nem látok. Megtennéd, hogy adsz linket. Cserébe itt egy MTU logós.

MT 892 Ka-501 motor.
Maximális forgatónyomaték 2200 Nm 3000 fordulatnál.
Maximális teljesítmény 800 kW 3800 fordulatnál.
Motor optimális legnagyobb fordulata 3800 .

MT 892 Kx-500 motor. Ez ugye a tervezett, a gyár által optimalizáltnak nevezett változat.

Maximális forgatónyomaték 2800 Nm 2750 fordulatnál.
Maximális teljesítmény 1000 kW 4000 fordulatnál.
Motor legnagyobb optimális fordulata 4250.


https://mtu-online-shop.com/print/3232171_MTU_Def_spec_10V890.pdf

Hát a tények makacs dolgok...de akkor is nagyon furcsa az a nyomaték görbe...

Viszont azt nem tudom, hogy miből gondolod, hogy van eltérés a motorok méretében, amikor mindkettő ugyanakkora, és a prospektusban is a tömeg/méret adatok az MT892 családra vonatkoznak....csak mert ha az új motor fordulatszámát lekorlátozzák 2750-re (az ott ad le 800 kw-ot), akkor még sebességváltót sem kell benne cserélni, de a teljesítmény görbéje így is sokkal szebb lesz
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Senki részéről,de mivel ez egy fórum így sajnos előfordulhat,benne van,hogy valaki egyéb dolgok miatt beleáll a másikba a fórumon,hiszen emberek vagyunk akkor van probléma ha elindul az adok kapok és egyik fél sem akar adósa lenni a másiknak.Én ha úgy látom,hogy valakivel ez ügyben nem tudok zöld ágra vergődni akkor megnyomom az ignore gombot és a probléma megoldódott.

Szeretem a jó szándékú embereket, velük mindig kijövök. Nyilván Te is ilyen vagy, ha valaki azt mondja, hogy hazudsz, akkor elengeded, ignorálod.
Én egész életemben hülyék ellen kellett, hogy harcoljak, megedződtem. Nem hagyom, hogy hazugnak nevezzenek, mert szakmai érveimet valaki nem tudja szakmai érvekkel cáfolni.

Másik oldalról azt szeretem, ha ezen a fórumon normális stílusban lehet eszmét cserélni, szakmai vitát folytatni, képekkel, hivatkozásokkal, stb.

Azonban van egy két olyan kolléga, aki más stílusban, más értékrendszer alapján szeretné vélt vagy valós igazát rákényszeríteni a többségre, szeretné befolyásolni véleményüket. Ebben a topicban, meg ahogy láttam máshol is.
Ha valaki más véleménnyel van, esetleg olyat mond ami neki nem tetszik, vagy csak szakmai érvekkel bebizonyítja, hogy nincs igaza, akkor egyszerűen megvádolja hogy hazudik. Indoklás, érvek nélkül, elkezd személyeskedni, iskolai végzettségét, származását próbálja minősíteni.

Ilyenkor kell nagyon jámbor lelkűnek lenni. Ezért irigyellek téged, hogy ezeket a helyzeteket jól kezeled. Én sajnos nem, én gyűlölöm az ilyen viselkedést.

Én nem szeretem, ha valaki azt mondja, hogy "vidéki vagyok", pejoratív értelemben. 8 millió magyar él "vidéken", nem hiszem, hogy különböznének a nem "vidéki" emberektől.

Köszönöm észrevételed, jól esett, hogy megpróbáltad a fórum stílusát fejleszteni válaszoddal, én is hasonlóan gondolkodom, remélem következetesen minden fórumtársat figyelmeztetsz azon a normák betartásra, amit ezek szerint mindketten tisztelünk.
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Azért könnyen lehet,hogy többek között azért döntöttek a Lynx mellett mert a gyártó ezeket a kockázatokat valamilyen formában kompenzálja a magyar állam számára.

Mire gondolsz? Én is gondolkodtam ezen. Szerintem az lehetne ilyen garancia, hoyg nem fizetünk csak akkor, ha valóban időre leszállítják az első harcképes harcjárműveket. Ha 2023 vagy 2024-ben tudja a gyár leszállítani akkor ,akkor fizetünk.
Átvételkor.
PL.
Akkor nem gond, ha valami nem működik vagy esetleg késik. Ez jó ötlet, szerintem.
Reméljük még nem fizettünk semmit.
o_O
Vagy mire gondolsz?
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
W

Wilson

Guest
Mire gondolsz? Én is gondolkodtam ezen. Szerintem az lehetne ilyen garancia, hoyg nem fizetünk csak akkor, ha valóban időre leszállítják az első harcképes harcjárműveket. Ha 2023 vagy 2024-ben tudja a gyár leszállítani akkor ,akkor fizetünk.
Átvételkor.
PL.
Akkor nem gond, ha valami nem működik vagy esetleg késik. Ez jó ötlet, szerintem.
Reméljük még nem fizettünk semmit.
o_O
Vagy mire gondolsz?

Pl A szerződésben olyan kitételek vannak amely megfelelő pénzügyi garanciákat biztosít a magyar fél számára az ilyen esetekre,magyarul a német gyártó anyagilag felel minden ilyen tipusú hibáért.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 547
18 867
113
Helyezzék letétbe az előleget. Az nem jó? Vita esetén mi vagyunk házon belül, nem ők.
Vagy tényleg csak akkor kéne fizetni az előleget, ha már működik, ki lehet próbálni.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Hát a tények makacs dolgok...de akkor is nagyon furcsa az a nyomaték görbe...

Viszont azt nem tudom, hogy miből gondolod, hogy van eltérés a motorok méretében, amikor mindkettő ugyanakkora, és a prospektusban is a tömeg/méret adatok az MT892 családra vonatkoznak....csak mert ha az új motor fordulatszámát lekorlátozzák 2750-re (az ott ad le 800 kw-ot), akkor még sebességváltót sem kell benne cserélni, de a teljesítmény görbéje így is sokkal szebb lesz

Ugye én az eredeti hozzászólásomban azon gondolkoztam, hogy a mostani motor nincs a helyzet magaslatán, ezért ebből szeretnének egy optimalizált változatot. A nehezebb motor az egy ma még semmilyen formában nem létező, általam elképzelt darab, ami akkor kerülne gyártásba, ha az optimalizált motor nem váltaná be a hozzá fűzött reményeket.
Az felmerült bennem is, hogy csak a görbéket kéne kisimítani és hagyni a picsába a teljesítménynövelést, már az is sokat javíthatna a dolgon.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 689
17 308
113
A Lynx 10 tonnás tömegelőnye vélhetően lehetővé teszi a nagyobb célfelület kompenzálását.

Harckocsiágyú ellen vélhetően mindkét jármű páncélzata kevés lesz, de páncéltörő rakéták ill. gépágyú lövedékek ellen kb. egyformán védettek lesznek.

+ a Lynx 50mm-es ágyúja, kétszer annyi ATGM-je ill. 33,3%-al több szállított lövésze tovább fokozza a Lynx védelmi előnyét.

Úgy tűnik a HM/MH illetékesei is valahogy így gondolták :)
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 689
17 308
113
Azért a topikot visszaolvasva vannak szép találatok:

Mar most is kizarhato.
Egyreszt a Pumatol elteroen a Lynx egy teljesen ujnak szamito sorozat meg, minden elod nelkul, konkretan nulla uzemeltetesi tapasztalat van vele (harci meg duplanulla), mikozben gyakorlatilag egy boszmebb, meg nehezebb, meg komplexebb, exportra szant Puma, semmi mas (a Marderhez nincs koze.)
Masik indok, hogy meg a Pumanal is nehezebb, igy keptelenseg legi uton taktikai szallitogepen szallitani (marpedig kulon kihangsulyozta Beko, hogy a beszerzesre kerulo harom uj, rampas szallitogepek - A400M, khm - nehez harceszkozoket is taktikai tavolsagra tudnak majd szallitani.)
Vegul pedig a folyamatos 'csereudulesek' a nemet es a magyar vezerkar kozott, legfokeppen a magyarok 'pumazasai' a Bundeswehrnel eleg egyertelmuve teszik, mit fog venni a Honvedseg...

Logikus, de rendszertervezesi ill uzemeltetesi szempontbol nezve (ami az en szakmamba vag) egyertelmuen kizarhato a Lynx. Lehet, hogy neked mas szempontbol ugyanolyan jo, nem ketlem, de egy meg sehol sem szolgalalo, viszont velhetoen baromi draga rendszert venni egy pici haderonek az eleg rizikos dontes lenne.

A Puma legalabb a nemeteknel mar hasznalatban van es veluk kivalo az informaciocserenk.

:)
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 689
17 308
113
Nem tudod se, a fő fegyvert, se az ATGM számát, se a szállított deszant számát. Addig mi is az előny?

Pl. már maga a lehetőség. Abban pl. biztos vagyok, hogy nem 30mm-es toronnyal vesszük.

Amúgy te is írtad a topik elején, hogy kevesled a Puma 6 lövészét.

***

Más.

Az azért aranyos, hogy 1,5 év alatt 30 oldal hozzászólás volt a topikban, majd 2 hét alatt összejött újabb 30 oldal, és ekkor érkezett a hivatalos hír :)