Ja, amennyiben kiemeljük azt a pár tizenfordulatig tartó maximumot.
MT 892 Ka-501 Puma C, 43 tonna.
1250 rpm 1,75 kW/t
1500 rpm 4,65 kW/t
2000 rpm 10,4 kW/t
2500 rpm 9,3 kW/t
3000 rpm 16,2 kW/t
3800 rpm 18,6 kW/t, ez a vége.
MB 873 Ka-501 Leopard 2a7+, 67,5 tonna
1600 rpm 11,8 kW/t
1800 rpm 13,3 kW/t
2100 rpm 14,8 kW/t
2400 rpm 15,9 kW/t
2600 rpm 16,2 kW/t, itt beszakad.
Na ebből látod, hogy mi a gond a Puma motorjával? A közel 4000 fordulatos tartományból igazából csak 3000 és 3800 között süti a motor. A többi meh.
Na most lássuk a tervezett MT 892 Xa 500 motort, feltételezve, hogy a Puma tömege marad 43 tonna.
1250 rpm 3,48 kW/t
1500 rpm 5,8 kW/t
2000 rpm 11,6 kW/t
2500 rpm 16,2 kW/t
3000 rpm 19,7 kW/t
4000 rpm 23,2 kW/t, ezt kitartja 4250 fordulatig és csak itt szakad be.
Nagy csoda nincsen, hiszen ugyanaz a tervezett motor alapja is, ugyanakkor jól látszik, hogy a jól használható tartományt kibővítené kicsit több mint a duplájára. Ha ezzel jár mondjuk egy 1 tonnás tömegnövekedés (motor + váltó), az még mindég sokkal jobb mint a mostani. Sajnos a Puma motorjának a teljesítménye, nyomatéka görbére rakva egy hullámvasútra hasonlít. Ezt szeretnék valamennyire kisimítani.
Arról mi a véleményed,hogy a Puma max tömeg mellett is 25kw/t fajlagos teljesítményt produkál a max 800kW teljesÍtményt 4250-es fordulaton adja le a max nyomaték (2800Nm) pedig már 2750-es fordulatszám mellett rendelkezésre áll?