Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 637
34 388
113
Ma már a harc harccsoportokkal valósul meg kislétszámú erők esetében.Pl az oroszok Kelet-Ukrajnában 3 zászlóalj harcsoportal gyalázták le az ukrán hadsereget,nem ritkán század harccsoportokra is bontották ezeket a zászlóalj harcsoportokat.Pont ez jelenti a hh-s elvektől való elszakadást és a hk dandár erőltetése jelenti a maradi elgondolást az ilyen kis haderőknél mint a magyar.
Igen.Mégis folyton tiltakozol a vegyes zl kialakitás ellen.
Hk harccsoportok voltak.Ahogy Saron hcs-jai is Egyiptomban.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Nagyobb atmerobol szerkezeti atalakitas nelkul is ralehet tenni kissebb toronykoszoruval redelkezo tornyot. Kozonbositovel de egy kssebb toronykoszorut nagyobbracserelni csak szerkezeti elem cserejevel lehet eszkozolni.
Nemigen. Annak a kozombositonek a statikai méretezese elég nehéz lenne. Vagy bazi nehéz lenne, vagy magas, mert kúposra kellene csinálni. Egyik sem jó.
Hidd el egy IFV az nem pajtában készül, komoly tudás kell hozzá, hogy valaki ilyet tervezzen.
Csak egy apró adalék, hogy lássátok a valóságot: A Leo 2A7-re a katariak kértek egy létrát hátra.
8 000 EUR volt darabonként! Az közel 3 millió FT!
Mindent lehet kérni, mindent megígérték, de az árát csak a konkrét szerződés kötés estén árulják el.
Szóval könnyen dobáloznak itt egyesek, hogy majd így rendeljuk, meg ingyé megoldja, mer ránk vannak utalva. Nemá!
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 637
34 388
113
Tehát a modul rész eleve így készül. Vagy lesz ilyen, ha valaki kifizeti. Az egyik plusz tömeg, a másik plusz pénz.
Értitek miért vagyok szkeptikus az ilyen ígéretekkel?
Ezért csúsztatnám az IFV beszerzést,és ragaszkodnák a gyakorlati csapatpróbához.Ezért társulnák be a kengurukhoz,meg akárkihez,ki ilyet csinál.
Igéretes ez a Lynx.Ha hozza az igérteket,szerintem sokkal jobb lenne nékünk,mint a sportautó jellegű Puma.De megvenni csak akkor szabad,ha már nem csak egy igéretnek hihetünk,hanem bizonyosságunk van róla.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 868
85 401
113
Igen.Mégis folyton tiltakozol a vegyes zl kialakitás ellen.
Hk harccsoportok voltak.Ahogy Saron hcs-jai is Egyiptomban.

Ezek a zászlóalj harcsoportok koncentrálva alkalmazták a harckocsijaikat nem elszórva a századok közt.Attól,hogy egy zászlóalj harcsoportban van egy harckocsi század meg két gépesített lövész század még nem kell elaprózni a harckocsikat.

Nem értetted meg amiről tegnap beszéltem!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 637
34 388
113
Ezek a zászlóalj harcsoportok koncentrálva alkalmazták a harckocsijaikat nem elszórva a századok közt.Attól,hogy egy zászlóalj harcsoportban van egy harckocsi század meg két gépesített lövész század még nem kell elaprózni a harckocsikat.

Nem értetted meg amiről tegnap beszéltem!
Lapozz vissza,mit irtam erre.nem irom le újra.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
A torony átalakíthatóságához szeretnék annyit még hozzátenni, hogy például a Puma emberes toronnyal történő ellátása miért nem vállalható olyan könnyen:
A képen a toronykoszorú megfelelő statikai teherbíró képességhez szükséges konzolok, merevítők vannak kék nyíllal megjelölve. Egy torony lőszerrel, gépágyúval páncélzattal együtt legalább 2-3 tonna, ez menetközben nagy igénybevétel a tetőlemeznek, illetve a járműtestnek. A toronykoszorúnak kellően stabilnak kell lenni, nem hajolhat meg, stb.

h3g11mjrro6vnurghueo.png


Ha változtatni akarnak a toronykoszorú átmérőjén, akkor ezeket is át kell tervezni (méretezni az új merevítőket), az egész tetőlemezzel együtt. Természetesen át lehet, de ez pénz és idő. Ja, és ismerni kell az adott tornyot (tömegét, lövés közbeni igénybevétel jellemzőit, stb.). Ez utóbbit csak akkor teszi meg a gyár ha valaki konkrétan megrendeli az adott toronnyal együtt (A cseh tenderen ezen bukott az emberes torony, ezt a pénzt a csehek nem tették bele, puszira a KMW/RM sem).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 637
34 388
113
A torony átalakíthatóságához szeretnék annyit még hozzátenni, hogy például a Puma emberes toronnyal történő ellátása miért nem vállalható olyan könnyen:
A képen a toronykoszorú megfelelő statikai teherbíró képességhez szükséges konzolok, merevítők vannak kék nyíllal megjelölve. Egy torony lőszerrel, gépágyúval páncélzattal együtt legalább 2-3 tonna, ez menetközben nagy igénybevétel a tetőlemeznek, illetve a járműtestnek. A toronykoszorúnak kellően stabilnak kell lenni, nem hajolhat meg, stb.

h3g11mjrro6vnurghueo.png


Ha változtatni akarnak a toronykoszorú átmérőjén, akkor ezeket is át kell tervezni (méretezni az új merevítőket), az egész tetőlemezzel együtt. Természetesen át lehet, de ez pénz és idő. Ja, és ismerni kell az adott tornyot (tömegét, lövés közbeni igénybevétel jellemzőit, stb.). Ez utóbbit csak akkor teszi meg a gyár ha valaki konkrétan megrendeli az adott toronnyal együtt (A cseh tenderen ezen bukott az emberes torony, ezt a pénzt a csehek nem tették bele, puszira a KMW/RM sem).
Ez nem csak az emberes toronyra vonatkozik.Ha közben növelni kéne a fő fegyver ürméretét,mondjuk az új HIFV-k terjedése miatt,az is problémát jelent.A lego jellegű Lynxben nem.
Ha hozza a reklámját,a Lynxben távlatilag sokkal több a lehetőség.
Ne kapkodjuk el a dolgot,várjunk egy kicsit.Fél évszázadig nyögjük,ha elsietjük.Vagy 10év múlva kezdhetjük elöről.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and ravenlord
H

Hummen23

Guest
Azért egy kicsit ha visszaolvasod a két topicot, másképp fogod látni.
Nagyon sok baj van a hiúzzal.
Konstrukciós, fejleszthetőségi, stb. nincs belőle működő, tesztelhető példány.
Nem véletlenül sikertelen évek óta.
Akkora kockázat, hogy senki nem rendelné meg.
Reméljük mi sem fogjuk. Egy humbuk jármű. Egyelőre.


Itt mindenki abból indul ki, hogy tud mindent.
Szerintem téves elgondolás az, hogy egy RM féle hadiipari óriás termékét becsmérli valaki mindössze a rendelkezésére álló információk alapján.
Valószínűbb az, hogy rengeteg információ titkosított, vagy ne adj isten nem tartják fontosnak velünk megosztani.
De persze lehet hogy tévedek. Remélem a cég igazgatósága olvassa a fórumot, és innen választanak új ceo-t.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 868
85 401
113
Ez nem csak az emberes toronyra vonatkozik.Ha közben növelni kéne a fő fegyver ürméretét,mondjuk az új HIFV-k terjedése miatt,az is problémát jelent.A lego jellegű Lynxben nem.
Ha hozza a reklámját,a Lynxben távlatilag sokkal több a lehetőség.
Ne kapkodjuk el a dolgot,várjunk egy kicsit.Fél évszázadig nyögjük,ha elsietjük.Vagy 10év múlva kezdhetjük elöről.

A Lynxben nem kéne megerősíteni a toronykoszorút meg az alátámasztást,ha 40 vagy 50mm-es gépágyút kell integrálni?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 637
34 388
113
A Lynxben nem kéne megerősíteni a toronykoszorút meg az alátámasztást,ha 40 vagy 50mm-es gépágyút kell integrálni?
Valószinüleg de.Vagy mint jó legójárgánynál,cserélik egyben az egészet.Ezt elvileg különben a Pumában is meg lehetne tenni,csak nincs benne rá hely.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 637
34 388
113
A Lynxben nem kéne megerősíteni a toronykoszorút meg az alátámasztást,ha 40 vagy 50mm-es gépágyút kell integrálni?
Upsz,nem figyeltem.Mea culpa.Mostani,nyugati 35/40/50milis gá-hoz nem kellene erősités..Egy egy orosz/svéd 57milishez már igen.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 430
113
Mellesleg nem összeszerelő üzem, hanem gyártósor. Ha olvastad volna az aussie forrásokat. Az ATGM-et egyébként a Rafale-tól veszik. Ahogy az RM is. A logikád szerint ekkor nem az RM gyártja a Boxert...

A korábbi hozzászólásomban is pontosan ugyanezt az Audis példát írtam...ha nem tudod értelmezni, azt ne rajtam kérd számon
ok, ezt tudtuk eddig is...de ezzel most megint mit akarsz állítani?

Figyelj, szerinted az S Mercit a Merci gyártja, attól még hogy egy csomó mindent külső beszállítók adnak bele?
Amit leírtál, az marhaság. Az, hogy nem érted meg, hogy a Boxert Ausztráliában állítják elő (RM Australia) több tucat helyi beszállító közreműködésével, nem az én bajom.
Az S Mercis példáddal pont pofán vered magad...:rolleyes:
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 430
113
Egyszer már leírtam,hogy mit tekintenek a katonák IFV-nek meg mit APC-nek.Nem keresem vissz szóval leírom mégegyzser.

IFV:A harckocsikkal korlátozások nélkül együtt mozogni és az első vonalban harcolni képes olyan jármű ami deszantot visz magával.Mi kell ehez?Lánctalp.Enélkül nem létezik IFV,mert lehetetlen olyan kerekes járművet építeni ami a terepen ugyan olyan jó mint a lánctalpas.Továbba kell hozzá olyan páncélvédelem ami az ellenséges IFV-k és az általános gyalogsági fegyverek(az ATGM nem tartozik ide csak a kézi fegyverek meg a nehéz-géppuskák) ellen megfelelő védelmet nyújt minden irányból.Fegyverzetének alkalmasnak kell lenni ellenséges harckocsik és IFV-k leküzdésére.

APC:Nem kell neki együtt harcolnia az első vonalban az általa szállított gyalogsággal és a harckocsikkal,így nem elvárt a lánctalp(ezért szoktak gumikerekesek lenni).Páncélzata ellent kell álljon a gyalogság fegyvereinek minden irányból esetleg más APC-k fegyvereinek(nem elvárt a páncéltörő eszközök elleni védettség) a fő irányból(szemből).
Fegyverzetének olyannak kell lennie amivel nagy távolságból(az ellenséges gyalogság fegyvereinek hatásos lőtávolságán kívülről) hatásosan tudja támogatni az általa szállított gyalogságot.Nem elvárás az,hogy felvegye a harcot az ellenséges harckocsikkal és IFV-kkel szemben.Gyakorlatilag egy páncéloztott busz ami képes tűzzel biztosítania a deszantját.
A terminológia fontos, hogy mindenki értse miről folyik a beszélgetés. Ha elfogadjuk, hogy a katonák mindenütt a fentieket értik a fogalmak alatt, akkor viszont a nemzetközi szakmai terminológiának kellene ehhez igazodnia. Gyártói szinten is. De úgy látszik ez nem megy, minket (engem) meg összezavarnak.
Ha a katonáink közmegegyezéssel az általad leírt definíciókat használják, akkor fogadjuk el azokat, és lépjünk tovább.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 868
85 401
113
A terminológia fontos, hogy mindenki értse miről folyik a beszélgetés. Ha elfogadjuk, hogy a katonák mindenütt a fentieket értik a fogalmak alatt, akkor viszont a nemzetközi szakmai terminológiának kellene ehhez igazodnia. Gyártói szinten is. De úgy látszik ez nem megy, minket (engem) meg összezavarnak.
Ha a katonáink közmegegyezéssel az általad leírt definíciókat használják, akkor fogadjuk el azokat, és lépjünk tovább.

A gyártók össze vissza nevezgetik a termékeiket a marketingesek nyomására.Abból kiindulni vicces.Nézd meg a Litván Boxert meg az Ausztrált.Az egyik felderítő jármű amásik meg IFV.Mi a különbség köztük?Semmi!
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Itt mindenki abból indul ki, hogy tud mindent.
Szerintem téves elgondolás az, hogy egy RM féle hadiipari óriás termékét becsmérli valaki mindössze a rendelkezésére álló információk alapján.
Valószínűbb az, hogy rengeteg információ titkosított, vagy ne adj isten nem tartják fontosnak velünk megosztani.
De persze lehet hogy tévedek. Remélem a cég igazgatósága olvassa a fórumot, és innen választanak új ceo-t.

Nem becsmérlem. De had legyen annyi kritikám, amit esetleg pár évtizedes harcjármű alkalmazói tapasztalat megenged.
Olcsó beszerzés, olcsó üzemeltetés, legszuperebb képességek ígérete.
Ezek olyan ellentmondások, amiket egy olyan ember aki esetleg járműveket üzemeltet (akár civil járműflottákat, akár katonai harcjárműveket), az kétkedve fogad.
A tényszerű dolgoktól nehéz elvonatkoztatni. Olyan járművet kínálnak amit nem tudnak megmutatni, mert a demó példány, mint az a képeken látszódott, még csak ülésekkel van berendezve. Semmilyen belső felszerelés (intercom, légellátó csövek, kapcsolódobozók, vezetékek, vészhelyzeti eszközök, stb) nincs a járműben.
Nem azért mert el van tüntetve, hanem azért mert a különböző rendszerek még nincsenek integrálva, csak imitátorok (Spike a tornyon) vannak elhelyezve, hogy látszódjon, hogy milyen lenne, ha kész lenne.
Az út a készenlétig, az a nagyon hosszú, nem pedig összelegózni egy demonstrátor járművet, ami leginkább csak külsejében jelenítheti meg a koncepciót.
Minden mai bonyolult harceszköz protójának első megjelenése és gyártásba került végső változatának elkészülte között nagyon sok idő telik el (5-10 év). Ez alatt nagyon sok módosításon mennek keresztül. Hosszú évek, sok követelményváltozás, sok teszt, majd újabb teszt, majd újabb követelményváltozás miatt megint csak módosítás és teszt. A gyári próbák után jönnek az adott alkalmazó próbái és csak utána mondják rendszeresítésre alkalmasnak az adott fegyverrendszert. Ez a golyóálló mellénytől a vadászgépig így van, így kell lennie a Lynx esetében is.
Szerinted milyen teszteken ment eddig át ez a jármű?
Nyilván semmilyenen, hisz az első tesztek majd Ausztráliában lesznek talán idén év végén.
Nem helyes azt terjeszteni, hogy ennek a járműnek nem kell idő a kifejlesztéséhez, nem kell sok-sok teszten végigmennie, a hibákat kijavítani, és újratesztelni.
Nem helyes a kritikus véleményeket azzal figyelmen kívül hagyni, hogy mindenki más szarul csinálja a fegyverrendszerek, harcjárművek fejlesztését, mert a Rheinmetall, akkora nagy rutin róka, hogy neki tized annyi idő alatt, negyed annyi költséggel is megy.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 110
113
A gyártók össze vissza nevezgetik a termékeiket a marketingesek nyomására.Abból kiindulni vicces.Nézd meg a Litván Boxert meg az Ausztrált.Az egyik felderítő jármű amásik meg IFV.Mi a különbség köztük?Semmi!
Mondjuk a 40mm-es Ajax is felderítő az anglo military szlengben! :rolleyes: