1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Én emlékszem egy kecskeméti leszállásukra is, de az valószínűleg még csak a gyártás utána első hazarepülésük volt.
     
    emel likes this.
  2. migfun

    migfun Well-Known Member

    A lengyeleknek már van saját kiképzőgépük. Max V3
     
    Masztiff likes this.
  3. kamm

    kamm Well-Known Member

    Igen, nem veletlenul irtam, hogy 'fusiban' es a legugyi engedelyt is sejtettem, de ahogy irod Zimbabwe siman hazaviheti a gepet es hasznalhatja belfoldon akarmilyen celra, csak ugye ekkor fillerekert venne meg, amihez meg ninbcs ertelme meg a fusimunkanak sem, pont erre celoztam.
    Hogy acegtol mit vonnak meg, azt nem tudom, azon biztos lehetne jogaszoknak vitazni (ti ha deklaraltan fusiznak, azaz nem eu repulesre ujitjak fel, akkor nehez lenne belekotni, maganceg.)
     
  4. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez amugy szaz eve igy van. A parlamentben mindig is jogaszokbol volt a legtobb, sosem fognak maguk ellen torvenyt hozni, sejtheted. :)
     
  5. migfun

    migfun Well-Known Member

    @emel N"értem azoknak az oligarha tulajdonosai miért zavarnak téged kevésbé (pont semennyire), és miért zavar jobban ha XQZZ magyar oligarha lesz a tulaj"
    Mondjuk, mert nem úgy csinálják, mint s Mátrai erőmű esetében; megveszik, a fejlesztésre szánt pénzt felveszik valamilyen jogcímen, aztán megvásárolja az állam jó áron tőlük, és majd adóforintokból újra bele lehet tenni a fejlesztéshez szükséges pénzt, vagy be lehet zárni.
    Ez nem üzletemberi tevékenység, csak szimplán pénz kipumpálás...
     
  6. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Szerintem ez a svédeket totálisan nem érdekli, mivel megrendelőként úgyis kicsengeted.
    Van egy olyan érzésem, hogy a SAAB nem ilyen, már bocsánat, de „eszdéeszes” észjárással gondolkodik. Ráadásul még azt is meg merem kockáztatni, hogy europúnió ide, vagy oda, de a svéd állam nem túl feltűnően nyújt némi előnyt a SAAB-nak, hogy ilyen magas hozzáadott értékű melósokat folglalkoztat otthon, csak ezt nem tárják fel különböző jelentések, mert Svédország mégiscsak nyugat...
    Lásd első pont. Porlasztva fossa le, hogy mennyi az ebből adódó költség, mert kliensként úgyis annyit csengetsz, amennyit ő akar, különben megáll a repülőd. Az elmúlt 14 évben stabilan 30 milliárdot perkáltunk évente a 14 gépes miniflottánkért, ami járulékosan meglőkte a svéd GDP-t is, amiért valószínűleg a svéd állam hálás volt picit a SAAB-nak. kinek lenne az jó rajtunk kívül, ha kevesebb pénz mozogna ebből az irányból abba?
    A brazil boltot már más kibeszélte :) . Ott megérte a svédeknek ez, hogy bele tudjanak csimpaszkodni Dél-Amerikába.
    Ezt én eddig is felfogtam, de megint ott tartunk, hogy hidegen hagyja a svédeket, hogy nekünk hogy volna minél jobb. Illetve egy ilyen második európai üzem létesítéséért annyi dodót kérnének el, hogy az már nekünk nem érné meg sehogy a csehekkel...
    Továbbra is ott tartunk, hogy nem vagy képben. Nem tudom szebben megfogalmazni, mert nem is lehet... A teljes felvetés úgy abszurd, ahogy van. És nem azért, mert nem érné meg pénzügyileg, hanem:
    Ha nincs a cégnek rá jogosítása, akkor nem foghat hozzá ilyesmihez legálisan, aztán nem csinálhatja meg a berepülését az elkészült gépnek, mert a hatóság nem ad rá előzetes légialkalmasságit, mert a cég nem csinálhat ilyet, mert illegális neki olyan típus javítását végezni, amire nincs jogosítása, aztán, az afrikaiak nem tudják hazarepülni, mert nem szállhat fel, mert nem kapott légialkalmassági bizonyítványt. Nem tudod kivinni az országból, cserébe nem is repülheted: matt.
    Nem lenne semmiféle vita, mert repbiztonsági szabályok súlyos megsértése miatt hivatalból bezárnák az egész kócerájt, aztán lehetne járkálni a bíróságra, hogy ott kiosszanak néhány évet nehéz vasban, de legalábbis örökre eltiltsák a céget a légijármű gyártás-javítástól ( Nem véletlenül ismert a mondás repülőműszaki körökben, hogy: „a papír véd és vádol”... ez egyéntől fölfelé is igaz ).Csehországban is így kell működnie, mert ők is EASA-tagok, vagyis volt jogharmonizáció az „EU-s” légijoggal.
    De pont ezt írta le emel is, szóval, ha azt nem veszed tudomásul, akkor ezt sem fogod...
    Megjegyzendő. hogy az ogyesszai üzem pl. nem így működik. Ott cimkézték át a berendezéseket, meg hamisították meg a dokumentációt a horvát MiG-21-eseknek. Aztán nem történt semmi...
     
    fishbed, tonyo and emel like this.
  7. kamm

    kamm Well-Known Member

    Tobbet nem irom le...
    Le voltal maradva mar az elejen es meg mindig le vagy maradva - ez nagyon nem volt kerdeses, ezert hivtam 'fusinak', jo sansszal nem kapna europai legterre semmit, de nem is erre utaltam.
    A felteves arra vontakozott, ha fusiban megcsinaljak es atviszik mas, vilagvegi helyre, de pont azt mondtam, hogy az sem eri meg, mert ugy sokkal kevesebbet erne, mar nem erne meg a fusi sem.

    Biztos igy van, de megint le vagy maradva: a kerdesem-feltevesem arra vonatkozott, ha *nem* repulesre szant targyat (eg An-26, hutszekreny, locsolokocsi) ujitanak fel, az mennyiben tartozik a bezaro hivatal ala...?
    Egy ipari maganceg, nem vilagos nekem, ha penzert felujitok valamit, az mitol lesz szabalyozhato addig, amig nem szallok fel vele, nem robbanoszerkezetet stb csinalok stb.
     
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Pont azt nem fogod fel, nem kell kicsengetned! Egyszerűen választasz mást. Olyan túlkínálat van multifunkci vadászgépből, hogy Dunát lehetne rekeszteni vele. Pl. megvan ugye a kapcsolat az Airbus-szal, ott vannak a low budget amerikai gépek (F-16, F-18), meg ugye az F-35 (ami ugye nem low budget, de olyan alternatíva, amit nem lehet megkerülni)!
    A SAABnak a megrendelői olyanok, aki igencsak költségérzékenyek. Csehország, Magyarország, Dél-Afrika. Thaiföld a mai napig nem pótolta a 12. - lezuhant - gépet. És még a 20-as szoftvert is csak tervezgetik.
    Dél-Afrika vagy egy fél évig megpróbálta saját maga supportálni a gépeket. A csehek meg még azon is spóroltak, hogy az elején egyáltalán nem vettek hozzájuk AG képességeket.
    Mind nekünk, mind a cseheknek '26 egy választóvonal. Mert hiába maradnak itt a gépek, ha azt is megtehetjük, hogy mondjuk még 5 évig kannibalizáljuk az itt maradt Gripeneket, és 26-ban egyszerűen bejelentünk 14db F-35-ös gép megvásárlását. Az egész Gripen koncepciónak az a lényege, hogy úgy biztosítanak az elfogadhatónál jóval jobb szolgáltatást, hogy közben nem megy rá a gatyánk. (Mondjuk 7-8-évvel ezelőtt majdnem ráment, de ez nem a SAAB hibája volt.).
    Az E-t minden jelenlegi használónak megpróbálják majd elsütni. Mi meg innentől kezdve igen kellemes pozícióban leszünk. Mert mondhatjuk azt, hogy nem kérjük egyáltalán a supportot, vagy hogy egyszerűsített verziót kérünk. De mondhatjuk azt is, hogy a jelenlegi gépeinket húzzák fel E elektronikai szintjére, és még rendelünk még egyszer annyi gépet. De azt is mondhatjuk, hogy nesze Sven, itt a 14 gépünk és alakítsd át E/F-re + még dobjál hozzá még egy századot! A most bent lévő finn és kanadai tenderen sok fog múlni, mert ha nem lesz egyikből sem megrendelés (a kanadain meg is lepődnék) akkor az E egy elég kellemetlen csalódás lesz (annak ellenére, hogy nem kéne annak lennie).
    Szóval nem nekünk kell a SAAB után teperni, hanem neki kell utánunk! A brazilok meg az indiaiak üzletén nyilvánvalóan látszik, hogy hajlandóak lemenni kutyába. Szóval csak jó üzletet kell kötni velük.
    Gondolom, akkor ezért hagyták, hogy először a kínaiak felzabálják a SAAB Automotive-ot, majd mindenféle visszavásárlási szándék nélkül hagyták kimúlni. o_O
    Ezzel több ezer autóipari munkást küldtek el "húsgolyót söndörgetni"!
     
    SilvioD and kamm like this.
  9. kamm

    kamm Well-Known Member

    Jaj, a kedvencem volt a Saab autogyar... azt az elozo tulaja nyirta ki, az amerikai GM, kifejezetten modszeres munkaval.
    A Saab fejlesztgetett nekik csomo mindent, amit utana nem engedtek a sajat kocsijaikba belerakni, de utana meg a svedeket hibaztattak, miertnem adnak el tobb Saabot. Amikor a Saab bemutatta nekik a megemelt, terepre is jo wagon koncepciot, kirohogtek oket - par evvel kesobb a Volvo XC iszonyatos slagert lett.
    A vegen amikor a Victor Muller (a Spyker kisszerias sportkocsiceg tulaja) atvette es sajat zsebbol $13 milliot beletett a fenttartasba, sikerult szereznie egy kinai autoceget (Youngman) partnernek, na ekkor a GM megtagadta a Saab altal kifejlesztett rendszerekre is a tech transzfert, ezzel vegkepp kinyirva a ceget.
    Igazi szemet, aljas ceg GM... anno 1950s a nyugati parton felvasaroltak a tomegkozlekedesi cegeket es felszamoltak az osszeset, hogy autora kenyszeritsek az embereket... soha nem fogok egyetlen fillert is a zsebukbe tenni, ti se vegyetek semmi GM-et. :)
    Amugy igazad van, a sved kormany anno csak meghuzta a vallat es tetlenul vegignezte, hogy 3600+ ember utcara kerult es $400M beszallitok fele fenallo kifizetetlen tartozas eluszott.
     
    Masztiff, fulcrum11, zeal and 4 others like this.
  10. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Azt azért ne felejtsd el, ha csak a magyar helyzetet nézem nekünk sem olyan magától értetődő,hogy kukázunk mindent mert Sven olyan árat mondott ami nem tetszik nekünk,van azért a svédeknek is mozgástere,csak gondold végig 2026-ban lesz egy 20 éve használt fegyverrendszered meg van hozzá minden infrastruktúrád,fegyverzeted,kiképzett földi kiszolgáló személyzeted,pilótáid,a gépekben még bőven van tartalék és ha felhozzuk őket az E szintjére,akkor még 2026 után is lesz egy hosszú ideig relatíve olcsón üzemeltethető gépparkunk amelyekre nyugodtan alapozhatjuk a légierőnket.
     
    emel and vilmoci like this.
  11. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    okés.. nagyjából ulippói mélységbe sűllyedtél... mellébeszélés...
    Innét indultunk:
    • SilvioD: „Az An-26-ot ugye el akarjuk adni. Ez a cég nem tudja eladásképessé tenni egy felújítással?”
    • kamm: „De biztosan, csak nem hiszem, hogy megerne. :)
    aztán eddig jutottál:
    „..Zimbabwe siman hazaviheti a gepet es hasznalhatja belfoldon akarmilyen celra,” + „azaz nem eu repulesre ujitjak fel, akkor nehez lenne belekotni, maganceg.”

    Szóval mégis mire használná, ha nem tudja arra, amire való? Nnnomeg hogy vinné haza, ha nem lehet lábon?
    Nincs itt semmi lemaradás, csak egyre nagyobb ostobaságokat beszélsz, hogy próbáld legalizálni a korábbi hülyeségeidet...
    Azt hiszem, kissé el vagy szakadva a valóságtól. Nincs olyan, hogy low budget, meg olcsóbb az F-16-os, ebben a kategóriában...
    Ha rendesen megnézhetnénk a pénzmozgásokat különböző típusoknál, akkor nem találnánk nagy eltérést, a svédek is addig mennek el pénzszedésben most is, hogy épp ne érje meg teljesen átállnia a megrendelőnek egy másik gyártó termékére..Főleg úgy, hogy teljesen új infrastruktúrát kell az új típushoz kiépítened...
    Egszerűen alábecsülöd azt a kiszolgáltatottságot, amit az okoz, hogy mások tudnak repülőt építeni, mi meg csak júzerek vagyunk.
    Az egy autógyár.. tucattermék.
    A dolgozó két hét otthonlét után elmegy dolgozni a Volvo-hoz, vagy a Scania-hoz, és akkor is otthon maradnak... csak másik, vagy kicsit nagyobb alkatrészt kell beszerelnie egy másik járműbe...
     
    fishbed and emel like this.
  12. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Nekem pedig úgy tűnik, hogy a HM három nagy cégének tulajdonosi jogait Bártfai-Máger Andika gyakorolja, és mivel az eladásokat a HM EI Zrt. végzi, ezért a stex is ott landol.
     
  13. formosa1

    formosa1 Active Member

    Úgy hogy minden mozdíthatót elad, a maradékért pedig többet kap a NER-es államtól, mint amennyiért vette. /- "Lőrinc" Visontán így csinálta...!/ :(
     
    Masztiff likes this.
  14. Negan

    Negan Well-Known Member

    Vagy kap jó zsiros túlárazott megrendeléseket
     
    formosa1 likes this.
  15. formosa1

    formosa1 Active Member

    Azt alapból kap, mert anélkül alulárazott hőerőművet sem tudott volna venni...! :(
     
    Negan likes this.
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Hu, te aztan ritka egy nem bonyolult gyerek vagy, komolyan. :D
    Mit nem ertesz meg mindig?
    Feltucat scenario van, ami elkepzelheto, pl Zimbabwe sajat legteren belul jaratja, olyan engedéllyel, amilyennel akarja, avagy foldon mukodo treningre hasznaljak, akarmi stb.
    Akarhogy hazaviheti, peldaul hajon.

    Komolyan, nekiallsz kostolgatni, majd utana beleallsz az ostobabbnal-ostobabb, butabb kotozkodesbe ugy, hogy kozben a mentalis lassusagodat szabalyosan kínos olvasni is...

    Mit kell legalizalnia kinek? :D :D

    Ti lassu gyerekek mindig viccesek vagytok, amikor igy beleelitek magatokat a sajat hulyesegeitekbe... ez egy forum, regem, azt irunk, amit jolesik.
    FYI a többségnek van élete, ez szorakozas, senki nem akar, nem fog es amugy sincs mit "legalizalni" (sic! :D) - plane nem neked, attol te nagyon messze vagy hogy barkinek tényező lennel, hidd el, különösen ezzel a harom lepessel hatrebb baktato felfogasoddal... :p
     
  17. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Jézus ereje.. Olyan ostoba vagy, hogy fel sem vagy képes fogni, hogy mennyire o_O
    hazaviszi hajón :eek:...nem tud odáig eljutni, hogy nekiálljanak neki megcsinálni, mert tilos, te debil...
    Épp ez az, hogy nem kéne csinálnod, de idióta vagy és nem jössz rá...
     
  18. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Sztem ezen lassan lépjetek túl....
     
    arcas, BiancoGasto, Ocses and 2 others like this.
  19. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

  20. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Jól értem, hogy Elon Musk készít egy Tesla Atlas390 szállítógépet az MH részére, amit az AV fog gyártani?
     

Ezen oldal megosztása