1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Amit írtam, az csak egy lehetséges forgatókönyv.
    A másik topicban lévő több hozzászólás azt mondatja velem, hogy többen nem tudják csak úgy elképzelni a "közös alakulatot", mint a SAC-ot. Azaz abban semmi sem a miénk, vagy bárkié. Namost a németek esetén szerintem van más alternatíva is. Ezért hoztam fel a közös franco-german dandárt, és a holland-német harckocsizászlóaljat, mert ahogy akkor is írtam, ezekben - tudtommal - alegység szinten az eszközöket külön-külön birtokolják a tagok. Pl. a harckocsi zászlóalj így néz ki:

    414 Tank Battalion consists of the following elements:[6]
    • Staff (German, few Dutch)
    • 1st staff company (staff and supply, mostly German, few Dutch)
    • 2nd tank company (German)
    • 3rd tank company (German)
    • 4th tank company (Dutch)
    • 5th tank company (German, reserve)[7]
    Out of the 100 Dutch soldiers, 72 are tank crew. The other 28 are staff members, maintenance and support crew.
    A vezetés vegyes, de a tankok a holland században valóban holland Leopard 2-esek. Ennyit tartott meg az egész holland hadsereg.
    A csavar az egészben, hogy maga a zászlóalj ugyan német vezetés alatt áll, de a holland hadsereg alá van beosztva.
    Ugyan ez érvényes a francia-német közös dandárra is.
    Tehát szerintem egyáltalán nincs kizárva ez alapján, hogy akár valósan magyar tulajdonba és felségjel "alá" kerülhessenek az MNAU kötelékében a magyar gépek, annak ellenére, hogy odakint üzemeltetik őket. Már ha mi úgy akarjuk.
    Itt nem erőszak a disznótor.
    Meglátjuk.
     
  2. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Én azt gondolom, hogy a SAC (stratégiai), és a Lechfeldi (taktikai) közösködésünk után nagyon megnőtt az esélye egy saját kisebb méretű flottának, főleg Airbus érdekeltségben elsősorban. Ne legyen igazam, nagyon nem szeretném.
     
    Terminator likes this.
  3. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    C295-től félsz tán? megérteném ha igen...
     
    Gaudi likes this.
  4. Negan

    Negan Well-Known Member

    Mégis,minek nagyobb?Azokhoz az alkalmi szállitásokhoz,mihez nagyobb kell,ott vannak a "közös" gépek.Szerintem saját hazai felhasználásra elég még a 235-ös is.
     
    formosa1 likes this.
  5. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Szo se rola, jo kis gep az , Ancsa helyett, SEMMI helyett idealis...
     
  6. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    honnan tudod mi/mennyi a honvédség szállítási igénye/mi lenne egy évben?
    megértem, annyit azért hozzátennék hogy a C295 semmivel sem lenne erőleépés az ancsához képest kb, oké, most hogy nincs Ancsa sem már (RiP) így kéne minél előbb valami, de nem kell emiatt aggódni, hamarosan lesz új vas (elvileg)
     
    Gaudi likes this.
  7. formosa1

    formosa1 Active Member

    A C-295 nagyon szűk, de a C-27J már előrelépés lenne. - A lechfeldi szállítógépekkel pedig a technika szállítása is megoldódna...
     
  8. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    pontosan
    ehh , igen ,mondjuk, szerintem az csak fél megoldás ha azt nézzük hogy megint sok sok évre nézünk vasat egy pozícióra
    az még vagy 6-8 év mire oda jutunk hogy ott bármi is tudjon működni
     
    borisz likes this.
  9. Negan

    Negan Well-Known Member

    Országon belül?Semennyit.Nem missziós feladatra?Minimálisat,mihez nagyobb rámpás kéne
    Van A319,plusz idő C17en,és lesz A400on.Tulajdonképpen minek még saját tulajdonba pluszba nagy rámpás gép?Ejtőernyős ugratásra hót fölösleges nagy gép.Pláne A400.C295 bőven elég.Vagy ha mindenáron ragaszkodunk a Gripen misszios konténerének szállitásához,egy C130.Mellé 2db C27J,a logisztikai illeszkedés végett az.Felejtsük már el,ezt a IFV légszállitási képességet.Honvédelmi ok nincs rá.Missziós feladatra,szövetségi feladatra meg ott a közös szállitó kapacitás.Az A319 fejlesztése logisztikai támogatógéppé(vagy lecserélése C40re,mert az már az) sokkal hatékonyabb.És a fölös A400ak árát meg költsük fontosabb dolgokra.
     
    BJani likes this.
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Háát ha igazak a hírek - amit a német államtitkár elmondott - akkor gyakorlatilag a megalakulásától (idén ősz) műveletre alkalmas lesz.
    Ha a wunstorf-i Lufttransportgeschwader 62 -ből kiemelnek egy századot, és átnevezik, akkor azonnal bevethető.
     
    fedett_mókus likes this.
  11. KissA1981

    KissA1981 Member

    A saját erőből történő légiutántöltő képesség megteremtéséhez (is) fontos lenne saját tulajdonú hátsó rámpás szállítógép. Legalább kettő, de inkább három darab, mert ugye nem 100%-ban bevethető (nagy)javítás, sérülés, ne adj Isten megsemmisülés miatt egy repülő.
     
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

    "6-8 évet" alkalmi bérlésekkel simán kihúzunk megúszva a méregdrága "túlméretes" dögök vásárlását. - Nem csoda, hogy 1 kelet-európai ország sem akar Atlast venni...!
     
  13. Negan

    Negan Well-Known Member

    A319 logisztikai-támogato gépnek átépitve.C130,C27J,C295 egyaránt alkalmas rá.És be éne már szerezni egy buddy pack-ot,legalább gyakorláshoz.
     
  14. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    pont a túlméretes dögök helyett kell addig valami ami rámpás és a C295 meg az Atlas között van
    legyen igazad koma , bár één nagyon meglepődnék ha őszre ez a dolog működne

    honnan veszed ezt a semennyit?minek? hát végülis minek a kocsidba légzsák sőt biztonsági öv amikor van fék nem? a C130 ötletedet már sokkal jobban támogatom, NEM az a kérdés hogy kell e itthonra rámpás gép, hanem az hogy mennyi és mekkora
     
  15. pela3

    pela3 Well-Known Member

    Az IFV-k légiszállításának önerőből történő megoldása fel sem szabadna, hogy merüljön. :D Ahova saját lábon, vagy vasúton, közúton nem jutnak el, ott igazából keresnivalójuk sem lenne, de így is ugye max misszióba megy, az meg egy C-17 vagy C-5 simán megoldja. :D
     
    Negan likes this.
  16. blogen

    blogen Well-Known Member

    Én inkább úgy fogalmaznám, hogy a három a minimum, mert oda egy és vissza kettő, így a bevetés lefújható, ha odafele nem tudjuk biztosítani valamiért, de visszafele kell a tartalék, mert az már nem fújható le!
     
  17. Negan

    Negan Well-Known Member

    Miért,mire kell az országon belül A400 kategóriájú gép?Semmire.Ejtőernyős ugratásra még a C295 is bőven elég,még sok is.Amennyi ejtőernyősünk van,három PC6 is elég lenne.1db C130J+2db C27J a maximum,amire költeni szabad.
    Van légzsák és biztonsági öv is az autómba.De nem veszek Audi A8ast,mikor semmi szükségem rá.Szóval hülye példa
     
  18. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    ki mondta hogy kell A400 méretű gép? én biztos nem, a példát meg ha nem érted akkor hát...
     
  19. Negan

    Negan Well-Known Member

    Szerintem inkább neked kéne inkább kétszer elolvasni valamit,mielött válaszolsz.
    Országon belül van szükség nagy rámpásra?Nincs.Honi védelmi szempontbol a max szükséglet,hogy a Gripen hajtóművét ki tudjuk vinni soron kivüli javitásra a svédekhez.Ehez még a C235 is elég.Ejtőernyős ugratásra szintén bőven elég.Semmi szükség se A400,se KC290,de még C130ra se honi védelmi feladatra.Légi utántöltés az egyetlen feladat,amire komolyabb gép kellene.De egyrészt az is megoldható C295/C27J/S80(!) gépekkel is,másrészt ott vannak az A319 és Falcon gépek,amik szintén alkalmassá tehetők rá.Végszükség esetére meg a Gripen D-k is megcsinálhatják buddy pack-kal (na,azért ez tényleg végszükség-bár én gyakorláshoz már rég beszereztem volna)
    Ezt az idióta önálló IFV szállitási képességet meg felejtsük már el végre.Arra ott vannak a közös gépek.Semmi szükség rá venni 3 fehér elefántot.
    Szóval minden ésszerű megfontolás alapján merem mondani,hogy qrva felesleges pénzkidobás A400 kategóriájú gépet venni.Sőt,bűnös pazarlás,ami más,szükségesebb dolgok elől veszi el a pénzt
     
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    :D
    Te figyu, nem gondolkoztál még el azon, hogy elegendő lenne csak minden második harckocsiba motor? Amelyikbe kerül, az szépen el tudná vontatni azokat, amikbe nem jutott. Az a pénz meg amivel kevesebb pénzt kell a motorokra költeni, azt "szükséges, fontos dolgokra" költhetjük!
    Tulajdonképpen ez lenne a "buddy pack" csak tankban.
    De csak csodálkozni tudok, hogy a 14 Gripenre még nem rendszeresítettük a buddy packot.
    Elképesztő jó ötleteid vannak. Gondoltam beszállok. :cool:
     
    nyugger, alfa74, kamm and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása