Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

yrkon

Well-Known Member
2012. február 24.
823
2 191
93
Japp. Mondjuk egy fenntartási költséget is odaírhattak volna. Vagy bármi mást azon kívül, hogy az An úgy szar ahogy van... A románok szerintem meg azóta már rég bekaszálták a "romok" felújításának költségeit a szállítmányozással... Sajnos nagyon sok vezető csak a farka végéig lát ebben az országban.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 855
82 398
113
Örülhetünk hogy nem az indexen jelent meg róla valami.

 

Én elsőre ezt a 3 részt találtam benne, amiről mást gondolok. 



"a repülési paraméterei és a felszereltsége szempontjából is ideális az olyan kis országok számára, mint Magyarország. Nem véletlenül döntött a beszerzése mellett Románia és Bulgária sem: "

 

Itt talán szerencsésebb lett volna azt írni, hogy "olyan gazdaságilag azonos helyzetben lévő országok számára, mint Magyarország.", vagy más példaországot találni, mert Románia jelenleg mégis csaak 2,5szer nagyobb mint mi.




"A Brit Királyi Légierő már szolgálatba is állított két ilyen gyors és nagy teherbírású gépet, melyek a hazai támaszpontok és Afganisztán között ingáznak. "

 

BAe-146 hatótávolsága 2900 km. Londontól Kabul ~5500 km-re van. Legalább egy leszállás ezzel is kell valahol félúton. Vagy több, a biztonság kedvéért.

 

 

"A Magyar Honvédségnek a saját, és a NATO, illetve az ENSZ égisze alatt végrehajtott békefenntartó műveletei, valamint az egyéb, külföldi misszióinak ellátásához legalább öt-hat darab korszerű szállító-repülőgépre lenne szüksége. Ideális esetben két-három darab C-130J Hercules és három-négy darab C-27J Spartan együttesen tökéletesen lefedné a valós szükségleteket."

 

Ezt egy kicsit soknak érzem. C-130 csak akkor kell, ha a világ végén fogunk missziós feladatot ellátni. Vagy ha BTR-eket akarunk vinni gyorsan valamelyik Földközi-tengeren túli helyre, abból talán egy még bele is fér. 4 db C-27 szerintem elég lenne nekünk.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Inkább át kellene venni az USA által visszaadott C-27-eket,nyilván most nagyon olcsó éppen ezért! Utána megtiltani a pilótáknak hogy műrepüljék, mert van olyan gyanum hogy mivel látványos ezért bemutatókon ha kell ha nem villognának vele és úgy járnának mint a demo Mig-29-eink!
 

yrkon

Well-Known Member
2012. február 24.
823
2 191
93
"Örülhetünk hogy nem az indexen jelent meg róla valami." Ott a pont!

A Bae fenntartása a hajtóművei miatt szvsz magasabb - de majd Molni ezt úgyis megmondja, ha nem így van - s nem érné meg még a gyorsasága ellenére is. C-130 szerintem is túl nagy, amire kéne, azt a pápai nagyvasakkal meg tudjuk oldani, legfeljebb kicsit többet dobunk a perselybe. Új gépet erre rendszeresíteni tök fölösleges, hacsak nem abból a kifejezett célból, hogy megpróbáljuk minél inkább a bérfuvarozási irányt kihasználni.

Én a Spartan felé hajlok leginkább, de hát nem tőlem függ majd a beszerzés - ha lesz egyáltalán, mert szvsz a helikért is vért fogunk pisálni, mire lesz belőle valami.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 261
93
@chimera:

"Inkább át kellene venni az USA által visszaadott C-27-eket"

 

Az Alenia megtagadta a típus harmadik félnek történő átadása esetén a gépek logisztikai támogatását.

 

http://www.defensenews.com/article/20120227/DEFREG02/302270007/Alenia-Warns-U-S-Over-C-27J-Sales
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Phoenix

Az kemény ügy akkor! Akkor az Amcsikra fog rohadni az a sok gép! Vagy majd úgyis odaszól az USA hogy ugyan már olasz fiúkák ne legyetek morcosok erre csodák csodája mégis lesz logisztikai támogatás....

Így ment ez az Izraeli-Török viszály esetén is! Odaszoltak és mindjárt lehetségessé vált a lehetetlen!
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Főnx: A megoldás : gépenként 1 dollárért lízingelni a típust az amcsiktól. Cserében szállítani nekik.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Tényleg!

Valaki magyarázza el, miért korszerűtlen az An-26-os!

PL:

Öreg. (azon kívül, hogy te is az leszel:)________________________________Állapot szerinti üzemeltetés....

Nem gazdaságos._________________________________________________A Csepel 300-as meg az IFA gazdaságosabb.

                                                                                                      A lovaskocsi, társzekér, ökrös fogat, talicska

                                                                                                      gazdaságos.

                                                                                                      1liter keró 500ft???

Korszerűtlen______________________________________________________Hát nem sok titán, meg kompozit van benne,

                                                                                                       ha csak nem viszi.

                                                                                                       Bármit bele lehet rakni, amit elbír, fúró meg szegecs

                                                                                                       kérdése.

                                                                                                       (Lengyeló kivonja az An-2eseket.....2013-ban)

Az alkatrész ellátás sokba kerül_______________________________________Sajnos az ukrán gyártó nem hajlandó ingyen

                                                                                                       nagy-javítani, ill ingyen alkatrészekkel teli kamionokat

                                                                                                       indítani M.o-ra.

És akadozik_______________________________________________________Fax, e-mail

Nagy létszámú személyzet__________________________________________Egyet-kettőt bármikor el lehet hagyni. Két fő elvezeti

                                                                                                       a 777-est, de azok nem ugratnak ejtőernyőst, ill nem

                                                                                                       pakolnak bőröndöket, meg szolgálnak fel piát...

Kicsi a terhelhetősége_______________________________________________A Cessna 152-nek is kicsi. Ez nem C-17, ill An-225

                                                                                                                             
Hangos__________________________________________________________ A T-72 is hangos.

                                                                                                       A Gripen is hangos.

                                                                                                       A Mi-8 is hangos.

                                                                                                       A pilótákat gondolom jól fizetik.

                                                                                                      A teher süket. Ez a gép TEHERszállító .

                                                                                                       Az ejtőernyősök meg úgyis kiugranak...mert ebből

                                                                                                      ki tudnak ugrani.

                                                                                                       És ki a tökömet érdekli, ha a bakát zavarja. Van

                                                                                                       füldugó.

                                                                                                       (pl gyk: trabant hangos 40ezer, merci halk 10milla.)

                                                                                                       A B-52 is hangos, de az atombombát nem zavarja

Kis hatótávolság___________________________________________________Afganisztánba, Maliba Il-76-os tud elrepülni. Azok a

                                                                                                       mocskos komcsik nem számítottak arra, hogy oda                                                                                                         kell repülni 2000 után.... A C-17 EL TUD REPÜLNI

                                                                                                        ODÁIG leszállás nélkül.

Lassú____________________________________________________________A TEHER nem siet. Az origós cikk táblázatából

                                                                                                        kiderül, hogy mennyivel lassabb a 40-50 usdmillás

                                                                                                        gépeknél.

                                                                                                        A Concorde gyors, és még jól is ég.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Ez az vazze. Megtaláltam: Pullmann-IFA

http://www.airliners.net/photo/Lithuania---Air/Alenia-C-27J-Spartan/1692792/M/
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Hol van ez a 71-főtől:

http://www.aerofan.fr/la-colombie-commande-un-c295-supplementaire/c-295-cn-235_cabin/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 855
82 398
113
Ezt honnan másoltad be?
 
 
2013. március 1. péntek
18:18
<a title="Profile" rel="nofollow">ksspsta</a>
Tizedes
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 855
82 398
113
"Öreg. (azon kívül, hogy te is az leszel:)________________________________Állapot szerinti üzemeltetés….

Nem gazdaságos._________________________________________________A Csepel 300-as meg az IFA gazdaságosabb..."

 

Erre gondoltam, nem a képekre.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Fejemből....

Most látom csak, a c-27 litván, szal amit a vadászokon spórolnak az tehergépre költik. Vajh melyiknek van nagyobb értelme?? Mi meg majd védjük őket :))))
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 839
12 566
113
Egyik volt Malév dolgozó ismerősöm mondta pár hónapja, hogy az Il-18 sem avult el igazából, csak erkölcsileg.
8)
Azokban a régi szép időkben még egyetlen acéltömbből reszelték ki a gépeket, és a tengelyen levehető teljesítmény akár 70%-át is képesek voltak hanggá alakítani. :D
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
borisz:

Hangos volt...a légcsavaros gépek hangosak belülről is , meg a földről is. Ez van.

A francba is, ha vip gépet akarunk akkor vegyünk azt. A szlovákoknak van 2 Tu-154, meg 2 Jak-40, ha jól tudom.

Nekünk miért ne lehetne valamink. Talán Fokker, vagy vmi ilyesmi, nem nagy gép.

Tehergépnek meg C-27.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Az An-26-osainknak több okból is szükséges a cseréje! Többek közt lejár az üzemidejük,nem gazdaságos a hajtóművük,nincsenek rajtuk modern rádiók ,nincsenek modern önvédelmi rendszereik ezért nem is repülhetnek be hadműveleti területre!

Az alkatrészellátás hiányosságairól inkább nem beszélnék mert régi  igazság hogy amit nem rendelnek meg az nem is érkezik meg!
 

geza

New Member
2010. június 19.
25
0
1
Egyvalamiről nem esik szó , hogy ki és mivel ellentételezné az üzletet ....

Futólag említve volt helik kapcsán hogy több bejelentkezett partner is kész így tető alá hozni  vmilyen konstrukciót  .

Amúgy az olaszokba nemcsak azt csípom hogy geostratégiailag vagyis logisztikailag közelebb állnának, hanem a portéka is inkább illeszkedik egy (távoli-,szebb-)  Jövőbeli  nagytesó mellé. 

 

Ha nem gazdaságos megoldás lenne a véletlen a szempont (most az) akkor nehány darab kawasaki c-1est  énekelnék ki a japókból, így viszont  maradhat  még  legalább némi remény a c-2 esre ,

scusi