Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Egyreszt ugye egy gep = nem gep, masreszt ha osszesen 3 rampas geped van (kis orszag), akkor ertelmetlen ketfelet fenntartani, sokkal dragabb lenne, mint egyfajtat reptetni mindenhova...
Nem kell 3, és nem kell A400M méretű monstrum. - Két Ancsa leváltásához 2 kell...!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szerintem telefonalj be Benkohoz es mondd el neki, miert hulye o is es az egesz vezerkar hogy harom rampas gepet akar, mikozben szamodra teljesen vilagos, ogy ket Ancsat kell csak levaltani....
Nem kell felhívni, mert a luxusgépek vásárlása óta ezt már minden normális ember tudja! - Majd az idióta főnöke hívja, hogy kell még néhány "honvédségi" gép a Vidi meccsekre...!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 159
130 440
113
Nem kell 3, és nem kell A400M méretű monstrum. - Két Ancsa leváltásához 2 kell...!
Bazz 400 embert kell kivinni KFOR-ba, Irakba 150 feletti. Annyi befér egy Ancsába ? Van 2 géped, átlagban az egyik használható és azzal kéne cipelni kb 4 misszió cuccait egyszerre. Számolj már utána könyörgök. Az A400 kicsit tényleg nagy, de a fő gond vele, hogy kiforratlan és műszakilag még nem megbízható.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Bazz 400 embert kell kivinni KFOR-ba, Irakba 150 feletti. Annyi befér egy Ancsába ? Van 2 géped, átlagban az egyik használható és azzal kéne cipelni kb 4 misszió cuccait egyszerre. Számolj már utána könyörgök. Az A400 kicsit tényleg nagy, de a fő gond vele, hogy kiforratlan és műszakilag még nem megbízható.
Én az Ancsák CSERÉJÉRŐL írtam. Pl. a Spartan már jóval nagyobb, a Herky meg pláne. És a rámpa jóvoltából terhet is tudnak szállítani, sőt a beteg katona is hazahozható...
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113
Miért csak 2 Ancsát emlegettek mindig?? Csak mert ennyi maradt a legatyásodott légierőnek, nem azt jelenti, hogy csak ennyi is kell! A Minyókat sem 3-4 darab gép váltja. Kellene minimum 4-5 Ancsa méretű szállítógép szerintem. Nekem személy szerint a C-27 a kedvencem!
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Én az Ancsák CSERÉJÉRŐL írtam. Pl. a Spartan már jóval nagyobb, a Herky meg pláne. És a rámpa jóvoltából terhet is tudnak szállítani, sőt a beteg katona is hazahozható...
Inkább vegyünk 4 vagy 5-öt akár mivel ha nagy balhé lesz már úgysem kapunk egy db-ot sem.:D
 
T

Törölt tag 467

Guest
Voltak ancsáink, mert valamikor az őskorban valaki úgy gondolta, hogy jó lesz az nekünk. Most meg 2019. van, egyáltalán nem biztos, hogy pont arra van szükségünk, mint akkor.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem kell 3, és nem kell A400M méretű monstrum. - Két Ancsa leváltásához 2 kell...!
Milyen 2 Ancsáról beszélsz? Jelenleg csak 1 repül - ha éppen repülőképes. Régebben meg sokkal több volt, csak éppen nem váltották ki őket semmivel mikor lejárt az élettartamuk, simán eddig az egyetlen gépig rohadt le az állomány.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Miért csak 2 Ancsát emlegettek mindig?? Csak mert ennyi maradt a legatyásodott légierőnek, nem azt jelenti, hogy csak ennyi is kell! A Minyókat sem 3-4 darab gép váltja. Kellene minimum 4-5 Ancsa méretű szállítógép szerintem. Nekem személy szerint a C-27 a kedvencem!
Két Spartannal egyetértek, és később jöhet mellé még 2. De addig vannak fontosabb dolgok is pl. kórházak, iskolák, utak és a BÉKA S.GGE ALATT LÉVŐ FIZETÉSEK etc.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 128
113
Miért nem vesszük meg azt a 3 db használt C-17-est amit a NATO Heavy Airlift Wing keretében repülünk már évek óta. Van hozzá kiképzett személyzetünk is. Azonnal aktív állomány lehetne. Egy csapással letudnánk az USA felé a "bevásárlási kötelességet". Még a felségjelzésünk felfestésével sem kell bajlódni mert azzal repülnek;-) Persze ezután is lehetne vele bárkit és bármit szállítani NATO felkérésre csak ezután már nekünk fizetnének és természetesen a magyar küldetések elsőbbséget élveznének.
 
  • Tetszik
Reactions: vata

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 204
113
Miért nem vesszük meg azt a 3 db használt C-17-est amit a NATO Heavy Airlift Wing keretében repülünk már évek óta. Van hozzá kiképzett személyzetünk is. Azonnal aktív állomány lehetne. Egy csapással letudnánk az USA felé a "bevásárlási kötelességet". Még a felségjelzésünk felfestésével sem kell bajlódni mert azzal repülnek;-) Persze ezután is lehetne vele bárkit és bármit szállítani NATO felkérésre csak ezután már nekünk fizetnének és természetesen a magyar küldetések elsőbbséget élveznének.

Mert nincs elado hasznalt C-17es. A gyartasa is megszunt. Nem erte meg tovabb fenntartani evi 1-2 darabert. Sokan vdnnenek meg 1-2 gepet, de nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Loken

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Miért nem vesszük meg azt a 3 db használt C-17-est amit a NATO Heavy Airlift Wing keretében repülünk már évek óta. Van hozzá kiképzett személyzetünk is. Azonnal aktív állomány lehetne. Egy csapással letudnánk az USA felé a "bevásárlási kötelességet". Még a felségjelzésünk felfestésével sem kell bajlódni mert azzal repülnek;-) Persze ezután is lehetne vele bárkit és bármit szállítani NATO felkérésre csak ezután már nekünk fizetnének és természetesen a magyar küldetések elsőbbséget élveznének.
- Én nem hallottam róla hogy nagyon reklámoznák az eladásukat a szabadpiacon.
- Másrészt az ára se a mi kategóriánk lenne.
- Harmadszor - az hogy van néhány fő magyar a személyzetekből, nem azt jelenti hogy lenne rá elég teljes személyzet a váltásokkal együtt. Szerintem rövidesen (hacsak nem már ma is) hatalmas pilótahiány lesz/van? a fejlődő légierőnél, gépet sokkal gyorsabban lehet gyártani mint pilótákat kiképezni.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Miért nem vesszük meg azt a 3 db használt C-17-est amit a NATO Heavy Airlift Wing keretében repülünk már évek óta. Van hozzá kiképzett személyzetünk is. Azonnal aktív állomány lehetne. Egy csapással letudnánk az USA felé a "bevásárlási kötelességet". Még a felségjelzésünk felfestésével sem kell bajlódni mert azzal repülnek;-) Persze ezután is lehetne vele bárkit és bármit szállítani NATO felkérésre csak ezután már nekünk fizetnének és természetesen a magyar küldetések elsőbbséget élveznének.
Az túl nagy lenne nekünk. Kb. olyan, mintha Kovácsék egy 20 tonnás buszt vennének a családi autó helyett. /Miként az A400M kapacitását sem tudnánk kihasználni./
 
M

molnibalage

Guest
Miért nem vesszük meg azt a 3 db használt C-17-est amit a NATO Heavy Airlift Wing keretében repülünk már évek óta. Van hozzá kiképzett személyzetünk is. Azonnal aktív állomány lehetne. Egy csapással letudnánk az USA felé a "bevásárlási kötelességet". Még a felségjelzésünk felfestésével sem kell bajlódni mert azzal repülnek;-) Persze ezután is lehetne vele bárkit és bármit szállítani NATO felkérésre csak ezután már nekünk fizetnének és természetesen a magyar küldetések elsőbbséget élveznének.
Hujujjuj...
  • Ki mondta, hogy eladó...? Főleg mind a három? Azok közös tulajdonban vannak és az összes résztvevő repült órát fizet ki, amit használhat. Minden résztvevő beleegyezése kellene ehhez. Ez hogyan állna elő, amikor a résztvevők pont azért döntöttek a közös gépekhez, mert ez a racionalitás gazdaságilag? Miért adnák el a meglevő gépek közül egyet is, amikor az azt jelentené, hogy a szétosztható óraszám már ezzel is radikálisan esne...?

  • Ez volt az összes felhasználó által kihasznált kapacitás. https://www.sacprogram.org/en/Pages/Heavy-Airlift-Wing.aspx Szerinted hol van Mo-nak szükséges akár csak 1 db saját tulajdonú C-17-re? Sehol. Azért, hogy évi 50-60 órát repüljön a kiképzési repüléseken túl?

  • Hova tudnánk le az USA felé a "kötelezettséget", amikor nem az USA-tól vennénk meg a gépeket? A gépek közös tulajdonúak és üzemeltetésűek az európai NATO országok által, 0 USA tulajdonnal.

  • Egy magyar katonai gép az nem cargo társaság. Nem is biztos, hogy a jogi háttere ennek megvan. Az USA katonai gépei sem végezhetnek bérszállítást tudtommal, legalábbis civileknek biztosan. (Erről Ostravában a C-17-es interjúalanyom nem tudott egyértelműen nyilatkozni, hogy amikor nem jenki erőket szállítanak, akkor a fizetés hogyan történik, vagy milyen módon papírozzák ezt le a felek, hogy ki és hogyan állja a költségeket.)

Gondolkozzunk ár kommentelés előtt és számoljunk már el néha 20-ig...

Az túl nagy lenne nekünk. Kb. olyan, mintha Kovácsék egy 20 tonnás buszt vennének a családi autó helyett. /Miként az A400M kapacitását sem tudnánk kihasználni./
Hát kb. Mintha lenne a garázsban egy teherautó, mert a család 5 évente költözik. Azért bérel az ember szolgáltatást költözéshez. A C-17-es ezred pont ezt a célt szolgálja.