Szláva osztály / Slava / Project 1164 Atlant (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Az S-300 nem egy-egy beérkező hajóelhárító rakéta ellen véd, nem erre tervezték. Magát a hajót ez ellen az AK-630-nak kellett volna megvédenie, amit szintén nem modern rakéta ellen terveztek 50 éve. Minimum AK-630M-nek kellett volna a Moszkván lennie, de legalább egy masszív kiséretnek, ahol vannak modern hajok Kashtan-M-el, amik védik.
Az AK a közeli légvédelmet szolgálja, de nem az a feladata, amit írtál.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Hulyeseg. A hajonak 360 fokos felderitesi kepessege van. Raadasul tobbfajta kulon radarral. A bayraktar valazeg a radarhorizont felett kicsivel result puhatolva a cirkalo reakciojat. Amazing ha inditanak ra akkor a horizontal ala sulyedve kivedi. De ez nem jelenti azt hogy az oroszok a tobbi iranyba vakok letter volna.
beta


Termeszetesen nem teged hulyeztelek le hanem azt az infot amit hoztal valahonnan.
 
  • Tetszik
Reactions: beta

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
És az orosz titkosszolgálat nem vette észre? Ahogy írtad, ennek az esélye minimális, de ha esetleg mégis, nonszensz, hogy az oroszok nem tudtak róla.
Ezt az oroszok kegyetlenül elbaszták, tankönyveket fognak erről írni. Kb a cín:"Hogy NE biztosíts egy harccsoport zászlóshajót"...
.
Már az is furcsa volt, amikor a zászlóshajót, látszólag egyedül odaküldték ahhoz a Kigyó sziget nevü kis szarhegyhez.
-
.
Vajon lehetett egyébként nukleáris fegyver a hajón?
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Megvannak az elso radar/szatelitfotók Moszkváról a támadás után + a FT flotta tegnap kihajózot északnyugat felé ...

https://www.navalnews.com/naval-new...npoints-russian-cruiser-moskva-as-she-burned/

Russia-Moskva-Cruiser-Sinking-Location.jpg


Russia-Navy-Surge-April-15-1024x576.jpg.webp
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Az lehetséges, hogy úgy építették, hogy lőszerrobbanás esetén ne legyen olyan sérülés ami miatt elsüllyed? Az elsüllyedésből lehet arra következtetni, hogy támadás miatt sérült meg?
A Type-052C esetében, ha megnézed a függőleges indítókat észrevehető, hogy nem pont függőlegesek. Azért van, ha valamely rakéta "döglött" akkor indításnál, nem esik vissza a fedélzetre. A másik ok, hogy egy kataszrófális tűz esetében, az összes rakétát gombnyomásra a tengerbe lehet üríteni. Szóval lehetnek vészforgatókönyvek ilyen esetekre is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Egy hajó soha nem fogja lekapcsolni a radarjait, mert az a szeme. 2022-ben nem hajózik vakon senki a partoktól pár100 km-re azért, hogy ne vegyék észre. Sokkal biztonsagosabb, ha tudják, hogy hol van, de minden támadó és önvédelmi rendszere működik, mint abban bízni, hogy nem tudják, hogy ott van ellenben semmi nem működik.
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Javitott valtozat :

Ez nem igaz. Az s 300 al az oroszoknak kutya kotelessege lett volna leszedni mindket neptunt. Erre van tervezve. Ezen asm ek rcs e valahol a 0.1-0.3 m2 kozott van. Cca 30 km rol mar latniuk kelett volna a radarral ha mukodik es inditani 2-2 s 300 as raketat. Nem egyet hanem kettot mert van eleg beloluk es az ido keves ahoz hogy az ember hibazzon. Ekozben az osza is befogja es a kezelo ujja ott van az inditogombon. Ha hatotavolsagba ert fuggetlen az s 300 as raketaktol tuzel, kozben az ak 630 sok a celok fele fordulnak. Ezt a tamadast lazan kikellett volna vedenie a hajonak. Nem csak ezt de szerintem egy 8 raketas STOT tamadassal is megbirkozna szubszonikus asm eseten.

Miert nem tette?


Szerintem azert mert radiocsendben hajozott. Keszenletre de nem kisugarzasra allitott radarokkal. Rosszabb esetben a radarok be sem voltak kapcsolva kimelve azokat. Elvegre az elmult 47 napban egy pisztolygolyot sem lottek a hajora. A kapitany ugy gondolkodhatott hogy az sem biztos hogy van az ukranoknak asm es ha van is akkor is elobb radarral be kell oket merni a pontos celkoordinatak miatt azt meg ugyis eszlelni fogjak a hajo esm jei. Ehez kepest az ukranok folyamatosan szemmeltartottak a hajot. Vadasztak ra mar hosszu ideje osszegyujtve minden adatot rola. Jarorutvonal sebesseg iranyok ttaktika EMCON szokasok/fegyelem stb es erre epitve osszedobtak egy tervet. Megvartak amig part kozelben er megint es egy neptun vagy harpoon inditott tettek oda. A bayraktarnak ket feladata volt. Az elso hogy 100% san azonositsa a hajot erthetoen ciki lett volna nekik is egy malaj gep eset. Ezt az azonositast a fedelzeti EOD al hajtotta vegre. Miutan ez megvolt meghatarozta a hajo iranyat de a sebesseget csak becsulni tudtak. Mondjuk nagyot nem tevedhettek vele mert ha jarorben van a hajo akkor altalaban valahol a gazdasagos 14-18 csomo kozott halad. Szoval matematikai kozepertek 16 csomo. Ezek alapjan meghataroztak a raketak es a hajok talalkozasi pontjat. Ez volt a legkritikusabb pont mert ahoz hogy sikeruljon leteriteni a celpontot ahoz az kellett hogy annak ne legyen idejeelesitenie a legvedelmirendszereit.. Ezt ugy hajtottak vegre hogy a raketanak megadtak hogy hol a celpont es ehez kepest hol kapcsolja fel a keresoradarjat. Ez a ketesoradar nem megy vegig csak az utolso terminal fazisban. A celpont kozeli volta valamint a bayraktar altal gyak real time frissitett celpont koordinata miatt a raketanak eleg volt a celtol 5-10 km re felkapcsolni. Befogta a celt es cca 17-35 masodperc mulva becsapodtak. Az oroszok nagy valoszinuseggel eszleltek a neptunok radarjait valszeg es orult modra elkezdtek elesiteni a rendszereiket de ennyi ido nem volt eleg. Az eszlelestol szamitva cca 30 masodpercen belul mar robbantak is. Valszeg valamelyik loszerraktar azonnal felrobbant es innen mar esely sem volt a hajo megmentesere. Mindenki menekult ahogy tudott. Azonban a viz cca 5 fokos volt igy aki tulelte a robbanast a tuzet annak volt cca 30 perce hogy kimentsek ha nagyon fitt akkor 60 perc de ez ritka. Hipertonia/kihules sok tengeresz halt meg emiatt az atlanti csataban. Ennyi ido alatt kellett volna valakinek odaerni es nem elkezdeni de befelyezni a mentest. ESELYTELEN! A hajonak harchelyzetben sosem szabad egyedul hajoznia. Meg akkor sem ha szuper vedelmi kepessegekkel bir. Szimplan azert mert akar egy havaria miatt barmikor kulso segitsegre lehet szuksege. Ha nem igy tesz az ellenseg ezt felfogja fedezni es kifogja hasznalni csakugy mint itt.

Szerintem cca ez tortenhetett. A fedelzeti tuz meg baleset annak a fenyeben hogy az ukranok orakkal az orosz bejelentes elott mar vilagga kialtottak hogy eltaltak a Moszkvat majdhogynem kizarhato. Csak arcvesztesi probalkozas.

Szakmailag azukranok (nem keves NATO segitseggel) nagyot alkottak.
Egyébként én is ilyesmire gondoltam. Oké, hogy elvileg jó védelme van beérkező rakétákkal szemben, de képesek ezek a rendszerek heteken keresztül megszakítás nélkül üzemelni, kint a nyílt tengeren? Ha jól tudom a Moszkva felújítása során nem került sor ezek modernizálására, csak a meghajtást korszerűsítették, szóval a hardware nagyrésze kb 40 éve került a helyére.
El tudok képzelni valamilyen kombinált helyzettet is. Teszem azt időnként bizonyos rendszereket leállítanak karbantartás céljára, ami elektronikai felderítéssel észlelhető (pl NATO ELINT gépek által), s egy ilyen pillanatban kezdték meg a támadást.



A Harpoon elmélet szerintem onnan is eredhet, hogy a Neptune is ugyanolyan szubszónikus, sea-skimming módban dolgozik, könnyű összekeverni a kettőt.
 
M

molnibalage

Guest
Az S-300 nem egy-egy beérkező hajóelhárító rakéta ellen véd, nem erre tervezték. Magát a hajót ez ellen az AK-630-nak kellett volna megvédenie, amit szintén nem modern rakéta ellen terveztek 50 éve. Minimum AK-630M-nek kellett volna a Moszkván lennie, de legalább egy masszív kiséretnek, ahol vannak modern hajok Kashtan-M-el, amik védik.
Az Sz-300 eleve három haderőnem számára lett tervezve, de a teljes megváltást csak a PVO számára hozta el, ahol idővel az Sz-25/75/125/200 rendszereket is leváltotta. A seregnek a Pershing miatt a különutas Sz-300V lett és a Buk-M1-et meg rájuktukmálták, amit mindig is utáltak tudtommal.

A haditengerésztet számára készült a Buk-M1 a sea skimming ASM ellen, ahogy a nagy tesó Sz-300 HT változhata is. Az a rendszer ami TF CM ellen is jó, az SS ASM ellen is. PONTOSAN az ellen tervezték. Apró hiba, hogy olyan baszott nagy a rendszer és rakéta, hogy csak a Kirov és Szláva osztályon fért el. A Buk ment a kisebb hajójra.

Az AK-630 és minden CIWS, az az utolsó védvonal. erős túlzással kb. az imával azonos rangban van a védelem terén és nem a "annak kellett volna védenie".
Ha már az dolgozik, akkor az "ez el lett kúrva" esete áll fent.

Ebben van CIWS számítás is.
 
M

molnibalage

Guest
Szervusz Balázs !
Elnézést ha nem leszek túl szakmai.

Szerinted egy "Neptun" méretű (átmérő 380mm) rakétát, milyen távolságból tudott volna érzékelni a "Moszkva" rendszere ?

Az látom laikusként is, hogy a hajó felépítménye okoz vak foltot a 3R41 radar számára is.
A 3R41 mekkora területet láthat be,mert ha jól látom szögben áll és felfelé néz,
tehát egy alacsony profilban közeledő cirkáló rakéta (elvileg végfázison 3m-10m) okozhat-e gondot az észlelésben ?

Az MR-123 és a MPZ- 301 radarokból több is van a hajón, de gondolom a teljesítményük kisebb,
persze a CIWS 4km-ről már tudja lőni a CM-et és az OSZA meg ennél is messzebbről,
bár ilyenkor az idő már nem sok ha 900km/h-val jön a CM.

1280px-%D0%A0%D0%9B%D0%A1_3%D0%A041_%C2%AB%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BD%D0%B0%C2%BB_%D0%BD%D0%B0_%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%BC_%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5_%C2%AB%D0%92%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B3%C2%BB%2C_%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BA%2C_2015-05-22-2.JPG



Tudom ezek csak wiki linkek, de elkezdeni a kutakodást, ha kell, nem rossz.


Szláva osztály

Moszkva cirkáló

3Р41​


С-300Ф «Форт»

Оса-М​


АК-630​


АК-630 és MR-123 Vympel​


МР-123-02/3 «Багира»




CHeWYlIWcAAVndq






Ui. egy kicsit kezdek belezavarodni a linkekbe
A hajóra tett Sz-300 Fort egy Sz-300PSz és PM1 hibrid ma már. A radar 90 km tájára korlátozza le az MZ-t, de eredetileg csak a 5V55R egyenértékű rakéta járt hozzá és 75 km MZ.

A szárazföldi változattal szemben nem 105 fok, hanem csak 60 fokban legyez a tűzvezető radar, ez forgató a hajó seggén. De egyszerre csak +/- 30 fokban legyez. Ennek többi oka is lehet, hogy miért. A CM-ek 0 dB m/ 1 m2 tartományban vannak, ki van zárva ,hogy egy SS ASM-et nem vegyen észre 35 km távolságból.

Ez nem igaz. Az s 300 Al az oroszoknak kutya kotelessege lett volna leszedni mindket neptunt. Erre van tervezve. Ezen asm ek rcs e valahol a 0.1-0.3 m2 kozott van. Cca 30 km rol mar latniuk kelett volna a radarral ha mukodik es inditani 2-2 s 300 as raketat. Nem egyet hanem kettot mert van eleg beloluk es az ido keves ahoz hogy az ember hobazzon. Ekozben az osza is befogja es a kezelo ujja ott van az inditogombon. Ha hatotavolsagba ert fuggetlen az s 300 as raketaktol tuzel, kozben az ak 630 sok a celok fele fordulnak. Ezt a tamadast lazan kikellett volna vedenie a hajonak. Nem csak ezt de szerintem egy 8 raketas STOT tamadassal is megbirkozna szubszonikus asm eseten.

Miert nem tette?

Szerintem azert mert radiocsendben hajozott. Keszenletre de nem kisugarzasra allitott radarokkal. Rosszabb esetben a radarok be sem voltak kapcsolva kimelve azokat. Elvegre az elmult 47 napban egy pisztolygolyot sem lottek a hajora. A kaputany ugy gondolkodhatott hogy az sem biztos hogy van az ukranoknak asm es ha van is akkor is elobb radarral be kell oket merni a pontos celkoordinatak miatt azt meg ugyis eszlelni fogjak a hajo esm jei. Ehez kepest az ukranok folyamatosan szemmeltartottak a hajit. Vadasztak ra mar hosszu ideje osszegyujtve minden adatot rola. Jarorutvonal sebesseg iranyok taking stb es erre epitve osszedobtak egy tervet. Megvartak mig part kozelben er megint es egy neptun harpoon inditott tettek oda. A bayraktarnak ket feladata volt. Az elso hogy 100% San azonositsa a hajot erthetoen ciki lett volna nekik is egy malaj gep eset. Ezt az azonositast a fedelzeti end Al hajtotta vegre. Miutan ez megvolt meghatarozta a hajo iranyat de a sebesseget csak becsulni tudtak. Mondjuk nagyot nem tevedhettek vele mert ha jarorben van a hajo akkor altalaban valahol a gazdasagos 14-18 csomo kozott halad. Szoval mathematical kozepertek 16 csomo. Ezek alapjan meghataroztak a raketak es a hajok talalkozasi pontjat. Ez volt a lwgkritikusabb Pont mert ahoz hogy sikeruljon leteriteni a celpontot ahoz az kellett hogy annak ne legyen ideje elusiveness a leak rendszeret. Ezt ugy hajtottak vegre hogy a raketanak megadtak hogy hol a celpont es ehez kepest hol kapcsolja fel a keresoradarjat. Ez a ketesoradar nem megy vegig csak az utolso terminal fazisban. A celpont kozeli Volta valamint a bayraktar altal gyak real time frissitett celpont koordinata miatt a raketanak eleg volt a celtol 5-10 km re felkapcsolni. Befogged a celt es cca 17-35 masodperc mulva becsapodtak. Az oroszok eszleltek a neptunok radarjait valszeg es orult modra elkezdtek elusiveness a rendszereket de ennyi ido nem volt eleg. Az eszlelestol szamitva cca 30 masodpercen belul mar robvantak is. Valszeg valamelyik loszerraktar azonnal felrobbant es innen mar esely sem volt a hajo megmentesere. Mindenki menekult ahogy tudott. Azonban a viz cca 5 fokos volt igy aki tulelte a robbanast a tube annak volt cca 30 perce hogy kimentsek ha nagyon fitt akkor 60 perc de ez ritka. Ennyi ido alatt kellett volna valakinek odaerni es nem elkezdeni de befelyezni a mentest. ESELYTELEN! A hajonak harchelyzetben sosem szabad egyedul hajoznia. Meg akkor sem ha szuper vedelmi kepessegekkel bir. Szimplan azert mert akar egy havaria miatt barmikor kulso segitsegre lehet szuksege. Ha nem igy tesz az ellenseg ezt felfogja fedezni es kifogja hasznalni csakugy mint itt.

Szerintem cca ez tortenhetett. A fedelzeti tuz meg baleset annak a fenyeben hogy az ukranok orakkal az orosz bejelentes elott mar vilagga kialtottak hogy eltaltak a Moszkvat majdhogynem kizarhato. Csak arcvesztesi probalkozas.

Nekem még az sem világos, hogy akkor mivel lőtték ki, és ennek fényében az, hogy a horizont alatt repülő ASM mitől kapott frissítést és hogyan...
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Én most már biztos vagyok benne, hogy pont ugyanez zajlott le a Moszkva fedélzetén, elkzdtek azon filozofálni, hogy kinek a feladata lelőni a bejövő Neptunt :D
A harcálláspontok nem szoktak filozofálni. Gondosan le vagyon írva, hogy milyen helyzetben, kinek mi a feladata, és ezt fővesztés terhe alatt be is tartják. Valószínűnek tartom, hogy nem voltak készenlétben ebben az időszakban, pedig ez nagy hiba lenne. Egyébként az AK feladata a légvédelmi rakétahálón átjövő, illetve a csónakon közeledő célok leküzdése.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: hendrick and dudi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
A hajóra tett Sz-300 Fort egy Sz-300PSz és PM1 hibrid ma már. A radar 90 km tájára korlátozza le az MZ-t, de eredetileg csak a 5V55R egyenértékű rakéta járt hozzá és 75 km MZ.

A szárazföldi változattal szemben nem 105 fok, hanem csak 60 fokban legyez a tűzvezető radar, ez forgató a hajó seggén. De egyszerre csak +/- 30 fokban legyez. Ennek többi oka is lehet, hogy miért. A CM-ek 0 dB m/ 1 m2 tartományban vannak, ki van zárva ,hogy egy SS ASM-et nem vegyen észre 35 km távolságból.



Nekem még az sem világos, hogy akkor mivel lőtték ki, és ennek fényében az, hogy a horizont alatt repülő ASM mitől kapott frissítést és hogyan...
Éppenséggel pont ebben az esetben kaphattak nyugati infót.Simán,rádióval,szóbeli "adatátvitellel".
És a pozición kivül arrol is kaphattak infót a nyugati SIGNITtöl,hogy a támadás időpontjában nincsen bekapcsolva a hajó elháritásának radarrendszere.
Vagy az ukránok saját rádióbemérő szolgálata mérte be a hajót,és informálta a Neptun üteget a légvédelmi radarok inaktivitásárol.Oké,hogy a rádióbemérés nem tűpontos,de az ASM képes korlátozottan célkeresésre.
És a támadás idején a megfelelő pillanatban zavarhatták is a hajó légvédelmi rendszerét.
Szóval van pár opció,ASM támadás esetére is-hátmég azon kivűl.Mert lehetett belső robbanás,akna,diverzáns búvárakció is akár.
Idővel majd csak kiderül,hogy-smint történt.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
M

molnibalage

Guest
Éppenséggel pont ebben az esetben kaphattak nyugati infót.Simán,rádióval,szóbeli "adatátvitellel".
És a pozición kivül arrol is kaphattak infót a nyugati SIGNITtöl,hogy a támadás időpontjában nincsen bekapcsolva a hajó elháritásának radarrendszere.
Vagy az ukránok saját rádióbemérő szolgálata mérte be a hajót,és informálta a Neptun üteget a légvédelmi radarok inaktivitásárol.Oké,hogy a rádióbemérés nem tűpontos,de az ASM képes korlátozottan célkeresésre.
És a támadás idején a megfelelő pillanatban zavarhatták is a hajó légvédelmi rendszerét.
Szóval van pár opció,ASM támadás esetére is-hátmég azon kivűl.Mert lehetett belső robbanás,akna,diverzáns búvárakció is akár.
Idővel majd csak kiderül,hogy-smint történt.
Nem ment át. A támadó rakéta hogyan kap frissítést?
Ki ne találd már, hogy egy ukrán ASM, ami horizont alatt van majd nyugati data link protokollon kap célkoordináta frissítést, amikor felfelé néző SATCOM nincs benne, a ziher.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Nem ment át. A támadó rakéta hogyan kap frissítést?
Ki ne találd már, hogy egy ukrán ASM, ami horizont alatt van majd nyugati data link protokollon kap célkoordináta frissítést, amikor felfelé néző SATCOM nincs benne, a ziher.
Nem,a nyugati infót simán rádión (vagy akár telefonon) az ukrán HÁP kapja.Ők adják az ASM-nek a frissitést,a saját rendszerükön keresztül.
Ugyan úgy képzeld el a dolgot,mint az S75/125 rendszernél ahogy élőszóban kapták az osztályok a céladatokat a magasabb szintről.Csak itt a vonal másik végén Joe van Jurij helyett.
Nemtudom milyen rádió van a Neptunban.Ha olyan hullámhosszú,amihez közvetlen rálátás kell (horizont leárnyékolja),akkor a rádiórelé lehetett egy dron is.(de adhatta a célkoordinátáakat is dron,minden nyugati közreműködés nélkül)
De ez csak egy lehetőség,nem tudjuk még pontosan,mi okozta a hajó vesztét.
Nem azt mondtam,hogy igy történt,csak azt,hogy itt most pont van erre reális lehetőség.Mig Harkov térségében lelőtt orosz gép esetén lényegében kizárt a nyugati célinformáció átadás (egyszerűen nem lát odáig az AWACS),addig ez most elméletileg lehetséges.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Köszönöm a válaszokat.

Itt ilyeneket is írnak a Neptunról, nem tudom mennyire hiteles.
"A few tens of kilometers to the target, the missile slides up to a couple of hundred meters, turns on the active target seeking device from Radionics, “looks around” and captures the target. The R-360 seeking device is able to find and capture a target at a distance of 50 km and has increased resistance to radar interference. In addition, the viewing angles of the Radionics head are ± 60 °, which is even better than the AN / DSQ-28 target seeking devices of the Harpoon missile, whose maximum deflection angle is only ± 45 °. After capturing the target, the R-360 Neptune lowers and continues to fly a few meters above the water, as they say “on the crests of the waves.”"

.
Már az is furcsa volt, amikor a zászlóshajót, látszólag egyedül odaküldték ahhoz a Kigyó sziget nevü kis szarhegyhez.
Valaki itt a HTKA-n írta, hogy volt vele valami kicsi kísérőhajó is, utána kell nézni.
A Kígyó-sziget meg azért érdekes, mert hivatalosan elfogatták szigetnek (a románok orra elől elhalászva) és így a szárazföldi terület tengeri határvonalát egy kicsit megdobja.
A Fekete-tengeren vannak gázkitermelő platformok ha jól értem, most orosz irányítás alatt vannak, de itt azt taglalják, hogy az ukrán területekhez közelebb vannak, mint pl Krímhez.
057.png
 
  • Tetszik
Reactions: Catles