Szláva osztály / Slava / Project 1164 Atlant (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Szerintem semmi realitása nincs ennek a verziónak.

Van amúgy még egy szál az ukránok már március eleje óta "puhítják a norvégokat többek között hajó elleni rakétákért, de én személy szerint ennek sem látom túl nagy valószínűségét....
És az orosz titkosszolgálat nem vette észre? Ahogy írtad, ennek az esélye minimális, de ha esetleg mégis, nonszensz, hogy az oroszok nem tudtak róla.
Ezt az oroszok kegyetlenül elbaszták, tankönyveket fognak erről írni. Kb a cín:"Hogy NE biztosíts egy harccsoport zászlóshajót"...
 
W

Wilson

Guest
l
1c5b203-ze-op-zsu.jpg

VOLODIMIR ZELENSZKIJ, FÉNYKÉP OP

Volodimir Zelenszkij elnök hangsúlyozza, hogy a hatóságok mindent megtesznek az emberek megmentése érdekében Mariupolban.

Forrás : az elnök videóbeszéde

Részletek : Zelenszkij elmondta, hogy pénteken fontos megbeszélést tartott Mariupolról az állam hatalmi blokkjának vezetőivel.

Szó szerint : "A fő téma Mariupol. A részleteket most nem lehet nyilvánosságra hozni. De mi mindent megteszünk az embereink megmentése érdekében."

További részletek : A megbeszélésen részt vett Valerij Zaluzsnij, a fegyveres erők főparancsnoka, Szerhij Šaptala vezérkari főnök, Kirillo Budanov, a Hírszerző Főigazgatóság főnöke, Jurij Lebid nemzetőr parancsnok, Denis Monasztyrszkij belügyminiszter, az SBU főnöke. Ivany Bakanov, Andrij elnök és az Oroszországgal tárgyaló ukrán delegáció vezetője, David Arahamiya.

 

oregbogaras

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 438
4 828
113
Részlet a wikipedi.ru oldalról

Общая оценка проекта​

В целом, РКР проекта 1164 стали альтернативой чрезмерно дорогим крейсерам проекта 1144 «Орлан». Имея ограниченное водоизмещение, крейсера проекта 1164 располагали практически эквивалентным наступательным вооружением и сопоставимым оборонительным. По современным классификациям эти РКР соответствуют ракетным крейсерам/«большим эсминцам», таким как ракетные крейсера типа «Тикондерога», эсминцы типа «Атаго» и типа «Король Седжон», имеющим сходное водоизмещение в районе 9000-11000 тонн.

Однако приоритет в создании крейсеров проекта 1164 был отдан наступательным, а не оборонительным характеристикам. Корабли имеют уменьшенный запас ракет С-300Ф — 64, в сравнении с 96 на крейсере проекта 1144; слабым местом является ПВО самообороны, состоящая из всего двух устаревших ЗРК «Оса-М» (для сравнения — крейсера проекта 1144 имеют 16 ПУ «Кинжал»).

Кроме того, ввиду наличия только одной РЛС наведения ракет 3Р41 «Волна», зенитный комплекс «Форт» может быть задействован для отражения атаки только с одного направления одновременно, и в случае выхода единственной РЛС 3Р41 «Волна» из строя, дальняя ПВО корабля окажется полностью парализованной. Для сравнения — крейсера проекта 1144 имеют две РЛС 3Р41, что позволяет им отражать атаки одновременно с нескольких направлений и не рисковать потерей обороноспособности при выходе РЛС из строя.

В целом, корабль в полной мере соответствует «поздней» доктрине Советского флота — использование для ударных функций надводных ракетоносцев, прикрытых палубной авиацией.

A projekt átfogó értékelése​

Általában véve a Project 1164 RRC-k a túl drága Orlan Project 1144 cirkálók alternatívájává váltak . A korlátozott lökettérfogatú Project 1164 cirkálók majdnem egyenértékű támadó és hasonló védelmi fegyverekkel rendelkeztek. A modern besorolások szerint ezek az RRC-k rakétacirkálóknak / "nagy rombolóknak" felelnek meg, mint például a Ticonderoga-osztályú rakétacirkálóknak , az Atago-osztályú rombolóknak és a King Sejong -osztályú rombolóknak , amelyek 9000-11000 tonna körüli vízkiszorítással rendelkeznek.

A Project 1164 cirkálók megalkotása során azonban a támadó, nem pedig a védekező teljesítményt részesítették előnyben. A hajókon kevesebb az S-300F rakéta – 64, szemben a Project 1144 cirkáló 96-tal; a gyenge pont az önvédelmi légvédelem, amely mindössze két elavult Osa-M légvédelmi rendszerből áll (összehasonlításképpen: a Project 1144 cirkálókban 16 Kinzhal hordozórakéta van ).

Ezen túlmenően, mivel csak egy 3R41 Volna rakétavezető radar van jelen , a Fort légvédelmi rendszer egyszerre csak egy irányból veri vissza a támadást, és ha az egyetlen 3R41 Volna radar meghibásodik, a hajó hosszú- a távolsági légvédelem teljesen megbénul. Összehasonlításképpen a Project 1144 cirkálók két 3Р41 radarral rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy egyidejűleg több irányból is visszaverjék a támadásokat, és nem kockáztatják a védelmi képesség elvesztését, ha a radar meghibásodik.

Általánosságban elmondható, hogy a hajó teljes mértékben megfelel a szovjet flotta „késői” doktrínájának - a felszíni rakétahordozók csapásmérő funkcióinak használata, amelyeket hordozó alapú repülőgépek fednek le.



Szar volt a légvédelme ez a magyarázat a kilövésére. Valószínűleg csak kókányolták az elektronikát de alapból maradt a régi rajta.
Sajna a flotta parancsnokság túlértékelte.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 088
113
összefoglalva akkor üzenhetjük @boki -nak hogy álljon elő egy másik verzióval, közelebb a valósághoz ?? :)
Nem az én verzióm , ott van a posztban, hogy kitől van, VO -Vojennij Obezrevatyel . Ha nem megy az orosz nyelv kérj meg valakit, hogy fordítsa le. ;)
Maradjunk annyiban, hogy senki sem tudka mi történt pontosan, mert nincs róla semmilyen hivatalos információ és egyhamar nem is lesz. Jelen helyzetben mindeni csak találgat...
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Egy az ATV-n nyilatkozó szakértő szerint a süllyedéskor nem volt vihar a Fekete-tenger azon részén, ahol a cirkáló tartózkodott. Ám azt ő sem tudta megmondani, hogy mi okozta a robbanást, ami a hajó elvesztéséhez vezetett...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Minap valami hasonlót olvastam, csak nem tudtam, hogy van-e értelme. Hogy drónnal egyik irányból elvonták a radar figyelmét és emiatt a másik irányba vak lett. És onnan jött a Neptun.
Az S-300 nem egy-egy beérkező hajóelhárító rakéta ellen véd, nem erre tervezték. Magát a hajót ez ellen az AK-630-nak kellett volna megvédenie, amit szintén nem modern rakéta ellen terveztek 50 éve. Minimum AK-630M-nek kellett volna a Moszkván lennie, de legalább egy masszív kiséretnek, ahol vannak modern hajok Kashtan-M-el, amik védik.
 
M

molnibalage

Guest
Egyszerűen érthetetlen az egész. A Moszkva volt a FT flotta legértékesebb egyésge, nagyon komoly nagy hatótávú légvédelmmel. Tucatnyi egységnek kellett volna kisérnie, "áthatolhatatlan" közép-közeli légvédelemmel. Az elvesztése olyen, mintha a US Navy hagyná, hogy kilőjék egy (hordozó nélküli) Tico-cirkálóját. Vagy mintha 86-ban beküldte vona az Iowát egyedül, vagy lófasz kísérettel valahová. Nem értem....
Nem tudja kísérni az, ami nem létezik...

Az S-300 nem egy-egy beérkező hajóelhárító rakéta ellen véd, nem erre tervezték. Magát a hajót ez ellen az AK-630-nak kellett volna megvédenie, amit szintén nem modern rakéta ellen terveztek 50 éve. Minimum AK-630M-nek kellett volna a Moszkván lennie, de legalább egy masszív kiséretnek, ahol vannak modern hajok Kashtan-M-el, amik védik.
Juj, tengernyi tévedés. Lehet, hogy Kijev szelleme utén, akkor erről kell videó, de ennek is a fele a semmibe lógna..
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Nekem se tűnik hihetőnek.
Szervusz Balázs !
Elnézést ha nem leszek túl szakmai.

Szerinted egy "Neptun" méretű (átmérő 380mm) rakétát, milyen távolságból tudott volna érzékelni a "Moszkva" rendszere ?

Az látom laikusként is, hogy a hajó felépítménye okoz vak foltot a 3R41 radar számára is.
A 3R41 mekkora területet láthat be,mert ha jól látom szögben áll és felfelé néz,
tehát egy alacsony profilban közeledő cirkáló rakéta (elvileg végfázison 3m-10m) okozhat-e gondot az észlelésben ?

Az MR-123 és a MPZ- 301 radarokból több is van a hajón, de gondolom a teljesítményük kisebb,
persze a CIWS 4km-ről már tudja lőni a CM-et és az OSZA meg ennél is messzebbről,
bár ilyenkor az idő már nem sok ha 900km/h-val jön a CM.

1280px-%D0%A0%D0%9B%D0%A1_3%D0%A041_%C2%AB%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BD%D0%B0%C2%BB_%D0%BD%D0%B0_%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%BC_%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5_%C2%AB%D0%92%D0%B0%D1%80%D1%8F%D0%B3%C2%BB%2C_%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BA%2C_2015-05-22-2.JPG



Tudom ezek csak wiki linkek, de elkezdeni a kutakodást, ha kell, nem rossz.


Szláva osztály

Moszkva cirkáló

3Р41​


С-300Ф «Форт»

Оса-М​


АК-630​


АК-630 és MR-123 Vympel​


МР-123-02/3 «Багира»




CHeWYlIWcAAVndq






Ui. egy kicsit kezdek belezavarodni a linkekbe
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Nem tudja kísérni az, ami nem létezik...
Létezik. Több modern fregatt, korvett van a FT flotta állományában, aminek illett volbna a Moszkvát kisérnie.
Juj, tengernyi tévedés. Lehet, hogy Kijev szelleme utén, akkor erről kell videó, de ennek is a fele a semmibe lógna..
Szívesen veszem, ha helyesen kijavítasz. Még a cikk előtt ennyit had kérjek, hogy hol írtam hüéyeséget? A Moszkva meglévő CIWS kapacitásáól mi volt alkalmas egy modern ASM kilövésére?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Létezik. Több modern fregatt, korvett van a FT flotta állományában, aminek illett volbna a Moszkvát kisérnie.

Szívesen veszem, ha helyesen kijavítasz. Még a cikk előtt ennyit had kérjek, hogy hol írtam hüéyeséget? A Moszkva meglévő CIWS kapacitásáól mi volt alkalmas egy modern ASM kilövésére?
Ha az hallod, hogy a CIWS elkezd dolgozni, akkor "Az Életem" című fimnek az elején már peregnek visszafelé a számok.
4km-ről egy 900km/h-val haladó rakéta 16sec alatt ott van.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Minap valami hasonlót olvastam, csak nem tudtam, hogy van-e értelme. Hogy drónnal egyik irányból elvonták a radar figyelmét és emiatt a másik irányba vak lett. És onnan jött a Neptun.
Hulyeseg. A hajonak 360 fokos felderitesi kepessege van. Raadasul tobbfajta kulon radarral. A bayraktar valazeg a radarhorizont felett kicsivel result puhatolva a cirkalo reakciojat. Amazing ha inditanak ra akkor a horizontal ala sulyedve kivedi. De ez nem jelenti azt hogy az oroszok a tobbi iranyba vakok letter volna.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Az S-300 nem egy-egy beérkező hajóelhárító rakéta ellen véd, nem erre tervezték. Magát a hajót ez ellen az AK-630-nak kellett volna megvédenie, amit szintén nem modern rakéta ellen terveztek 50 éve. Minimum AK-630M-nek kellett volna a Moszkván lennie, de legalább egy masszív kiséretnek, ahol vannak modern hajok Kashtan-M-el, amik védik.
Ez nem igaz. Az s 300 Al az oroszoknak kutya kotelessege lett volna leszedni mindket neptunt. Erre van tervezve. Ezen asm ek rcs e valahol a 0.1-0.3 m2 kozott van. Cca 30 km rol mar latniuk kelett volna a radarral ha mukodik es inditani 2-2 s 300 as raketat. Nem egyet hanem kettot mert van eleg beloluk es az ido keves ahoz hogy az ember hobazzon. Ekozben az osza is befogja es a kezelo ujja ott van az inditogombon. Ha hatotavolsagba ert fuggetlen az s 300 as raketaktol tuzel, kozben az ak 630 sok a celok fele fordulnak. Ezt a tamadast lazan kikellett volna vedenie a hajonak. Nem csak ezt de szerintem egy 8 raketas STOT tamadassal is megbirkozna szubszonikus asm eseten.

Miert nem tette?

Szerintem azert mert radiocsendben hajozott. Keszenletre de nem kisugarzasra allitott radarokkal. Rosszabb esetben a radarok be sem voltak kapcsolva kimelve azokat. Elvegre az elmult 47 napban egy pisztolygolyot sem lottek a hajora. A kaputany ugy gondolkodhatott hogy az sem biztos hogy van az ukranoknak asm es ha van is akkor is elobb radarral be kell oket merni a pontos celkoordinatak miatt azt meg ugyis eszlelni fogjak a hajo esm jei. Ehez kepest az ukranok folyamatosan szemmeltartottak a hajit. Vadasztak ra mar hosszu ideje osszegyujtve minden adatot rola. Jarorutvonal sebesseg iranyok taking stb es erre epitve osszedobtak egy tervet. Megvartak mig part kozelben er megint es egy neptun harpoon inditott tettek oda. A bayraktarnak ket feladata volt. Az elso hogy 100% San azonositsa a hajot erthetoen ciki lett volna nekik is egy malaj gep eset. Ezt az azonositast a fedelzeti end Al hajtotta vegre. Miutan ez megvolt meghatarozta a hajo iranyat de a sebesseget csak becsulni tudtak. Mondjuk nagyot nem tevedhettek vele mert ha jarorben van a hajo akkor altalaban valahol a gazdasagos 14-18 csomo kozott halad. Szoval mathematical kozepertek 16 csomo. Ezek alapjan meghataroztak a raketak es a hajok talalkozasi pontjat. Ez volt a lwgkritikusabb Pont mert ahoz hogy sikeruljon leteriteni a celpontot ahoz az kellett hogy annak ne legyen ideje elusiveness a leak rendszeret. Ezt ugy hajtottak vegre hogy a raketanak megadtak hogy hol a celpont es ehez kepest hol kapcsolja fel a keresoradarjat. Ez a ketesoradar nem megy vegig csak az utolso terminal fazisban. A celpont kozeli Volta valamint a bayraktar altal gyak real time frissitett celpont koordinata miatt a raketanak eleg volt a celtol 5-10 km re felkapcsolni. Befogged a celt es cca 17-35 masodperc mulva becsapodtak. Az oroszok eszleltek a neptunok radarjait valszeg es orult modra elkezdtek elusiveness a rendszereket de ennyi ido nem volt eleg. Az eszlelestol szamitva cca 30 masodpercen belul mar robvantak is. Valszeg valamelyik loszerraktar azonnal felrobbant es innen mar esely sem volt a hajo megmentesere. Mindenki menekult ahogy tudott. Azonban a viz cca 5 fokos volt igy aki tulelte a robbanast a tube annak volt cca 30 perce hogy kimentsek ha nagyon fitt akkor 60 perc de ez ritka. Ennyi ido alatt kellett volna valakinek odaerni es nem elkezdeni de befelyezni a mentest. ESELYTELEN! A hajonak harchelyzetben sosem szabad egyedul hajoznia. Meg akkor sem ha szuper vedelmi kepessegekkel bir. Szimplan azert mert akar egy havaria miatt barmikor kulso segitsegre lehet szuksege. Ha nem igy tesz az ellenseg ezt felfogja fedezni es kifogja hasznalni csakugy mint itt.

Szerintem cca ez tortenhetett. A fedelzeti tuz meg baleset annak a fenyeben hogy az ukranok orakkal az orosz bejelentes elott mar vilagga kialtottak hogy eltaltak a Moszkvat majdhogynem kizarhato. Csak arcvesztesi probalkozas.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ez nem igaz. Az s 300 Al az oroszoknak kutya kotelessege lett volna leszedni mindket neptunt. Erre van tervezve. Ezen asm ek rcs e valahol a 0.1-0.3 m2 kozott van. Cca 30 km rol mar latniuk kelett volna a radarral ha mukodik es inditani 2-2 s 300 as raketat. Nem egyet hanem kettot mert van eleg beloluk es az ido keves ahoz hogy az ember hobazzon. Ekozben az osza is befogja es a kezelo ujja ott van az inditogombon. Ha hatotavolsagba ert fuggetlen az s 300 as raketaktol tuzel, kozben az ak 630 sok a celok fele fordulnak. Ezt a tamadast lazan kikellett volna vedenie a hajonak. Nem csak ezt de szerintem egy 8 raketas STOT tamadassal is megbirkozna szubszonikus asm eseten.

Miert nem tette?

Szerintem azert mert radiocsendben hajozott. Keszenletre de nem kisugarzasra allitott radarokkal. Rosszabb esetben a radarok be sem voltak kapcsolva kimelve azokat. Elvegre az elmult 47 napban egy pisztolygolyot sem lottek a hajora. A kaputany ugy gondolkodhatott hogy az sem biztos hogy van az ukranoknak asm es ha van is akkor is elobb radarral be kell oket merni a pontos celkoordinatak miatt azt meg ugyis eszlelni fogjak a hajo esm jei. Ehez kepest az ukranok folyamatosan szemmeltartottak a hajit. Vadasztak ra mar hosszu ideje osszegyujtve minden adatot rola. Jarorutvonal sebesseg iranyok taking stb es erre epitve osszedobtak egy tervet. Megvartak mig part kozelben er megint es egy neptun harpoon inditott tettek oda. A bayraktarnak ket feladata volt. Az elso hogy 100% San azonositsa a hajot erthetoen ciki lett volna nekik is egy malaj gep eset. Ezt az azonositast a fedelzeti end Al hajtotta vegre. Miutan ez megvolt meghatarozta a hajo iranyat de a sebesseget csak becsulni tudtak. Mondjuk nagyot nem tevedhettek vele mert ha jarorben van a hajo akkor altalaban valahol a gazdasagos 14-18 csomo kozott halad. Szoval mathematical kozepertek 16 csomo. Ezek alapjan meghataroztak a raketak es a hajok talalkozasi pontjat. Ez volt a lwgkritikusabb Pont mert ahoz hogy sikeruljon leteriteni a celpontot ahoz az kellett hogy annak ne legyen ideje elusiveness a leak rendszeret. Ezt ugy hajtottak vegre hogy a raketanak megadtak hogy hol a celpont es ehez kepest hol kapcsolja fel a keresoradarjat. Ez a ketesoradar nem megy vegig csak az utolso terminal fazisban. A celpont kozeli Volta valamint a bayraktar altal gyak real time frissitett celpont koordinata miatt a raketanak eleg volt a celtol 5-10 km re felkapcsolni. Befogged a celt es cca 17-35 masodperc mulva becsapodtak. Az oroszok eszleltek a neptunok radarjait valszeg es orult modra elkezdtek elusiveness a rendszereket de ennyi ido nem volt eleg. Az eszlelestol szamitva cca 30 masodpercen belul mar robvantak is. Valszeg valamelyik loszerraktar azonnal felrobbant es innen mar esely sem volt a hajo megmentesere. Mindenki menekult ahogy tudott. Azonban a viz cca 5 fokos volt igy aki tulelte a robbanast a tube annak volt cca 30 perce hogy kimentsek ha nagyon fitt akkor 60 perc de ez ritka. Ennyi ido alatt kellett volna valakinek odaerni es nem elkezdeni de befelyezni a mentest. ESELYTELEN! A hajonak harchelyzetben sosem szabad egyedul hajoznia. Meg akkor sem ha szuper vedelmi kepessegekkel bir. Szimplan azert mert akar egy havaria miatt barmikor kulso segitsegre lehet szuksege. Ha nem igy tesz az ellenseg ezt felfogja fedezni es kifogja hasznalni csakugy mint itt.

Szerintem cca ez tortenhetett. A fedelzeti tuz meg baleset annak a fenyeben hogy az ukranok orakkal az orosz bejelentes elott mar vilagga kialtottak hogy eltaltak a Moszkvat majdhogynem kizarhato. Csak arcvesztesi probalkozas.
Elnezest a hibakert. Ugy potyogtem be a mobilomba kutyafuttaban.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Javitott valtozat :

Ez nem igaz. Az s 300 al az oroszoknak kutya kotelessege lett volna leszedni mindket neptunt. Erre van tervezve. Ezen asm ek rcs e valahol a 0.1-0.3 m2 kozott van. Cca 30 km rol mar latniuk kelett volna a radarral ha mukodik es inditani 2-2 s 300 as raketat. Nem egyet hanem kettot mert van eleg beloluk es az ido keves ahoz hogy az ember hibazzon. Ekozben az osza is befogja es a kezelo ujja ott van az inditogombon. Ha hatotavolsagba ert fuggetlen az s 300 as raketaktol tuzel, kozben az ak 630 sok a celok fele fordulnak. Ezt a tamadast lazan kikellett volna vedenie a hajonak. Nem csak ezt de szerintem egy 8 raketas STOT tamadassal is megbirkozna szubszonikus asm eseten.

Miert nem tette?


Szerintem azert mert radiocsendben hajozott. Keszenletre de nem kisugarzasra allitott radarokkal. Rosszabb esetben a radarok be sem voltak kapcsolva kimelve azokat. Elvegre az elmult 47 napban egy pisztolygolyot sem lottek a hajora. A kapitany ugy gondolkodhatott hogy az sem biztos hogy van az ukranoknak asm es ha van is akkor is elobb radarral be kell oket merni a pontos celkoordinatak miatt azt meg ugyis eszlelni fogjak a hajo esm jei. Ehez kepest az ukranok folyamatosan szemmeltartottak a hajot. Vadasztak ra mar hosszu ideje osszegyujtve minden adatot rola. Jarorutvonal sebesseg iranyok ttaktika EMCON szokasok/fegyelem stb es erre epitve osszedobtak egy tervet. Megvartak amig part kozelben er megint es egy neptun vagy harpoon inditott tettek oda. A bayraktarnak ket feladata volt. Az elso hogy 100% san azonositsa a hajot erthetoen ciki lett volna nekik is egy malaj gep eset. Ezt az azonositast a fedelzeti EOD al hajtotta vegre. Miutan ez megvolt meghatarozta a hajo iranyat de a sebesseget csak becsulni tudtak. Mondjuk nagyot nem tevedhettek vele mert ha jarorben van a hajo akkor altalaban valahol a gazdasagos 14-18 csomo kozott halad. Szoval matematikai kozepertek 16 csomo. Ezek alapjan meghataroztak a raketak es a hajok talalkozasi pontjat. Ez volt a legkritikusabb pont mert ahoz hogy sikeruljon leteriteni a celpontot ahoz az kellett hogy annak ne legyen idejeelesitenie a legvedelmirendszereit.. Ezt ugy hajtottak vegre hogy a raketanak megadtak hogy hol a celpont es ehez kepest hol kapcsolja fel a keresoradarjat. Ez a ketesoradar nem megy vegig csak az utolso terminal fazisban. A celpont kozeli volta valamint a bayraktar altal gyak real time frissitett celpont koordinata miatt a raketanak eleg volt a celtol 5-10 km re felkapcsolni. Befogta a celt es cca 17-35 masodperc mulva becsapodtak. Az oroszok nagy valoszinuseggel eszleltek a neptunok radarjait valszeg es orult modra elkezdtek elesiteni a rendszereiket de ennyi ido nem volt eleg. Az eszlelestol szamitva cca 30 masodpercen belul mar robbantak is. Valszeg valamelyik loszerraktar azonnal felrobbant es innen mar esely sem volt a hajo megmentesere. Mindenki menekult ahogy tudott. Azonban a viz cca 5 fokos volt igy aki tulelte a robbanast a tuzet annak volt cca 30 perce hogy kimentsek ha nagyon fitt akkor 60 perc de ez ritka. Hipertonia/kihules sok tengeresz halt meg emiatt az atlanti csataban. Ennyi ido alatt kellett volna valakinek odaerni es nem elkezdeni de befelyezni a mentest. ESELYTELEN! A hajonak harchelyzetben sosem szabad egyedul hajoznia. Meg akkor sem ha szuper vedelmi kepessegekkel bir. Szimplan azert mert akar egy havaria miatt barmikor kulso segitsegre lehet szuksege. Ha nem igy tesz az ellenseg ezt felfogja fedezni es kifogja hasznalni csakugy mint itt.

Szerintem cca ez tortenhetett. A fedelzeti tuz meg baleset annak a fenyeben hogy az ukranok orakkal az orosz bejelentes elott mar vilagga kialtottak hogy eltaltak a Moszkvat majdhogynem kizarhato. Csak arcvesztesi probalkozas.

Szakmailag azukranok (nem keves NATO segitseggel) nagyot alkottak.