Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

Várjuk meg mig a kormány kihirdeti, ...
Puma melle a tobbi verziot kitol venned? Mindent a svedektol nyilvan nem lehet, akora zsarolo potencialt csak egy bolond adna egy masik orszagnak.
A svédek zsaroló potenciálja teljesen érthető azok számára akik végigélték, hogy a JAS-39 Gripen üzemeltetésének kezdete óta (2005 sőt még előtte a megrendelése óta) álladóan zsarolták az éppen aktuális kormányt. Hiába erőszakos népek na..

Amit írtam annak lényege, hogy a három jármű közül a svéd rendelkezik korlátozott harctéri (inkább békefenntartó) tapasztalatokkal, a Puma viszonylag nagy számban van már legyártva és a küzd típusbetegségekkel, de arányaiban elégedettek vele a németek, mivel nem egyszerre rendelték meg az összeset, és nem állították le a gyártást. Lehet benne politika is, és hallottam felelős vezetőktől neveket nem említek, hogy több német tábornok szerint a KF-41 lett volna jobb választás, de bevallom a németeknél azért a műszaki paraméterek is számítanak a politika mellett a saját gyártások esetében, mindig vannak akik az aktuálisan beszerzett harceszközökkel nem értenek egyet. Én is magát a kategóriát kérdőjelezem meg, mérete, tömege miatt. Nem biztos, hogy igazam van, ez saját álláspont, mindig is kijelentettem. Nálam a kissebb méretű, - igen szűkösebb- Puma a nyerő, illetve inkább olcsóbb, kevésbé védett de gyorsabb kerekes harcjárművek. (persze nem BTR).. de erről már polemizáltunk eleget.
Várjunk igen amíg kihírdetik.
 
A svédek zsaroló potenciálja teljesen érthető azok számára akik végigélték, hogy a JAS-39 Gripen üzemeltetésének kezdete óta (2005 sőt még előtte a megrendelése óta) álladóan zsarolták az éppen aktuális kormányt. Hiába erőszakos népek na..
Azé' a jenkit sem kell félteni, lásd lejjebb:
Szlovákoknál a szakma gripent akart, nem az lett, a politika felülbírálta.


Nálam a kissebb méretű, - igen szűkösebb- Puma a nyerő
A LYNX volt az, ami még nekem is nagy meglepetés volt. Ha visszanézed, végig Puma párti voltam - a rohadtul szűkös már-már használhatatlan desszantere ellenére is.
Várjunk igen amíg kihírdetik.
Igy van, hirdessék ki és azután lehet -és illik is- gratulálni a győztesnek ill. elemezni a vesztes hiányosságait, ha voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint and krisss
az meg, hogy a származási ország sem rendszeresítette, az sok nemzetnél problémás harc és harctámogató eszköz esetében. Nem véletlenül több ország csak azért állít rendszerbe akár egy századnyi repülőgépet, vagy egy zászlóaljnyi szárazföldi eszközt, hogy legyen valami referencia.

Amúgy itt szerintem bele mentél egy olyan zsákutcába, amibe nem kellett volna. Magyarország nem egy darab zászlóaljnyi Lynxet szerez be referenciának. Ráadásul az meg pláne nem igaz, hogy mi ilyet nem is tettünk, csak külföldre kínálnánk eladásra.
Már eddig is bökte a csőrömet ez a megfogalmazás. Gyanítom -és ebben talán @arcas tud segíteni- szimplán fordítási probléma, mindegy igazából miért így került bele a szövegbe, de összes negatívum a Lynx még nincs rendszeresítve a gyártó országnál. A dolog folyamatban van.
Csak gondoltam, ha már elkezd burjánozni ez a pamflet, jobb leszögezni a félre sikló gondolatmenetben a problémát. A tényeket meg te is jól tudod.
 
Gyanítom -és ebben talán @arcas tud segíteni- szimplán fordítási probléma, mindegy igazából miért így került bele a szövegbe, de összes negatívum a Lynx még nincs rendszeresítve a gyártó országnál.
A szlovák értékelés szerint a "negativum" a külméret volt (de a belméret viszont előny volt - ki érti ezt :)), és az amit irtál, hogy még nincs aktiv szolgálatban MO-n sem.
Sokat segitett volna, ha erre a tenderre akkor kerül sor, amikor már az első tucatot prezentálhatta volna a MH pl. a katonai attasék felé gyakorlatokon vagy akár a garázsban is. De ne temessük még a dolgot,...várjuk meg a hivatalos bejelentést.
 
A szlovák értékelés szerint a "negativum" a külméret volt (de a belméret viszont előny volt - ki érti ezt :)), és az amit irtál, hogy még nincs aktiv szolgálatban MO-n sem.
Sokat segitett volna, ha erre a tenderre akkor kerül sor, amikor már az első tucatot prezentálhatta volna a MH pl. a katonai attasék felé gyakorlatokon vagy akár a garázsban is. De ne temessük még a dolgot,...várjuk meg a hivatalos bejelentést.

Igen. És ezért gondolom irrelevánsnak, amerre Pisti tovább ment, hogy más országok csak egy marékot rendszerbe állítanak csak a referencia kedvéért. Nálunk azért nincs, mert még lóhalálában sem tudtuk legyártani. Igazából legfeljebb oda tudunk tovább menni az ő példájából, hogy Németország max rendszerbe állíthat pár referencia példányt, hogy ilyen neki is van. Az időhiányunkon ez se ide-se oda vajmit nem segít.
 
Following the request of additional information that modified the financial and logistical sections, a final table is provided showing the following results:


Vehicle Achieved percentage
CV9030 99.67%
CV9035 97.76%
ASCOD 92.80%
Lynx KF41 90.20%
Borsuk 3.72%

Szóval akkor különbség nincs az ajánlatok között. Logisztika terén a Lynx első helyen végzett. Szóval lehet hogy még befut... :)
Pláne hogy az ASCOD-ot a vibráció miatt lényegében diszkvalifikálták.

 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Following the request of additional information that modified the financial and logistical sections, a final table is provided showing the following results:


Vehicle Achieved percentage
CV903099.67%
CV903597.76%
ASCOD92.80%
Lynx KF4190.20%
Borsuk3.72%

Szóval akkor különbség nincs az ajánlatok között. Logisztika terén a Lynx első helyen végzett. Szóval lehet hogy még befut... :)
Pláne hogy az ASCOD-ot a vibráció miatt lényegében diszkvalifikálták.

Azért vicces egy olyan pontrendszer, ahol 1 gyakorlatilag használhatatlan IFV megelőzi a Lynxet. Felvet kérdéseket....
 
Azért vicces egy olyan pontrendszer, ahol 1 gyakorlatilag használhatatlan IFV megelőzi a Lynxet. Felvet kérdéseket....
Az egész pont számításba kellene egy bitmezőt:
Használható a jármű = 1
Nem használható = 0
Ezeket be kell tenni szorzónak és máris nulla pontos az ASCOD. :)

Brittek olyanok miatt dobtak vissza a spanyoloknak AJAX-okat, hogy nem volt párhuzamosak a páncélteknő falai!
Biztos a hegesztő nagyon beszangríázott... :P
 
kamm ha nem nagy kérés amikor reagálsz egy hozzászólásomra kérlek, hogy ne írd át az én hozzászólásom.
high-are-you-high.gif
 
Bővebben:
88b782a67ddb5de4b61590bf6ae885ce.png

f818516c19679d14c06d56cc28f1c189.png

A cikk szerint még áprilisban Tbilisiben leszállt szlovák gép szárnya ötször (5x) csapódott nagy erővel a betonnak ("Údajne krídlo udrelo o plochu letiska až päťkrát.") a szeles időjárási viszonyok miatt. A széttört elemeket később egy Fokker vitte a helyszinre amit még aznap cseréltek és a gép hazajött. A cikk feltételezi, hogy a szükséges alkatrészeket kiszerelték az othoni példányból, melyet nyilván később pótoltak.
Az elsődleges infók szerint a reptér tájokaztatást adott ki akkor a várható időjárási helyzetről, igy a személyzet felelősségét is vizsgálni fogják, hogy ezt figyelembe vették-e (megf. irányba állás, gép feltankolása a +súly végett, stb.)
 
  • Hűha
Reactions: SilvioD
En a miniszterium helyeben kotnek egy szerzodest az US Air Force-al. Atdobnam a szemelyzetet az Area 51-be es amelyik prototipus tulel veluk 2-3 honap tesztelest azt WW3 ready-re minosithetnek automatikusan. :p :D
 
  • Vicces
Reactions: Bubu bocs
A szlovák és a cseh IFV beszerzés összehasonlítása

SlovakiaCzech Republic
Combat vehicle115Combat vehicle125
Command vehicle15Command vehicle26
Reconnaissance vehicle9Reconnaissance vehicle13
PBOV antimaterial rifles3--
PBOV grenade launcher team9--
Rescue vehicle13Rescue vehicle12
Technical assistance workshop12--
Explosive deminer9--
Mine thrower9--
Engineer support vehicle9Engineer vehicle12
120mm self-propelled mortar20--
--Artillery reconnaissance11
--Medical vehicle11
Total223210