Szu-17 , Szu-20 , Szu-22 / Su-17 , Su-20 , Su-22 Fitter (Szuhoj)

Köszi szépen, ez egy igen érdekes összefoglaló lett, jó volt olvasni.

Nagyon szeretem ezeket az óriási kiterjedésű repülőterket, google maps-en is érdekes tanulmányozni mennyi guruló, rejtett raktár (és olyan dolgok amit nem is látunk a magasból) található ezeken a hatalmas területeken.
Ugyanakkor pont ezek az akciók megmutatják mára mennyire feleslegeseké váltak. Műholdas felderítés és távolról indítható precíziós fegyverek és több évtizednyi beszerzést dobhatnak a kukába. Mindegy, hogy itt Szu-22-esek álltak itt vagy a legkorszerűbb Flanker verziók, az eredmény ugyanez lenne. Egy ekkora csapás ellen érdemben légvédelemmel sem lehetne normálisan védekezni. Max nem egy, hanem 2-3 éjszaka alatt érik el ugyanezt az eredményt.

Tényleg csak a szomszédos országok ellen kell tervezni és légtérrendészet, amelyek kisebb repülőterekről is elláthatóak, minimális gépigénnyel. Amint egy kisebb ország belekeveredik a nagyok harcába borítékolható az eredmény.

Félelmetes mennyi lóvét felégettek pár nap alatt (gépek + infrastuktúra).
Jugóban nem sikerült, és Albániában se sikerült volna. A háború után a hegy belsejéből még új MiG-21esek kerültek elő.
 
Jugóban nem sikerült, és Albániában se sikerült volna. A háború után a hegy belsejéből még új MiG-21esek kerültek elő.
A szerbeknel ugyanígy kiiktatták 1-2 nap alatt a légierőt. Persze ott voltak légi harcok is, de érdemben ők sem tudtak ellenállni a támadásnak. Mindig maradt egy valamilyen szintű fenyegetettség a részükről, de az inkább földi légvédelem oldaláról.
A hegyek pedig földrajzi adottságok, nem minden ország képes ilyen bunkereket építeni. Hasznosak lehetnek, de érdemben nem fogja az infrastruktúra megnyerni az ilyen egyenlőtlen háborút.

Inkább arra akartam utalni a posztommal, hogy egy arab-izraeli háborúban is kulcsszerepe volt a repülőterek kiiktatásának (főleg 67-ben), amit az izraeliek számos alacsonytámadással, de a kor viszonyaihoz képest nagyon jól megoldottak. Most egyetlen bevetési körben (pár bombázó és tengeri csapásmérés) 80 bunker és ki tudja pontosan mennyi gép odalett... Ez iszonyú szám!

Egyszerűen egy bizonyos mennyiség felett feleslegessé teszi a légierőt, mert nem tudod érdemben megvédeni a vasat és az infrastruktúrát. Arra a feladatra amire szántad meg nem tudod használni egy ekkora ellenféllel szemben. Ráadásul pofátlanul drága egy kis országnak...
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Köszi szépen, ez egy igen érdekes összefoglaló lett, jó volt olvasni.

Nagyon szeretem ezeket az óriási kiterjedésű repülőterket, google maps-en is érdekes tanulmányozni mennyi guruló, rejtett raktár (és olyan dolgok amit nem is látunk a magasból) található ezeken a hatalmas területeken.
Ugyanakkor pont ezek az akciók megmutatják mára mennyire feleslegeseké váltak. Műholdas felderítés és távolról indítható precíziós fegyverek és több évtizednyi beszerzést dobhatnak a kukába. Mindegy, hogy itt Szu-22-esek álltak itt vagy a legkorszerűbb Flanker verziók, az eredmény ugyanez lenne. Egy ekkora csapás ellen érdemben légvédelemmel sem lehetne normálisan védekezni. Max nem egy, hanem 2-3 éjszaka alatt érik el ugyanezt az eredményt.

Tényleg csak a szomszédos országok ellen kell tervezni és légtérrendészet, amelyek kisebb repülőterekről is elláthatóak, minimális gépigénnyel. Amint egy kisebb ország belekeveredik a nagyok harcába borítékolható az eredmény.

Félelmetes mennyi lóvét felégettek pár nap alatt (gépek + infrastuktúra).
Ebben vitatkoznék. Ha ez a légibázis meg lett volna töltve működő modern vadászgépekkel (akárcsak 1 ezreddel) és jól képzett pilótakkal akkor teljesen más lett volna a leányzó fekvése.
 
Ebben vitatkoznék. Ha ez a légibázis meg lett volna töltve működő modern vadászgépekkel (akárcsak 1 ezreddel) és jól képzett pilótakkal akkor teljesen más lett volna a leányzó fekvése.

Egy hasonló méretű támadó esetén igen.
Ebben a esetben nem.
Max nem egy támadásra került volna sor, hanem kettő-háromra.

Mit tudott volna tenni az az ezrednyi vadászgép a tengerről indított Tomahawk vagy a B-2-esek ellen?
Még ha hagyományos támadóerő érkezik F-15E és EW támogatás, akkor talán, bár ott is vannak kísérő vadászok és az jó esetben a szerb helyzetet ismételte volna meg.

Az ezred önmagában egy akkora erő, amivel nem is tudsz igazán mit kezdeni ebben a helyzetben. Egy ezred az minimum két század, tehát minimum 20-30 gép. Csak egy virtuális mennyiség.
Felszáll belőle 8-10 gép egyszerre....?! Mi van a többivel? Ugyanott állnak földön, várva mikor hull a manna az égből és válnak ócskavassá.

Egy korszerű földi légvédelem ebben a felállásban itt hatásosabb lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and zsolti
Jugóban nem sikerült, és Albániában se sikerült volna. A háború után a hegy belsejéből még új MiG-21esek kerültek elő.

A 2011-es nyugati támadás után, a hatalmas szurt-i légibázison mindössze három L-39ZO Albatros kiképzőgép maradt érintettlen. Minden más repülőgép elpusztult!

Ezeket az Albatroszokat 2014-ben Ukrajnából toborzott – jellemzően már nyugdíjas – személyzettel próbálták üzemképes állapotra hozatni az LNA erők. Két gépen dolgoztak, de az ISIL gyors előretörése miatt, Mi-8-as helikopterrel kellett kimenteni őket.

Majd 2015-ben a ISIL látványosan felrobbantotta a két szurti Albatroszt, amit korábban az Ukránok megpróbáltak itt szárnyra tenni.

sirte.jpg
 
Egy hasonló méretű támadó esetén igen.
Ebben a esetben nem.
Max nem egy támadásra került volna sor, hanem kettő-háromra.

Mit tudott volna tenni az az ezrednyi vadászgép a tengerről indított Tomahawk vagy a B-2-esek ellen?
Még ha hagyományos támadóerő érkezik F-15E és EW támogatás, akkor talán, bár ott is vannak kísérő vadászok és az jó esetben a szerb helyzetet ismételte volna meg.

Az ezred önmagában egy akkora erő, amivel nem is tudsz igazán mit kezdeni ebben a helyzetben. Egy ezred az minimum két század, tehát minimum 20-30 gép. Csak egy virtuális mennyiség.
Felszáll belőle 8-10 gép egyszerre....?! Mi van a többivel? Ugyanott állnak földön, várva mikor hull a manna az égből és válnak ócskavassá.

Egy korszerű földi légvédelem ebben a felállásban itt hatásosabb lett volna.
Egy háborúban egy ezred 90% harcra kész. Ez gyakorlatalig minimum 2 század. A Tomahawk nem akadály egy modern vadászgépnek és az is biztos, hogy a B2-eseket bombával a reptér közelébe sem engedték volna. Mert lopakodas ide vagy oda a bombák miatt el kellett volna repülniük a reptér közvetlen közelebe.
 
Egy háborúban egy ezred 90% harcra kész. Ez gyakorlatalig minimum 2 század. A Tomahawk nem akadály egy modern vadászgépnek és az is biztos, hogy a B2-eseket bombával a reptér közelébe sem engedték volna. Mert lopakodas ide vagy oda a bombák miatt el kellett volna repülniük a reptér közvetlen közelebe.

Ezért kellett volna 2-3 bevetés és nem egy. A végeredmény ugyanaz és a végére elfogy az ezreded is.
 
Az IRGC légierő Szu-22-es repülőgépei az iráni Payambar-e Azam-17 (A nagy próféta 17) gyakorlaton.

Az IRGC légierő egyik iráni Szu-22 vadászbombázója Yasin precíziós irányított bombával hajtott végre különböző célpontok elleni "támadásokat" a Payambar-e Azam-17 (A nagy próféta 17) gyakorlat során.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Colonelcassad
 
Az IRGC légierő Szu-22-es repülőgépei az iráni Payambar-e Azam-17 (A nagy próféta 17) gyakorlaton.

Az IRGC légierő egyik iráni Szu-22 vadászbombázója Yasin precíziós irányított bombával hajtott végre különböző célpontok elleni "támadásokat" a Payambar-e Azam-17 (A nagy próféta 17) gyakorlat során.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Colonelcassad

Ezeket Neoluxszal festik?