Szu-17 , Szu-20 , Szu-22 / Su-17 , Su-20 , Su-22 Fitter (Szuhoj)

Szíriai Szu-22M4-ek szolgálatban
 
  • Tetszik
Reactions: maxim and fishbed
Némi magyar kapcsolódású érdekesség. Azt tudjuk, hogy az elmúlt években Irán újra üzemképessé tett egy századnyi, Irakból még 1991-ben áttelepülőt Szu-22-es repülőgépet.

Ami nekem új, hogy a jól ismert M4-es mellett, tavaly feltűnt egy Szu-22M3-as alváltozat is! Ez a változat azonos a magyar Szu-22M3-asokkal! Ennek a Sz-52M3K gyári jelzésű változatnak a fegyverrendszere megegyezi a szovjet Szu-17M3-assal. A Szu-22M3-ast csak Irak, Magyarország és Szíria rendszeresítette 1983 körül. Ezek közül több szír és most bizonyítottan legalább egy példányban Iraki Szu-22M3-as is repül:
M3.jpg


Egyébként a típusnak repül egy másik magyar vonatkozású, ritka változata is Iránban. A 63-as oldalszámú Szu-22UM3-as változat, szintén megegyezik a magyar kétülésesekkel. Ebből a Sz-52UM3K gyári jelzésű változatból, csak kilenc példány épült, és szintén Irak, Magyarország és Szíria rendszeresítette:
UM3.jpg
 
Némi magyar kapcsolódású érdekesség. Azt tudjuk, hogy az elmúlt években Irán újra üzemképessé tett egy századnyi, Irakból még 1991-ben áttelepülőt Szu-22-es repülőgépet.

Ami nekem új, hogy a jól ismert M4-es mellett, tavaly feltűnt egy Szu-22M3-as alváltozat is! Ez a változat azonos a magyar Szu-22M3-asokkal! Ennek a Sz-52M3K gyári jelzésű változatnak a fegyverrendszere megegyezi a szovjet Szu-17M3-assal. A Szu-22M3-ast csak Irak, Magyarország és Szíria rendszeresítette 1983 körül. Ezek közül több szír és most bizonyítottan legalább egy példányban Iraki Szu-22M3-as is repül:
M3.jpg


Egyébként a típusnak repül egy másik magyar vonatkozású, ritka változata is Iránban. A 63-as oldalszámú Szu-22UM3-as változat, szintén megegyezik a magyar kétülésesekkel. Ebből a Sz-52UM3K gyári jelzésű változatból, csak kilenc példány épült, és szintén Irak, Magyarország és Szíria rendszeresítette:
UM3.jpg

Teljesen világos, hogy mi a feladat. Kell szerezni egy kétüléses példányt (egész pontosan: meg kell szerezni ezt a kétüléses példányt), haza kell hozni, magyar színekre kell festeni, mehet rá a magyar felségjel és lehet nyomatni az utasrepültetést és a parádézást.
HuAF Heritage Demo Team lenne a nevük és a Delfinnel géppárban menne a műsor.
Csodás lenne, mindenki örülne.
 
Teljesen világos, hogy mi a feladat. Kell szerezni egy kétüléses példányt (egész pontosan: meg kell szerezni ezt a kétüléses példányt), haza kell hozni, magyar színekre kell festeni, mehet rá a magyar felségjel és lehet nyomatni az utasrepültetést és a parádézást.
HuAF Heritage Demo Team lenne a nevük és a Delfinnel géppárban menne a műsor.
Csodás lenne, mindenki örülne.

Az szuper lenne!
 
Teljesen világos, hogy mi a feladat. Kell szerezni egy kétüléses példányt (egész pontosan: meg kell szerezni ezt a kétüléses példányt), haza kell hozni, magyar színekre kell festeni, mehet rá a magyar felségjel és lehet nyomatni az utasrepültetést és a parádézást.
HuAF Heritage Demo Team lenne a nevük és a Delfinnel géppárban menne a műsor.
Csodás lenne, mindenki örülne.
A magyarokat nem nagyjavítás után állították le? Már szétrohadtak?
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
A magyarokat nem nagyjavítás után állították le? Már szétrohadtak?
Igen. Elvileg egy működőképes maradt az országban, ha minden igaz, az a példány, ami a szolnoki hangárban volt tansegédlet. Ha csak ki nem rakták azóta onnan.
A többi gatya.
Habár úgy hallottam, Kiskőrösön most egyet szépen rendbe fognak hozni, csak az nem lesz működőképes.
És ott van a két UM, ami korábban Siófokon volt, most meg lekerült Somogyba. Na például azok se voltak hatástalanítva és elvileg nagyon kifosztva sem.
De fogalmam sincs, hogy beindíthatóak-e még, pláne úgy, hogy az egyik, a 08-as, az a példány, amelyiket előszőr nagyjavítottak és egyedüliként még a Szovjetúnióban, 1990-ben, míg a másik, a 09-es az, amelyiket utolsóként a PG-ben.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szu-22 M4 hajtóművezés

7:47 körül a mókár úgy beugrik a törzsbe egy nyíláson, hogy csak néztem. Szép nagy madár ez na...

Még a Top Gun magazinban volt egy cikk a taszári Szuhojokról és a pilóta (4 tonna fegyverzettel vagy mi volt a címe) elmondja, hogy a Mig-21-be valahogy belekucorodott az ember, míg a Szuhoj kabonban keresni kell mi hol van.
 
Némi magyar kapcsolódású érdekesség. Azt tudjuk, hogy az elmúlt években Irán újra üzemképessé tett egy századnyi, Irakból még 1991-ben áttelepülőt Szu-22-es repülőgépet.

Ami nekem új, hogy a jól ismert M4-es mellett, tavaly feltűnt egy Szu-22M3-as alváltozat is! Ez a változat azonos a magyar Szu-22M3-asokkal! Ennek a Sz-52M3K gyári jelzésű változatnak a fegyverrendszere megegyezi a szovjet Szu-17M3-assal. A Szu-22M3-ast csak Irak, Magyarország és Szíriarendszeresítette 1983 körül. Ezek közül több szír és most bizonyítottan legalább egy példányban Iraki Szu-22M3-as is repül:
M3.jpg

Ezt a világoszöldet vajon hol kukázták? Hihetetlen.
 



Szép kép, (innen) szép gép! :) Gratula. + Köszzz!



... + : Innen jól látható --"szívem jobbik csücskének"--, hogy ebből a "TECSÓ-gazdaságos-technológiás" gépből kellet volna egy két-(kisebb-modernebb)hajtóműves, oldal-beömlős gépes csinálni a fődarabok/konstrukció jelentős részének megtartásával.

...kb. 15% többlet-súly, dupla hatótáv, +50% fegyverzet, sokkal jobb jellemzők. "gombokért"!!!.

...utólag "könnyű"!

.
 
A lengyel fotós neve ott van a jobb alsó sarokban, sok hasonló képe van. Náluk van hozzá rampás gép és kapnak lehetőséget is ilyeneket fotózni.

328237112_575857804123072_1480239177432594531_n.jpg



A változtatható nyilazású szárny a lassú repüléshez van beállítva és az orrsegédszárny is láthatólag ebbe a tartományba van, tehát "lassan" és "alacsonyan" repülhet, 4-600 km/h körüli sebességgel a tájból nagyságrendileg mindenki számára becsülhető magasságon.


Nem véletlenül van használatban a tipus még mindig a "kicsit iszákos" hajtómű ellenére.
..orosz, Nnna, szeret inni! ;)

.
 
Szép kép, (innen) szép gép! :) Gratula. + Köszzz!



... + : Innen jól látható --"szívem jobbik csücskének"--, hogy ebből a "TECSÓ-gazdaságos-technológiás" gépből kellet volna egy két-(kisebb-modernebb)hajtóműves, oldal-beömlős gépes csinálni a fődarabok/konstrukció jelentős részének megtartásával.

...kb. 15% többlet-súly, dupla hatótáv, +50% fegyverzet, sokkal jobb jellemzők. "gombokért"!!!.

...utólag "könnyű"!

.
Csak ki kellet volna repülni a nagyjavítás utáni repórákat a mieinkből. Lett volna precíziós csapásmérő képesség, felderítő képesség, zavaró képesség - minden, amit a 29-es nem tudott - folyamatosan a Gripen megérkezéséig. Nem egy ezrednyi 29-est venni, annyival kevesebbet, hogy azok és a Szuhojok üzemeltetését is pár évig az államadósság terhére orosz készleteiből tudjuk megoldani. De inkább hagytuk elrohadni őket a szabad ég alatt...
 
Csak ki kellet volna repülni a nagyjavítás utáni repórákat a mieinkből. Lett volna precíziós csapásmérő képesség, felderítő képesség, zavaró képesség - minden, amit a 29-es nem tudott - folyamatosan a Gripen megérkezéséig. Nem egy ezrednyi 29-est venni, annyival kevesebbet, hogy azok és a Szuhojok üzemeltetését is pár évig az államadósság terhére orosz készleteiből tudjuk megoldani. De inkább hagytuk elrohadni őket a szabad ég alatt...

Szerintem a két századnyi MiG-29 és a Szuhojok adtak volna ki igazán egy ezredet, meg egy valódi légierőt, de ezen vitatkozni már nagyon akadémiai.
 
... + : Innen jól látható --"szívem jobbik csücskének"--, hogy ebből a "TECSÓ-gazdaságos-technológiás" gépből kellet volna egy két-(kisebb-modernebb)hajtóműves, oldal-beömlős gépes csinálni a fődarabok/konstrukció jelentős részének megtartásával.

...kb. 15% többlet-súly, dupla hatótáv, +50% fegyverzet, sokkal jobb jellemzők. "gombokért"!!!.

...utólag "könnyű"!

.
.
.
Tulajdonképpen újra feltaláltad a Szu-24-et, csak talán kicsit kisebb kiadásban. :) Viszont kérdés, hogy érdemes lett volna-e belőni még egy köztes tipust a meglévő Szu-22 és a Su-24 közé.
 
.
.
Tulajdonképpen újra feltaláltad a Szu-24-et, csak talán kicsit kisebb kiadásban. :) Viszont kérdés, hogy érdemes lett volna-e belőni még egy köztes tipust a meglévő Szu-22 és a Su-24 közé.
Szu35/Szu35 lett végül ami váltja a Szu7/17 családot, a Mig-27-et és a Szu-24-et. Csak nem készült belőle elég.
 
Szu35/Szu35 lett végül ami váltja a Szu7/17 családot, a Mig-27-et

Szerintem a Szu-25-ös váltotta a Szu-17/MIG-27 gépeket.
A Szu-34-es a Szu-24/Tu-16 gépeket
A Szu-27-es a Szu-15/Mig-23P gépeket
A Mig-29-es a Mig-21/23M/ML/MLD gépeket
A MIG-31-es a MIG-25/Tu-28/128 gépeket.
Magánvéleményem szerint :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci