Szu-17 , Szu-20 , Szu-22 / Su-17 , Su-20 , Su-22 Fitter (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 121
32 083
113
Szíriai Szu-22M4-ek szolgálatban
 
  • Tetszik
Reactions: maxim and fishbed

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 490
93
Némi magyar kapcsolódású érdekesség. Azt tudjuk, hogy az elmúlt években Irán újra üzemképessé tett egy századnyi, Irakból még 1991-ben áttelepülőt Szu-22-es repülőgépet.

Ami nekem új, hogy a jól ismert M4-es mellett, tavaly feltűnt egy Szu-22M3-as alváltozat is! Ez a változat azonos a magyar Szu-22M3-asokkal! Ennek a Sz-52M3K gyári jelzésű változatnak a fegyverrendszere megegyezi a szovjet Szu-17M3-assal. A Szu-22M3-ast csak Irak, Magyarország és Szíria rendszeresítette 1983 körül. Ezek közül több szír és most bizonyítottan legalább egy példányban Iraki Szu-22M3-as is repül:
M3.jpg


Egyébként a típusnak repül egy másik magyar vonatkozású, ritka változata is Iránban. A 63-as oldalszámú Szu-22UM3-as változat, szintén megegyezik a magyar kétülésesekkel. Ebből a Sz-52UM3K gyári jelzésű változatból, csak kilenc példány épült, és szintén Irak, Magyarország és Szíria rendszeresítette:
UM3.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 890
67 650
113
Némi magyar kapcsolódású érdekesség. Azt tudjuk, hogy az elmúlt években Irán újra üzemképessé tett egy századnyi, Irakból még 1991-ben áttelepülőt Szu-22-es repülőgépet.

Ami nekem új, hogy a jól ismert M4-es mellett, tavaly feltűnt egy Szu-22M3-as alváltozat is! Ez a változat azonos a magyar Szu-22M3-asokkal! Ennek a Sz-52M3K gyári jelzésű változatnak a fegyverrendszere megegyezi a szovjet Szu-17M3-assal. A Szu-22M3-ast csak Irak, Magyarország és Szíria rendszeresítette 1983 körül. Ezek közül több szír és most bizonyítottan legalább egy példányban Iraki Szu-22M3-as is repül:
M3.jpg


Egyébként a típusnak repül egy másik magyar vonatkozású, ritka változata is Iránban. A 63-as oldalszámú Szu-22UM3-as változat, szintén megegyezik a magyar kétülésesekkel. Ebből a Sz-52UM3K gyári jelzésű változatból, csak kilenc példány épült, és szintén Irak, Magyarország és Szíria rendszeresítette:
UM3.jpg

Teljesen világos, hogy mi a feladat. Kell szerezni egy kétüléses példányt (egész pontosan: meg kell szerezni ezt a kétüléses példányt), haza kell hozni, magyar színekre kell festeni, mehet rá a magyar felségjel és lehet nyomatni az utasrepültetést és a parádézást.
HuAF Heritage Demo Team lenne a nevük és a Delfinnel géppárban menne a műsor.
Csodás lenne, mindenki örülne.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 881
11 178
113
Teljesen világos, hogy mi a feladat. Kell szerezni egy kétüléses példányt (egész pontosan: meg kell szerezni ezt a kétüléses példányt), haza kell hozni, magyar színekre kell festeni, mehet rá a magyar felségjel és lehet nyomatni az utasrepültetést és a parádézást.
HuAF Heritage Demo Team lenne a nevük és a Delfinnel géppárban menne a műsor.
Csodás lenne, mindenki örülne.

Az szuper lenne!
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 878
11 010
113
Teljesen világos, hogy mi a feladat. Kell szerezni egy kétüléses példányt (egész pontosan: meg kell szerezni ezt a kétüléses példányt), haza kell hozni, magyar színekre kell festeni, mehet rá a magyar felségjel és lehet nyomatni az utasrepültetést és a parádézást.
HuAF Heritage Demo Team lenne a nevük és a Delfinnel géppárban menne a műsor.
Csodás lenne, mindenki örülne.
A magyarokat nem nagyjavítás után állították le? Már szétrohadtak?
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 890
67 650
113
A magyarokat nem nagyjavítás után állították le? Már szétrohadtak?
Igen. Elvileg egy működőképes maradt az országban, ha minden igaz, az a példány, ami a szolnoki hangárban volt tansegédlet. Ha csak ki nem rakták azóta onnan.
A többi gatya.
Habár úgy hallottam, Kiskőrösön most egyet szépen rendbe fognak hozni, csak az nem lesz működőképes.
És ott van a két UM, ami korábban Siófokon volt, most meg lekerült Somogyba. Na például azok se voltak hatástalanítva és elvileg nagyon kifosztva sem.
De fogalmam sincs, hogy beindíthatóak-e még, pláne úgy, hogy az egyik, a 08-as, az a példány, amelyiket előszőr nagyjavítottak és egyedüliként még a Szovjetúnióban, 1990-ben, míg a másik, a 09-es az, amelyiket utolsóként a PG-ben.
 

Skunkworks

Well-Known Member
2016. december 2.
135
262
63
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szu-22 M4 hajtóművezés

7:47 körül a mókár úgy beugrik a törzsbe egy nyíláson, hogy csak néztem. Szép nagy madár ez na...

Még a Top Gun magazinban volt egy cikk a taszári Szuhojokról és a pilóta (4 tonna fegyverzettel vagy mi volt a címe) elmondja, hogy a Mig-21-be valahogy belekucorodott az ember, míg a Szuhoj kabonban keresni kell mi hol van.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 938
12 770
113
Némi magyar kapcsolódású érdekesség. Azt tudjuk, hogy az elmúlt években Irán újra üzemképessé tett egy századnyi, Irakból még 1991-ben áttelepülőt Szu-22-es repülőgépet.

Ami nekem új, hogy a jól ismert M4-es mellett, tavaly feltűnt egy Szu-22M3-as alváltozat is! Ez a változat azonos a magyar Szu-22M3-asokkal! Ennek a Sz-52M3K gyári jelzésű változatnak a fegyverrendszere megegyezi a szovjet Szu-17M3-assal. A Szu-22M3-ast csak Irak, Magyarország és Szíriarendszeresítette 1983 körül. Ezek közül több szír és most bizonyítottan legalább egy példányban Iraki Szu-22M3-as is repül:
M3.jpg

Ezt a világoszöldet vajon hol kukázták? Hihetetlen.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 190
14 433
113



Szép kép, (innen) szép gép! :) Gratula. + Köszzz!



... + : Innen jól látható --"szívem jobbik csücskének"--, hogy ebből a "TECSÓ-gazdaságos-technológiás" gépből kellet volna egy két-(kisebb-modernebb)hajtóműves, oldal-beömlős gépes csinálni a fődarabok/konstrukció jelentős részének megtartásával.

...kb. 15% többlet-súly, dupla hatótáv, +50% fegyverzet, sokkal jobb jellemzők. "gombokért"!!!.

...utólag "könnyű"!

.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 190
14 433
113
A lengyel fotós neve ott van a jobb alsó sarokban, sok hasonló képe van. Náluk van hozzá rampás gép és kapnak lehetőséget is ilyeneket fotózni.

328237112_575857804123072_1480239177432594531_n.jpg



A változtatható nyilazású szárny a lassú repüléshez van beállítva és az orrsegédszárny is láthatólag ebbe a tartományba van, tehát "lassan" és "alacsonyan" repülhet, 4-600 km/h körüli sebességgel a tájból nagyságrendileg mindenki számára becsülhető magasságon.


Nem véletlenül van használatban a tipus még mindig a "kicsit iszákos" hajtómű ellenére.
..orosz, Nnna, szeret inni! ;)

.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 296
4 783
113
Szép kép, (innen) szép gép! :) Gratula. + Köszzz!



... + : Innen jól látható --"szívem jobbik csücskének"--, hogy ebből a "TECSÓ-gazdaságos-technológiás" gépből kellet volna egy két-(kisebb-modernebb)hajtóműves, oldal-beömlős gépes csinálni a fődarabok/konstrukció jelentős részének megtartásával.

...kb. 15% többlet-súly, dupla hatótáv, +50% fegyverzet, sokkal jobb jellemzők. "gombokért"!!!.

...utólag "könnyű"!

.
Csak ki kellet volna repülni a nagyjavítás utáni repórákat a mieinkből. Lett volna precíziós csapásmérő képesség, felderítő képesség, zavaró képesség - minden, amit a 29-es nem tudott - folyamatosan a Gripen megérkezéséig. Nem egy ezrednyi 29-est venni, annyival kevesebbet, hogy azok és a Szuhojok üzemeltetését is pár évig az államadósság terhére orosz készleteiből tudjuk megoldani. De inkább hagytuk elrohadni őket a szabad ég alatt...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 938
12 770
113
Csak ki kellet volna repülni a nagyjavítás utáni repórákat a mieinkből. Lett volna precíziós csapásmérő képesség, felderítő képesség, zavaró képesség - minden, amit a 29-es nem tudott - folyamatosan a Gripen megérkezéséig. Nem egy ezrednyi 29-est venni, annyival kevesebbet, hogy azok és a Szuhojok üzemeltetését is pár évig az államadósság terhére orosz készleteiből tudjuk megoldani. De inkább hagytuk elrohadni őket a szabad ég alatt...

Szerintem a két századnyi MiG-29 és a Szuhojok adtak volna ki igazán egy ezredet, meg egy valódi légierőt, de ezen vitatkozni már nagyon akadémiai.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
... + : Innen jól látható --"szívem jobbik csücskének"--, hogy ebből a "TECSÓ-gazdaságos-technológiás" gépből kellet volna egy két-(kisebb-modernebb)hajtóműves, oldal-beömlős gépes csinálni a fődarabok/konstrukció jelentős részének megtartásával.

...kb. 15% többlet-súly, dupla hatótáv, +50% fegyverzet, sokkal jobb jellemzők. "gombokért"!!!.

...utólag "könnyű"!

.
.
.
Tulajdonképpen újra feltaláltad a Szu-24-et, csak talán kicsit kisebb kiadásban. :) Viszont kérdés, hogy érdemes lett volna-e belőni még egy köztes tipust a meglévő Szu-22 és a Su-24 közé.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 267
10 876
113
.
.
Tulajdonképpen újra feltaláltad a Szu-24-et, csak talán kicsit kisebb kiadásban. :) Viszont kérdés, hogy érdemes lett volna-e belőni még egy köztes tipust a meglévő Szu-22 és a Su-24 közé.
Szu35/Szu35 lett végül ami váltja a Szu7/17 családot, a Mig-27-et és a Szu-24-et. Csak nem készült belőle elég.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 551
61 906
113
Szu35/Szu35 lett végül ami váltja a Szu7/17 családot, a Mig-27-et

Szerintem a Szu-25-ös váltotta a Szu-17/MIG-27 gépeket.
A Szu-34-es a Szu-24/Tu-16 gépeket
A Szu-27-es a Szu-15/Mig-23P gépeket
A Mig-29-es a Mig-21/23M/ML/MLD gépeket
A MIG-31-es a MIG-25/Tu-28/128 gépeket.
Magánvéleményem szerint :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci