Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Honnét veszed, hogy rosszabb állapotban van a Glonass gruppirovka? Mindig van megfelelő mennyiségü mühold a müködéshez. Ha egy kiesik a tartalékkal helyettesítik majd fellőnek egy újat tartalékba. A napokban egy Glonass-K-t indítottak.

A GLONASS orbitális hálózat összetétele és állapota 2022. október 25-én, OG-orbitalnaja gruppirovka
Összesen az OG-ban 26 darab van
aktív szolgálatban 22 darab
aktív szolgálatba állítás folyamatában 1 darab
Ideiglenesen visszavonva 0
Orbitális tartalék-2 darab
A repülési teszt 1. fázisa alatt 1 darab(Glonass-K)

DE itt napi aktuális szinten követheted részletesen:
.
.
Anatolij Zak twitteréről, ő az orosz urkutatas évtizede közismert tudósitója, rengeteg iparági kapcsolattal, forrással. Ő irta, hogy 2021 februárban 23 aktiv műhold volt, tőle ezt ténynek veszem. Azután az is adott,hogy 2020 október és idén július között nem volt inditás egy sem. Fogyás meg igen, ami nem is meglepő, mert egy standard Glonass-M műhold gyártó által megadott élettartama 7 év, és ha nézed az inditások időpontjait, a műholdak többsége ennél már idősebb.
.
De amúgy mostmár itt te is 22 aktiv műholdról irsz, noha korábban magad is azt irtad, hogy 24 a teljes rendszer.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Valakinek itt feltétlenül fontos bizonyítani, hogy ami orosz, az elmaradott, béna, stb :)
Nyilván a NIR loftolást is csak a kamerának csinálják hónapok óta, és nem azért, mert kicsit is hatékony lenne… nyilván ellenérdekeltek abban, hogy ukrán csapatmozgásokat fogjanak le ilyen területtűzzel, hiszen leszarják, hogy a földön harcoló bajtársaik élnek-e vagy halnak.

@sidewinder12 többször kifejtette, hogy milyen jelzéseket kell figyelni a HUDon, ha valakinek az a heppje, hogy validálja ami történik a videókon. Leírta, hogy ez egy kidolgozott harcászati módszer. Volt nem egy interjú/beszámoló pilótákkal.

Illetve láttunk rengeteg Vikhr meg iz.305 indítást (és sikeres használatot), bár a vágyvezérelt birkák szerint gondolom azok az utolsó darabok voltak ezekből is :D

Fel kéne ébredni. Ez nem az amerikaiak afganisztáni háborúja. Ha ott a táliboknak csak tizedennyi MANPADS-e lett volna, nem láttunk volna egy CAS-t repülő A-10et sem.
Szerintem az orosz iparban, nyersanyagkészletekben és műszaki tudásban simán benne volt hogy nagyjából tartsa a lépést a világgal, mindene megvolt hozzá. Ehhez képest az egész gazdaságuk egy járadékvadász üzemmódban ragadt mint az olajmonarchiák és Venezuela, mert a politikai rendszer kézivezérelt lett. Miközben tízmilliárd dollárokat tudtak elbaszni jachtokra, luxusrepülőkre és gucci táskára addig az orosz repülőkben jobban bíznak a felcelluxozott túra gps-ben minta beépített rendszerben, merthogy arra nem maradt pénz. És mindenben így vannak, prototípusok vannak, miközben 2014 óta elvileg készülnek a háborúra.
(és az ukránok is ilyenek, igen, de ott legalább némi változás volt talán 2014 óta, meg kevesebb dolgot lehetett ellopni, nekik nem jutott akkora olajkincs. És kicsiben mi is ilyenek kezdünk lenni, csak nálunk olaj helyett az EU pénz az égi manna )
Sajnálom hogy így alakult, én örültem volna ha van még egy erőpólusa a világnak.
 
M

molnibalage

Guest
Valakinek itt feltétlenül fontos bizonyítani, hogy ami orosz, az elmaradott, béna, stb :)
Nyilván a NIR loftolást is csak a kamerának csinálják hónapok óta, és nem azért, mert kicsit is hatékony lenne…
Nem. Azért csinálják, mert ezt tudják. A fennmaradó opció, hogy nem csinálnak semmit sem.
Illetve láttunk rengeteg Vikhr meg iz.305 indítást (és sikeres használatot), bár a vágyvezérelt birkák szerint gondolom azok az utolsó darabok voltak ezekből is :D
Igen. És? Attól, hogy ilyen is volt, nem teszi értelmessé a másikat.
Fel kéne ébredni. Ez nem az amerikaiak afganisztáni háborúja. Ha ott a táliboknak csak tizedennyi MANPADS-e lett volna, nem láttunk volna egy CAS-t repülő A-10et sem.
Nem igaz, mert minden jenki helin lett DIRCM és MAWS. A szállítón is.
Ez az oroszoknál a Ka-52-őn van és kb. ennyi.
Mesélj, hány Mi-8/17 és 24-esen láttál te olyat?
Sajnálom hogy így alakult, én örültem volna ha van még egy erőpólusa a világnak.
Kínának hívják.
Meg az EU lehetne, ha nem lennénk ennyire balfaszok.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
  • Tetszik
Reactions: amper and cirqle

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Felhívnám figyelmedet a HÁNY szórta.
Ugyebár valaki odafent elsütötte azt, hogy van egy fotó a modern orosz vadászról, ahol van rajta GPS cucc.
Nah, akkor te most mutattál egy PR fotót, ahol van Mi-8 változaton ilyen...

Felhívnám a figyelmed arra, hogy nonszensz elvárni azt, hogy valaki ezt gyári szám szerint nyilvántartsa, mert úgy látszik ezt várod el.
Nem egy PR fotót tettem be, hanem képkeresést, van ott bőven típusválaszték. De ha szeretnéd, akkor majd megnézem, hogy az otthoni gépemre milyen képeket mentettem.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
M

molnibalage

Guest
nem lehetne ezt elengedni? 100-szor le lett írva miért van ott. 100-szor el lett mondva, hogy plusz biztosíték, ha kimenne minden is, legyen valami.
Ha százszor írsz le hülyeséget, akkor is hülyeség marad.
Ezzel az erővel nyugati gépen miért nem látsz ilyet?

Felhívnám a figyelmed arra, hogy nonszensz elvárni azt, hogy valaki ezt gyári szám szerint nyilvántartsa, mert úgy látszik ezt várod el.
Nem egy PR fotót tettem be, hanem képkeresést, van ott bőven típusválaszték. De ha szeretnéd, akkor majd megnézem, hogy az otthoni gépemre milyen képeket mentettem.
A bevetett Mi-8/17-seken semmiféle DIRCM és MAWS nincs. Elég csak azok lelvöséről készült videókat megnézni.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Ha százszor írsz le hülyeséget, akkor is hülyeség marad.
GLONASS az FMS-re van csatolva, az alapján navigál, ez meg nincs a gép rendszerébe csatolva - ergo referencia eszköz (ahogy a mechanikus karórád is a gép fedélzeti órájának, ezért kell viselni a pilótáknak, nem passzióból). Nem zárja ki a tökéletesen működő GLONASS meglétét, viszont lehetőséget ad annak zavarása/hibája esetén az eltérés felfedezésére. A fedélzei meg minden szempontból egy jobb képességű vevő (ráadásul pontosabb SBAS/LBAS lehetséges), minek kéne duplázni egy ilyennel?

Az pedig, hogy az ellenség rendszerét használod, nem meglepő, mert a kedvedért nem fogja lelőni (ha meg igen az is win), max átvált L2 military sávra, már ha az megvan még. Használod az ellenség rádióadóit homingra, ahogy az útjait is a saját járműveid haladására - semmi új.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Felhívnám figyelmedet a HÁNY szórta.
Ugyebár valaki odafent elsütötte azt, hogy van egy fotó a modern orosz vadászról, ahol van rajta GPS cucc.
Nah, akkor te most mutattál egy PR fotót, ahol van Mi-8 változaton ilyen...
.
.
A gyari PR fotokon, meg a kiallitasokon ilyen a Mi-171Sh cockpit:
.
A repult valosagban meg ilyen, vagy meg ilyen sem:
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
Ha százszor írsz le hülyeséget, akkor is hülyeség marad.
Ezzel az erővel nyugati gépen miért nem látsz ilyet?


A bevetett Mi-8/17-seken semmiféle DIRCM és MAWS nincs. Elég csak azok lelvöséről készült videókat megnézni.
Van amelyiken van, és van amelyiken nincs. A régebbi Roszgvardijás (rendőrségi) gépeken nincs, a katonaiakon pedig gépe válogatja.
Ezen például van:

Ezeken is:
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
.
.
A gyari PR fotokon, meg a kiallitasokon ilyen a Mi-171Sh cockpit:
.
A repult valosagban meg ilyen, vagy meg ilyen sem:
Megkerestem a Mi-171-es angol nyelvű ismertető prospektusát(mert nem volt kedvem fordítgatni).
Ott igazából feketén-fehéren le van írva,hogy a "glass cockpit" az "opciós". Tehát a feláras.
Ahogyan az autógyártók, meg úgy egyáltalán minden közlekedési eszköz gyártója nem fogja puszta jófejségből minden földi jóval telepakolni a termékét ingyen,úgy a Mil sem teszi ezt. Csak ha a megrendelő kéri és fizet is érte.(igen,énén a civil verzió ismertetőjét tettem be, de az volt elérhető. A komplett katonai kínálat elérése blokkolva van, csak a civil változatú gépek elérhetőek, még rendelhetnék is, csak sajnos nincs elég "kedvem" hozzá.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and cirqle

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Megkerestem a Mi-171-es angol nyelvű ismertető prospektusát(mert nem volt kedvem fordítgatni).
Ott igazából feketén-fehéren le van írva,hogy a "glass cockpit" az "opciós". Tehát a feláras.
Ahogyan az autógyártók, meg úgy egyáltalán minden közlekedési eszköz gyártója nem fogja puszta jófejségből minden földi jóval telepakolni a termékét ingyen,úgy a Mil sem teszi ezt. Csak ha a megrendelő kéri és fizet is érte.(igen,énén a civil verzió ismertetőjét tettem be, de az volt elérhető. A komplett katonai kínálat elérése blokkolva van, csak a civil változatú gépek elérhetőek, még rendelhetnék is, csak sajnos nincs elég "kedvem" hozzá.)
.
.
Ezt se vitatom, de a vegeredmeny ugyanaz: a kiallitasi es reklamfotokon kivul nem nagyon talalsz olyan élesben készült kabinfotót, amin full glass cockpitos Mi-8/17/171 látsz, pláne nem katonait.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
Nem. Azért csinálják, mert ezt tudják. A fennmaradó opció, hogy nem csinálnak semmit sem.

Igen. És? Attól, hogy ilyen is volt, nem teszi értelmessé a másikat.

Nem igaz, mert minden jenki helin lett DIRCM és MAWS. A szállítón is.
Ez az oroszoknál a Ka-52-őn van és kb. ennyi.
Mesélj, hány Mi-8/17 és 24-esen láttál te olyat?

Kínának hívják.
Meg az EU lehetne, ha nem lennénk ennyire balfaszok.
А régi 24-esen nincs, a 35M-en van(nem kívánom újra lefordítani amit a pilóta mondott a területcélok ugrásból törénő NIR-ezéséről, mert úgyis "hülyeség")

Egy másik 35M valami nyílt napon, egy harci alakulatnál:
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
.
.
Ezt se vitatom, de a vegeredmeny ugyanaz: a kiallitasi es reklamfotokon kivul nem nagyon talalsz olyan élesben készült kabinfotót, amin full glass cockpitos Mi-8/17/171 látsz, pláne nem katonait.
Ne nekem reklamálj, nem én állítom össze a rendelési listát :) Nem úgy kérték, nem úgy kapták. Az indiaiak a "konkurens" kazanyi gyárban készülő Mi-17V5-öt glass cockpittal rendelték, úgy is kapták(a piros fémlemezek az LCD monitorok gyári orosz takarólemezei),az indiai Mi-17V5-ös műszerfala 5:26-tól látható:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and cirqle

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Ne nekem reklamálj, nem én állítom össze a rendelési listát :) Nem úgy kérték, nem úgy kapták. Az indiaiak a "konkurens" kazanyi gyárban készülő Mi-17V5-öt glass cockpittal rendelték, úgy is kapták(a piros fémlemezek az LCD monitorok gyári orosz takarólemezei),az indiai Mi-17V5-ös műszerfala 5:26-tól látható:
.
.
Nem reklamalok, sőt hidd el, nekem tökmindegy az egész. De a vegeredmeny ugyanaz: a kiallitasi es reklamfotokon kivul nem nagyon talalsz olyan élesben készült kabinfotót, amin full glass cockpitos orosz Mi-8/17/171 látsz, pláne nem katonait.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
.
.
Jaj, ne magyarázd már ilyen hosszan, hogy az 1+1 az 2. Nyilván kettő. És nyilván a fegyveroperátor kabinja, de előtte is ott van egy képernyő a repülési adatokkal, és még csak utalás sincs arra, hogy valami loftolást segitő software működik éppen.
Mert nem neki kell látnia, nem ő csinálja a NIR indítást. A képernyőn pedig nem csak a repülési adatokat tudja látni, hanem amit éppen akar (térkép, flir kamera képe,stb),de egyszerre csak azt az egy dolgot. A videó végén látszik, hogy elkezd lépkedni a menüben. Ha valahol a szükséges információkat keresni kell ezzel kapcsolatban, az a pilóta előtt lévő HUD. Oda sem fognak egy regényt kiírni nekiю
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
885
9 994
93
.
.
Nem reklamalok, sőt hidd el, nekem tökmindegy az egész. De a vegeredmeny ugyanaz: a kiallitasi es reklamfotokon kivul nem nagyon talalsz olyan élesben készült kabinfotót, amin full glass cockpitos orosz Mi-8/17/171 látsz, pláne nem katonait.
Tulképp a hadműveletben részt vevő gépekről sem találsz nagyon fotókat. Talán azt nem vitatod hogy ennek ellenére léteznek. Szíria óta elég szigorúan veszik a fotózgatást, posztolgatást az oroszoknál, elég szűrt anyag ami kikerülhet.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and cirqle

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
A magyar nyelvben UB-blokknak szoktuk hívni.
;)

Vagy az öreg gepek strukturalisan gyengek, es nem terhelhetök jobban? Vagy kevesebb pilonnal jobb a manöverezökepesseg es ezert mennek 20% fegyverterhelessel? (Tenyleg, az ures ubeblokkot veszhelyzetben, pl menekuleskor le lehet dobni?)
Az első állításod megmosolyogtató... Láthatóan igencsak virgoncak mindkét oldal Szuhojai, eléggé agresszíven repülik őket.

Természetesen minden függesztményt le lehet oldani vészdobással. A bombazár elejében van egy átlag SR-hez hasonló csatlakozó (csak nincs rajta a külső „hollanderes” rész). Függesztéskor azt a csatlakozót bele kell nyomni a blokkban lévő párjába. Vészdobáskor a zár horgai kinyitnak és leesik a blokk, illetve esés közben kihúzza kissé az SR-t a bombazárból. Amikor az SR kábelje megfeszül, akkor húzódik ki az is a Blokkból. (Ha bomba-vészoldásról van szó akkor ott létezik éles/vak vészoldás. Ha élesben van eldobva, akkor a repülőn marad a huzal, ha „vak”=„невзрыв” oldás van, akkor megy a bombával)
Érdekes dologra hívták fel a figyelmem. 0.05-nél, 0.25-ös lejátszási sebességnél jól kivehető, hogy a Szu-25-ös függőleges vezérsíkját mintha flex-el vágták volna el. Ezt vagy a rakétatalálat okozta, vagy lerobban, ha katapultálnak?
Definitíve azért van akkora kraft az ülésben, hogy bármilyen helyzetben a függőleges vezérsík fölé tudja emelni a dolgozót.
Nekem pont emiatt a „bugos” függőleges vezérsík miatt tűnt / tűnik ámítógépes játékból kiszedett videónak a cucc (meg az idétlen lángok miatt, meg az elrepülő fülketető is elég fura, de mind1).
Nekem életszerűtlennek tűnik még ilyesmivel is bonyolítani a sárkányt, plusz időnként ki-be kell pirózni, miközben az ülés megoldja egymaga a problémát...


Más:

Nekem kicsit kisebbnek tűnik a baj, mint amennyire verik itt magukat a népek a földhöz a GPS-vevő miatt.
Igazából én se raktam volna bele még egy tévét +vevőantennát + csatolóblokkot + display meghajtó unitot csak azért, hogy mutassa teljes időtartam alatt, hogy merre vagy a térképen. A másik lehetőség, hogy zongoráznod kelljen, hogy a már meglévő tévén előhozd a GPS-es térképet... az meg kényelmetlen.
Ezzel szemben megveszed ezt az izét fillérekért + kb egy ötezresért felrakod a tartóját és nem kell kapcsolgatnod semmit, szinte semmi helyet nem foglal (nem zavar a kilátásban sem), folyton megy rajta a műsor és ha épp kedved tartja, akkor felnézel kb. kellemes szemmagasságba és látod is, hogy hol a vérbe' vagy éppen.
(és szerintem plusz előnye, hogy ha esetleg beokádik, akkor nem kell belenyúlnia műszerésznek / avionikusnak a repülőbe, hanem kiveszed a tartójából, belerakod helyette a másikat és kb. 3 perc múlva újra hadrafogható a repülőd [amellett, hogy a régi rádiónavigációs cuccok érintetlenek és azzal is elengedhető lenne]).