Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Dehogy 2021.Ez még a Rakkai híd bombázása(képernyőn) 2016-ból. A propagandisták vették elő és ukrán bevetésen alkalmazott gépnek állítják be. Rakka város Rakka tartomány fővárosa Szíriában.
Akkor is 16+ műhold volt fent.
Akkor miért nem működött?
Azóta hozták csak helyre?
Mi magyarázza azt, hogy akkor most is ott van több járművön?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113
Akkor is 16+ műhold volt fent.
Akkor miért nem működött?
Azóta hozták csak helyre?
Mi magyarázza azt, hogy akkor most is ott van több járművön?
A Glonass csak 24 müholddal érte el a globális lefedettséget. Mikor tervezték/építették a gépeket még nem volt müködő orosz globális navigációs rendszer. Jó lenne látni egy Szu-34M-et belülről, hogy hogyan oldották meg...
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 014
113
Su-34.jpg

Szu-34, a legmodernebb orosz gépek egyike. Az ottan micsoda?
Ok, ez Szíria volt 2021-ben, de szerinted azóta valami csoda történt?
.
.
Nem történt csoda, a Glonass hálózat pedig rosszabb állapotban van, kevesebb aktiv műholddal, mint 2019-20-ban volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 014
113
A Glonass csak 24 müholddal érte el a globális lefedettséget. Mikor tervezték/építették a gépeket még nem volt müködő orosz globális navigációs rendszer. Jó lenne látni egy Szu-34M-et belülről, hogy hogyan oldották meg...
.
Igen, 2011 körül elérték a 24-et, amit a globális lefedettséghez megadtak, de ez a szám dinamikusan változik, és az utóbbi időben inkább lefelé.
.
2021.februárban Rogozin azt igérte Putyinnak a Kremlben, hogy 2025-re kiváltják az összes külföldi alkatrészt a Glonass műholdakban. Ez persze nem történt meg, és a szankciókat látva nem is nagyon fog. Az összes orosz műhold, főleg a távközlésiek, de a Glonass is szinültig van nyugati technikával.
Namost már tavaly februárban is konkrétan csak 23 aktiv Glonass műhold volt fenn, és mivel egészen idén júliusig ez a szám új inditások hiján csak fogyott, igy idénre már a 20 működő műhold sem volt biztos.
Idén inditottak végül kettőt, de ezek még nem aktivak, és közül az egyik egy Glonass-K, ami hosszabb tesztelés lesz.
.
(A Glonass műholdak számát illetően sokféle adat keringhet, mert az oroszok nem szivesen jelentik ki, hogy egy műhold "meghalt", inkább olyanokat mondanak az aktiv munkából kiesett műholdakra, hogy "karbantartás alatt vannak")
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 283
76 864
113
ILyen az amikor spórolsz a modernizáción és nem helyezel el elég monitort (emlékezzünk csak arra mit mondott az F-15 pilóta...)... Ilyen kor jönnek a tabletek, GPS-ek és Junoszt TV-k...
 
  • Vicces
Reactions: Robur

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 014
113
A műszerfalon jobb oldalt a vizes palack elött ami olyan mint egy odagumizott tablet az micsoda?
.
.
Ez egyébként jó video arra is, hogy van-e csodasoftware a loftoláshoz. Ott a képernyő végig. Lát valaki bármi üzenetet rajta, hogy most húzd fel 45 fokra..., most indits.... ?
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
258
995
93
Érdekes dologra hívták fel a figyelmem. 0.05-nél, 0.25-ös lejátszási sebességnél jól kivehető, hogy a Szu-25-ös függőleges vezérsíkját mintha flex-el vágták volna el. Ezt vagy a rakétatalálat okozta, vagy lerobban, ha katapultálnak?
Igen ezt én is néztem, hogy a "V" jelzés fele látszik a vezérsík tövével együtt, de a vezérsík teteje elszállt. Mintha az osztott oldalkormánytól szállt volna el a felső rész.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
258
995
93
.
.
Ez egyébként jó video arra is, hogy van-e csodasoftware a loftoláshoz. Ott a képernyő végig. Lát valaki bármi üzenetet rajta, hogy most húzd fel 45 fokra..., most indits.... ?
Nem rossz,de ez egy fegyverzetkezelő - operátori kabin, a pilóta a bácsi mögött ül. A fegyverzetkezelőnek felhajtható kabinteteje van, ami látszik a vidón, a mögötte lévő pilótának meg egy kabinajtó van a jobb oldalon...
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 609
8 797
113
.
.
Ez egyébként jó video arra is, hogy van-e csodasoftware a loftoláshoz. Ott a képernyő végig. Lát valaki bármi üzenetet rajta, hogy most húzd fel 45 fokra..., most indits.... ?

Az operátor kabinjából miért látnál ilyen üzenetet?
Ez a videó végig az operátor kabinjából lett felvéve. Az operátor pedig a 23mm-es mozgatható fedélzeti gépágyú és az irányított rakéták indításáért,rávezetéséért felel. Már a régi Mi-24-eseken is ez volt a munkamegosztás, ez csak a P-nél különbözik annyival, hogy ott a gépágyút is a pilóta kezeli, mivel gyakorlatilag a géppel kell céloznod, mert a 30mm-es gépágyú fix, nem mozgatható. Az operátornak ez kb. felesleges információ, mert úgysem ő csinálja.
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
903
10 248
93
ILyen az amikor spórolsz a modernizáción és nem helyezel el elég monitort (emlékezzünk csak arra mit mondott az F-15 pilóta...)... Ilyen kor jönnek a tabletek, GPS-ek és Junoszt TV-k...
Akkor most kezdjük el fikázni, hogy a fejlettebb (!) NATO tagok pilótái már nem papír alapú jegyzetet tesznek a combjukra, hanem tabletet, és erre büszkék? Vagy kezdjük el fikázni hogy az utóbbi évek legnagyobb B-52-es fejlesztése az volt hogy kiépítettek tápot egy laptopnak, ami helyettesíti azt az x kg elektronikát ami döglött a gépen de bennhagyták a súlypont miatt?
Nem, ezek egyszerű és ésszerű megoldások. Mint pl. egy bárhol kapható navi felcsatolása a kabinba ami egyszerűen duplikál pár fontos rendszert. Lásd kommersz tablet a NATO-ban.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 609
8 797
113
.
Igen, 2011 körül elérték a 24-et, amit a globális lefedettséghez megadtak, de ez a szám dinamikusan változik, és az utóbbi időben inkább lefelé.
.
2021.februárban Rogozin azt igérte Putyinnak a Kremlben, hogy 2025-re kiváltják az összes külföldi alkatrészt a Glonass műholdakban. Ez persze nem történt meg, és a szankciókat látva nem is nagyon fog. Az összes orosz műhold, főleg a távközlésiek, de a Glonass is szinültig van nyugati technikával.
Namost már tavaly februárban is konkrétan csak 23 aktiv Glonass műhold volt fenn, és mivel egészen idén júliusig ez a szám új inditások hiján csak fogyott, igy idénre már a 20 működő műhold sem volt biztos.
Idén inditottak végül kettőt, de ezek még nem aktivak, és közül az egyik egy Glonass-K, ami hosszabb tesztelés lesz.
.
(A Glonass műholdak számát illetően sokféle adat keringhet, mert az oroszok nem szivesen jelentik ki, hogy egy műhold "meghalt", inkább olyanokat mondanak az aktiv munkából kiesett műholdakra, hogy "karbantartás alatt vannak")

Azért azt lazán megírták a nagy nyilvánosság részére, hogy a 753-as számú Glonassz-M műhold idén október 13-ától már nem üzemel.
(a KA rövidítés nem egy új változatot jelent, csupán annyit,hogy űreszköz "Koszmicseszkij Apparat")
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and cirqle

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 609
8 797
113
Akkor most kezdjük el fikázni, hogy a fejlettebb (!) NATO tagok pilótái már nem papír alapú jegyzetet tesznek a combjukra, hanem tabletet, és erre büszkék? Vagy kezdjük el fikázni hogy az utóbbi évek legnagyobb B-52-es fejlesztése az volt hogy kiépítettek tápot egy laptopnak, ami helyettesíti azt az x kg elektronikát ami döglött a gépen de bennhagyták a súlypont miatt?
Nem, ezek egyszerű és ésszerű megoldások. Mint pl. egy bárhol kapható navi felcsatolása a kabinba ami egyszerűen duplikál pár fontos rendszert. Lásd kommersz tablet a NATO-ban.
Az oroszok közt is akadnak,akik a térdblokk helyére tabletet raknak,de a Fighterbombert olvasva most az a legújabb elvárás, hogy NE tegyék, mert a tablet ugyanúgy bemérhető az ellenség által, mint az okostelefonjuk. Vagyis aki eddig tabletezett, az térhet vissza a hagyományos térdblokkhoz.
Ez még egy 10 éves felvétel,a jobb ülésben ülő hajózó ellenőrzi a bemutató repülését, és időnként belenyúl minimálisan. A jobb lábán pedig nem éppen térdblokk van.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 609
8 797
113
.
.
Ez egyébként jó video arra is, hogy van-e csodasoftware a loftoláshoz. Ott a képernyő végig. Lát valaki bármi üzenetet rajta, hogy most húzd fel 45 fokra..., most indits.... ?
+1 Ahogy a korábbi válaszomban leírtam, hogy az operátor számára ez haszontalan információ, másrészt pedig ezt a gépet nem húzták 45 fokig. Általában 30-ig szokták, ennél is úgy volt, leolvasható minden: a sebesség,a barometrikus magasság, a rádiós magasság, a varió, a repirány plusz a műhorizontról az állászög és persze a bedöntés szöge is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 014
113
Nem rossz,de ez egy fegyverzetkezelő - operátori kabin, a pilóta a bácsi mögött ül. A fegyverzetkezelőnek felhajtható kabinteteje van, ami látszik a vidón, a mögötte lévő pilótának meg egy kabinajtó van a jobb oldalon...
.
.
Jaj, ne magyarázd már ilyen hosszan, hogy az 1+1 az 2. Nyilván kettő. És nyilván a fegyveroperátor kabinja, de előtte is ott van egy képernyő a repülési adatokkal, és még csak utalás sincs arra, hogy valami loftolást segitő software működik éppen.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and vilmoci

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113
.
.
Nem történt csoda, a Glonass hálózat pedig rosszabb állapotban van, kevesebb aktiv műholddal, mint 2019-20-ban volt.
Honnét veszed, hogy rosszabb állapotban van a Glonass gruppirovka? Mindig van megfelelő mennyiségü mühold a müködéshez. Ha egy kiesik a tartalékkal helyettesítik majd fellőnek egy újat tartalékba. A napokban egy Glonass-K-t indítottak.

A GLONASS orbitális hálózat összetétele és állapota 2022. október 25-én, OG-orbitalnaja gruppirovka
Összesen az OG-ban 26 darab van
aktív szolgálatban 22 darab
aktív szolgálatba állítás folyamatában 1 darab
Ideiglenesen visszavonva 0
Orbitális tartalék-2 darab
A repülési teszt 1. fázisa alatt 1 darab(Glonass-K)

DE itt napi aktuális szinten követheted részletesen:
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 928
48 631
113
Valakinek itt feltétlenül fontos bizonyítani, hogy ami orosz, az elmaradott, béna, stb :)
Nyilván a NIR loftolást is csak a kamerának csinálják hónapok óta, és nem azért, mert kicsit is hatékony lenne… nyilván ellenérdekeltek abban, hogy ukrán csapatmozgásokat fogjanak le ilyen területtűzzel, hiszen leszarják, hogy a földön harcoló bajtársaik élnek-e vagy halnak.

@sidewinder12 többször kifejtette, hogy milyen jelzéseket kell figyelni a HUDon, ha valakinek az a heppje, hogy validálja ami történik a videókon. Leírta, hogy ez egy kidolgozott harcászati módszer. Volt nem egy interjú/beszámoló pilótákkal.

Illetve láttunk rengeteg Vikhr meg iz.305 indítást (és sikeres használatot), bár a vágyvezérelt birkák szerint gondolom azok az utolsó darabok voltak ezekből is :D

Fel kéne ébredni. Ez nem az amerikaiak afganisztáni háborúja. Ha ott a táliboknak csak tizedennyi MANPADS-e lett volna, nem láttunk volna egy CAS-t repülő A-10et sem.