Amit kértem: modern gépről legyen(pl.Szu-25Szm,Szu-34,Mi-35M,Ka-52,Mi-28N,Mi-28UB),orosz oldalról legyen, mert az ő gépeik voltak a téma és ebből a jelenlegi konfliktusból származó videó legyen. Erre ideraksz egy raklap UKRÁN videót és alap MiG-29-eseket,plusz szíriai Szu-34-est.
Nézzük a Szu-25videót.
A videóban mondogatja állandóan, a Szu-25SZM3-at, ami a a Szu-25 legmodernebb változata. Majd utána jelzi, hogy a "moszkvai légierő egyszer elfelejtette megvédeni egy másik képkockán az addig kitakart elemet az SzM3-asból" Aztán mutatja a kikockázott képet párhuzamosan, ami egy sima, alap Szu-25 műszerfalát látjuk, nem pedig egy SzM3-asét. Aki látott legalább fotón Szu-25 műszerfalat, annak rögtön feltűnik a különbség. Tök más a HUD a két képen(mint ahogyan a két gépen is), hiányzik az MFD balról, helyette részben látjuk a barometrikus magasságmérő mutatóját és a kombinált állásszög/túlterhelés műszert. (ültem Szu-25-ösben legalább 6 percet, tudom miről beszélek
)Hová lett az Szm és Szm3 gépek további ismérve, jellegzetessége a nagy, bumszli kiegészítő kapcsolótábla,amiről a szárnymechanizációt és a fékernyő nyitást/eldobást lehet vezérelni. Ezt a már korábban említett MFD miatt nem sikerült máshová tegyék. Ez utóbbi funkcióit pedig onnan tudom, hogy tudok olvasni és kabinfotókon, megállított videókból leolvastam a feliratokat.
"A MiG-29 a hülye hordozójuk felett" Mióta számít modern gépnek? Ha egy hordozófedélzeti 29-esről lett volna a kép, akkor elfogadtam volna. Viszont ez egy totál alap 29-es,és a pilóta sisakfestéséből világosan kiderül, hogy a Sztrizsi kötelék egyik gépe. Nem MiG-35,nem MiG-29K/KUB,tehét nem a 29-es egy modern változata(4+gen). Az,hogy a Sztrizsi úgy repül, az igen régóta ismert tény. Korábban volt egy magyar egyetemista rajongójuk, aki a Lomonoszov egyetemen végzett, mint történész. Személyesen ismerte mindegyiküket. Sok fotót rakott fel róluk egy szimulátoros század fórumára is, a közös saslik sütéstől kezdve úgy kb mindent. Már ott is volt olyan 29-es kabinfotó, ahol Garmin GPs-t használva repültek a gépek.Tehát semmi extra,az alap 29-es az maradt alap 29-es,ha megkapják a 35-ösöket, akkor talán már nem kell nekik ez a kiegészítő. Az akkori Sztrizsi tagok közül egyébként már csak Oszjakin repül a kötelékben, ha jól tudom ő a vezér. A magyar egyetemistából pedig azóta a Magyar Honvédség egyik Gripen bemutatópilótája lett (Majerik Máté). Ezen kívül igencsak oroszlánrésze volt még neki abban is, hogy az Orosz Lovagok bemutatót repült Kecskeméten.
Viszont mivel ez kezd off irányba menni, erért összegzném az eddigieket. Kértem egy videót,orosz részről,ami máig bizonyítja, hogy a modern gépeiken rendszeresen használják a GPS-t az oroszok.
Ez igazából nem jött össze, mert az egyetlenegy videó ami ezt bizonyítaná, az csak az "őskövület" alap Szu-25-öt ábrázolja. Mert hajtogathatja a kommentátor alatta, hogy az egy SzM3-as, napestig, attól még nem válik azzá. Mint ahogyan Kimi Raikkönen sem változott át Felipe Massává, attól, hogy Mezey Dániel rendszeresen összekeverte őket az F1 futam közvetítése során.
Tehát összegezve: 2-es alá, mert legalább így legalább alap Szu-25-ösben, láttam ebben a konfliktusban Garmin GPS-t.