Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
A fenti képtelek használhatatlanok. A NIR rakéták légellenállása annyira számottevő, hogy ezzel nem találnál el még egy stadiont sem.
.
Egyetertek, ez idealis esetben keplet, ehhez legellenallas, szelsebesseg is jön minimum a valosagban, de pl a raketahajtomu is kerdes meddig gyorsit, milyen utemben veszti el a toloeröt, es milyen magassagon, mikortol van tenyleg siman ballisztikus palya egy kezdösebesseggel.
Megis azert irtam ezeket be, mert ennyi is mutatja, hogy meg a valosagtol elterö, könnyitett esetben is olyan bonyolult a matekja a dolognak, amit harcteri helyzetben, gyorsan mozgo helikopterben senki se szamol ki fejben, es plane nem repuli le pontosan.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 625
9 002
113
.
.
Lehet, hogy ezerszer le lett irva, de nem lóg mindenki 0-24-ben a htka-n, pl az ukrán topicban is csak minden huszadik oldalt ha olvasom, nincs időm, kedvem mindig az összes hsz-t átrágni. Szóval az "ezerszer leirás" simán elkerülhet embereket.
De ha most (újra) leirtad, akkor erre azt mondom, ha valaki v kezdősebességgel (ami valójában ugye a rakéta hajtóműve által elérhetö kezdősebesség plusz a helikopter sebessége), y0 repulesi magassagon "eldob" egy testet, ami ballisztikus pályán repülve célbaér d távolságra, azt kb ezzel számolja:
.
Celig repulesi tavolsag (d):

{\displaystyle d={\frac {v\cos \theta }{g}}\left(v\sin \theta +{\sqrt {(v\sin \theta )^{2}+2gy_{0}}}\right)}


A "hajitas szöge" (θ), amellyel a helikopter inditja a raketakat a fenti d tavolsag eleresehez, v inditasi sebessegnel

{\displaystyle \sin(2\theta )={\frac {gd}{v^{2}}}}


{\displaystyle \theta ={\frac {1}{2}}\arcsin \left({\frac {gd}{v^{2}}}\right)}


Namost ha ezt "a régi gépeken, meg ahogy korábban már le lett írva, a pilóták számolják az erre meglévő módszereikkel az indítási helyet és az emelkedés szögét", szóval ha valaki fejben kiszámolja a d távolságot és az ehhez kellő θ szöget, majd ezt egy gyorsan mozgó helikopterben, harchelyzetben manuálisan meg is valósitja pontos időzitéssel, akkor azt kössék rá az internetre, mert az már nem is pilóta, hanem jófajta számitógép. Nem zárom ki, hogy akad egy ilyen mesterlövesz zseni köztük, de az átlag basic pilótáik biztos nem ilyenek, azok csak szemre-erzesre eleresztik jo messzirol.
Ja, es a meg ettol is jobb, v2.0 orosz pilóták nemcsak a fentieket számolják fejben, hanem érzékelik a szelet is, és szélsebességgel is számolnak pluszban!
.
A softwarefrissitesben sem igazan hiszek, mert a cockpit videokon sosem latszik, hogy a pilotak a kepernyőt babralnak (mar ahol egyaltalan van kepernyo) es onnan utasitasokat kapnanak, illetve a softwarees verzió eleve csak akkor lenne pontosan muködökepes, ha a robotpilotanak atadhato lenne a lofting levezerlese es az automatikus raketainditas, de arra megintcsak nem lattam eddig kabinvideot, hogy a pilota atadja a vezetest a gepnek.
Mint ahogy egyebkent anno pl a MiG-27-ek Orbita-20-23K fedelzeti szamitogepe maga intezte a celra legvegsö rarepulest es a fegyveroldast, na ott elhiszem, hogy a gep probalt pontos lenni, de itt ketsegeim vannak, akarmivel is igyekszik az orosz pilota nyugtatgatni a hatorszag nepet.
(pl anno a II.vh vegfele is sok nemet tiszt hangoztatta a lakossag nyugtatasara, hogy a Szovjetuniobol a visszavonulas pont jo dolog, mert igy rövidebb lesz a front szelessege, plusz azzal, hogy Nemetorszaghoz közel engedik az oroszokat, nekik rövidebb, az orosznak hosszabb lesz az ellatasi utvonal, szoval a "tervezett poziciokba", "előre kiepitett allasokba" visszavonulas valojaban a nagy gyözelem elokeszitese)

Elmondták,hogy koordinátákat kapnak, hogy hol a területcél. Az alapján ki tudják számolni az indítási pontot, mert repülőmérnöki végzettségük van. Szél? A világon mindenhol, a repülés előtti eligazítás egyik legfontosabb, leginkább szőrszálhasogatóan a részletekbe lemenő része, az pont a meteorológiai eligazítás.
Nem látod, hogy képernyőt babrálnak?
Persze, hogy nem. Mert nem ott babrálnak. Van egy ballisztikai kiválasztó kapcsoló, amivel a hajózók kiválasztják a fedélzeti számítógép számára az alkalmazott rakéta típusát, abból a fedélzeti számítógép a beállított NIR-típus ballisztikai jellemzői alapján számolja ki a szükséges dolgokat. Már a Ka-50-esen is volt ilyen kapcsoló, a jobb felső,oldaló kezelőpulton. A Ka-52-esen a két hajózó között van valószínűleg. Még adott NIR típuson belül a más fejrész esetén máshova kellett állítani. A kiválasztó kapcsoló alatti felirat a Ka-50-esen "НР/АКС". A szoftverfrissítés nyilván ezt a hagyományos indítási mód esetén működő dolgot bővítette ki a látás nélküli alkalmazás lehetőségére. Mert ez korábban úgy működött a Ka-50-nél,hogy a fed számítógép a beállított rakétatípus ballisztikai jellemzői alapján generált egy jelet a HUD-ra, ami azt mutatta hova fog csapódni a NIR. Ezzel a jellel kellett lefedje a hajózó a céljelet, ha pontos találatot akart. A Mil gépeknél nem tudom, hogy hol ez a kapcsoló, a Szu-25-nél dettó.
Értem én, hogy be akarod állítani ezt egy totálisan hatástalan módszernek, mert az oroszok előszeretettel alkalmazzák, de akkor miért használták az azeriek is az örmények ellen, holott mind technikai mind pedig létszámfölényben voltak velük szemben.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 625
9 002
113
.
.
Lehet, hogy ezerszer le lett irva, de nem lóg mindenki 0-24-ben a htka-n, pl az ukrán topicban is csak minden huszadik oldalt ha olvasom, nincs időm, kedvem mindig az összes hsz-t átrágni. Szóval az "ezerszer leirás" simán elkerülhet embereket.
De ha most (újra) leirtad, akkor erre azt mondom, ha valaki v kezdősebességgel (ami valójában ugye a rakéta hajtóműve által elérhetö kezdősebesség plusz a helikopter sebessége), y0 repulesi magassagon "eldob" egy testet, ami ballisztikus pályán repülve célbaér d távolságra, azt kb ezzel számolja:
.
Celig repulesi tavolsag (d):

{\displaystyle d={\frac {v\cos \theta }{g}}\left(v\sin \theta +{\sqrt {(v\sin \theta )^{2}+2gy_{0}}}\right)}


A "hajitas szöge" (θ), amellyel a helikopter inditja a raketakat a fenti d tavolsag eleresehez, v inditasi sebessegnel

{\displaystyle \sin(2\theta )={\frac {gd}{v^{2}}}}


{\displaystyle \theta ={\frac {1}{2}}\arcsin \left({\frac {gd}{v^{2}}}\right)}


Namost ha ezt "a régi gépeken, meg ahogy korábban már le lett írva, a pilóták számolják az erre meglévő módszereikkel az indítási helyet és az emelkedés szögét", szóval ha valaki fejben kiszámolja a d távolságot és az ehhez kellő θ szöget, majd ezt egy gyorsan mozgó helikopterben, harchelyzetben manuálisan meg is valósitja pontos időzitéssel, akkor azt kössék rá az internetre, mert az már nem is pilóta, hanem jófajta számitógép. Nem zárom ki, hogy akad egy ilyen mesterlövesz zseni köztük, de az átlag basic pilótáik biztos nem ilyenek, azok csak szemre-erzesre eleresztik jo messzirol.
Ja, es a meg ettol is jobb, v2.0 orosz pilóták nemcsak a fentieket számolják fejben, hanem érzékelik a szelet is, és szélsebességgel is számolnak pluszban!
.
A softwarefrissitesben sem igazan hiszek, mert a cockpit videokon sosem latszik, hogy a pilotak a kepernyőt babralnak (mar ahol egyaltalan van kepernyo) es onnan utasitasokat kapnanak, illetve a softwarees verzió eleve csak akkor lenne pontosan muködökepes, ha a robotpilotanak atadhato lenne a lofting levezerlese es az automatikus raketainditas, de arra megintcsak nem lattam eddig kabinvideot, hogy a pilota atadja a vezetest a gepnek.
Mint ahogy egyebkent anno pl a MiG-27-ek Orbita-20-23K fedelzeti szamitogepe maga intezte a celra legvegsö rarepulest es a fegyveroldast, na ott elhiszem, hogy a gep probalt pontos lenni, de itt ketsegeim vannak, akarmivel is igyekszik az orosz pilota nyugtatgatni a hatorszag nepet.
(pl anno a II.vh vegfele is sok nemet tiszt hangoztatta a lakossag nyugtatasara, hogy a Szovjetuniobol a visszavonulas pont jo dolog, mert igy rövidebb lesz a front szelessege, plusz azzal, hogy Nemetorszaghoz közel engedik az oroszokat, nekik rövidebb, az orosznak hosszabb lesz az ellatasi utvonal, szoval a "tervezett poziciokba", "előre kiepitett allasokba" visszavonulas valojaban a nagy gyözelem elokeszitese)

Az ezerszer leírásról: pont a Szu-25 topic-ba is, de főleg a harci helikopteres topciba tettem én is nem kevés videót ezzel kapcsolatban,a pilóták nyilatkozataival együtt, amiket le is fordítottam. Én sem lógok naphosszat itt általában. Most éppen beteg vagyok, így ráérek. Az ukrán topicot én sem bírom követni általában.
 
M

molnibalage

Guest
Értem én, hogy be akarod állítani ezt egy totálisan hatástalan módszernek, mert az oroszok előszeretettel alkalmazzák, de akkor miért használták az azeriek is az örmények ellen, holott mind technikai mind pedig létszámfölényben voltak velük szemben.
Gyakorlatilag a célok és esetek vonalvastagságnyi %-ban van elvi haszna, de a tűzerő cc olyan kis rakétákkal, mint amit használnak szinte semmit nem ér.
Az ár érték aránya olyan szar, hogy ennél annak is több értelme lenne, ha szárazföldi járművel csinálnák ezt.

De értjük mi, hogy az orosz eszközök rajongói ezt úgy akarják beállítani, mint ami ér is valamit.
Minimálisan is fedezékben vagy APC-ben ülő ellen esetén ez kb. semmit nem ér, telibe kéne találni a célt.
Annak matematikai esélyének kiszámítása az ismert videó esetében HF, ahol látszik, hogy mekkora területet terít be, milyen ritkásan az egész.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 059
10 184
113
Mutass már egy olyan videót ahol fent vannak, ezek az eszközök ebben, a konfliktusban,orosz oldalról egy modern gépen(Szu-25SZM,Szu-34),mert én még sima Szu-25-ben sem láttam. Csak telefont, Pro Nyebo-val. De jöhet helikopteres videó is,szintén orosz oldalról, mert ott szintén sehol nem láttam. Értem én, hogy lenézed őket, de esetleg mutass már videót is, ami bizonyítja az állításaid.
Ukrán Mig-29 (és Harm)
FbZX5_KXkAEGsOC

Szintén ukrán mig-29- 037-nél leesik a felcelluxozott gps

Orosz Su-25, Ukrajna
Orosz Mig29 2016-ban a hülye hordozójuk felett:
Mig-29-Swifts-on-Kuznetsov.jpg

2021 Sziria, orosz Su-34
E7jXOPZXoAUroWn.jpg
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: amper and kw3v865

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
"Jelenleg" Minimum 2 éves képek alapján. Mert ebből kb az utolsó az egyetlen "bizonyító erejű", ahol nem lát a vevő Glonassz holdat, GPS-ből pedig lát 6-ot. És a műszeren látható dátum alapján a kép 2020 áprilisában készült, teljesen máshol. Mi arra a garancia,hogy a Glonassz 2 évvel később egy európai színhelyen ugyanúgy nem működik?!"
.
.
Az hogy 2 eves esetleg a kep (2020), az a Glonass szempontjabol pont inkabb hizelgö, mert 2019-ben es 2020-ban löttek fel 2-2 uj muholdat, de azutan egyet sem egeszen a közelmultig, amikor a muködö Glonass muholdak szama kezdett fogyni, igy juliusban, es pont mult heten is gyorsan fel kellett kuldeni egyet-egyet, de ezeket meg kalibraljak, egyelöre nem muködö peldanyok. 2021-ben egyet sem (!) inditottak.
.
Viszont a 2020-as utolso inditas utan kiesett a muködesböl minimum 4, de egyes forrasok szerint 5 peldany, tehat ha a nemreg fellött 2 uj muködne is maris, akkor is kevesebb Glonass muholdjuk van, mint 2 eve volt!
.
A masik ami egyelöre gond, hogy par eve a Proton hordozoraketa a sorozatos hibai miatt lenyegeben kiesett az urhajozasbol, pedig az korabban harmasaval tudta felvinni a Glonass holdakat, de lassan mar 10 eve, hogy csak egyesevel tudjak a Szojuz-2 raketaval.
 
  • Tetszik
Reactions: kw3v865

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 679
55 438
113
Az ezerszer leírásról: pont a Szu-25 topic-ba is, de főleg a harci helikopteres topciba tettem én is nem kevés videót ezzel kapcsolatban,a pilóták nyilatkozataival együtt, amiket le is fordítottam. Én sem lógok naphosszat itt általában. Most éppen beteg vagyok, így ráérek. Az ukrán topicot én sem bírom követni általában.
Gyors felépülést, akármi is a bajod!
 
M

molnibalage

Guest
Ez teljesen hihetetlen lenne. A villanydrótok 0 terhelést kapnak egy sílifthez képest. Csak a saját tömegüket kell elbírniuk.

Na, egy olyannak repült neki egy EA-6B és simán elvágta majd a gép hazarepült. Elég komoly sérüléssel, de haza.

EA-6B-Easy-01-damage-706x395.jpg

Ezek alapján, az egekig felszopott "repülő tank", ha ezt nem viselte el, hogy nekirepül egy kábelecskének, akkor pislogok nagyokat.
Ettől függetlenül lehet, hogy kábelnek repült, de a videón nem látni távvezetéki oszlopot sem. Pedig azok azért 30-40 méter magas cuccok, és 300-600 méternél távolabb egymástól nincsenek.

A HV kábel több kábelköteket jelent, de azok egy része csak alu és csak a belső része acél.
A cable car összes kábele viszont acél és az is lehet cm-es átmérőben simán.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
Orosz Mig29 2016-ban a hülye hordozójuk felett:
Mig-29-Swifts-on-Kuznetsov.jpg
.
.
Figyeljetek mar..... Most nezem, de ez az orosz Mig-29 meg az alapverzional is analogabb, mert ebböl kiszedtek a(z amugy nem sokmindenre jo) displayt, es ott van helyette valami kerek analog muszer (ACsSZ-1 ora???) , de semmikeppen nem az van, hogy a regi primitiv kepernyö helyere raktak egy modern MFD-t, hanem inkabb valami analog installaciot kerult oda.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 625
9 002
113
Ukrán Mig-29 (és Harm)
FbZX5_KXkAEGsOC

Szintén ukrán mig-29- 037-nél leesik a felcelluxozott gps

Orosz Su-25, Ukrajna
Orosz Mig29 2016-ban a hülye hordozójuk felett:
Mig-29-Swifts-on-Kuznetsov.jpg

2021 Sziria, orosz Su-34
E7jXOPZXoAUroWn.jpg
Amit kértem: modern gépről legyen(pl.Szu-25Szm,Szu-34,Mi-35M,Ka-52,Mi-28N,Mi-28UB),orosz oldalról legyen, mert az ő gépeik voltak a téma és ebből a jelenlegi konfliktusból származó videó legyen. Erre ideraksz egy raklap UKRÁN videót és alap MiG-29-eseket,plusz szíriai Szu-34-est.
Nézzük a Szu-25videót.
A videóban mondogatja állandóan, a Szu-25SZM3-at, ami a a Szu-25 legmodernebb változata. Majd utána jelzi, hogy a "moszkvai légierő egyszer elfelejtette megvédeni egy másik képkockán az addig kitakart elemet az SzM3-asból" Aztán mutatja a kikockázott képet párhuzamosan, ami egy sima, alap Szu-25 műszerfalát látjuk, nem pedig egy SzM3-asét. Aki látott legalább fotón Szu-25 műszerfalat, annak rögtön feltűnik a különbség. Tök más a HUD a két képen(mint ahogyan a két gépen is), hiányzik az MFD balról, helyette részben látjuk a barometrikus magasságmérő mutatóját és a kombinált állásszög/túlterhelés műszert. (ültem Szu-25-ösben legalább 6 percet, tudom miről beszélek :))Hová lett az Szm és Szm3 gépek további ismérve, jellegzetessége a nagy, bumszli kiegészítő kapcsolótábla,amiről a szárnymechanizációt és a fékernyő nyitást/eldobást lehet vezérelni. Ezt a már korábban említett MFD miatt nem sikerült máshová tegyék. Ez utóbbi funkcióit pedig onnan tudom, hogy tudok olvasni és kabinfotókon, megállított videókból leolvastam a feliratokat.

"A MiG-29 a hülye hordozójuk felett" Mióta számít modern gépnek? Ha egy hordozófedélzeti 29-esről lett volna a kép, akkor elfogadtam volna. Viszont ez egy totál alap 29-es,és a pilóta sisakfestéséből világosan kiderül, hogy a Sztrizsi kötelék egyik gépe. Nem MiG-35,nem MiG-29K/KUB,tehét nem a 29-es egy modern változata(4+gen). Az,hogy a Sztrizsi úgy repül, az igen régóta ismert tény. Korábban volt egy magyar egyetemista rajongójuk, aki a Lomonoszov egyetemen végzett, mint történész. Személyesen ismerte mindegyiküket. Sok fotót rakott fel róluk egy szimulátoros század fórumára is, a közös saslik sütéstől kezdve úgy kb mindent. Már ott is volt olyan 29-es kabinfotó, ahol Garmin GPs-t használva repültek a gépek.Tehát semmi extra,az alap 29-es az maradt alap 29-es,ha megkapják a 35-ösöket, akkor talán már nem kell nekik ez a kiegészítő. Az akkori Sztrizsi tagok közül egyébként már csak Oszjakin repül a kötelékben, ha jól tudom ő a vezér. A magyar egyetemistából pedig azóta a Magyar Honvédség egyik Gripen bemutatópilótája lett (Majerik Máté). Ezen kívül igencsak oroszlánrésze volt még neki abban is, hogy az Orosz Lovagok bemutatót repült Kecskeméten.

Viszont mivel ez kezd off irányba menni, erért összegzném az eddigieket. Kértem egy videót,orosz részről,ami máig bizonyítja, hogy a modern gépeiken rendszeresen használják a GPS-t az oroszok.
Ez igazából nem jött össze, mert az egyetlenegy videó ami ezt bizonyítaná, az csak az "őskövület" alap Szu-25-öt ábrázolja. Mert hajtogathatja a kommentátor alatta, hogy az egy SzM3-as, napestig, attól még nem válik azzá. Mint ahogyan Kimi Raikkönen sem változott át Felipe Massává, attól, hogy Mezey Dániel rendszeresen összekeverte őket az F1 futam közvetítése során.
Tehát összegezve: 2-es alá, mert legalább így legalább alap Szu-25-ösben, láttam ebben a konfliktusban Garmin GPS-t.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 625
9 002
113
.
.
Figyeljetek mar..... Most nezem, de ez az orosz Mig-29 meg az alapverzional is analogabb, mert ebböl kiszedtek a(z amugy nem sokmindenre jo) displayt, es ott van helyette valami kerek analog muszer (ACsSZ-1 ora???) , de semmikeppen nem az van, hogy a regi primitiv kepernyö helyere raktak egy modern MFD-t, hanem inkabb valami analog installaciot kerult oda.
Mert a Sztrizsi egyik gépe. Ha valaki ránéz a pilóta sisakjára az max 4 másodperc alatt rájön.
 
M

molnibalage

Guest
Viszont mivel ez kezd off irányba menni, erért összegzném az eddigieket. Kértem egy videót,orosz részről,ami máig bizonyítja, hogy a modern gépeiken rendszeresen használják a GPS-t az oroszok.
Ez igazából nem jött össze, mert az egyetlenegy videó ami ezt bizonyítaná, az csak az "őskövület" alap Szu-25-öt ábrázolja. Mert hajtogathatja a kommentátor alatta, hogy az egy SzM3-as, napestig, attól még nem válik azzá. Mint ahogyan Kimi Raikkönen sem változott át Felipe Massává, attól, hogy Mezey Dániel rendszeresen összekeverte őket az F1 futam közvetítése során.
Tehát összegezve: 2-es alá, mert legalább így legalább alap Szu-25-ösben, láttam ebben a konfliktusban Garmin GPS-t.
Su-34.jpg

Szu-34, a legmodernebb orosz gépek egyike. Az ottan micsoda?
Ok, ez Szíria volt 2021-ben, de szerinted azóta valami csoda történt?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 849
81 349
113
Su-34.jpg

Szu-34, a legmodernebb orosz gépek egyike. Az ottan micsoda?
Ok, ez Szíria volt 2021-ben, de szerinted azóta valami csoda történt?
Dehogy 2021.Ez még a Rakkai híd bombázása(képernyőn) 2016-ból. A propagandisták vették elő és ukrán bevetésen alkalmazott gépnek állítják be. Rakka város Rakka tartomány fővárosa Szíriában.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 059
10 184
113
Amit kértem: modern gépről legyen(pl.Szu-25Szm,Szu-34,Mi-35M,Ka-52,Mi-28N,Mi-28UB),orosz oldalról legyen, mert az ő gépeik voltak a téma és ebből a jelenlegi konfliktusból származó videó legyen. Erre ideraksz egy raklap UKRÁN videót és alap MiG-29-eseket,plusz szíriai Szu-34-est.
Nézzük a Szu-25videót.
A videóban mondogatja állandóan, a Szu-25SZM3-at, ami a a Szu-25 legmodernebb változata. Majd utána jelzi, hogy a "moszkvai légierő egyszer elfelejtette megvédeni egy másik képkockán az addig kitakart elemet az SzM3-asból" Aztán mutatja a kikockázott képet párhuzamosan, ami egy sima, alap Szu-25 műszerfalát látjuk, nem pedig egy SzM3-asét. Aki látott legalább fotón Szu-25 műszerfalat, annak rögtön feltűnik a különbség. Tök más a HUD a két képen(mint ahogyan a két gépen is), hiányzik az MFD balról, helyette részben látjuk a barometrikus magasságmérő mutatóját és a kombinált állásszög/túlterhelés műszert. (ültem Szu-25-ösben legalább 6 percet, tudom miről beszélek :))Hová lett az Szm és Szm3 gépek további ismérve, jellegzetessége a nagy, bumszli kiegészítő kapcsolótábla,amiről a szárnymechanizációt és a fékernyő nyitást/eldobást lehet vezérelni. Ezt a már korábban említett MFD miatt nem sikerült máshová tegyék. Ez utóbbi funkcióit pedig onnan tudom, hogy tudok olvasni és kabinfotókon, megállított videókból leolvastam a feliratokat.

"A MiG-29 a hülye hordozójuk felett" Mióta számít modern gépnek? Ha egy hordozófedélzeti 29-esről lett volna a kép, akkor elfogadtam volna. Viszont ez egy totál alap 29-es,és a pilóta sisakfestéséből világosan kiderül, hogy a Sztrizsi kötelék egyik gépe. Nem MiG-35,nem MiG-29K/KUB,tehét nem a 29-es egy modern változata(4+gen). Az,hogy a Sztrizsi úgy repül, az igen régóta ismert tény. Korábban volt egy magyar egyetemista rajongójuk, aki a Lomonoszov egyetemen végzett, mint történész. Személyesen ismerte mindegyiküket. Sok fotót rakott fel róluk egy szimulátoros század fórumára is, a közös saslik sütéstől kezdve úgy kb mindent. Már ott is volt olyan 29-es kabinfotó, ahol Garmin GPs-t használva repültek a gépek.Tehát semmi extra,az alap 29-es az maradt alap 29-es,ha megkapják a 35-ösöket, akkor talán már nem kell nekik ez a kiegészítő. Az akkori Sztrizsi tagok közül egyébként már csak Oszjakin repül a kötelékben, ha jól tudom ő a vezér. A magyar egyetemistából pedig azóta a Magyar Honvédség egyik Gripen bemutatópilótája lett (Majerik Máté). Ezen kívül igencsak oroszlánrésze volt még neki abban is, hogy az Orosz Lovagok bemutatót repült Kecskeméten.

Viszont mivel ez kezd off irányba menni, erért összegzném az eddigieket. Kértem egy videót,orosz részről,ami máig bizonyítja, hogy a modern gépeiken rendszeresen használják a GPS-t az oroszok.
Ez igazából nem jött össze, mert az egyetlenegy videó ami ezt bizonyítaná, az csak az "őskövület" alap Szu-25-öt ábrázolja. Mert hajtogathatja a kommentátor alatta, hogy az egy SzM3-as, napestig, attól még nem válik azzá. Mint ahogyan Kimi Raikkönen sem változott át Felipe Massává, attól, hogy Mezey Dániel rendszeresen összekeverte őket az F1 futam közvetítése során.
Tehát összegezve: 2-es alá, mert legalább így legalább alap Szu-25-ösben, láttam ebben a konfliktusban Garmin GPS-t.
Russian-GPS.jpeg
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 059
10 184
113
Amit kértem: modern gépről legyen(pl.Szu-25Szm,Szu-34,Mi-35M,Ka-52,Mi-28N,Mi-28UB),orosz oldalról legyen, mert az ő gépeik voltak a téma és ebből a jelenlegi konfliktusból származó videó legyen. Erre ideraksz egy raklap UKRÁN videót és alap MiG-29-eseket,plusz szíriai Szu-34-est.
Nézzük a Szu-25videót.
A videóban mondogatja állandóan, a Szu-25SZM3-at, ami a a Szu-25 legmodernebb változata. Majd utána jelzi, hogy a "moszkvai légierő egyszer elfelejtette megvédeni egy másik képkockán az addig kitakart elemet az SzM3-asból" Aztán mutatja a kikockázott képet párhuzamosan, ami egy sima, alap Szu-25 műszerfalát látjuk, nem pedig egy SzM3-asét. Aki látott legalább fotón Szu-25 műszerfalat, annak rögtön feltűnik a különbség. Tök más a HUD a két képen(mint ahogyan a két gépen is), hiányzik az MFD balról, helyette részben látjuk a barometrikus magasságmérő mutatóját és a kombinált állásszög/túlterhelés műszert. (ültem Szu-25-ösben legalább 6 percet, tudom miről beszélek :))Hová lett az Szm és Szm3 gépek további ismérve, jellegzetessége a nagy, bumszli kiegészítő kapcsolótábla,amiről a szárnymechanizációt és a fékernyő nyitást/eldobást lehet vezérelni. Ezt a már korábban említett MFD miatt nem sikerült máshová tegyék. Ez utóbbi funkcióit pedig onnan tudom, hogy tudok olvasni és kabinfotókon, megállított videókból leolvastam a feliratokat.

"A MiG-29 a hülye hordozójuk felett" Mióta számít modern gépnek? Ha egy hordozófedélzeti 29-esről lett volna a kép, akkor elfogadtam volna. Viszont ez egy totál alap 29-es,és a pilóta sisakfestéséből világosan kiderül, hogy a Sztrizsi kötelék egyik gépe. Nem MiG-35,nem MiG-29K/KUB,tehét nem a 29-es egy modern változata(4+gen). Az,hogy a Sztrizsi úgy repül, az igen régóta ismert tény. Korábban volt egy magyar egyetemista rajongójuk, aki a Lomonoszov egyetemen végzett, mint történész. Személyesen ismerte mindegyiküket. Sok fotót rakott fel róluk egy szimulátoros század fórumára is, a közös saslik sütéstől kezdve úgy kb mindent. Már ott is volt olyan 29-es kabinfotó, ahol Garmin GPs-t használva repültek a gépek.Tehát semmi extra,az alap 29-es az maradt alap 29-es,ha megkapják a 35-ösöket, akkor talán már nem kell nekik ez a kiegészítő. Az akkori Sztrizsi tagok közül egyébként már csak Oszjakin repül a kötelékben, ha jól tudom ő a vezér. A magyar egyetemistából pedig azóta a Magyar Honvédség egyik Gripen bemutatópilótája lett (Majerik Máté). Ezen kívül igencsak oroszlánrésze volt még neki abban is, hogy az Orosz Lovagok bemutatót repült Kecskeméten.

Viszont mivel ez kezd off irányba menni, erért összegzném az eddigieket. Kértem egy videót,orosz részről,ami máig bizonyítja, hogy a modern gépeiken rendszeresen használják a GPS-t az oroszok.
Ez igazából nem jött össze, mert az egyetlenegy videó ami ezt bizonyítaná, az csak az "őskövület" alap Szu-25-öt ábrázolja. Mert hajtogathatja a kommentátor alatta, hogy az egy SzM3-as, napestig, attól még nem válik azzá. Mint ahogyan Kimi Raikkönen sem változott át Felipe Massává, attól, hogy Mezey Dániel rendszeresen összekeverte őket az F1 futam közvetítése során.
Tehát összegezve: 2-es alá, mert legalább így legalább alap Szu-25-ösben, láttam ebben a konfliktusban Garmin GPS-t.
Ott a műszerfal tetején az micsoda? Komolyan kérdezem, nem ismerem az orosz harci helikopterek műszerfalait.
A műszerfalon jobb oldalt a vizes palack elött ami olyan mint egy odagumizott tablet az micsoda?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 625
9 002
113
Ott a műszerfal tetején az micsoda? Komolyan kérdezem, nem ismerem az orosz harci helikopterek műszerfalait.
A műszerfalon jobb oldalt a vizes palack elött ami olyan mint egy odagumizott tablet az micsoda?

A Kamov videóból a műszerfal tetején az egy kis méretű kamera, amivel például a videó 1:00-tól-1:04-ig, az 1:13-tól-1:19-ig, és az 1:25-től 1:30-ig látható részét vették fel. Nagyon közel van a plexi, közvetlenül a kabintetőt kettéosztó oszlop mellett rögzítették.
A Mi-35M-en tablet, Pro Nyebo rendszerrel.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 625
9 002
113
Ott a műszerfal tetején az micsoda? Komolyan kérdezem, nem ismerem az orosz harci helikopterek műszerfalait.
A műszerfalon jobb oldalt a vizes palack elött ami olyan mint egy odagumizott tablet az micsoda?

A Mi-35M-hez még annyi kiegészítés, hogy a fegyverrendszer operátor kabinjában "ülünk".
A pilóta kebinjában 2 MFD van (a képen a venezuelai légierő gépe):
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed