Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113

2016. október elején Kubinkában megkezdődtek a Su-25SM3 támadórepülőgép repülési tesztjei , amelyet a JSC "121 Aviation Repair Plant" korszerűsítettek - ez egy "50 piros" farokszámú és Su-25SM3 sorozatszámú repülőgép. -06 (fedélzeti: RF-95489 ).
A Su-25SM3 a Su-25SM-en alapuló repülőgép mélyreható módosítása, amely GLONASS navigációs rendszerrel van felszerelve, amely képes akár 10 m-es pontossággal programozni a térképen a végpontot. A pilótafülke egy digitális kijelző, amely képes megjeleníteni a talaj és a levegő állapotát. A jármű harci hatékonysága 3-szor javult a többi módosításhoz képest.
A fejlesztések középpontjában a Vitebsk-25 elektronikus hadviselési rendszer áll, amelyet a Samara Research Institute (Ekran) fejlesztett ki.
A vitebszki létesítmény egy radar-figyelmeztető rendszert, az ultraibolya iránymérőket a rakéták kilövéséhez, valamint egy erős zavaró berendezést tartalmaz. Az Izvesztyija által idézett forrás szerint az elektronikus ellenintézkedések komplexumában nemcsak egy sugárzásjelző állomás található, hanem a hőcsapdák mellett infravörös vezérlésű rakéták vakító berendezése is - a Northrop-Grumman által gyártotthoz hasonló -. Ezt a rendszert úgy tervezték, hogy megvédje a Szu-25SM3-at minden támadástól, a Stinger ember által hordozható légvédelmi rendszerektől a Patriot légvédelmi rakétarendszerekig.​
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Az Izvesztyia újság szerint a vitebszki létesítményt úgy is tervezték, hogy automatikusan azonosítsa és meghatározza a veszélyforrások pontos koordinátáit. Ezeket a koordinátákat aztán továbbadhatják a fegyverrendszereknek – mint például a Kh-58 radarellenes rakétának – a fenyegetés későbbi megsemmisítésére. Ez potenciálisan bizonyos képességet ad a Szu-25-nek arra, hogy szükség esetén elnyomja az ellenséges légvédelmi rendszereket.

A Szu-25SM3 ütőképessége is növekszik. Új SOLT-25 elektro-optikai vezérlőrendszer került rá. Az új irányzó eszközök lehetővé teszik a Szu-25SM3 pilóta számára, hogy "több kilométeres" távolságból észlelje és követhesse az ellenséges földi célpontokat - éjjel-nappal, sőt heves esőzések vagy hóviharok idején is. A nem irányított bombák eltalálási pontossága megközelítette a nagy pontosságú irányítófegyvereket, a fedélzeten található az SVP-24-25 célzónavigációs rendszer alrendszere. Az irányított bombákkal ellentétben az ilyen bombákat és rakétákat sem elektronikus hadviselés, sem más módon nem lehet eltéríteni a céljuktól. Ezért a jövőben, amikor a légvédelem fejlettebbé válik, a nem irányított bombák és rakéták lehetnek az egyetlen garancia a 100%-os találatra.

Ezenkívül a Su-25SM3 támadórepülőgépek nemcsak földi célpontokra lőhetnek, hanem légi harcot is folytathatnak. Ráadásul a GLONASS műholdas navigáció segítségével a Su-25SM3 akár tíz méteres pontossággal is képes lesz beállítani a végső repülési pontot, és korlátozott látási viszonyok mellett is eltalálni a kijelölt célpontot.

A modernizált orosz támadórepülőgépek új fegyverek egész sorát kapják, köztük az orosz irányított precízi​
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A modernizált orosz támadórepülőgépek új fegyverek egész sorát kapják, köztük az orosz irányított precíziós fegyverek új generációját. Az új típusú fegyverek közé tartoznak az RBK-500 SPBE-D típusú bombák is, amelyeket nemrég Szíriában használtak Szu-24 szuperszonikus bombázók. Szokásos orosz 500 kilogrammos kazettás bombákról beszélünk, intelligens kiegészítő SPBE-D lőszerekkel. Minden további lőszer egy infravörös vezérlésű páncéltörő kazettás bomba, amelynek robbanékony becsapódási magja 150-160 milliméter hengerelt homogén páncélzatot képes áthatolni – ami elég ahhoz, hogy a harckocsi tetején is áthatoljon. Minden RBC SPBE 500-D bomba hat SPBE-D lőszert hordoz.

A Su-25SM3 egyebek mellett széles sebesség-skálával rendelkezik: csaknem ezertől száz kilométer per órásig "anélkül, hogy beleakadna a farokba".

A szakértők szerint a Su-25SM3 egy olcsó, de nagyon hatékony harcjármű. Hasznos lesz az orosz légierő számára mind a helyi konfliktusokban, mind a csúcstechnológiás ellenség elleni teljes körű katonai műveletek során.
Amint azt a Légiközlekedési Erők vezérkara közölte, az év végéig több mint egy tucat új járművet kapnak a csapatok. A "Superrooks" feltölti a Déli Katonai Körzet és az Orosz Légiközlekedési Erők 4. Repülési Személyzeti Kiképző Központjának repülőflottáját. Jövőre pedig a legfrissebb támadórepülőgépek a transzbaikáliai és a távol-keleti szárazföldi támadórepülő egységekben is megjelennek.

2017-ben a Szu-25SM3 a 960. (Primorszk-Ahtarszk) és a 368. (Budenovszk) rohamrepülőezrednél áll szolgálatba. Egyedi támadórepülőgépek is csatlakoznak a Lipecki Repülési Személyzeti Kiképző Központ repülési csoportjához. Repülési oktatói körberepülnek a repülőgépen, és kézikönyveket és harci kiképzési programot is készítenek a jövőbeli Super Rooks pilóták számára.

Miután a harcoló pilóták elsajátítják a Szu-25SM3-at, egy speciális repülési csoport alakul. Szíriába küldik harci küldetések végrehajtására.​
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Módosítás Szu-25SM3
Szárnyfesztávolság, m 14.36
Repülőgép hossza, m 15.53
Repülőgép magasság, m 4.80
Szárny területe, m2 33,70
Súly, kg
üres repülőgép 9185
normál felszállás 14600
maximális felszállás 17600
Üzemanyag
belső üzemanyag, kg 3000
PTB 2
motor típusa 2 db R-195 turbóhajtómű
Tolóerő, kN 2 x 44,13
Maximális sebesség, km/h
a föld közelében 975
magasan M=0,82
Komp hatótáv, km 1950
Harci sugár, km
magasan 650
a föld közelében 320
Praktikus mennyezet, m 7000
Max. harci használat magassága 5000
Max. üzemi túlterhelés 6.5
Legénység, emberek egy
Fegyverzet: egy 30 mm-es kétcsövű GSh-30-2 ágyú az alsó orrban 250 tölténnyel.
harci teher - 4400 kg 10 keményponton, normál terhelés - 1340 kg
bombaterhelés:
Akár 8 db lézervezérelt bomba,
8-10 db 500-250 kg-os bomba, 32 db 100 kg-os bomba,
páncéltörő bomba, NUR napalm tank
: 8-10 UB-32-57 (320 (252) x 57 mm)
vagy 8-10 240 mm-es kilövő, S-5 (57 mm), S-8 (80 mm), S-24 (240) típusú NAR blokkok mm) és S-25 (340 mm).
UR: levegő-levegő R-60 rövid hatótáv és UR R-27R (E), RVV-AE (R-77) és R-73 közepes hatótávolság.
levegő-felszín Kh-25ML, Kh-29L és S-25L
SPPU-22 konténerek kétcsövű, 23 mm-es GSh-23L löveggel, 260 tölténnyel.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Jellemző. Csak arra nem jó, amire kellene.
A csapdák azonban hatástalanok voltak az amerikai Stinger-rakétákkal szemben, amelyek 1986-ban jelentek meg a mudzsahedin harcosok kezében.
Ez biztos nem igaz:
. Jelenleg a csapatoknál a Szu-25SzM3-as változatú gépek állnak szolgálatban.
Legfelejebb is.
Minek a PVOnak Szu.25ös?

mindössze néhány tucat jármű került be a Szu-25SzM3-as korszerűsítési programba. Ezen kívül azt hiszem van 30 db Szu-39esük. Ennyi ami tényleg bevethető a 190 Szu-25ösből.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 788
80 935
113
A Kubinkai Repülőgépjavító üzemben felújított Szu-25UTG (napjaink)

273207176_1201228323617387_112177609779917933_n.jpg
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 077
24 938
113
Eleve a PVO-nál nincs Szu-25. Mi az, hogy "Légiközlekedési Erők". Légierő van.
"Jellemző. Csak arra nem jó, amire kellene." Mit értesz ez alatt, mert ez, így egy nagy bullshit. Miért gondolod, hogy az alap verziót használják.

A Szu-25 ("T-8" gyártmány). Gyártás kezdete: 1978. Rendszeresítés: 1981.
A Szu-25K (kommersz), export változat. A kiképző változatokkal most nem foglalkozom. A Szovjetunióban már elkészítették a Szu-25T változatot, amely kimondottan a páncélozott célok megsemmisítésére készült, rengeteg újdonsággal. 1983-1986 között 3 db prototípus, 1990-ben 8 db sorozat készült. A szabványos Szu-25 teljes fegyverarzenálja mellett a KAB-500Kr televíziós bomba és a H-25ML félaktív lézervezérlésű rakéta használható a Szu-25T változaton. Megerősítették a központi részt, a második pilótafülke helyén rádióelektronikai berendezéseket helyeztek el a burkolatban, megváltoztatták az orrot, optikai televíziót helyeztek el benne, I-251 "Skval" irányzó rendszert kapott, lézeres távolságmérővel és célmegjelölővel. HUD került beépítésre, korszerű nagy pontosságú fegyverek (pl. lézervezérlésű, csőből indítható "Vihr" rakéta) használatának lehetőségével. A csecsen háborúban sikeresen tesztelték és minden jó tulajdonsága ellenére finanszírozhatatlan volt, így 2000-ben törölték a programot.
A Szu-25T modernizációja, továbbfejlesztése volt a Szu-25TM, más néven Sz-39. Továbbfejlesztett navigációs és támadórendszerekkel, valamint jobb túlélőképességgel tervezték. A törzs alatt lévő konténerben egy "Koljo-25" lokátort hordozhatott, amely légi és tengeri célpontok ellen szolgált volna RVV-AE/R-77 valamint a hajók elleni H-31 és H-35 rakétákkal. Beépítették az AFSz-t az RSZBN navigációs rendszerét.2008-ban az orosz légierő 8 repülőgépet kapott.
A Szu-25SzM tartalmazott néhány fejlett avionikai rendszert, amelyet a Szu-25T és Szu-25TM változatokhoz terveztek. Az Orosz Légierő jelenlegi Szu-25 repülőgépeinek köztes korszerűsítése volt, melynek célja a túlélés és a harci képesség növelése. A Szu-25TM-t, a "gazdaságosabb" Su-25SzM vadászgép váltotta fel.
1509910203118471922.jpg

Amit el távolítottak (hem).
150991074417384196.jpg

A Szu-25M1 az Ukrajnában modernizált változat.
A Szu-25KM a grúz légierőben használt modernizált változat.
A Szu-25SzM2 egy köztes modernizáció, amelyet kiváltott a Szu-25SzM3 modernizációs program. Benne a GLONASS műholdas navigációs rendszer, ami lehetővé teszi a pilóta autonóm repülését „nulla” látási viszonyok mellett. Felszerelve SzVP-24-25-tel, ami az SzVP-24 "Gefeszt" változata a Szu-25repülőgéphez. Ez lehetővé teszi a nem irányított rakéták pontosságának növelését az irányított fegyverek szintjére. Egy század rendelkezik ezzel a változattal.
scale_1200

A topic-ban majdnem a század összes repülőgépe megtalálható. A többi Szu-25, Szu-25SzM változatú.
800px-Su25.svg.png