Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Kaptak mindkét szárny alá, valami elektronikát.
radar zavaró
Dahcn7QXkAAYTOb.jpg
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 730
28 920
113
Egy hosszabb videó a sérült Szu-25 gépről.
A Szu-25 és az A-10 egy evolúció, jelenleg utolsó képviselői. Olyan fegyverzeti, védelmi (túlélő képességgel) potenciállal rendelkeznek, amellyel semmilyen más támadó repülőgép nem rendelkezik. A harci helikopterekkel párhuzamosan elég speciális feladatokat is képesek ellátni. A Szu-25 rendelkezik beépített lézer célmegjelölő berendezéssel, tehát képes precíziós fegyverek bevetésére is nagyobb távolságokra, ha szükséges.
800px-Su25.svg.png

A fegyverzetüket úgy kombinálják, amely az adott konkrét feladat megoldásához szükséges. Úgy gondolom, hogy azok a tisztek, akik az adott feladatokat tervezik, elég felkészültek, nemcsak elméleti síkon.
A Szu-25 repülőgépnek készültek nagyon komoly fejlesztései (pl. Szu-25T, Szu-25TM <Szu-39>). Ezek nem kerültek rendszeresítésre, de szerintem ennek a mostani fegyveres konfliktusnak a kielemzése sok változást fog hozni. A harctéren, éles körülmények között bevetett haditechnikai eszközök használata közben sokkal reálisabb képet lehet kialakítani a harcászati alkalmazási elvektől a technikai képességeken át a tervezési hibákig. A szíriai tapasztalatok messze nem voltak olyan értékesek, mint a mostaniak. A csata repülőgépek és a harci helikopterek egyfajta repülő tüzérség. Eleve minimum gép párban, vagy rajban való bevetésük az alap.
A NIR fegyverek használatáról néhány gondolat. Ahogy látjuk, alapvetően Sz-8 rakétákat alkalmaznak terület lefogásra. Ezek hatótávolsága változattól függően 1.200 m-től 2.000m, 4000m (kumulatív KO, KOM) és a legújabb 6.000m (OFP1) -ig használhatóak. Ha az MLRS tüzérségi rendszerek adott területek
lefogására tökéletesen megfelelnek, akkor a repülőgépeken, helikoptereken alkalmazott NIR fegyverek is tökéletesen megfelelnek. Az emelkedésből való rakéta indítás feltételeit is simán meg lehet határozni, nem egy ördőngősség, ráadásul komoly hatótávolság növekedés érhető el vele. Biztosak lehetünk benne, hogy nemcsak vaktában lövöldöznek a pilóták.
Minden haditechnikai eszköz veszélyben van a harci körzetben, ahol alkalmazzák. Azért van az összfegyvernemi harc, hogy egymást támogassák. Most az SzVP-24-25 "Gefeszt" rendszer is élesben van letesztelve.
 
M

molnibalage

Guest
A Szu-25 és az A-10 egy evolúció, jelenleg utolsó képviselői.
Ez igaz, a 70-es évek óta nem tervezett senki dedikált attack-CAS gépet.
Sőt, a II. vh és közöttük se nagyon.
Olyan fegyverzeti, védelmi (túlélő képességgel) potenciállal rendelkeznek, amellyel semmilyen más támadó repülőgép nem rendelkezik.
Ezzel vitatkoznék. Mutattam képeket és számokat is. Még a mísz MANPAD és IR SHORAD találatokat is alig élte túl az A-10 is.
Soha meg nem kínálta egy Kub, Osza vagy Buk.
A harci helikopterekkel párhuzamosan elég speciális feladatokat is képesek ellátni. A Szu-25 rendelkezik beépített lézer célmegjelölő berendezéssel, tehát képes precíziós fegyverek bevetésére is nagyobb távolságokra, ha szükséges.
Ez a nagyobb távolság elég relatív fogalom a hh-s változatoknál...

A Szu-25 repülőgépnek készültek nagyon komoly fejlesztései (pl. Szu-25T, Szu-25TM <Szu-39>). Ezek nem kerültek rendszeresítésre, de szerintem ennek a mostani fegyveres konfliktusnak a kielemzése sok változást fog hozni.
Igen, hogy ezekre semmi szükség. Mert a hülye NIR loftolás helyett lehetne SDB szerűséget is loftolni ám egy szuperszonikus géppel 1100 km/h sebességgel is. A pályacsúcsig repül és ott nyit szárnyat. 10 km távolságból ugorva és nem kis hatásfokú NIR fűmagként szórása van.
A harctéren, éles körülmények között bevetett haditechnikai eszközök használata közben sokkal reálisabb képet lehet kialakítani a harcászati alkalmazási elvektől a technikai képességeken át a tervezési hibákig. A szíriai tapasztalatok messze nem voltak olyan értékesek, mint a mostaniak. A csata repülőgépek és a harci helikopterek egyfajta repülő tüzérség. Eleve minimum gép párban, vagy rajban való bevetésük az alap.
Ez a lelövésüket nem akadályozza meg, max. visszalőne oda, ahonnan jött a MAPNAD vagy IR SHORAD.

Az ukrán konfliktus 100%-ban erősíti meg a kövekezőket:

  1. area denial SAM ellen a 4. gen gépek poszt hh-s táji fegyverzettel iszonyatosan korlátosan használhatók, fűnyíró üzem marad
  2. amit a MANPAD és IR SHORAD imád
  3. ezért az a gép, amin nincs MAWS és több száz infracsapda, szerintem fel se szálljon
  4. a buta fegyverek alkalmazása ezek miatt eleve önveszélyes, ergo több PGM kell
  5. az AD SAM elnyomása és esetleges megsemmisítése tömeges bevetés, jó összhang és a PGM fűmagként szórásával lehetséges, ameddig ez nem történik meg, masszív kiterjed légi műveletek nem lehetségesek
  6. a harci helik iszonyatosan törékenyek, kurva drágák, és NIR loftolgatása használni őekt nettó hülyeség. Egy harci heli ekkora kockázat mellett minimum IFV és hackocsik vagy más igen magas értékű assetet kéne, hogy öljön. Ha erre nem képes, akkor IJ, akkor nem éri meg. NIR loftolgatásra erős túlzással egy harci eli kb. annyira értelmes, mint laptoppal szöget verni a falba
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 730
28 920
113
Alapvetően egyetértek veled. Komoly légvédelemmel szemben "szinte semminek" nincs komolyabb túlélési esélye, itt jön be a mennyiség. A csatarepülőgép, harci helikopter is egy fegyver szállító platform. Az orosz hadseregnek is vannak már JDAM-al egyenértékű fegyverei (valószínűleg sokkal kevesebb, mint az USA-nak), de szerintem már nem ebben a konfliktusban fogják használni, max. pár darabot fognak bevetni, tapasztalat céljából, mert az ukrán légvédelem a harci zónában, véleményem szerint már messze nem "area denial" képességű. Azért a PGM fegyverek nem egy olcsó eszközök, egy komolyabb háborúban valószínűleg hamar elfogynának. A Szu-25 és az A-10 komoly potenciállal rendelkezik, van még mit fejleszteni rajtuk, plusz a fegyverzet és a védelmi/támadó berendezések is integrálhatóak hozzájuk. A túlélő képesség pedig relatív, de biztos, hogy a közvetlen védelmük nagyobb, mint a többi repülőgépnek. Van az az "overkill" képessége a légvédelmi rakétáknak, amellyel úgysem tudnak mit kezdeni, ráadásul már legalább kb. 50-100 m felett.
 
M

molnibalage

Guest
Alapvetően egyetértek veled. Komoly légvédelemmel szemben "szinte semminek" nincs komolyabb túlélési esélye, itt jön be a mennyiség. A csatarepülőgép, harci helikopter is egy fegyver szállító platform. Az orosz hadseregnek is vannak már JDAM-al egyenértékű fegyverei (valószínűleg sokkal kevesebb, mint az USA-nak), de szerintem már nem ebben a konfliktusban fogják használni, max. pár darabot fognak bevetni, tapasztalat céljából, mert az ukrán légvédelem a harci zónában, véleményem szerint már messze nem "area denial" képességű. Azért a PGM fegyverek nem egy olcsó eszközök, egy komolyabb háborúban valószínűleg hamar elfogynának. A Szu-25 és az A-10 komoly potenciállal rendelkezik, van még mit fejleszteni rajtuk, plusz a fegyverzet és a védelmi/támadó berendezések is integrálhatóak hozzájuk. A túlélő képesség pedig relatív, de biztos, hogy a közvetlen védelmük nagyobb, mint a többi repülőgépnek. Van az az "overkill" képessége a légvédelmi rakétáknak, amellyel úgysem tudnak mit kezdeni, ráadásul már legalább kb. 50-100 m felett.
  • A PGM fegyver ára filléres egy lelőtt géphez képest, ami olcsó fegyvert használva szinte azonnal odaveszik.
  • Nem kell 40 NIR-t fűmagként pazarolni, ha azt lefedi 4 db SDB, aminek szintén van területhatása csak TERVEZETT.
  • A buta fegyverek olcsóság kamu, ha ekkora mértékben szórod őket.
  • A harci gépek sélülésállóságának mítoszát el kéne felejteni.
KB. ezek a kommentem fől pontjai.
MANPAD és IR SHORAD feletti túlélt vadászgép méretű célokat a történelemben nagyítóval kell keresni.
 
  • Tetszik
Reactions: Mark1993 and endre

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 730
28 920
113
Ahhoz képest, hogy pl. az oroszoknak mennyi NIR van raktáron, ami jelenleg nem kerül semmibe, ahhoz képest bizony elég drága a PGM nekik.
A világon vajon hány légierő rendelkezik komolyabb, vagy egyáltalán meglévő PGM készlettel?
Amire kell, arra van PGM nekik.
A célok jellege, védettsége, fontossága dönti el, hogy mit vetnek be ellene. Az oroszoknak sok lehetősége van, az ukránoknak viszont igen korlátozott.
Az ukrán Szu-25 (vagy bármelyik) repülőgépek tényleg csak célt repülnek az oroszoknak.
Azzal már fentebb is egyetértettem veled, hogy egy légvédelmi rakéta találatot túlélni nem sok esélye van egy vadászgép méretű célnak, sőt...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 558
113
  • A PGM fegyver ára filléres egy lelőtt géphez képest, ami olcsó fegyvert használva szinte azonnal odaveszik.
  • Nem kell 40 NIR-t fűmagként pazarolni, ha azt lefedi 4 db SDB, aminek szintén van területhatása csak TERVEZETT.
  • A buta fegyverek olcsóság kamu, ha ekkora mértékben szórod őket.
  • A harci gépek sélülésállóságának mítoszát el kéne felejteni.
KB. ezek a kommentem fől pontjai.
MANPAD és IR SHORAD feletti túlélt vadászgép méretű célokat a történelemben nagyítóval kell keresni.
Nincs érdemleges ukrán légvédelem. Az oroszok fűnyíróznak az ukrán MANPADS és SHORAD meg nem mészárol. Ez nem azért van, mert kitalálták az oroszok a spanyol viaszt, csak, ha nincs mivel lelőni (ez a MANPADS-esetében főkleg a korai felderítés azaz a radarok hiányára vezethető vissza) a gépet, akkor nem lesz lelőve.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 189
10 661
113
Nincs érdemleges ukrán légvédelem. Az oroszok fűnyíróznak az ukrán MANPADS és SHORAD meg nem mészárol. Ez nem azért van, mert kitalálták az oroszok a spanyol viaszt, csak, ha nincs mivel lelőni (ez a MANPADS-esetében főkleg a korai felderítés azaz a radarok hiányára vezethető vissza) a gépet, akkor nem lesz lelőve.
A hülye oroszok meg kivagyiságból repkednek emígy a fák tetejét kerülgetve:
Szerintem a csatarepülők és a harci helikopterek kora véget ért. Jönnek az olcsó drónok, tömegével.
Minek dedikált CAS gép ha egy önjáró löveggel ha van célpont odabaszhatsz 40+ kilométerről a jövőben? Hogy a felfegyverzett drónt ne is emlegessük.
 
M

molnibalage

Guest
Nincs érdemleges ukrán légvédelem. Az oroszok fűnyíróznak az ukrán MANPADS és SHORAD meg nem mészárol. Ez nem azért van, mert kitalálták az oroszok a spanyol viaszt, csak, ha nincs mivel lelőni (ez a MANPADS-esetében főkleg a korai felderítés azaz a radarok hiányára vezethető vissza) a gépet, akkor nem lesz lelőve.
Te valami alternatív univerzumban élsz? Az Sz-300PSz-ek és Sz-300V-k egy része is üzemképest 1 hetes videók vannak róluk.
Ez neked nem érdemleges légvédelem? Meg a dual seekeres Igla, ami így az alacsonyan repülő eszközöket szedi le?

Te, nálad mennyire mentek el otthonról?
Ez a komment erős versenyben van a havi buta komment díjért.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 558
113
Te valami alternatív univerzumban élsz? Az Sz-300PSz-ek és Sz-300V-k egy része is üzemképest 1 hetes videók vannak róluk.
Ez neked nem érdemleges légvédelem? Meg a dual seekeres Igla, ami így az alacsonyan repülő eszközöket szedi le?

Te, nálad mennyire mentek el otthonról?
Ez a komment erős versenyben van a havi buta komment díjért.
És miért nem lövöldöznek le ezek a komplexumok pl CM-eket? Hol vannak ezek a komplexumok? Kelet-Ukrajna nem egy biliárdasztal, a megfelelő helyre telepített S300 rendszerek elől pusztán alacsony repüléssel elbújni lehet, de nem annyira, hogy semmilyen találatot ne érjenek el ezek a rendszerek.

Nálad érzem azt, hogy nem látod a fától az erdőt. Miért? Mert az orosz légierő repül a Dombaszban, az orosz helikopterek repülnek a Dombaszban, az ukrán légvédelem meg max a saját 29-esét lövil le a Krímtől Észak-Nyugatra... Az ukrán légvédelem marginális hatékonyságú az egész konfliktus ideje alatt. Értem én, hogy impozáns képességű papíron az ukrán légvédelem, csak a baj az, hogy a gyakorlatban meg a nagy semmi.
 
M

molnibalage

Guest
És miért nem lövöldöznek le ezek a komplexumok pl CM-eket? Hol vannak ezek a komplexumok? Kelet-Ukrajna nem egy biliárdasztal, a megfelelő helyre telepített S300 rendszerek elől pusztán alacsony repüléssel elbújni lehet, de nem annyira, hogy semmilyen találatot ne érjenek el ezek a rendszerek.

Nálad érzem azt, hogy nem látod a fától az erdőt. Miért? Mert az orosz légierő repül a Dombaszban, az orosz helikopterek repülnek a Dombaszban, az ukrán légvédelem meg max a saját 29-esét lövil le a Krímtől Észak-Nyugatra... Az ukrán légvédelem marginális hatékonyságú az egész konfliktus ideje alatt. Értem én, hogy impozáns képességű papíron az ukrán légvédelem, csak a baj az, hogy a gyakorlatban meg a nagy semmi.
Te tényleg 10+ év oktatás után is ennyire gondolkodásra képtelen vagy...?
  1. Nézd már meg azt ország méretét?
  2. Na, szerinted ebből mennyit fed le ezek MZ.je...?
  3. Főleg, ha mozognak, adott estben vesztéség és üzemmképességi dolgok is csökkentik ezeket?

Nem tudom mi van ma, de itt és a blogon is kretén posztok kretén hátán. Ez is egy.
Szerinted hányszor magyaráztam el ma azt, hogy a CM durván alkalmas civil infra rombolásra úgy, hogy semmit nem lehet tenni ellene, mert nem tudsz mindent is védeni...?

Kijevre is, ha egy időben indítanának 20 ilyet, akkor még az 5/ osztály sem tudna ennyit leszedni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 474
84 558
113
Te tényleg 10+ év oktatás után is ennyire gondolkodásra képtelen vagy...?
  1. Nézd már meg azt ország méretét?
  2. Na, szerinted ebből mennyit fed le ezek MZ.je...?
  3. Főleg, ha mozognak, adott estben vesztéség és üzemmképességi dolgok is csökkentik ezeket?

Nem tudom mi van ma, de itt és a blogon is kretén posztok kretén hátán. Ez is egy.
Szerinted hányszor magyaráztam el ma azt, hogy a CM durván alkalmas civil infra rombolásra úgy, hogy semmit nem lehet tenni ellene, mert nem tudsz mindent is védeni...?

Kijevre is, ha egy időben indítanának 20 ilyet, akkor még az 5/ osztály sem tudna ennyit leszedni.
Nem kell védeni minden négyzetcentit,de azt a légteret ami alatt az oroszok 100 ZHCS-jánat a döntő többsége van (Dombasz), na azt a légteret védeni kéne, mert ott ahol a legtöbb orosz katona harcol a legaktívabb az orosz légierő is. És ez a probléma! Marha jól védekezik az ukrán légvédelem ott ahol egy deka orosz repülő sincs*, ott ahol meg vannok viszont semmit nem tudnak felmutatni.

*Igazából még ott sem, mert a napokban Kijevet ért vagy 1,5-2 hónap után Kalibr támadás és egyet sem tudtak leszedni. Mondd már meg nekem, hogyha egy háborúban se a frontot se a fővárost nem védi hatékony légvédelem akkor mi a bűbánatot véd?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 730
28 920
113
A hülye oroszok meg kivagyiságból repkednek emígy a fák tetejét kerülgetve:
Szerintem a csatarepülők és a harci helikopterek kora véget ért. Jönnek az olcsó drónok, tömegével.
Minek dedikált CAS gép ha egy önjáró löveggel ha van célpont odabaszhatsz 40+ kilométerről a jövőben? Hogy a felfegyverzett drónt ne is emlegessük.
Azért ez még általánosságban eléggé a jövő, ráadásul egy komplex, összeszokott haderő kell hozzá. Azért azt már most is látjuk, hogy egy stabil, jól kiépített, mozgó és tartalékokkal rendelkező légvédelemmel szemben a drónok igencsak sebezhetőek. Az azeri-örmény konfliktusnak is már most vannak érzékelhető tapasztalatai. Véleményem szerint a csata repülőgépekben és harci helikopterekben még jelentős potenciál van, a drónokkal együtt alkalmazva sokáig használhatják őket. A harcászat folyamatosan fejlődik, új eszközök jelennek meg, nem lehet a babérokon ülni. A világ összes katonai vezetése árgus szemekkel figyeli és elemzi ennek a fegyveres konfliktusnak az eseményeit, a hibákat, mesteri alkalmazásokat értékeli, nem fotel tábornoki szinten.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 777
113
Egy minőségi videó a Szu-25-ösök munkájáról, főleg az SZM változat szemszögéből, hozzá illő zenével. Érdemes a videót többször is megnézni. Főleg a sok vitát szülő rakétatüzérségi alkalmazási mód miatt, ami a helikopteres vonalon még mindig komoly vitákat szül.
Az orosz hajózók elképesztően jó kis magasságú repülési képességein felül érdemes a HUD- ra koncentrálni. Tudom, hogy a fociban szoktak videót elemezni, és lehet, hogy nem ide való, plusz a HUD folyamatos villogása miatt nehéz is. De kísérletet teszek a HUD szimbolika elemzésére.Főleg a HUD bal oldalán középről lefelé látható dolgokra lehet koncentrálni, mert azt látni. A bal oldalt fent kijelzett sebességet, vagy a jobb oldalon kijelzett rádiós magasságot nem nagyon.
Mit látunk bal oldalon középről lefelé tekintve:
МАРШ = "Marsrut" azaz útvonal üzemmódban van a számítógép
ППН1=első útvonal pont
67,5 ez a pontig levő távolságot jelentheti, kilométerben
00:06:10 (ez egy folyamatosan csökkenő érték, tehát stopper óra, ami a pont eléréséhez lévő időt számolja vissza, esetünkben 6 perc 10mp van vissza az elérésig) szerintem ez az egyik legfontosabb adat
CНС= SZNSZ a jelentését nem tudom, lehet, hogy a fegyverzet NIR- re állítását jelzi
ОСТАТОК МЕНЕЕ 600= maradék kevesebb mint 600 (ez valószínűleg a póttartályos üza maradékot jelzi, a másik lehetőség, hogy a gépágyú lőszerét)
4OO8 (alul lent,középen) ez a függesztési pontokat jelzi a O jelűeken valószínűleg nincs fegyver.
A fent leírtakat az 1:05-és 1:07 közti kattintgatós kikockázásból láttam.
A következő rész, az első olyan sorozatlövés, amit valamennyire értékelhetően tudtam követni. Kezdjök 2:21-től: a vezér nagyon alacsonyan szórja az infrát (visszapattan az infra a földről!),a kísérő, amiben "mi ülünk", magasbbról követi, időnként a föld felé néző orral. A HUD látható részén középen egy hatalmas X-et látunk, alatta pedig villog az "УВОД" =UVOD felirat. Az UVOD=UVOGYITY, ami esetünkben kivezetést jelent. 2:25. Elkezdenek emelkedni, egy másodpercen belül többször is meg kell állítani, mert először még mindig UVOD van, aztán még mindig 2:25-nél vált a HUD, és megjelenik középen egy kis téglalap alakú céljel alatta pedig megjelenik a célereszt. A HUD bal oldalán megjelenik egy skála. A skála alatt pedig egy valamennyire látható szám: 7°30´ vagyis 7 fok 30 perc, ha jól láttam. A skála ezek alapján a gép állásszögét jelzi. Utána a céljel és a célkereszt egymáshoz közelebb kerül, némi emelkedéssel, de nem fedi egymást teljesen, és indul a sorozat, miközben a balra elöl repülő vezér már megint az infrákat szórja.
Ez alapján nekem erősen úgy tűnik, hogy a fedélzeti számítógép számolja nekik az indítási pontot,és a céljel mutatásával azt is jelzi, hogy milyen szögben kell emelkedni a sikeres találathoz, az SZM és nyilván az SZM3 változatú Szu-25-ösön is. A régieken meg a hajózó számol. Sajnos hosszú, lett, lehet, hogy értelme pedig kevés, de én többszöri kikockázás után, ezt hámoztam ki a videóból a nem túl nagy hozzáértésemmel.
A videó:
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 174
113
Te valami alternatív univerzumban élsz? Az Sz-300PSz-ek és Sz-300V-k egy része is üzemképest 1 hetes videók vannak róluk.
Ez neked nem érdemleges légvédelem? Meg a dual seekeres Igla, ami így az alacsonyan repülő eszközöket szedi le?

Te, nálad mennyire mentek el otthonról?
Ez a komment erős versenyben van a havi buta komment díjért.

Az Ukrán radaros SAM-ek nemlétezők, viszont a MANPAD-jeikből felfoghatatlan mennyiségük van.

Nem véletlenül a háború első napjaiban is Patriot-ért kezdtek el koldulni, mert a saját Sz-300-asok és társaik karbantartást szintúgy nem láttak.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A hülye oroszok meg kivagyiságból repkednek emígy a fák tetejét kerülgetve:
Szerintem a csatarepülők és a harci helikopterek kora véget ért. Jönnek az olcsó drónok, tömegével.
Minek dedikált CAS gép ha egy önjáró löveggel ha van célpont odabaszhatsz 40+ kilométerről a jövőben? Hogy a felfegyverzett drónt ne is emlegessük.

Ráadásul hülye orosz pont olyan világos kamuflázsú helikoptert repül a videóban, mint az ukránok... Wait, what?