Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Vojennaja Prijomka:
Szu-25SzM3, Szupergracs
Igen, úgy kell.Végignéztem a videót,lenne pár kérdésem.
Az irányítatlan rakétákhoz a teljes géppel kellett célozni,mármint az egész gépet a cél irányába kellett fordítani,és úgy lőni?
Ha igen,akkor volt ehhez valami elektronikus segítségük annó,vagy simán optikai célzóval lőttek vele?Ez nekem nem tűnik túl hatékonynak,hacsak nem süllyed hozzá veszélyesen alacsonyra,és/vagy nem repül a célhoz nagyon közel.Lehet ezért mutatták a páncélját át nem ütött 23mm-es golyó nyomokat,meg a méhsejt szerkezetet belül,ami megfogja a repeszeket,golyókat,miazmást.
Azt néhány hónapja linkeltem. Mintha a Vikhr tesztje lett volna, hogy miért Tu-16-ra, azt akkor sem monda meg senki asszem.Ja,mutatnak egy rövid videót,ahogy hátulról lelőnek vele valami nagyobb gépet,bombázót,vagy szállító gépet,de amivel lelövik rakéta,az spirálozott,nem egyenesen repült,a kérdésem,hogy a 70's-ben ez még ilyen volt,hogy mögé kellett menni,és rátartani amíg a rakéta célba ért,vagy pct-vel lőtt a pilóta?
.
Miért kellett volna ezt rajzolni?!! Egyszerű gopro kamera a bal pitotcső rúdjára szerelve, és megvan a fotó. A H-25 rakétának meg tényleg ilyen a lángja, mert a fúvócső nem a törzs végén, középen van, hanem a rakéta szárnyai között ferdén hátrafelé, kétfelé fúj ki. Szóval nem értem mi a probléma ....
.
Hááát..... Ha ez valóság akkor ok, de elsőre az odarajzolt (?) rakéta a lángjával egy igen béna fotosoppnak tűnik....
Miféle PS...? Így néz ki a láng....
.
Hááát..... Ha ez valóság akkor ok, de elsőre az odarajzolt (?) rakéta a lángjával egy igen béna fotosoppnak tűnik....
Néhány pontosítás az azeri Szu-25-ösökről:
A grúzi TAM üzem, a kilencvenes évektől megkezdte a gyárban maradt Szu-25BM együléses változatok szállítását előbb a grúz, majd az ezredforduló után a türkmén és az azeri légierők számára. A teljes portfolióhoz, többek között kétüléses gépekre is szükség lett volna, amelyek gyártása a szovjet időkben nem a grúz üzemben folyt. Viszont, a grúziai gyárban maradt több, eredetileg Szu-25T tankvadász szerepkörű repülőgépsárkány, melyek alkalmasak voltak kétülésessé alakításra.
Szu-25T repülőgépsárkány a grúz TAM gyártócsarnokban 2010-ben
Ezeket alakították át hivatalosan Szu-25U néven kétülésessé a TAM üzemében, a grúz, türkmén és az azeri légierő számára. A három ismert kétüléses azeri Szu-25-ös is, mind eredetileg Szu-25T tankvadásznak épült, majd különböző készültségi fokon maradt repülőgépeket a grúziai TAM üzemben építették át Szu-25U változatra. (Ha csak a gépágyú áthelyezését nézzük, nem volt kis munka)
Ismert Szu-25T tankvadász átalakítások Szu-25U kétülésessé:
- Egy grúz légierő
- Hat türmén légierő
- Három azeri légierő
Azeri kétüléses Szu-25-ös
Mennyiégek:
Szerződések szerint Azerbajdzsán az ezredforduló után 12 ex. szovjet Szu-25-öst vett át Belorusziától, valamint 28 új összeszerelésű példányt a grúz TAM üzemétől. Valamint a 2000-es nemzetközi hagyományos fegyverzet ellenőrzés dokumentumai szerint legalább két alap változatú Szu-25-össel rendelkezett Azerbajdzsán a kliencvenes évekből.
A grúz TAM-al 1998-ban kötött szerződés alapján 13 új összeszerelésű:
- 2002-ben hat Szu-25BM leszállítva
- 2006-ban további hat Szu-25BM-et és egy U-t vettek át
Az ENSz fegyverzetellenörző bizottságának Belorusszia 12 használt Szu-25-ös átadását jelentette be:
- 2009 öt Szu-25-ös
- 2010 egy Szu-25UB
- 2011 négy Szu-25-ös
- 2012 egy Szu-25-ös
- 2013 egy Szu-25-ös
2008-as, a grúz TAM-al kötött szerződés alapján 15 új összeszerelésű:
- Szu-25BM és U változatok 2008 után
Sajnos - a MiG-29-esekkel és Mi-24-esekkel ellentétben - itt gyáriszámok nem állnak rendelkezésre. Saját kutatás során, eddig 35 darab azeri Szu-25-ös oldalszámot azonosítottam. Valamint 2000 után, egy együléses és egy kétüléses elvesztése vált ismerté 2010-ben és 2011-ben. Illetve legalább egy azeri Szu-25-öst leállítottak, földi oktatópéldány lett belőle.
Szu-24MR
A villanyos cucchoz akku kell, ahhoz áram és akkutöltő, ami háborús körülmények között vagy van - de inkább nincs. A kézipumpás emelőt meg csak olajjal kell feltölteni és működik ...Talán még nem volt, málházás, fel/leszállás, no meg bombázás.
No meg kib@alszott dzsangaság, minden rozsdás, horpadt, gorbult, olyan mintha egy roncsteleprol uzemelnének a békalábak, az a kézi daru, amivel kiemeli a bombát a csomagból, elég sárkányos nekem, tudom volt ember a szu-ban mindenre, de megérdemelt volna valami villanyos cuccot.