Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Milyen alapon hatàrozható meg a objektivan " a rettenetes àr- érték aràny"? Valakinek egy Porsche àr-èrtèk arànya is rettenetes ( csak két ülés, semmi csomagtartó, többtizmilliós àr....). Mégis veszik...
Attól függ, kinek milyen a preferencia- rendszere.
 
<blockquote>Tehát továbbra sem vagy pilóta.
<i>.. mert ahogy mondtam a pilóták egy része is fogalmatlan a repülés aerodinamikájával kapcsolatban, bár ez a civil airliner pilótákra igaz</i>.

</blockquote>

Már ne is haragudj de ezt meg honnan veszed? (netalán Te is az Index cikkeiből "tájékozódsz"?)

Állítólag nem vagy pilóta ezért feltételezem nem csináltad végig a civil pilótasághoz vezető utat PPL-től ATPL-ig.

Ha végig csináltad volna tudnád mekkora marhaságot sikerült leírnod...

Ha érdekel a mennyi a tudásod egy pilótához képest tesztelt magad
pl. itt: https://aviationexam.com/UI/Pages/Default.aspx
 
Milyen alapon hatàrozható meg a objektivan " a rettenetes àr- érték aràny"? Valakinek egy Porsche àr-èrtèk arànya is rettenetes ( csak két ülés, semmi csomagtartó, többtizmilliós àr....). Mégis veszik...
Attól függ, kinek milyen a preferencia- rendszere.
Pont ezért írtam, hogy mint véleményt elfogadom, amit állít, csak ne legyen már megint mögötte ez a marha nagy magabiztosság, és kijelentő mód, hogy technológiai zsákutca, és rettenetes ár érték arány. Azt sem tudjuk igazán, hogy mire jó, mire lehet jó, és hogy mennyivel emeli meg pl. az Orosz rendszer az árat, az üzemóra költségeket, etc. Semmit nem tudunk. Az biztos, hogy bonyolultabb a rendszer, drágább is, de azért van olyan, aki veszi. Olyan is van, aki nem, ez tény, mint pl. Kína. Az is tény, hogy Kína inkább lopni szereti a keleti technikát nem venni, s eddig csak olyat tudott koppintani, ami nem TVC-s, gyanúsan azért gyártja sorozatban a nem TVC-st. Igen jót vigyorognék, ha lesz valóban nekik leszállított Szu-35, és utána KÍNA is elkezdené sorozatban gyártani kis idő múlva a SAJÁT TVC-s megoldását :P.
Szerintem balázs azt is megmagyarázná, arcvesztés nélkül...
 
Igen jót vigyorognék, ha lesz valóban nekik leszállított Szu-35, és utána KÍNA is elkezdené sorozatban gyártani kis idő múlva a SAJÁT TVC-s megoldását :P.

Ezt megtehette volna eddig is. Mikor a Su-30-asokat vették, megvehették volna ugyanúgy szerelve mint az indiai példányokat.
 
Igen jót vigyorognék, ha lesz valóban nekik leszállított Szu-35, és utána KÍNA is elkezdené sorozatban gyártani kis idő múlva a SAJÁT TVC-s megoldását :P.
Szerintem balázs azt is megmagyarázná, arcvesztés nélkül...
Jah, értem, erre telik az erődből...

Ezt megtehette volna eddig is. Mikor a Su-30-asokat vették, megvehették volna ugyanúgy szerelve mint az indiai példányokat.
Pontosan. Ellenben MAWS-ot meg látni kínai gépeken is. Hmhm...
 
Na, szakértsük meg együtt, minek Kínának a Szu-35? Igen, erre telik az erőmből molni, ja, meg nem is veszem magam itt véres komolyan, azért az igazsághoz ez hozzátartozik :P.
 
<blockquote> Igen jót vigyorognék, ha lesz valóban nekik leszállított Szu-35, és utána KÍNA is elkezdené sorozatban gyártani kis idő múlva a SAJÁT TVC-s megoldását :P.

Ezt megtehette volna eddig is. Mikor a Su-30-asokat vették, megvehették volna ugyanúgy szerelve mint az indiai példányokat.</blockquote>

Ez igaz Mac, de nekem valahogy úgy tűnik, náluk az a prioritás, hogy ne kész gépeket vegyenek/összeszereljenek, hanem saját gyártáshoz szerezzenek be alapanyagot. Olcsón, pofátlanul olcsón.
 
Na, szakértsük meg együtt, minek Kínának a Szu-35? Igen, erre telik az erőmből molni, ja, meg nem is veszem magam itt véres komolyan, azért az igazsághoz ez hozzátartozik :P.
Talán az, hogy a benne levő harcászati elektronika teljesen más? Talán azért, mert a sárkánya újabb? Mackensen is leírta, hogy ha csak a TVC kellene azt már 15+ éve is beszerezhették volna, ahogy az indiaiak is tették.

Annyira csodálatosz, hogy semmiféle infód nincs arról, hogy miért akar Kína Szu-35-öt (az MKI gépeknél sokkal újabb fejlesztés), de egyből kihozod azt, hogy biztos az TVC hajtómű miatt. Epic...
 
<blockquote rel="zsolti">Na, szakértsük meg együtt, minek Kínának a Szu-35? Igen, erre telik az erőmből molni, ja, meg nem is veszem magam itt véres komolyan, azért az igazsághoz ez hozzátartozik :P.
Talán az, hogy a benne levő harcászati elektronika teljesen más? Talán azért, mert a sárkánya újabb? Mackensen is leírta, hogy ha csak a TVC kellene azt már 15+ éve is beszerezhették volna, ahogy az indiaiak is tették.

Annyira csodálatosz, hogy semmiféle infód nincs arról, hogy miért akar Kína Szu-35-öt (az MKI gépeknél sokkal újabb fejlesztés), de egyből kihozod azt, hogy biztos az TVC hajtómű miatt. Epic...
</blockquote>

Én szinte biztos vagyok benne, igen, hogy a hajtómű miatt kell nekik. Még azt is megkockáztatom, hogy minden másban, hasonló, vagy jobb szinten van Kína, mint az oroszok. Hajtóműben igen el vannak maradva, azt a gépet, nem csak szerintem, de elég sok nyugati szakértő szerint is, a HAJTÓMŰVEK miatt szeretnék megszerezni, és szétszedni, átnézni, az utolsó kis alkatrészig.
Miért kell EPIC-ezni megint... Ez az én véleményem, fogadd el a tényt. Az meg, hogy esetleg 15 évvel ezelőtt, az oroszok esetleg nem lettek volna hajlandók nekik eladni ilyen kis szériában ennyire komoly technológiát, annak majdnem teljes bizonyosságával, hogy megveszik, majd koppintják, pofátlanul, ahogy mindig, eszedbe se jusson.

Epicezzél, Öcsémezzél, PONT-ozzál, és fölényeskedj nyugodtan tovább...
 
Tévedés! A Szíreknek nem volt BVR gépe, mert MiG-23M(L) jeik voltak, gyakorlatilag R-13 R-60-as rakétákkal harcoltak.
 
Aim-7 ide vagy oda, a legtöbb gépet az Izraeliek hőkövető rakétákkal lőtték le. Viszont az E-2 támogatás aranyat ért, ahogy az is, hogy az F-15/16-ös gépek, lokátorai jóval messzebbre láttak, mint a 21-esek ocska lokátorai, egyébként ua. lokátorok voltak a 23-asok orrában is (ezért nem is tudtak BVR rakétát hordozni ezek a változatok). Óriási volt a zavarás, metál zenét és zajt hallottak a pilótáik, nem tudták a földi lokátorokkal se irányítani a csatát a szírek. Ja és statikusan egy völgyben álltak fel az SA-6 komplexumokkal és felfdeték őket UAV-okkal.. Nem volt semmi mozgásuk. Az SA-3 Nyeva, és SA-2 Volhov-ok eleve manőverzőképtelek voltak (azóta már a SA-3 Pecshora simán tud lánctalpas, kerekes eszközökkel harcolni.
 
Én szinte biztos vagyok benne, igen, hogy a hajtómű miatt kell nekik.
Je értem, magánvélemény semmi több. Apró hiba a képletben, hogy a Szu-35-öst nagyon sokáig nem akarták eladni, elleben a Szu-30MK TVC-vel 15+ éve elérhető. Igen, biztos a TVC-ért kell a Szu-35, amit az elmúlt 15 évben <b><i>BÁRMIKOR</i></b> megvehettek volna...
 
A hajtómű Kínának régóta gondja. Eddigi ismereteim szerint mindenki visszatartja az "érzékeny" technológiák átadását..

Hiába van a kezedbe a hajtómű, szedés szét teljesen, sok-sok olyan - most csak a kohászati oldalt nézem - ami nem derül ki. Azt nem tudod, hogy kristály alapanyagának mit bűvészkednek (pl. zónás átolvasztás, hűtés technika, stb..) vagy mondjuk abban a hőálló ötvözetben a csíraképző anyag miből jött létre, ami majd a hőkezelés során egy nagyobb hálós szerkezetté áll össze az anyagban és ezáltal az a szemcsemétet amit látsz a mikroszkóp alatt, az nem a valóság, stb stb...

Kínai kész erőművi technikát KAP, de a fő komponenseket nem gyártják. Ez az iparág néhány országé.
 
Ettől függetlenül, tartom amit eddig mondtam, a Szu-35 sanszosan a hajtóműve miatt kell, kellene nekik, ami már TVC-s.

A 15+ év alatt, még az is lehet hogy fejlődött egy picit maga a hajtómű a Szu-30 óta, meg a TVC technológia is...

Nem tudom, hogy megkaphatták volna, vagy sem, nem voltam ott a tárgyalásoknál, az Orosz-Kínai fél közt, megfigyelőként. Annyit olvastam, hallottam, sokáig elzárkózott az Orosz fél a Szu-35 esetleges exportja elől, volt hogy Kína táncolt ki belőle, de tény, részleteket nem tudok, ki, milyen kondíciókkal, mennyiért mit lett volna hajlandó eladni, megvenni. Olvasni olvastam én is sokfélét, tudni nem tudok semmit biztosra. Természetesen amit mondok, írok, éppen ezért magánvélemény, semmi több.
 
Ettől függetlenül, tartom amit eddig mondtam, a Szu-35 sanszosan a hajtóműve miatt kell, kellene nekik, ami már TVC-s.
A már szó használata hibás, mert a Szu-30MK az MKK beszerzéskor is már az volt. India kérte, Kína nem a TVC képességet.

A 15+ év alatt, még az is lehet hogy fejlődött egy picit maga a hajtómű a Szu-30 óta, meg a TVC technológia is...
A Szu-35-ben levő hajtómű sem valódi 3D vektoros tudtommal. Egyes megoldásokban fejlődhetett, de ettől még ugyanúgy áll az rá, hogy radikális képességnövelést nem ad.
 
<blockquote>Én szinte biztos vagyok benne, igen, hogy a hajtómű miatt kell nekik.
Je értem, magánvélemény semmi több. Apró hiba a képletben, hogy a Szu-35-öst nagyon sokáig nem akarták eladni, elleben a Szu-30MK TVC-vel 15+ éve elérhető. Igen, biztos a TVC-ért kell a Szu-35, amit az elmúlt 15 évben <b><i>BÁRMIKOR</i></b> megvehettek volna...</blockquote>
Egy repülő nem csak hajtómű...

Dél-Korea is szeretett volna repülőket, meg technológiákat - radar és fegyverek még társai, mégsem kapott..

Szerintem előbb sikerül kimatekozni a hajtóművet, mint egy mai csúcskategóriás radart az alapoktól...
 
<blockquote>Én szinte biztos vagyok benne, igen, hogy a hajtómű miatt kell nekik.
Je értem, magánvélemény semmi több. Apró hiba a képletben, hogy a Szu-35-öst nagyon sokáig nem akarták eladni, elleben a Szu-30MK TVC-vel 15+ éve elérhető. Igen, biztos a TVC-ért kell a Szu-35, amit az elmúlt 15 évben <b><i>BÁRMIKOR</i></b> megvehettek volna...</blockquote>
Na ez a <b><i>BÁRMIKOR</i></b>, ez biztos? Eladták volna nekik is 15 évvel ezelőtt, 15db -ban, hogy koppinthassák esetleg? Honnan a forrás, hogy nem nekik is csak hasonló darabszámot lettek volna hajlandóak eladni, mint amit INDIA vett, mert ŐK nem 1 századnyi gépet vettek, kő kemény valutáért, plusz beszálltak a PAK-FA-ba, nem kevés zsetonnal, s rájuk nem jellemző az sem, hogy amit megvesznek hétfőn, kedden sorozatban gyártják. Mi van, ha megvehette volna Kína is, csak mondjuk 200+ db számmal, amit meg ŐK nem akartak kifizetni, mert komoly gyártó kapacitásuk van, és akkor még hittek benne, hogy a saját hajtómű fejlesztésük is úgy fog haladni, mint a J-20/31 program, s nem lesz szükség Orosz hajtóműre? Mire alapozod ezt a bátor kijelentést már MEGINT, hogy megkaphatták volna 15+ éve úgy, ahogy mostanában, kis darabszámban?

Illetve minek Kínának szerinted Szu-35, mikor pont TE is örömködtél itt többed magaddal, pár hónapja, hogy a Kína már a Stealth technológiában, az AESA radarokban, és az ARH rakétákban, TGP-k ben is messze az oroszok előtt jár. Akkor minek nekik molni, fejtsd már ki, ha jobban állnak a PakFa nál a J-20-al, jobb a PL-12 mint az R-77, meg a kínai microelektornika is veri az oroszt? Szuhoj sárkányt, tudnak gyártani a Kínaiak is, azt is láthatjuk. Szóval, a két centes kérdésem feléd, MINEK KÍNÁNAK a Szu-35?
 
<blockquote>Már ne is haragudj de ezt meg honnan veszed? (netalán Te is az Index cikkeiből "tájékozódsz"?)
Nem. Voltak MALÉV pilóták az Áramlástan tanszéken. Ott voltam, mikor magyaráztak nekik, köztük én is.</blockquote>

Értem.
Tehát találkoztál az egyetemen néhány olyan MALÉV pilótával akik
- a <b>Te</b> szubjektív véleményed szerint
- nem a <b>Te</b> elvárásaid szerint ismerték az aerodinamikát.

Persze az mindegy hogy ezek az emberek egy másik szervezet - Légügyi Hatóság - objektív vizsgáztatása alapján, nemzetközi szervezetek - FAA, EASA - által jóváhagyott tananyagból eredményes vizsgát tettek.

Mindenesetre ebből <b>Te</b> azt szűrted le hogy a civil pilóták nem értik az aerodinamikát.

Gratulálok.... :-(