Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
A PESA az semmi más, mint fogsz egy sugárzót és fázistoló elemekkel téríted a nyalábot és a vételnél is kizársz vele irányokat. Villámgyors pásztázás és kb ennyi, illetve időosztásosas talán képes az emberi megfigyelő számára párhuzamos AG és AA üzemmódra, de ennyi.

Ehhez képest a ASEA a valódi kis antennák miatt olyan dolgokra képes, amire a PESA nem. Játszhat az elemek számáva és mivel az aktív/passzív viselkedés miatt képes akár zavaróként is működni az F-35-ön, legalábbis a róla kiadott anyagban ez van.


Ehhez képest én pontosan fordítva tudom, az AESA-nál van hűtési probléma, mert egy kis részt telinyomsz aktív elemekkel. A PESA-nál egy sugárzó van, ahogy a régi mechanikus radaroknál, csak nem az antennával legyezel, hanem a fázistoló elemekkel... Az F-15-ről szóló írásomból idézek.





Nem kőbunkó és Gatling, de az ugye megvan, hogy a jenkik pl. élből átugrották a PESA-t a repülőgépeken? Na, szerinted miért?


Te hallod, kicsit túltolod ezt, lassan megkapod a drama queen badge-t...
A PESA hűtése azért nagyon macerás mert át kell vinni a hűtést a radart forgató mechanizmusan.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 043
113
Egyetértek, hülyén fogalmaztam, de a lényeget értetted
tehát a világon repülő harcászait gépek 80%-a mechanikus imp. dopl. használ és szíriában lehettek olyan éles bevetések mikor PESA, AESA vagy mechanikus pásztázású lokátorokkal repültek..
A filozófálásról annyit, mikor nincsenek nyilvánosságra hozott objektív adatok, csak gyári és marketing cuccok, valamint tényleges légiharc utoljára a jugo háborúban zajlott, akkor azóta csak mindenki filozófál, több-kevesebb műszaki tartalommal.

Egyébként köszönöm Zsoltinak a levelét, de Molni műszaki oldalról előttem jár, más kérdés, hogy Én többet utazok. Az még nem jelent nagyobb tudást. Más kérdés, hogy Molni is ha Ostrava-n kívül még beszélne X-Y nemzetbeli hajózóval, műszakival, akkor lehet, hogy változna bizonyos dolgokról a véleménye.
Egyébként ha Molni még közérthetőbben írna, tehát leegyszerűsítné a mondaivalóját olan szinte amit el tud olvasni az átlagolvasó is (a tudományos mellett, az ismeretterjesztő nem véletlenül van a HT-ben ) akkor simán helye van a HT-ban és egyéb szakmai médiában is.
Jelenlegi policy 2x egymástól független lektorálást ír elő egyébként a HT-nál. Egyébként nem is értem pld. hogy az évente lévő Szolnoki Repüléstudományi Konferenciára miért nem jön el, akár hallgatónak, de akár előadónak is. Mindkét oldalról értelme lenne neki is ott lenni.

Sajnos nem "hivatalból" járom a világot, jó is lenne, ha küldenének és fizetnék, de általában meghívásra, illetve jelentkezve klf. eseményekre, egyeztetve a szerkesztőséggel megyek külföldre. Az utak előtt, általában felkészülünk - mert többen megyünk, sokszor a Asas, és a Aero stábtagjaival is, akikkel félig-meddig baráti kapcsolatunk van - a kérdésekkel, ott vagyunk az eseményen, vagy a nekünk rendezett látogatáson, interujkon - majd sokszor már szinte azonnal az esemény után az autóban szállodában stb. összesítjük a hallottakat, látottakat és még itthon utánaolvasunk, forrásokat keresünk, és így jön ki egy cikk.

Jómagam Molni munkásságát nagyon becsülöm, minden összecsapásunk ellenére is :).. Gondolom mindketten ha főfoglalkozásként csinálhatnák akkor máshogy dolgoznánk. Mindenkinek van egyéni gyengéje. Nekem is, nem is kevés. Molninak az topictársakkal való kapcsolattartás a gyenge pontja, de ezen ha tényleg akar, szerintem tud változtatni..
 
M

molnibalage

Guest
Egyébként köszönöm Zsoltinak a levelét, de Molni műszaki oldalról előttem jár, más kérdés, hogy Én többet utazok. Az még nem jelent nagyobb tudást. Más kérdés, hogy Molni is ha Ostrava-n kívül még beszélne X-Y nemzetbeli hajózóval, műszakival, akkor lehet, hogy változna bizonyos dolgokról a véleménye.
A szimulátoros közösségben vannak még ezen túlmenően is emberek... Nem csak az utazás az egyetlen lehetőség....

Egyébként ha Molni még közérthetőbben írna, tehát leegyszerűsítné a mondaivalóját olan szinte amit el tud olvasni az átlagolvasó is (a tudományos mellett, az ismeretterjesztő nem véletlenül van a HT-ben ) akkor simán helye van a HT-ban és egyéb szakmai médiában is.
Nem emiatt nem fért be a HT magazinba egyik írásom sem. Az F-15 írás elején mennyire van kőkemény műszaki dolog? Szinte semmi a Ps görbét leszámítva és a HT magazin számára készült változat az kb. két bekezdésben volt lezavarva.

Egyébként nem is értem pld. hogy az évente lévő Szolnoki Repüléstudományi Konferenciára miért nem jön el, akár hallgatónak, de akár előadónak is. Mindkét oldalról értelme lenne neki is ott lenni.
Idő hiány. Ezen felül én mindig utólag tudok róla, hogy van. Előadni? Miről? El lehet olvasni amit írok felesleges előadni. :)

Jómagam Molni munkásságát nagyon becsülöm, minden összecsapásunk ellenére is :).. Gondolom mindketten ha főfoglalkozásként csinálhatnák akkor máshogy dolgoznánk.
Ebből szerintem nyugaton is csak nagyon kevesen tudnak megélni.

Mindenkinek van egyéni gyengéje. Nekem is, nem is kevés. Molninak az topictársakkal való kapcsolattartás a gyenge pontja, de ezen ha tényleg akar, szerintem tud változtatni..
Azért vegyük már észre, hogy ez kétirányú dolog...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 881
113
133804ww17ynn7u13a7pwd.jpg

133829e7iv1j8gvc6g18ev.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Nem elég a mostani szu-34? 2017-ben 16 db szu-34 kap a légerő Remélem 2020-ra véget ér ennek a gyártása:confused:
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
SZAP-14 rádióelektronikai harcra alkalmazott konténer.


Bezony! Ez a cikk többet ír róla

http://www.aerotech.hu/newsdetail.p...ták_a_Szu-34-esek_a_földi_célpontok_támadását

"A SAP-14-es elektronikus zavarókonténer segítségével - mely első példányait 2015 őszén kapta meg az Orosz Légierő - a kétüléses Szuhojok egy-egy példánya egész repülőgép-kötelékeket képes megvédelmezni az ellenséges rakétatalálatoktól"

"A Szu-34-esek egyébként a saját önvédelmükre szolgáló elektronikai hadviselési eszközzel is rendelkeznek, az L-175V Khibiny konténerrel"

Na ez tényleg nem semmi

Lenne mivel bögyörőzni az Ukránokat . Légvédelmüket baxhatnák:D ha sz-300 is:D
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Bezony! Ez a cikk többet ír róla

http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2017-02-08&ttitle=Elektronikus_védőernyő_árnyékában_gyakorolták_a_Szu-34-esek_a_földi_célpontok_támadását

"A SAP-14-es elektronikus zavarókonténer segítségével - mely első példányait 2015 őszén kapta meg az Orosz Légierő - a kétüléses Szuhojok egy-egy példánya egész repülőgép-kötelékeket képes megvédelmezni az ellenséges rakétatalálatoktól"

"A Szu-34-esek egyébként a saját önvédelmükre szolgáló elektronikai hadviselési eszközzel is rendelkeznek, az L-175V Khibiny konténerrel"

Na ez tényleg nem semmi

Lenne mivel bögyörőzni az Ukránokat . Légvédelmüket baxhatnák:D ha sz-300 is:D
Az ukrán légvédelmet sajátként értékelné.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Nem elég a mostani szu-34? 2017-ben 16 db szu-34 kap a légerő Remélem 2020-ra véget ér ennek a gyártása:confused:
Bezony! Ez a cikk többet ír róla

http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2017-02-08&ttitle=Elektronikus_védőernyő_árnyékában_gyakorolták_a_Szu-34-esek_a_földi_célpontok_támadását

"A SAP-14-es elektronikus zavarókonténer segítségével - mely első példányait 2015 őszén kapta meg az Orosz Légierő - a kétüléses Szuhojok egy-egy példánya egész repülőgép-kötelékeket képes megvédelmezni az ellenséges rakétatalálatoktól"

"A Szu-34-esek egyébként a saját önvédelmükre szolgáló elektronikai hadviselési eszközzel is rendelkeznek, az L-175V Khibiny konténerrel"

Na ez tényleg nem semmi

Lenne mivel bögyörőzni az Ukránokat . Légvédelmüket baxhatnák:D ha sz-300 is:D

Ezeket miért nem a Szu-34 -es topikba raktad?