M
molnibalage
Guest
Zsolti, zsolti zsolti....Jobban, sokkal jobban részletezd. Hol van itt az modellezve, hogy nagy magasságban nem csak a tolóerő, és így a felhajtóerő "kopik" el, hanem a kormányfelületek hatékonysága is, többek közt a kisebb légsűrűség miatt?
- Azért a 0 Ps vonalat vettem, mert arra könnyű állandósult számítást csinálni. A kérdés nagyságrendje tisztán látszik rajta.
- Az F-16CJ képes ettől függetlenül akár sokkal nagyobb nem állandósul fordulóba belevinni a gépet, csak pillanatok alatt elfogy a sebessége, hogy ezt tartsa. Tehát kormányerő van a gépen ehhez. A felhajtó erő fogy el. Ez is ott van a supplement görbében, csak értelmezni kellene, amire láthatólag képtelen vagy...
- Ettől a gép viszont még három tengely körül kormányozható marad. Tudod, ez az ahol a kis sebességű pörgés forgást tudja a TVC. Ez az, amikor azt mondom, hogy az aboszlút repteljesítmény nem növeli a TVC. A kis sebességnél a minimumot tolja ki, a kormányozhatósági határt.
Csodás, hogy a bizonyíték ott van a supplementben, de láthatólag nem érted... Vagy meg sem nézted...F-16 C és a Su-27 legacy gépek valóban ha mindig mindent tömeg/tolóerő alapján nézel egy kategória, de a sárkány és annak vezérlése, kormányfelületek kialakítása, légellenállás alapján nem. Ezek apró dolgok, amelyekkel nem számolsz. S most még csak a "sustained - kitartott" manőverekről beszéltünk, a maximális elérhető "instantaneous - pillanatnyi" ról nem, ahol nyilvánvalóan a legnagyobb lesz ennek a rendszernek az előnye, pláne ott, ahol lomhán reagál a gép már nagy magasságban, nem csak a felhajtóerő, de az alacsony légsűrűség miatt kopó kormányfelületkre is. Hol számolunk az új direkt ehhez a TVC-s rendszerhez fejlesztett Fly-by-Wire szoftverekkel, azok hozadékaival?
A CAS jelentés tartalma ezek szerint neked nincsen meg. A kormányozhatósági határ azonos CAS-nál van 100 és 10000 méteren is. Apró hiba, hogy ez más TAS-t jelent...Na ez nagy magasságban úgy néz ki, hogy elkopik a tolóerőd, és az aerodinamikai kormányszerved hatásossága is.
Ezen gépek repteljesíménye SL-en igen közel van, ergo nincs esély arra, hogy 10 km-en nagyon más legyen. Még, ha 10-20%-os eltérésekről van szó aboszlút számokban, akkor is tized G-ket jelent ez. A fenti modell meg mit hoz ki? Ja, hogy kb. ennyit nyerhetnél vele idealizált esetben.Konkrét számokat egyébként tudsz? Mennyi a fordulóköre a Szu-30MKK-nak, és mennyi a Szu-30MKI-nek, azonos tömeg mellett, 10km-en? Mert az F-16 szép is meg jó is, csak nincs belőle rendszerben TVC-s változat, és nem egyezik meg még a sárkány alapelvekben sem a Szuhojokkal.
Nem szükséges. Ezen felül nem kicsi arcra és igen a vastag arcbőrre vall, hogy középiskolás számítást nem vagy hajlandó elvégezni, a P-E görbkére rá sem nézel vagy nem érted, a generális modellezésról fogalmad nincs, de ilyen számításrt vered az asztalt. Hát hallod. Nem semmi egy alak vagy.Nem tudom ezt fel lehet e fogni, de én konkrét típuscsaládról kérdeztelek, manőverekre lebontva másodpercben, nem arról, hogy az F-16 mit tud felhajtóerőben.