Igen, ez biztos így van, de hányan élnek és főleg hányan aktívak abból a gárdából akik ezeket a gépeket kifejlesztették?!!Itt valoszinu a MiG-21/23/27 -re gondoltak.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, ez biztos így van, de hányan élnek és főleg hányan aktívak abból a gárdából akik ezeket a gépeket kifejlesztették?!!Itt valoszinu a MiG-21/23/27 -re gondoltak.
A statiszikát figyelembe véve 0, de még ha élnek is, akkor is ezek teljesen más színvonalon tervezett gépek, mint ami most lenne.Igen, ez biztos így van, de hányan élnek és főleg hányan aktívak abból a gárdából akik ezeket a gépeket kifejlesztették?!!
Pont ezért írtam amit írta. Egy bármilyen cégnek vagy tervezőirodának adott témában annyi a jártassága/tapasztalata, amennyi az aktív szakember-állományának összes tapasztalata. A MiG-tervezőintézetnek napjainkban ugyanannyi tapasztalata van egyhajtóműves harcigépek tervezésében mint pl. dugattyús-motoros vadászgépek tervezésében. Mást jelent a hagyomány és más a felhasználható gyakorlati tapasztalat.A statiszikát figyelembe véve 0, de még ha élnek is, akkor is ezek teljesen más színvonalon tervezett gépek, mint ami most lenne.
Igen, és mindezt nem a keménykedve, megfellebbezhetetlenül nagy arccal a másikat számtalanszor, akár kapásból is lehülyézve, lekreténezve teszed. Továbbá, ha egy adott problémát több fél, különböző módon közelít meg, akkor nem hülyézed le azonnal az egyiket, ahogy ő általában az oroszt, hanem leírod a különböző nemzetek által kitalált megoldások előnyeit és hátrányait. Normális stílusban nagyképűsködés, kötekedés nélkül, óriási türelemmel,akár többször is, ha valaki nem érti. Ezért kapsz te likeokat és mivel erre ő nem képes, ezért nem kap ő. Csak ezt nem látja be, és sír, hogy nincs likeja és ezért milyen hülyeség ez a rendszer,mert neki nem adnak.Én ezen a lájk dolgon sosem rugóztam. Ez itt nem a fácánkönyv. Leírom amit gondolok a dolgokról.
Igen, és mindezt nem a keménykedve, megfellebbezhetetlenül nagy arccal a másikat számtalanszor, akár kapásból is lehülyézve, lekreténezve teszed. Továbbá, ha egy adott problémát több fél, különböző módon közelít meg, akkor nem hülyézed le azonnal az egyiket, ahogy ő általában az oroszt, hanem leírod a különböző nemzetek által kitalált megoldások előnyeit és hátrányait. Normális stílusban nagyképűsködés, kötekedés nélkül, óriási türelemmel,akár többször is, ha valaki nem érti. Ezért kapsz te likeokat és mivel erre ő nem képes, ezért nem kap ő. Csak ezt nem látja be, és sír, hogy nincs likeja és ezért milyen hülyeség ez a rendszer,mert neki nem adnak.
Hát srácok, egész napi meló után átolvasva ezt a topicot, nem semmi amit lehoztatok, olykor nem is indulat mentesen. Gratula. Én csak annyit tennék hozzá, senkit meg ne sértsek, de szerintem azért @zsolti kicsit sokszor jön azzal, hogy nem tudhatjuk, hogy jobb-e vagy rosszabb- e az orosz mint az amerikai. De amikor példákat hoznak neked akkor sokkal inkább hajalmosabb vagy vakon elhinni azt amit az oroszok mondanak, mint amit az amerikaiak állítanak, szerintem. Mindig mondod, hogy nem tudhatunk pontos adatokat. De miért is nem lehet hogy ezek alapján a pontatlan adatok alapján is szimplán jobb lehet valami ami amerikai vagy esetleg kínai. Azt is szoktad mondogatni, hogy ne higgyünk a propaganda anyagoknak, de te mégis hajlamos vagy fenntartások nélkül elhinni azt amit az oroszok állítanak, de amit az amcsik vagy a kínaiak állítanak az humbug. ( gondolok itt a Pesa vs kínai AESA radarra.) Nem mondom, hogy el kell hinni azt amit mindkét oldalon leírnak, de azzal érvelni, hogy nem tudhatunk semmi konkrétat és ezért jobb az orosz mint az amerikai vagy a kínai, kicsit sovány érvelésnek tűnik. Bocs, ha valamit félre értettem, NO OFFENSE!
@Allesmor Obranna
Megkérdezhetem, hogy van olyan felvétel ahol egy Szu-XX teljes harci díszben, a légi harchoz javasolt teljes rakétafegyverzettel csinál mondjuk bármilyen nagyterhelésű manővert TVC-vel? (na bakker, hát nem kimondtam! ) Előre is köszi a választ!
Na...Nem vagyok mérnök de előrebocsátanám, hogy pontatlan adatok alapján készült számítás/ vizsgálat eredménye alapján valamit kihozni jobbnak és utána azt mondani, hogy az szimplán jobb szerintem nagy hiba.
Az F1-es példád annyian sántít, hogy ott a körönként 1%-os eltérés is hatalmas, mert ebből a verseny végére összejön +1 kör hátrány. A vadászgépeknél a TVC-nél meg szimplán arról volt szó, hogy:Erre említeni tudnám a közelmúltból a Ferrari Formula-1 csapatának példáját hozni. A csapat gödörbe került/ szenvedett, mert az autó közelében nem volt az előre kiszámolt és prognosztizált időeredményeknek és így a versenyeredmények is rosszak lettek. Annyi történt, hogy az építési formula szabályainak megfelelően(ezért Formula-1 és nem "Forma-1" a sport neve) kiszámolták,megtervezték a Ferrari aerodinamikai mérnökei az autó karosszériáját. A szélcsatorna teszteken,szimulációkon az autó fényes eredményeket produkált. Utána jött a szezon, és közelében nem volt annak amit vártak tőle. Elkezdték hát továbbfejleszteni, és a számítások és a szélcsatorna eredmények alapján is az jött ki, hogy az új karosszériaelemek "szárnyakat adnak" a paripának, vagyis a kocsit a harmatos kezdet után az élre várták. Viszont az csak nem akart odakerülni.
Ez a rész is szép hosszú, csak az F-16CJ supplementtel semmi baj nincs, ez a hivatalos, ezt használja mr/ms/mrs F-16 pilóta, ha bármit tudni akar a gépről vagy tervez bevetést.Még rosszabb is lett kicsivel mint korábban volt.Teljesen hektikusan helyszínfüggően. Volt, ahol egyenesen csapnivaló volt, volt ahol jobb, de a várt eredményt ott sem produkálta. Jött hát az autó B variánsa, ami szintén nem hozott látványos javulást,pedig a kísérleti eredmények szerint kellett volna annak is. Igen, a többiek is fejlesztettek év közben, de ez nem magyarázza meg, hogy a világ egyik legjobb csapata ahelyett, hogy előrébb lépne a fejlesztésekkel, inkább még lassul is. Utána jöttek rá, hogy minden "jó eredményük",amit a kísérletek és a szélcsatorna tesztek kapcsán mértek, és ami jelezte nekik a szimulációkkal együtt,hogy az a jó irány, az csak elpazarolt idő volt. Ugyanis valaki rájött,hogy a szélcsatorna hibásan volt beszabályozva és fals adatokat közölt, és a kocsit folyamatosan ezek alapján a fals adatok alapján fejlesztették tovább, és ezért volt a lecsúszás.Végül emiatt úgy döntöttek, hogy felújítják kibővítik és újra beszabályozzák a szélcsatornájukat. Ezen időszak alatt( úgy tudom igen hosszú ideig, kettő szezonig tartott a dolog) kénytelenek voltak a már évekkel ezelőtt megszűnt Toyota F1 csapatának németországi szélcsatornáját kibérelni, és ott végezni az autó aerodinamikai fejlesztési munkáit.
Már elnézést kérek, de az én számításomban hol volt a TVC-re, hogy orosz vagy nem orosz? Pusztán egy orosz gép adataira számoltam ki, hogy látható legyen. Kiszámolhattam volna natúrban azt is, hogy mi lenne, ha az F-16 TVC-s lenne. Akkor sem kapnál más eredményt.Tehát összefoglalva nem mondom azt, hogy attól mert valami nem orosz, hanem kínai vagy amerikai, akkor automatikusan csak rosszabb lehet, mint az orosz, hanem csak annyit mondok, és a leírt példám is ezt bizonyítja, hogy ha valamit hibás pontatlan adatok alapján kiáltunk ki jobbnak, mint egy másik eszköz, az nagy eséllyel egyáltalán nem lesz jobb.
De, bizony tud. Miért? Sorolom is.Ezért nem hiszek abban, hogy a BMS4-ben (ami valószínűleg a legjobb, legélethűbb, a valósat a legjobban megközelítő repülési,aerodinamikai modellezéssel bíró F-16 szimulátor PC-re), egy F-16-ossal végzett kísérlet biztos,hivatkozható eredményt tud nyújtani egy Szu-30-as viselkedésével kapcsolatban, amelyhez kb annyi köze van az amerikai gépnek, hogy mindkét típus egy orr és kettő fő futóművel rendelkezik, a pilóta katapultülésben ül, és mindkét típus képes a hangsebességnél gyorsabb repülésre.
Sajnos közelébe nem lehet jutni és kétségeim vannak affelől, hogy beszélnek-e mind angolul. Ellenben nem csak orosz pilóták léteznek. Nem kell TVC-s gépbe ülni, hogy ismerd annak korlátait. Nem ültem F1 autóban, de attól még tudom, hogy egy 30 m-es kanyarívet nem tud 250-nel bevenni a kocsi...Ugyanez vonatkozik a többire is. Ezért javasoltam molninak, hogy beszéljen egy Vityazi pilótával, mert ha valaki akkor ő biztos képben van azzal, hogy miben más egy Szu-27UB és egy TVC-s Szu-30SZM irányíthatósága,viselkedése.
Én is folyamatosan azt mondom és azt, hogy emiatt a közeli 1v1-et leszámítva. Ami viszont hogyan áll elő élesben, mikor géppár az alapegység, de jellemzően 4-8 gépes kötelékek repülnek együtt hasonló kötelékekkel...? Ez azt jelenti, hogy már mindenki halomra mészárolta egymást és a kevés túlélők pont olyan mázlisan szóródnak szét, hogy 1v1 lesz, amibe senki nem szól bele. Aha... Ennyir erővel lóttózn is lehetne és tervezni a jövő heti kiadást úgy, hogy 4-esed van. Mert ennek esélye kb. ennyi. Ez egész egyszerűen a légiharc tér és időbeli kiterjedéséből fakad. Data linkes gépek esetén erre még kevesebb esély van, ha a sok-sok adatból legalább az HSD-re fel vannak tolva az adatok.Nem tudom, hogy van-e ilyen felvétel, én speciel sose láttam.
De tisztázzunk valamit. Nagy túlterhelésű manőver TVC-vel? Nem jellemző. A legtöbb TVC-s manőver 4.5 - 6g között terheléssel hajtódik végre. Alacsony sebességgel, nagy állásszögön, komoly dinamikus sebességvesztéssel.
Több, mint bőven elég arra, hogy a rakéta röppálya és max. G terheléseket megvizsgálja az ember. Ennél fényévekkel primitívebb modell is elég...Compute all force and torque torseur by [F,Q]=1/2*Rho(Z)*C[X,Y,Z,L,M,N](AoA,Mach,TEF,DI)*S*TAS*TAS + THRUST(Mach,alt,RPM) + M*g
Integrate non deformable solid dynamic differential equation by any kind of Runge-Kutta or Newton Raphson method (I do believe BMS code uses regular RK4)
Ehhez még egy kiegészítés. Nem mindegy, hogy a gép súlypontjában 4-6G-ről van szó, vagy a pilótára ható erőből. Mert kis sebességnél pontsan a gép saját maga körüli forgás lehet a domináns részt, de erre is lehet számítást csinálni középiskolás fizikával...Nem tudom, hogy van-e ilyen felvétel, én speciel sose láttam.
De tisztázzunk valamit. Nagy túlterhelésű manőver TVC-vel? Nem jellemző. A legtöbb TVC-s manőver 4.5 - 6g között terheléssel hajtódik végre. Alacsony sebességgel, nagy állásszögön, komoly dinamikus sebességvesztéssel.
Béjeidőben te mit akarsz ezeken látni?!
@Allesmor Obranna @molnibalage
Bocs ha félre érthető voltam. Arra gondoltam, hogy ezek a TVC-vel végre hajtott pörgés forgások mennyire kivitelezhetőek egy légiharcban ha teljes javadalmazással és kb félig telt tartályokkal repül a Szuhoj? Mert mindenki el van ájulva a repnapos manőverektől, de mondjuk egy mezei pilóta, aki repül kb 80-90 órát egy èvben, képes-e végre hajtani?
Miert kiabàlsz?R-77! R-74! és zavaró konténert!
Ja és ha már létezik akkor t-220-ast is !
Bezzeg a nyugati gépeken még békeidőben is