Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Igen, ez biztos így van, de hányan élnek és főleg hányan aktívak abból a gárdából akik ezeket a gépeket kifejlesztették?!!
A statiszikát figyelembe véve 0, de még ha élnek is, akkor is ezek teljesen más színvonalon tervezett gépek, mint ami most lenne.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A statiszikát figyelembe véve 0, de még ha élnek is, akkor is ezek teljesen más színvonalon tervezett gépek, mint ami most lenne.
Pont ezért írtam amit írta. Egy bármilyen cégnek vagy tervezőirodának adott témában annyi a jártassága/tapasztalata, amennyi az aktív szakember-állományának összes tapasztalata. A MiG-tervezőintézetnek napjainkban ugyanannyi tapasztalata van egyhajtóműves harcigépek tervezésében mint pl. dugattyús-motoros vadászgépek tervezésében. Mást jelent a hagyomány és más a felhasználható gyakorlati tapasztalat.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
zfuomhhfspt40vp1k8io.jpg
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 598
113
@Allesmor Obranna
Megkérdezhetem, hogy van olyan felvétel ahol egy Szu-XX teljes harci díszben, a légi harchoz javasolt teljes rakétafegyverzettel csinál mondjuk bármilyen nagyterhelésű manővert TVC-vel? (na bakker, hát nem kimondtam! :D) Előre is köszi a választ!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 852
10 943
113
Én ezen a lájk dolgon sosem rugóztam. Ez itt nem a fácánkönyv. Leírom amit gondolok a dolgokról.
Igen, és mindezt nem a keménykedve, megfellebbezhetetlenül nagy arccal a másikat számtalanszor, akár kapásból is lehülyézve, lekreténezve teszed. Továbbá, ha egy adott problémát több fél, különböző módon közelít meg, akkor nem hülyézed le azonnal az egyiket, ahogy ő általában az oroszt, hanem leírod a különböző nemzetek által kitalált megoldások előnyeit és hátrányait. Normális stílusban nagyképűsködés, kötekedés nélkül, óriási türelemmel,akár többször is, ha valaki nem érti. Ezért kapsz te likeokat és mivel erre ő nem képes, ezért nem kap ő. Csak ezt nem látja be, és sír, hogy nincs likeja és ezért milyen hülyeség ez a rendszer,mert neki nem adnak.
 
M

molnibalage

Guest
Igen, és mindezt nem a keménykedve, megfellebbezhetetlenül nagy arccal a másikat számtalanszor, akár kapásból is lehülyézve, lekreténezve teszed. Továbbá, ha egy adott problémát több fél, különböző módon közelít meg, akkor nem hülyézed le azonnal az egyiket, ahogy ő általában az oroszt, hanem leírod a különböző nemzetek által kitalált megoldások előnyeit és hátrányait. Normális stílusban nagyképűsködés, kötekedés nélkül, óriási türelemmel,akár többször is, ha valaki nem érti. Ezért kapsz te likeokat és mivel erre ő nem képes, ezért nem kap ő. Csak ezt nem látja be, és sír, hogy nincs likeja és ezért milyen hülyeség ez a rendszer,mert neki nem adnak.
  1. Nem sírtam.
  2. Aki normálisan kérdez és válaszol annak normális hangnemben válaszolok itt is és az SG-n is, de igazából bárhol.
  3. Aki 50 oldal magyarázat, számítások és eredeti FM után olyan nyög be, hogy ez hülyeség és köben azt tudja csak hajtogatni, hogy "szerintem" meg "sorok között" és még lehülyéz, akkor kérlek magyarázd meg észérvekkel, hogy miért ne zavarjam el a halál vérereres... Na, szóval oda. Eleve azt nem értem, hogy miért nincs rajta hónapos ban. Engem ennek töredékéért tette ki 3 majd 9 hónapra...
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 852
10 943
113
Hát srácok, egész napi meló után átolvasva ezt a topicot, nem semmi amit lehoztatok, olykor nem is indulat mentesen. Gratula. :D Én csak annyit tennék hozzá, senkit meg ne sértsek, de szerintem azért @zsolti kicsit sokszor jön azzal, hogy nem tudhatjuk, hogy jobb-e vagy rosszabb- e az orosz mint az amerikai. De amikor példákat hoznak neked akkor sokkal inkább hajalmosabb vagy vakon elhinni azt amit az oroszok mondanak, mint amit az amerikaiak állítanak, szerintem. Mindig mondod, hogy nem tudhatunk pontos adatokat. De miért is nem lehet hogy ezek alapján a pontatlan adatok alapján is szimplán jobb lehet valami ami amerikai vagy esetleg kínai. Azt is szoktad mondogatni, hogy ne higgyünk a propaganda anyagoknak, de te mégis hajlamos vagy fenntartások nélkül elhinni azt amit az oroszok állítanak, de amit az amcsik vagy a kínaiak állítanak az humbug. ( gondolok itt a Pesa vs kínai AESA radarra.) Nem mondom, hogy el kell hinni azt amit mindkét oldalon leírnak, de azzal érvelni, hogy nem tudhatunk semmi konkrétat és ezért jobb az orosz mint az amerikai vagy a kínai, kicsit sovány érvelésnek tűnik. Bocs, ha valamit félre értettem, NO OFFENSE! :D :D

Nem vagyok mérnök de előrebocsátanám, hogy pontatlan adatok alapján készült számítás/ vizsgálat eredménye alapján valamit kihozni jobbnak és utána azt mondani, hogy az szimplán jobb szerintem nagy hiba. Erre említeni tudnám a közelmúltból a Ferrari Formula-1 csapatának példáját hozni. A csapat gödörbe került/ szenvedett, mert az autó közelében nem volt az előre kiszámolt és prognosztizált időeredményeknek és így a versenyeredmények is rosszak lettek. Annyi történt, hogy az építési formula szabályainak megfelelően(ezért Formula-1 és nem "Forma-1" a sport neve) kiszámolták,megtervezték a Ferrari aerodinamikai mérnökei az autó karosszériáját. A szélcsatorna teszteken,szimulációkon az autó fényes eredményeket produkált. Utána jött a szezon, és közelében nem volt annak amit vártak tőle. Elkezdték hát továbbfejleszteni, és a számítások és a szélcsatorna eredmények alapján is az jött ki, hogy az új karosszériaelemek "szárnyakat adnak" a paripának, vagyis a kocsit a harmatos kezdet után az élre várták. Viszont az csak nem akart odakerülni. Még rosszabb is lett kicsivel mint korábban volt.Teljesen hektikusan helyszínfüggően. Volt, ahol egyenesen csapnivaló volt, volt ahol jobb, de a várt eredményt ott sem produkálta. Jött hát az autó B variánsa, ami szintén nem hozott látványos javulást,pedig a kísérleti eredmények szerint kellett volna annak is. Igen, a többiek is fejlesztettek év közben, de ez nem magyarázza meg, hogy a világ egyik legjobb csapata ahelyett, hogy előrébb lépne a fejlesztésekkel, inkább még lassul is. Utána jöttek rá, hogy minden "jó eredményük",amit a kísérletek és a szélcsatorna tesztek kapcsán mértek, és ami jelezte nekik a szimulációkkal együtt,hogy az a jó irány, az csak elpazarolt idő volt. Ugyanis valaki rájött,hogy a szélcsatorna hibásan volt beszabályozva és fals adatokat közölt, és a kocsit folyamatosan ezek alapján a fals adatok alapján fejlesztették tovább, és ezért volt a lecsúszás.Végül emiatt úgy döntöttek, hogy felújítják kibővítik és újra beszabályozzák a szélcsatornájukat. Ezen időszak alatt( úgy tudom igen hosszú ideig, kettő szezonig tartott a dolog) kénytelenek voltak a már évekkel ezelőtt megszűnt Toyota F1 csapatának németországi szélcsatornáját kibérelni, és ott végezni az autó aerodinamikai fejlesztési munkáit.
Tehát összefoglalva nem mondom azt, hogy attól mert valami nem orosz, hanem kínai vagy amerikai, akkor automatikusan csak rosszabb lehet, mint az orosz, hanem csak annyit mondok, és a leírt példám is ezt bizonyítja, hogy ha valamit hibás pontatlan adatok alapján kiáltunk ki jobbnak, mint egy másik eszköz, az nagy eséllyel egyáltalán nem lesz jobb. Ezért nem hiszek abban, hogy a BMS4-ben (ami valószínűleg a legjobb, legélethűbb, a valósat a legjobban megközelítő repülési,aerodinamikai modellezéssel bíró F-16 szimulátor PC-re), egy F-16-ossal végzett kísérlet biztos,hivatkozható eredményt tud nyújtani egy Szu-30-as viselkedésével kapcsolatban, amelyhez kb annyi köze van az amerikai gépnek, hogy mindkét típus egy orr és kettő fő futóművel rendelkezik, a pilóta katapultülésben ül, és mindkét típus képes a hangsebességnél gyorsabb repülésre. Ugyanez vonatkozik a többire is. Ezért javasoltam molninak, hogy beszéljen egy Vityazi pilótával, mert ha valaki akkor ő biztos képben van azzal, hogy miben más egy Szu-27UB és egy TVC-s Szu-30SZM irányíthatósága,viselkedése.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
@Allesmor Obranna
Megkérdezhetem, hogy van olyan felvétel ahol egy Szu-XX teljes harci díszben, a légi harchoz javasolt teljes rakétafegyverzettel csinál mondjuk bármilyen nagyterhelésű manővert TVC-vel? (na bakker, hát nem kimondtam! :D) Előre is köszi a választ!

Nem tudom, hogy van-e ilyen felvétel, én speciel sose láttam.
De tisztázzunk valamit. Nagy túlterhelésű manőver TVC-vel? Nem jellemző. A legtöbb TVC-s manőver 4.5 - 6g között terheléssel hajtódik végre. Alacsony sebességgel, nagy állásszögön, komoly dinamikus sebességvesztéssel.
 
M

molnibalage

Guest
Nem vagyok mérnök de előrebocsátanám, hogy pontatlan adatok alapján készült számítás/ vizsgálat eredménye alapján valamit kihozni jobbnak és utána azt mondani, hogy az szimplán jobb szerintem nagy hiba.
Na...
Akkor induljunk ki abból, hogy kijelentetted, hogy nem vagy mérnök.

Menjd oda bármilyen mérnök vagy műszaki tanárodhoz és sanszosan mind egyet fog érteni azzal a kijelentéssel, amit legalább 3-tól hallottam sajtá tanulói pályafutásom során. Egy gyenge vagy pontatlan modell is jobb, mint a semmilyen modell. Namármost, rajtam kívül ki az, aki bármilyen modellel jött és számolt valamit valós és becsült adatokból extraopolálva? Ja, bocs, senki... Ekkor jött be az, hogy "szerintem", meg "olvass a sorok között". Zseniális... A vizsgán meg bukás, ahogy az életben is.

A saját tervezési gyakorlatomban is volt olyan helyzet, mikor közültük, hogy a modell, amit felállítottunk az iszonyatosan potatlan, ezért túl lett tervezve a redszer egyes eleme. Elfogadták, mert voltak mögötte számok. Szerinted a megrendelő mennyire fogadta el volna az azt érvelés, hogy benyögöm, hogy "szerintem", amit csak úgy a levegőbe mondog? Vagy egyetemi vizsgán? Körberöhögnek. Zsolt meg folyamatosan ezt csinálja.


Erre említeni tudnám a közelmúltból a Ferrari Formula-1 csapatának példáját hozni. A csapat gödörbe került/ szenvedett, mert az autó közelében nem volt az előre kiszámolt és prognosztizált időeredményeknek és így a versenyeredmények is rosszak lettek. Annyi történt, hogy az építési formula szabályainak megfelelően(ezért Formula-1 és nem "Forma-1" a sport neve) kiszámolták,megtervezték a Ferrari aerodinamikai mérnökei az autó karosszériáját. A szélcsatorna teszteken,szimulációkon az autó fényes eredményeket produkált. Utána jött a szezon, és közelében nem volt annak amit vártak tőle. Elkezdték hát továbbfejleszteni, és a számítások és a szélcsatorna eredmények alapján is az jött ki, hogy az új karosszériaelemek "szárnyakat adnak" a paripának, vagyis a kocsit a harmatos kezdet után az élre várták. Viszont az csak nem akart odakerülni.
Az F1-es példád annyian sántít, hogy ott a körönként 1%-os eltérés is hatalmas, mert ebből a verseny végére összejön +1 kör hátrány. A vadászgépeknél a TVC-nél meg szimplán arról volt szó, hogy:

  • egy adott manőverben mennyi pluszt ad, aminek a hossza legfeljebb 20-30 másodperc
  • vagy egy manőver sorozatban
  • vagy összességében hol van az, ahol képesség növekedést nyújt

Még rosszabb is lett kicsivel mint korábban volt.Teljesen hektikusan helyszínfüggően. Volt, ahol egyenesen csapnivaló volt, volt ahol jobb, de a várt eredményt ott sem produkálta. Jött hát az autó B variánsa, ami szintén nem hozott látványos javulást,pedig a kísérleti eredmények szerint kellett volna annak is. Igen, a többiek is fejlesztettek év közben, de ez nem magyarázza meg, hogy a világ egyik legjobb csapata ahelyett, hogy előrébb lépne a fejlesztésekkel, inkább még lassul is. Utána jöttek rá, hogy minden "jó eredményük",amit a kísérletek és a szélcsatorna tesztek kapcsán mértek, és ami jelezte nekik a szimulációkkal együtt,hogy az a jó irány, az csak elpazarolt idő volt. Ugyanis valaki rájött,hogy a szélcsatorna hibásan volt beszabályozva és fals adatokat közölt, és a kocsit folyamatosan ezek alapján a fals adatok alapján fejlesztették tovább, és ezért volt a lecsúszás.Végül emiatt úgy döntöttek, hogy felújítják kibővítik és újra beszabályozzák a szélcsatornájukat. Ezen időszak alatt( úgy tudom igen hosszú ideig, kettő szezonig tartott a dolog) kénytelenek voltak a már évekkel ezelőtt megszűnt Toyota F1 csapatának németországi szélcsatornáját kibérelni, és ott végezni az autó aerodinamikai fejlesztési munkáit.
Ez a rész is szép hosszú, csak az F-16CJ supplementtel semmi baj nincs, ez a hivatalos, ezt használja mr/ms/mrs F-16 pilóta, ha bármit tudni akar a gépről vagy tervez bevetést.

Tehát összefoglalva nem mondom azt, hogy attól mert valami nem orosz, hanem kínai vagy amerikai, akkor automatikusan csak rosszabb lehet, mint az orosz, hanem csak annyit mondok, és a leírt példám is ezt bizonyítja, hogy ha valamit hibás pontatlan adatok alapján kiáltunk ki jobbnak, mint egy másik eszköz, az nagy eséllyel egyáltalán nem lesz jobb.
Már elnézést kérek, de az én számításomban hol volt a TVC-re, hogy orosz vagy nem orosz? Pusztán egy orosz gép adataira számoltam ki, hogy látható legyen. Kiszámolhattam volna natúrban azt is, hogy mi lenne, ha az F-16 TVC-s lenne. Akkor sem kapnál más eredményt.

Ezért nem hiszek abban, hogy a BMS4-ben (ami valószínűleg a legjobb, legélethűbb, a valósat a legjobban megközelítő repülési,aerodinamikai modellezéssel bíró F-16 szimulátor PC-re), egy F-16-ossal végzett kísérlet biztos,hivatkozható eredményt tud nyújtani egy Szu-30-as viselkedésével kapcsolatban, amelyhez kb annyi köze van az amerikai gépnek, hogy mindkét típus egy orr és kettő fő futóművel rendelkezik, a pilóta katapultülésben ül, és mindkét típus képes a hangsebességnél gyorsabb repülésre.
De, bizony tud. Miért? Sorolom is.
  • Nem tűpontos eredmény érdekel minket. Azt akaruk megtudni, hogy a TVC-nek van e számottevő hatása a gép abszolút manőverező képességének kitolására a légharc jellemző sebesség tartományában. Ez azt jelenti, hogy nem 1%-os pontosságot akarunk, hanem a jelentős előny az valahol ott kezdődne, hogy 25% illetve az, hogy olyan harcászatilag értelmezhető új képessége ad a TVC, amit nem tud semmi más.
  • A repnapkon tökéletsen látszik, illetve a gépek rendelkezésre álló töredék repteljesímény görbéiből, hogy a legerősebb 4++ gépek repteljesíménye között kb., ha 5-10% eltérés van Ps-ben magasság és sebességtől függően azonos konfig és fuel fraction esetén. Ez bőven olyan pontos, hogy lehet számolni főleg, hogy az F-16CJ gép, teljes PE görbeserege ismert. Egyenes gyorsulás, forudló képesség, korlátozások, amit akarsz, és ezek egy részét a régebbi gépeknél is ismerjük.
  • Minden 4. gen gépnél a min. seb. és a high subsonic közötti megnövelt repteljesítményre és három tengely körüli kormányozhatóságra mentek rá. Ez a MiG-21-ről is ismertek szerint általánosan jelenti azt, hogy ha te 200 km/h-nál is működő kormányfelületeket akarsz, akkor hangsebességhez közelede minden gépen korlátozva lesz a stabilizátor kitérítése, mert ez a fizika és áramlástan következménye. Különben a gép eldobná magát és egyes alkatrészeit is forduló közben...
Ugyanez vonatkozik a többire is. Ezért javasoltam molninak, hogy beszéljen egy Vityazi pilótával, mert ha valaki akkor ő biztos képben van azzal, hogy miben más egy Szu-27UB és egy TVC-s Szu-30SZM irányíthatósága,viselkedése.
Sajnos közelébe nem lehet jutni és kétségeim vannak affelől, hogy beszélnek-e mind angolul. Ellenben nem csak orosz pilóták léteznek. Nem kell TVC-s gépbe ülni, hogy ismerd annak korlátait. Nem ültem F1 autóban, de attól még tudom, hogy egy 30 m-es kanyarívet nem tud 250-nel bevenni a kocsi...

Namármost ezekből kijött az, hogy a lehető legoptimistább esetben százalékos arányban a TVC nagy magassában kb. 10% G többlet terhelést tud adni legfeljebb állandósult szögsebességben, ha feltesszük, hogy nincs semmiféle kitérítés korlát, ami viszont hülyeség, mert az alapvető fizika mást mond, lásd fent a stabilizátoros részt, meg a repnapok fényképet is videóit.

Apró hiba, hogy akkor sem változna semmit, ha a TVC-s gép akár 4G-s manőverre lenne képes, a légiharc rakéta számára ez semmi, 0 eltérés, ugyanúgy telibeveri a célt.

Örömmel várnám a számszerű pontosítását a modellnek és nem a "szerintem" meg "olvasni a sorok" közt típusú beszólásokat. Mert amíg ezt meg nem teszi bárki és zsolti féle személyeskedés az egyetlen reakció akkor még nem is értem, hogy miért én rám néznek hülyén egyesek... Egy volt tanárom a vizsgán az ilyen makogó mekegő embereket szórta ki villámsebesen...

Nem tudom, hogy van-e ilyen felvétel, én speciel sose láttam.
De tisztázzunk valamit. Nagy túlterhelésű manőver TVC-vel? Nem jellemző. A legtöbb TVC-s manőver 4.5 - 6g között terheléssel hajtódik végre. Alacsony sebességgel, nagy állásszögön, komoly dinamikus sebességvesztéssel.
Én is folyamatosan azt mondom és azt, hogy emiatt a közeli 1v1-et leszámítva. Ami viszont hogyan áll elő élesben, mikor géppár az alapegység, de jellemzően 4-8 gépes kötelékek repülnek együtt hasonló kötelékekkel...? Ez azt jelenti, hogy már mindenki halomra mészárolta egymást és a kevés túlélők pont olyan mázlisan szóródnak szét, hogy 1v1 lesz, amibe senki nem szól bele. Aha... Ennyir erővel lóttózn is lehetne és tervezni a jövő heti kiadást úgy, hogy 4-esed van. Mert ennek esélye kb. ennyi. Ez egész egyszerűen a légiharc tér és időbeli kiterjedéséből fakad. Data linkes gépek esetén erre még kevesebb esély van, ha a sok-sok adatból legalább az HSD-re fel vannak tolva az adatok.

Ezen felül akkor megcsináljam a videón, ami illusztrálja azt, hogy még ha fel is tennék, hogy sebesség korlátozás nélkül pörög forog a gép, akkor is miét hülyeség eldobni a mozgási energiát TVC-vel, ahelyett, hogy a rakéta használja a saját TVC-t? A gépek között relatív sebesség és a seb. vektorok iránya elég beszédes.

Ja a BMS4 meg ilyen modellel dolgozik.

Compute all force and torque torseur by [F,Q]=1/2*Rho(Z)*C[X,Y,Z,L,M,N](AoA,Mach,TEF,DI)*S*TAS*TAS + THRUST(Mach,alt,RPM) + M*g
Integrate non deformable solid dynamic differential equation by any kind of Runge-Kutta or Newton Raphson method (I do believe BMS code uses regular RK4)
Több, mint bőven elég arra, hogy a rakéta röppálya és max. G terheléseket megvizsgálja az ember. Ennél fényévekkel primitívebb modell is elég...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Nem tudom, hogy van-e ilyen felvétel, én speciel sose láttam.
De tisztázzunk valamit. Nagy túlterhelésű manőver TVC-vel? Nem jellemző. A legtöbb TVC-s manőver 4.5 - 6g között terheléssel hajtódik végre. Alacsony sebességgel, nagy állásszögön, komoly dinamikus sebességvesztéssel.
Ehhez még egy kiegészítés. Nem mindegy, hogy a gép súlypontjában 4-6G-ről van szó, vagy a pilótára ható erőből. Mert kis sebességnél pontsan a gép saját maga körüli forgás lehet a domináns részt, de erre is lehet számítást csinálni középiskolás fizikával...
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 598
113
@Allesmor Obranna @molnibalage
Bocs ha félre érthető voltam. Arra gondoltam, hogy ezek a TVC-vel végre hajtott pörgés forgások mennyire kivitelezhetőek egy légiharcban ha teljes javadalmazással és kb félig telt tartályokkal repül a Szuhoj? Mert mindenki el van ájulva a repnapos manőverektől, de mondjuk egy mezei pilóta, aki repül kb 80-90 órát egy èvben, képes-e végre hajtani?
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Nagy like Python !

Csak az a baj ezekkel a szuhojos képekkel hogy mindig csupaszok ! Inkább Drága sport repülőnek tűnnek!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
@Allesmor Obranna @molnibalage
Bocs ha félre érthető voltam. Arra gondoltam, hogy ezek a TVC-vel végre hajtott pörgés forgások mennyire kivitelezhetőek egy légiharcban ha teljes javadalmazással és kb félig telt tartályokkal repül a Szuhoj? Mert mindenki el van ájulva a repnapos manőverektől, de mondjuk egy mezei pilóta, aki repül kb 80-90 órát egy èvben, képes-e végre hajtani?

Ez a kérdés még a kilencvenes évekből maradt itt. Akkor a repülőnapok szenzációit jelentő egy-két csodamanővert sokezer repült órás tervezőirodai berepülő pilóták hajtották végre hatalmas odafigyeléssel és jókora rutinnal, a Szu-27-essel, az úgynevezett direkt kontrollal, ahol nincs állásszög korlát. Ezzel szemben viszont a Szu-30SzM-en és a Szu-35Sz-en ezek a manőverek gond nélkül emulálhatók a teljeskörű digitális FbW-be integrált TVC-vel. És ez így jóval biztonságosabb és egyszerűbb.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 598
113
De gyakorolják is, vagy csak még mindig maradt kuriózumnak? És miért nem gyakorolják légiharc fegyverzettel is? Vagy csak képek nincsenek?