Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nem is kellett és szükség sem volt rá. De meg mutatta hogy SDB bombát dobott és kész
Az f-15 már bizonyított .És ha az f-15 összecsomagolta x évvel ezelőtt az orosz gépeket akkor a mostani AESA radaros meg AIM-120C7 f-15 mit tenne velük? Az f-22 jobb ha nem is számítjuk.
A témára vissza térve orosz gép még nem ért el nyugati gép ellen légigyőzelmet.
Fordítva megtörtént már?
Most itt Roni orosz gyártású és 3. fél által repült gépre érti vagy orosz gépre orosz pilótával? Mert kb. a koreai háború és markonyi 25-ös bevetést leszámítv a Közel-keleten nem repültek szovjet/orosz pilóták éles bevetéseket háborús zónában ahol ellenséggel való találkozás lehetséges lett volna.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Most itt Roni orosz gyártású és 3. fél által repült gépre érti vagy orosz gépre orosz pilótával? Mert kb. a koreai háború és markonyi 25-ös bevetést leszámítv a Közel-keleten nem repültek szovjet/orosz pilóták éles bevetéseket háborús zónában ahol ellenséggel való találkozás lehetséges lett volna.
Egyiptomban repültek szovjet pilóták MiG-21MF-el az izraeliek ellen (mikor a 25-ökkel is ott vitézkedtek), nem volt túl sok sikerélményük ... Kavkaz akció ...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 856
113
Nem is kellett és szükség sem volt rá. De meg mutatta hogy SDB bombát dobott és kész
Az f-15 már bizonyított .És ha az f-15 összecsomagolta x évvel ezelőtt az orosz gépeket akkor a mostani AESA radaros meg AIM-120C7 f-15 mit tenne velük? Az f-22 jobb ha nem is számítjuk.
A témára vissza térve orosz gép még nem ért el nyugati gép ellen légigyőzelmet.

Elvileg egy F/A-18C-t egy MiG-25 szedett le az ODC alatt - már ha a kérdés a 4.gen gépek AA összecsapásaira gondolt (de az nem orosz pilótás volt).
Yom-Kipur alatt a fene tudja hány (talán orosz pilótás) MiG-21MF szedett le Izraeli gépet
Vietnám dettó. Alig van infó.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
A mig-25 úgy lőtte le az f-18 gépet hogy az az f-18 pilóták azt sem tudták hogy barát vagy ellenség.
Az aranyasban így volt .
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 019
113
Először is definiálni kéne mik az orosz gépek és kik az orosz pilóták.

Orosz gépek azok, amelyek már az Orosz Föderációban (1991 után)voltak befejezve, fejlesztve, tovább fejlesztve(modernizálva), építve. 1991-ig szovjet gépekről és pilótákról beszélünk. (A szovjet pilóták lehettek ukránok,oroszok, kazahok, fhéroroszok, örmények, grúzok, egyéb)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Elvileg egy F/A-18C-t egy MiG-25 szedett le az ODC alatt - már ha a kérdés a 4.gen gépek AA összecsapásaira gondolt (de az nem orosz pilótás volt).
Yom-Kipur alatt a fene tudja hány (talán orosz pilótás) MiG-21MF szedett le Izraeli gépet
Vietnám dettó. Alig van infó.

ODC?
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 215
57 550
113
A mig-25 úgy lőtte le az f-18 gépet hogy az az f-18 pilóták azt sem tudták hogy barát vagy ellenség.
Az aranyasban így volt .


Ja,olyan jó volt az Orosz pilóta angol akcentusa,hogy nem szúrták ki,a légi irányítók sem,az meg szóval tartotta őket,és amikor már ott volt lőtávolban,lelőtte őket....
Fészpalm.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 856
113
A mig-25 úgy lőtte le az f-18 gépet hogy az az f-18 pilóták azt sem tudták hogy barát vagy ellenség.
Az aranyasban így volt .

Nem jelent semmit, max újabb ékes bizonyítéka az F-35 kiterjesztett situation awareness képességének igényére (látod mi van körülötted). Piszok fontos, az ember egy polgári gépen is bele tud feledkezni a műszerekbe rohadt könnyen.... egy szar EADI/EHSI is full le tudja kötni a full figyelmedet. És az nem egy harchelyzet....
Amúgy meg az USAF sikere szerintem elsősorban a Dicta Boelcke kiválló alkalmazása szerintem - masszív AWACS/Sat/Tanker támogatás és csak előnyből mennek be a harcba. Jó gépeik vannak nagyon, de ahhoz adnak jó taktikát és megfelelő gyakorlatot a pilótáknak. Szóval az USAF nem csak a gépeik, hanem a taktika, előkészületek és az emberek együttese (taktikai szinten. Stratégiai/politikai szinten meg egy katasztrófa....).
Oroszok ahogy látom szépen kezdik átvenni ezt a szemléletet, lásd a Szír mókázás


ODS

Ja,olyan jó volt az Orosz pilóta angol akcentusa,hogy nem szúrták ki,a légi irányítók sem,az meg szóval tartotta őket,és amikor már ott volt lőtávolban,lelőtte őket....
Fészpalm.

Ott sem beszélgettek egymással a felek - nem online meccs, hogy anyázhatsz a chaten :D.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Először is definiálni kéne mik az orosz gépek és kik az orosz pilóták.

Orosz gépek azok, amelyek már az Orosz Föderációban (1991 után)voltak befejezve, fejlesztve, tovább fejlesztve(modernizálva), építve. 1991-ig szovjet gépekről és pilótákról beszélünk. (A szovjet pilóták lehettek ukránok,oroszok, kazahok, fhéroroszok, örmények, grúzok, egyéb)
Sőt, hogy egyik híres tesztpilótájukról ne is beszéljünk: Takhtar Aubakirov-nak hívták, ő volt az egyik, aki először Angliába vitte a MiG-29-et, szerintem nem nehéz kitalálni milyen nemzet fiaként született ...:)
De volt a világháborúban is olyan híres ász-pilótájuk 30 egyéni és tizenvalahány csoportos légi győzelemmel, akit Ahmet Khan-Szultan-nak hívtak ... :hadonaszos:. Krími tatár volt, és valamelyik krími repülőteret róla nevezték el.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 187
60 017
113
Roni már megint mondott egy olyat, hogy bele zsibbadt az agyam. Akárhogy értelmezem a mondatát csak hülyeség jön ki belőle....
Amúgy:
http://www.migflug.com/jetflights/the-combat-statistics-for-all-the-aircraft-currently-in-use.html

Csak a MIG-21-el olyan 240 db ellenséges gépet lőttek le, de például a MIG-25-nek 8:8 az arányszáma. És most abba nem megyek bele, hogy az orosz nyelvű források szerint ennél jóval jobb, hiszen az Irak-Iráni háborúban azért villantott párszor....
Bár ezek szovjet és nem orosz gépek.
 
M

molnibalage

Guest
A Szu-27-eseknél nem véletlenül jelent me a kero vészleengedés, mint lehetőség, ez korábban a szovjet gépekre nem volt jellemző és azt se feledjük, hogy a manőverező légiharc se a semmiből alakul ki. Van idő a kifogyasztásra és a vészleengedésre is.
Háááááááát...

A vészleengedés kapacitása még 2000 l/perc kapacitással is lepkefing, ennél gyorsabban tölt a tanker is szivattyúval. A leengedés meg gravitációs, tehát még manőverezni is korlátozottan lehet csak. Még 80 km-ről indított BVR összescsapás is 2-3 perc alatt véget tud érni. Azért ez igen szűk ahhoz képest, hogy S-J és repül két pótos 1 sec alatt..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 526
113
A forszázs szivattyú a kollektorokon nyomja ki a kerozint, ahogy normálisan is teszi, csak nincs gyújtás a turbina felöl. Nincs bypass ág, csak az, amin amúgy is távozna a tüzelőanyag.

contrailscience.com_skitch_skitched_20121231_112902.jpg


contrailscience.com_skitch_india_phalcon_Su_30MKI.jpg__281600_C3_971050_29_20121231_113917.jpg


Indian_Air_Force_Touch_the_sky_with_glory__YouTube_20140110_162201.jpg
 
M

molnibalage

Guest
A forszázs szivattyú a kollektorokon nyomja ki a kerozint, ahogy normálisan is teszi, csak nincs gyújtás a turbina felöl. Nincs bypass ág, csak az, amin amúgy is távozna a tüzelőanyag.
Ezt nem értem. Akkor viszont nincs korlátozva a hajtómű teljesítménye? Ez bypass ág akkor "virtuálisan", hiszen normál útvonal, csak nem égetik el és az üzemi kerófogyasztás egy része. Ez alapján nagy magassgában igencsak korlátos a kitárolás hiszen ott az üzemanyag betáp is csökken.

Vagy mit nem értek?
Sajnos a rendszer folyamatárája és leírása nem ismert előttem.