Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ezt nem értem. Akkor viszont nincs korlátozva a hajtómű teljesítménye? Ez bypass ág akkor "virtuálisan", hiszen normál útvonal, csak nem égetik el és az üzemi kerófogyasztás egy része. Ez alapján nagy magassgában igencsak korlátos a kitárolás hiszen ott az üzemanyag betáp is csökken.

Vagy mit nem értek?
Sajnos a rendszer folyamatárája és leírása nem ismert előttem.
Ugyanúgy működik és ugyanakkora fogyasztást jelent mint a forszázs-üzem (tehát vész-kiürítésnek megfelel), de mivel nincs forszázs-gyújtás, így nincs égés a turbina után, kisebb a hőterhelés is - viszont van egy kis + hűtés és ködösítés! Így elég jó lehet a hátulról érkező infra-vezérlésű rakéták ellen is.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Jó lenne tudni milyen r-73 vagy r-74 van rajta.

Dhb_TzZXkAgLeUz.jpg:large
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
A mig-25 úgy lőtte le az f-18 gépet hogy az az f-18 pilóták azt sem tudták hogy barát vagy ellenség.
Az aranyasban így volt .

Én úgy emlékszem, az F-18-as pilótája elkényelmesedett, mert abban a hitben volt, hogy az aktív zavarás megvédi a szovjet gépek ellen. De egy magányos Mig-25 még így is be tudta fogni és 2 rakétát indított, majd egyből le is lépett.
 
M

molnibalage

Guest
Én úgy emlékszem, az F-18-as pilótája elkényelmesedett, mert abban a hitben volt, hogy az aktív zavarás megvédi a szovjet gépek ellen. De egy magányos Mig-25 még így is be tudta fogni és 2 rakétát indított, majd egyből le is lépett.
Mindket komment teves. Nagyon.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 512
113
A pletykák szerint az Irkut 2023-ig gyárt Szu-30SzM gépeket, utána teljesen leáll a katonai vonalla és a különféle civil típusokra áll át. Ezek egyike, a jelenkori legmodernebb gyártástechnológiát felvonultató MSz-21-es utasszállító repülőgép lesz.
A Szuhoj iroda katonai produktumait az egytípusos NAPO és a KnAAZ fogja tovább gyártani. Ehhez kapja meg a z utóbbi gyár az új gyártósort és ezen kezdi meg a nagyobb ütemű Szu-35Sz gyártást, illetve a Szu-57-es kvóta legyártását.
Ez utóbbi - a saját népi megfigyelésem szerint - jelentheti azt is, hogy 2023-2025 után előfordalhat az is, hogy technológiailag a Szu-35Sz elkezd mégjobban közeledni a Szu-57-eshez. Több kompozit, 30-as hajtómű valamilyen alternatívája, AESA radar, egyéb rendszerelemek integrációja.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 015
113
A pletykák szerint az Irkut 2023-ig gyárt Szu-30SzM gépeket, utána teljesen leáll a katonai vonalla és a különféle civil típusokra áll át. Ezek egyike, a jelenkori legmodernebb gyártástechnológiát felvonultató MSz-21-es utasszállító repülőgép lesz.
A Szuhoj iroda katonai produktumait az egytípusos NAPO és a KnAAZ fogja tovább gyártani. Ehhez kapja meg a z utóbbi gyár az új gyártósort és ezen kezdi meg a nagyobb ütemű Szu-35Sz gyártást, illetve a Szu-57-es kvóta legyártását.
Ez utóbbi - a saját népi megfigyelésem szerint - jelentheti azt is, hogy 2023-2025 után előfordalhat az is, hogy technológiailag a Szu-35Sz elkezd mégjobban közeledni a Szu-57-eshez. Több kompozit, 30-as hajtómű valamilyen alternatívája, AESA radar, egyéb rendszerelemek integrációja.

A Szu-35 minimum még 25 évig rendszerben lesz és logikus, hogy modernizálva lesz. Tervben van a Szu-35Sz "stealth"-szeresítése az AESA radar mellett.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 512
113
Inkább a gép tömegét tudják majd valamelyest kordában tartani. Ha erősebb, de könnyebb szerkezeti elemeket tudnak beépíteni, az egyszerrel lesz jótékony hatással a gép élettartamára és az egyéb avionikai rendszerek okozta tömegnövekedés kompenzálására.
Amúgy ne feledjük, az oroszoknak már nem szabadna belesétálni abba a tömegnövekedési lavinába, ami pl az F-16-osoknál egészen az UAE block 60-asig tartott. Ott a különféle rendszerek és azok extra hűtései okoztak tömegnövekdést, míg a hűtőbeömlők légellenállás növekedést. Az RCS érték már smafu egy ilyen gépen.