Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Ezt nem értem. Akkor viszont nincs korlátozva a hajtómű teljesítménye? Ez bypass ág akkor "virtuálisan", hiszen normál útvonal, csak nem égetik el és az üzemi kerófogyasztás egy része. Ez alapján nagy magassgában igencsak korlátos a kitárolás hiszen ott az üzemanyag betáp is csökken.

Vagy mit nem értek?
Sajnos a rendszer folyamatárája és leírása nem ismert előttem.
Ugyanúgy működik és ugyanakkora fogyasztást jelent mint a forszázs-üzem (tehát vész-kiürítésnek megfelel), de mivel nincs forszázs-gyújtás, így nincs égés a turbina után, kisebb a hőterhelés is - viszont van egy kis + hűtés és ködösítés! Így elég jó lehet a hátulról érkező infra-vezérlésű rakéták ellen is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 954
68 092
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

24:36-tól látszik előbb a forszázs a hajtóművezésnél, majd a vészleengedés tesztje is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

24:36-tól látszik előbb a forszázs a hajtóművezésnél, majd a vészleengedés tesztje is.
Tehát a leeresztési kapacitás adott hajtóműrezsimhez tartozó betáplált üzemanyag egy része? A videóból egyszerűen nem derül ki, hogy mekkora kapacitásról lehet szó.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Jó lenne tudni milyen r-73 vagy r-74 van rajta.

Dhb_TzZXkAgLeUz.jpg:large
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fip7

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 020
86 819
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag

Guest
A mig-25 úgy lőtte le az f-18 gépet hogy az az f-18 pilóták azt sem tudták hogy barát vagy ellenség.
Az aranyasban így volt .

Én úgy emlékszem, az F-18-as pilótája elkényelmesedett, mert abban a hitben volt, hogy az aktív zavarás megvédi a szovjet gépek ellen. De egy magányos Mig-25 még így is be tudta fogni és 2 rakétát indított, majd egyből le is lépett.
 
M

molnibalage

Guest
Én úgy emlékszem, az F-18-as pilótája elkényelmesedett, mert abban a hitben volt, hogy az aktív zavarás megvédi a szovjet gépek ellen. De egy magányos Mig-25 még így is be tudta fogni és 2 rakétát indított, majd egyből le is lépett.
Mindket komment teves. Nagyon.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 954
68 092
113
A pletykák szerint az Irkut 2023-ig gyárt Szu-30SzM gépeket, utána teljesen leáll a katonai vonalla és a különféle civil típusokra áll át. Ezek egyike, a jelenkori legmodernebb gyártástechnológiát felvonultató MSz-21-es utasszállító repülőgép lesz.
A Szuhoj iroda katonai produktumait az egytípusos NAPO és a KnAAZ fogja tovább gyártani. Ehhez kapja meg a z utóbbi gyár az új gyártósort és ezen kezdi meg a nagyobb ütemű Szu-35Sz gyártást, illetve a Szu-57-es kvóta legyártását.
Ez utóbbi - a saját népi megfigyelésem szerint - jelentheti azt is, hogy 2023-2025 után előfordalhat az is, hogy technológiailag a Szu-35Sz elkezd mégjobban közeledni a Szu-57-eshez. Több kompozit, 30-as hajtómű valamilyen alternatívája, AESA radar, egyéb rendszerelemek integrációja.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 020
86 819
113
A pletykák szerint az Irkut 2023-ig gyárt Szu-30SzM gépeket, utána teljesen leáll a katonai vonalla és a különféle civil típusokra áll át. Ezek egyike, a jelenkori legmodernebb gyártástechnológiát felvonultató MSz-21-es utasszállító repülőgép lesz.
A Szuhoj iroda katonai produktumait az egytípusos NAPO és a KnAAZ fogja tovább gyártani. Ehhez kapja meg a z utóbbi gyár az új gyártósort és ezen kezdi meg a nagyobb ütemű Szu-35Sz gyártást, illetve a Szu-57-es kvóta legyártását.
Ez utóbbi - a saját népi megfigyelésem szerint - jelentheti azt is, hogy 2023-2025 után előfordalhat az is, hogy technológiailag a Szu-35Sz elkezd mégjobban közeledni a Szu-57-eshez. Több kompozit, 30-as hajtómű valamilyen alternatívája, AESA radar, egyéb rendszerelemek integrációja.

A Szu-35 minimum még 25 évig rendszerben lesz és logikus, hogy modernizálva lesz. Tervben van a Szu-35Sz "stealth"-szeresítése az AESA radar mellett.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 954
68 092
113
Inkább a gép tömegét tudják majd valamelyest kordában tartani. Ha erősebb, de könnyebb szerkezeti elemeket tudnak beépíteni, az egyszerrel lesz jótékony hatással a gép élettartamára és az egyéb avionikai rendszerek okozta tömegnövekedés kompenzálására.
Amúgy ne feledjük, az oroszoknak már nem szabadna belesétálni abba a tömegnövekedési lavinába, ami pl az F-16-osoknál egészen az UAE block 60-asig tartott. Ott a különféle rendszerek és azok extra hűtései okoztak tömegnövekdést, míg a hűtőbeömlők légellenállás növekedést. Az RCS érték már smafu egy ilyen gépen.