Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ha megnézed a heading nagyjából 200, aztán az indítás után kifordul balra nagyjából 110-120 fokig - klasszikus beaming, és asszem a Szu-35 radarja a kombinált elektronikus/mechanikus elforgatással ilyenkor is küld pályaadatokat (120 fokig tér ki emlékeim szerint, nem tudom, orosz gépeket annyira nem ismerem).

Amúgy 3 raksit kiküldeni nekem két dolgot feltételez:
  • Egyrészt fontos célpont lehet (szerintem ember vezette, jó eséllyel vadászgép)
  • Másrészt nem takarékoskodnak, vagyis ebből (sem) fogynak ki...
Nekem a 3 rakéta egyszerre, ugyanonnan furcsa. Lehet, hogy nagyméretű gép volt a cél, ami ellen 1 találat még nem elég.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A régi doktrina szerint párban indították az R-27 rakétákat is. Szóval azon nem lepődnék meg, hogyha alapból 2-t indítana a 77-ből is valamire.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
M

molnibalage

Guest
Nekem a 3 rakéta egyszerre, ugyanonnan furcsa. Lehet, hogy nagyméretű gép volt a cél, ami ellen 1 találat még nem elég.
A nagyméretű gépek manőverezőképessége 0. Ott nem közelségi, hanem csapód gyújtó működne el.
Én el nem tudok képzelni olyan gépet, ami túlélné azt, hogy csapódva egy 20 kg-os harci rész megkóstolja. Szerintem egy B-52 szárnyát eltrafálva leszakítaná azt. Kb. akkor élné túl, ha pont a seggét kapja el, mint anno a SV alatt a félrement AGM-88, de az meg nem AAM, szóval off design cél volt neki a B-52 farokgépágyú radarja.

Az A-10 sérülésállóságának mítoszán is ezért szoktam röhögni, amikor még IR SHORAD is leszedte, de egyesek képesek olyan hülyeségeket behaluzni, hog reális esélye van túlélni egy OSzA/Tor méretű rakéta találatot, nemhogy egy Kub vagy Buk-ot. Erre kb. olyan kis esély van, hogy statisztikailag kimutatatlan. 100 eltalált gépből 1-2 talán túlélné, ha rendszer úgy működik, ahogy reklámozzák.

A SV alatt is a fényes seggűre nyalt A-10 gépeknél 12 sérült gépből csak 3 volt IR SAM találat, a többi AAA, amit naná, hogy túl lehet élni, ha az sokszor csak kiskaliberű fegyvertől van. Ellenben a 7 elveszett gépből EGY (!) volt AAA, a többi MANPAD vagy Sztrela-10.

Ennek fényében, amikor valaki arról papol, hogy micsoda sérülésállósága van az A-10-nek elég nagyokat pislogok / mosolygok.
A 70-es évek légvédelme ellen is ennyit tudott. Se Kub, se OSza nem kóstolta meg. Ma meg Tor meg Buk van.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 996
5 451
113
Ha megnézed a heading nagyjából 200, aztán az indítás után kifordul balra nagyjából 110-120 fokig - klasszikus beaming, és asszem a Szu-35 radarja a kombinált elektronikus/mechanikus elforgatással ilyenkor is küld pályaadatokat (120 fokig tér ki emlékeim szerint, nem tudom, orosz gépeket annyira nem ismerem).

Amúgy 3 raksit kiküldeni nekem két dolgot feltételez:
  • Egyrészt fontos célpont lehet (szerintem ember vezette, jó eséllyel vadászgép)
  • Másrészt nem takarékoskodnak, vagyis ebből (sem) fogynak ki...
Légiharc rakétával érdekes lenne kifogynának elég kevés a lehetséges célpont!
 
  • Tetszik
Reactions: endre

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A nagyméretű gépek manőverezőképessége 0. Ott nem közelségi, hanem csapód gyújtó működne el.
Én el nem tudok képzelni olyan gépet, ami túlélné azt, hogy csapódva egy 20 kg-os harci rész megkóstolja. Szerintem egy B-52 szárnyát eltrafálva leszakítaná azt. Kb. akkor élné túl, ha pont a seggét kapja el, mint anno a SV alatt a félrement AGM-88, de az meg nem AAM, szóval off design cél volt neki a B-52 farokgépágyú radarja.

Az A-10 sérülésállóságának mítoszán is ezért szoktam röhögni, amikor még IR SHORAD is leszedte, de egyesek képesek olyan hülyeségeket behaluzni, hog reális esélye van túlélni egy OSzA/Tor méretű rakéta találatot, nemhogy egy Kub vagy Buk-ot. Erre kb. olyan kis esély van, hogy statisztikailag kimutatatlan. 100 eltalált gépből 1-2 talán túlélné, ha rendszer úgy működik, ahogy reklámozzák.

A SV alatt is a fényes seggűre nyalt A-10 gépeknél 12 sérült gépből csak 3 volt IR SAM találat, a többi AAA, amit naná, hogy túl lehet élni, ha az sokszor csak kiskaliberű fegyvertől van. Ellenben a 7 elveszett gépből EGY (!) volt AAA, a többi MANPAD vagy Sztrela-10.

Ennek fényében, amikor valaki arról papol, hogy micsoda sérülésállósága van az A-10-nek elég nagyokat pislogok / mosolygok.
A 70-es évek légvédelme ellen is ennyit tudott. Se Kub, se OSza nem kóstolta meg. Ma meg Tor meg Buk van.
Szerintem egy IL-76 méretű gépnek, törzset élt találat vagy közelségi gyújtós robbanás esetén van esélye a túlélésre.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 996
5 451
113
Annyi a tervezett nagy drónoknak Ukrajna felett?
Jó kérdés!Tény oroszok vannak légi fölényben!Viszont nem véletlen hogy mélységi csapásmérést nagyrészt "csak"robotrepülőgépekkel,iszkanderekkel hajtanak végre!Ahoz hogy kontroll alatt tartsák az Ukrán légteret hiányzik egy nagyobb légi utántöltő flotta,Awacs flotta!Ezek a drónok amellett hogy 8 hellfiret hordoznak kiterjedt elektronikai felderítésre is alkalmasak!Véleményem szerint mivel érzékeny technika szoros amerikai felügyelet mellett üzemeltetnék őket!Arra mindenképpen kínosan ügyelve hogy oroszok álltal ellenőrzött terület felett ne lőhessék le őket!
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and bel

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 368
14 318
113
Nekem a 3 rakéta egyszerre, ugyanonnan furcsa. Lehet, hogy nagyméretű gép volt a cél, ami ellen 1 találat még nem elég.

Vagy az eddigi tapasztalatok, vagy a szimulációk alapján kidolgozott taktikai eljárás alapján indíthatott hármat, szerintem ez helyzetfüggő (egyedül van, már észlelte a támadást, ECM konténere van, stb...). Amennyiben a cél nagy értékű (Szu-27, MiG-29), úgy simán megéri, ahogy elvileg amerikai gépek ellen is nagyszámú rakéta indítása van az eljárásaikban.

Szerintem egy IL-76 méretű gépnek, törzset élt találat vagy közelségi gyújtós robbanás esetén van esélye a túlélésre.

Nem igazán, rossz esélyes lutri.
A repeszfelhő túl nagy területet borít be, túl sok minden fut a borítás alatt, ami nagyon kell.
Ha kitép elég sok borítást, az akkora flattert tud csinálni, hogy a gép szétrázódik, ha elmegy a hidraulika megbénul, ha a kormányfelületek sérülnek, ekkora gépnél nagy az ellenerő igény, ha megsérül a tartály elfolyik a keró, ha a pilótafüke akkor kampó, stb...

A nagyméretű gépek manőverezőképessége 0. Ott nem közelségi, hanem csapód gyújtó működne el.
Én el nem tudok képzelni olyan gépet, ami túlélné azt, hogy csapódva egy 20 kg-os harci rész megkóstolja. Szerintem egy B-52 szárnyát eltrafálva leszakítaná azt. Kb. akkor élné túl, ha pont a seggét kapja el, mint anno a SV alatt a félrement AGM-88, de az meg nem AAM, szóval off design cél volt neki a B-52 farokgépágyú radarja.

Az A-10 sérülésállóságának mítoszán is ezért szoktam röhögni, amikor még IR SHORAD is leszedte, de egyesek képesek olyan hülyeségeket behaluzni, hog reális esélye van túlélni egy OSzA/Tor méretű rakéta találatot, nemhogy egy Kub vagy Buk-ot. Erre kb. olyan kis esély van, hogy statisztikailag kimutatatlan. 100 eltalált gépből 1-2 talán túlélné, ha rendszer úgy működik, ahogy reklámozzák.

A SV alatt is a fényes seggűre nyalt A-10 gépeknél 12 sérült gépből csak 3 volt IR SAM találat, a többi AAA, amit naná, hogy túl lehet élni, ha az sokszor csak kiskaliberű fegyvertől van. Ellenben a 7 elveszett gépből EGY (!) volt AAA, a többi MANPAD vagy Sztrela-10.

Ennek fényében, amikor valaki arról papol, hogy micsoda sérülésállósága van az A-10-nek elég nagyokat pislogok / mosolygok.
A 70-es évek légvédelme ellen is ennyit tudott. Se Kub, se OSza nem kóstolta meg. Ma meg Tor meg Buk van.

Totál vicc ma az egész legenda - nem sokkal jobb túlélést produkálna az A-10, mint a Szu-25 ugyanebben a helyzetben. A páncélozás is max helin kézifegyverek ellen amiben látom az értelmet.
 

kw3v865

Well-Known Member
2022. április 11.
269
821
93
A lelőtt orosz Szu-35-ös roncsait az USÁ-ba küldik elemzésre. Miért fájhat ez az oroszoknak és Kínának?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
A Su-30SM2 és a Su-30SM közötti külső különbségek a következők:
a megnövelt antenna jelenléte a kabin alatt
passzív zavarást kibocsátó eszközök jelenléte az ejtőernyős tartály alján (hasonlóan a Szu-35S-hez)
. És két antenna volt a vontató ejtőernyős konténer alján.

10836410.jpg
10836610.jpg