Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ha megnézed a heading nagyjából 200, aztán az indítás után kifordul balra nagyjából 110-120 fokig - klasszikus beaming, és asszem a Szu-35 radarja a kombinált elektronikus/mechanikus elforgatással ilyenkor is küld pályaadatokat (120 fokig tér ki emlékeim szerint, nem tudom, orosz gépeket annyira nem ismerem).

Amúgy 3 raksit kiküldeni nekem két dolgot feltételez:
  • Egyrészt fontos célpont lehet (szerintem ember vezette, jó eséllyel vadászgép)
  • Másrészt nem takarékoskodnak, vagyis ebből (sem) fogynak ki...
Nekem a 3 rakéta egyszerre, ugyanonnan furcsa. Lehet, hogy nagyméretű gép volt a cél, ami ellen 1 találat még nem elég.
 
A régi doktrina szerint párban indították az R-27 rakétákat is. Szóval azon nem lepődnék meg, hogyha alapból 2-t indítana a 77-ből is valamire.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
Nekem a 3 rakéta egyszerre, ugyanonnan furcsa. Lehet, hogy nagyméretű gép volt a cél, ami ellen 1 találat még nem elég.
A nagyméretű gépek manőverezőképessége 0. Ott nem közelségi, hanem csapód gyújtó működne el.
Én el nem tudok képzelni olyan gépet, ami túlélné azt, hogy csapódva egy 20 kg-os harci rész megkóstolja. Szerintem egy B-52 szárnyát eltrafálva leszakítaná azt. Kb. akkor élné túl, ha pont a seggét kapja el, mint anno a SV alatt a félrement AGM-88, de az meg nem AAM, szóval off design cél volt neki a B-52 farokgépágyú radarja.

Az A-10 sérülésállóságának mítoszán is ezért szoktam röhögni, amikor még IR SHORAD is leszedte, de egyesek képesek olyan hülyeségeket behaluzni, hog reális esélye van túlélni egy OSzA/Tor méretű rakéta találatot, nemhogy egy Kub vagy Buk-ot. Erre kb. olyan kis esély van, hogy statisztikailag kimutatatlan. 100 eltalált gépből 1-2 talán túlélné, ha rendszer úgy működik, ahogy reklámozzák.

A SV alatt is a fényes seggűre nyalt A-10 gépeknél 12 sérült gépből csak 3 volt IR SAM találat, a többi AAA, amit naná, hogy túl lehet élni, ha az sokszor csak kiskaliberű fegyvertől van. Ellenben a 7 elveszett gépből EGY (!) volt AAA, a többi MANPAD vagy Sztrela-10.

Ennek fényében, amikor valaki arról papol, hogy micsoda sérülésállósága van az A-10-nek elég nagyokat pislogok / mosolygok.
A 70-es évek légvédelme ellen is ennyit tudott. Se Kub, se OSza nem kóstolta meg. Ma meg Tor meg Buk van.
 
Ha megnézed a heading nagyjából 200, aztán az indítás után kifordul balra nagyjából 110-120 fokig - klasszikus beaming, és asszem a Szu-35 radarja a kombinált elektronikus/mechanikus elforgatással ilyenkor is küld pályaadatokat (120 fokig tér ki emlékeim szerint, nem tudom, orosz gépeket annyira nem ismerem).

Amúgy 3 raksit kiküldeni nekem két dolgot feltételez:
  • Egyrészt fontos célpont lehet (szerintem ember vezette, jó eséllyel vadászgép)
  • Másrészt nem takarékoskodnak, vagyis ebből (sem) fogynak ki...
Légiharc rakétával érdekes lenne kifogynának elég kevés a lehetséges célpont!
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A nagyméretű gépek manőverezőképessége 0. Ott nem közelségi, hanem csapód gyújtó működne el.
Én el nem tudok képzelni olyan gépet, ami túlélné azt, hogy csapódva egy 20 kg-os harci rész megkóstolja. Szerintem egy B-52 szárnyát eltrafálva leszakítaná azt. Kb. akkor élné túl, ha pont a seggét kapja el, mint anno a SV alatt a félrement AGM-88, de az meg nem AAM, szóval off design cél volt neki a B-52 farokgépágyú radarja.

Az A-10 sérülésállóságának mítoszán is ezért szoktam röhögni, amikor még IR SHORAD is leszedte, de egyesek képesek olyan hülyeségeket behaluzni, hog reális esélye van túlélni egy OSzA/Tor méretű rakéta találatot, nemhogy egy Kub vagy Buk-ot. Erre kb. olyan kis esély van, hogy statisztikailag kimutatatlan. 100 eltalált gépből 1-2 talán túlélné, ha rendszer úgy működik, ahogy reklámozzák.

A SV alatt is a fényes seggűre nyalt A-10 gépeknél 12 sérült gépből csak 3 volt IR SAM találat, a többi AAA, amit naná, hogy túl lehet élni, ha az sokszor csak kiskaliberű fegyvertől van. Ellenben a 7 elveszett gépből EGY (!) volt AAA, a többi MANPAD vagy Sztrela-10.

Ennek fényében, amikor valaki arról papol, hogy micsoda sérülésállósága van az A-10-nek elég nagyokat pislogok / mosolygok.
A 70-es évek légvédelme ellen is ennyit tudott. Se Kub, se OSza nem kóstolta meg. Ma meg Tor meg Buk van.
Szerintem egy IL-76 méretű gépnek, törzset élt találat vagy közelségi gyújtós robbanás esetén van esélye a túlélésre.
 
Annyi a tervezett nagy drónoknak Ukrajna felett?
Jó kérdés!Tény oroszok vannak légi fölényben!Viszont nem véletlen hogy mélységi csapásmérést nagyrészt "csak"robotrepülőgépekkel,iszkanderekkel hajtanak végre!Ahoz hogy kontroll alatt tartsák az Ukrán légteret hiányzik egy nagyobb légi utántöltő flotta,Awacs flotta!Ezek a drónok amellett hogy 8 hellfiret hordoznak kiterjedt elektronikai felderítésre is alkalmasak!Véleményem szerint mivel érzékeny technika szoros amerikai felügyelet mellett üzemeltetnék őket!Arra mindenképpen kínosan ügyelve hogy oroszok álltal ellenőrzött terület felett ne lőhessék le őket!
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and bel
Nekem a 3 rakéta egyszerre, ugyanonnan furcsa. Lehet, hogy nagyméretű gép volt a cél, ami ellen 1 találat még nem elég.

Vagy az eddigi tapasztalatok, vagy a szimulációk alapján kidolgozott taktikai eljárás alapján indíthatott hármat, szerintem ez helyzetfüggő (egyedül van, már észlelte a támadást, ECM konténere van, stb...). Amennyiben a cél nagy értékű (Szu-27, MiG-29), úgy simán megéri, ahogy elvileg amerikai gépek ellen is nagyszámú rakéta indítása van az eljárásaikban.

Szerintem egy IL-76 méretű gépnek, törzset élt találat vagy közelségi gyújtós robbanás esetén van esélye a túlélésre.

Nem igazán, rossz esélyes lutri.
A repeszfelhő túl nagy területet borít be, túl sok minden fut a borítás alatt, ami nagyon kell.
Ha kitép elég sok borítást, az akkora flattert tud csinálni, hogy a gép szétrázódik, ha elmegy a hidraulika megbénul, ha a kormányfelületek sérülnek, ekkora gépnél nagy az ellenerő igény, ha megsérül a tartály elfolyik a keró, ha a pilótafüke akkor kampó, stb...

A nagyméretű gépek manőverezőképessége 0. Ott nem közelségi, hanem csapód gyújtó működne el.
Én el nem tudok képzelni olyan gépet, ami túlélné azt, hogy csapódva egy 20 kg-os harci rész megkóstolja. Szerintem egy B-52 szárnyát eltrafálva leszakítaná azt. Kb. akkor élné túl, ha pont a seggét kapja el, mint anno a SV alatt a félrement AGM-88, de az meg nem AAM, szóval off design cél volt neki a B-52 farokgépágyú radarja.

Az A-10 sérülésállóságának mítoszán is ezért szoktam röhögni, amikor még IR SHORAD is leszedte, de egyesek képesek olyan hülyeségeket behaluzni, hog reális esélye van túlélni egy OSzA/Tor méretű rakéta találatot, nemhogy egy Kub vagy Buk-ot. Erre kb. olyan kis esély van, hogy statisztikailag kimutatatlan. 100 eltalált gépből 1-2 talán túlélné, ha rendszer úgy működik, ahogy reklámozzák.

A SV alatt is a fényes seggűre nyalt A-10 gépeknél 12 sérült gépből csak 3 volt IR SAM találat, a többi AAA, amit naná, hogy túl lehet élni, ha az sokszor csak kiskaliberű fegyvertől van. Ellenben a 7 elveszett gépből EGY (!) volt AAA, a többi MANPAD vagy Sztrela-10.

Ennek fényében, amikor valaki arról papol, hogy micsoda sérülésállósága van az A-10-nek elég nagyokat pislogok / mosolygok.
A 70-es évek légvédelme ellen is ennyit tudott. Se Kub, se OSza nem kóstolta meg. Ma meg Tor meg Buk van.

Totál vicc ma az egész legenda - nem sokkal jobb túlélést produkálna az A-10, mint a Szu-25 ugyanebben a helyzetben. A páncélozás is max helin kézifegyverek ellen amiben látom az értelmet.
 
A lelőtt orosz Szu-35-ös roncsait az USÁ-ba küldik elemzésre. Miért fájhat ez az oroszoknak és Kínának?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Su-30SM2 és a Su-30SM közötti külső különbségek a következők:
a megnövelt antenna jelenléte a kabin alatt
passzív zavarást kibocsátó eszközök jelenléte az ejtőernyős tartály alján (hasonlóan a Szu-35S-hez)
. És két antenna volt a vontató ejtőernyős konténer alján.

10836410.jpg
10836610.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Miért olyan borzalmas az orosz légierő teljesítménye Ukrajnában?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Bleroka
A szokásos, kiváló Fighterbomber minőség. Végignézni "bentről" a kötelékben végzett Harang-manővert és dugóhúzót, még így a monitor mögül is komoly.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.