Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen látom, oké, mentem a Nők Lapjához.
<b>molni</b>
Specifix express power: „különleges felesleges energia”
<i>„Melyik részét nem érted annak, hogy az orosz gépeken levő TVC a légiharc legjellemzőbb sebességi tartományában nem működik...?”</i>
Értem, de kérdéseim vannak.
Mivel egy harci repülőgépnek a közvetlen légiharcon kívül van/lehet más feladata is, így:
1. TVC használata csökkentheti-e a csűrők és egyéb áramlásterelő felületek kitérítésének a mértékét?
2. Ha igen, akkor ez eredményezhet-e a repülőgép szempontjából tömegcsökkenést?
3. Az esetleges tömegcsökkenés mekkora mértékű lehet úgy, ha egy esetleges légiharc során – miközben a TVC nem használható - mégis szükségessé válik a kormányfelületek nagyobb mértékű kitérítése?
4. A TVC mely sebesség tartományokban működik úgy, hogy annak közvetlen gyakorlati hatása/haszna legyen a gép mozgására?
Mert céltalan agymenés volt.T. Molni!
Erre a hozzászólásomra - szerintem elég konkrét kérdésemre - azóta is vártam például a Te válaszod.
De nem jött:-(
Az, hogy a fordulóba mennyi idő alatt viszed be a gépet tizedmásodpeceket javít mikor egy 180 fokos forduló földközeli magasságon demo konfigban 8-9 sec. Érzed azt a nagyságrendet, hogy a mennyit javít és milyen drágán?Bingó!
Tehát javítja/javíthatja a minőségi repteljesítményt!
Ez nem éri/érheti meg?
Erre is válaszoltam már. A világ vadászgépet használóinak többsége szerint ez felesleges játékszer. Nemhogy TVC-t, de nagyobb tolóerőért sem fizetnek. Hányszor kell ezt még elmondani? Egyetlen vadász F-15 sem kapta meg a GE F100-at, az F-15E gépeknek is csak egy része, az USAF F-15E gépek egy részében még PW-229-es sincs... F414 EPE? Dettó...Ne vicceljünk már kérem!
Már leírtam - persze konkrétan erre sem reagáltál -, hogy az oroszok dollárért exportálják/szervizelik a TVC-s gépeiket - tehát nem kis bevételük, nyereségük van belőle, de otthon rubel relációban gyártják - maguknak is.
Így már fussa' a saját részre történő gyártásra, üzemeltetésre is.
USA: dollár-dollár, Oroszország: dollár-rubel.
Almát körtével.
Még ezen után sem tudod elképzelni, hogy nekik megérheti?
Ott van az F-15 írás és a HT összefoglalóban is, hogy mi az és hogyan van a repteljesítmény diagramokon ez ábrázolva. Azt nem értem, hogy ha ez sincs meg, akkor miért kezdesz vitába...? 3+ éves az F-15 írás és a HT összefoglalú utolsó változata...Megnéztem, hogy ez mit jelent, annyit értek belőle, hogy repülés közben a rendelkezésre álló és a szükséges teljesítmény közötti különbséget veti össze adott repülési sebességnél. Adott sebességtartománynál ez a teljesítmény különbség az, ami meghatározza majd az emelkedési sebességet és/vagy az emelkedési szöget. Még azt is megfejtettem, hogy azonos repülési sebesség esetén nem lehet egyszerre az emelkedési sebességet és az emelkedési szöget optimumon tartani. Lazább értelmezésben ezt a kifejezést használják a manőverező képességre is
Ha nem így van, akkor bocs, kérném javítani/pontosítani, lehetőleg fikázás nélkül, hiszen a repülés világában én egy igazi laikus vagyok.
1. Igen.Mivel egy harci repülőgépnek a közvetlen légiharcon kívül van/lehet más feladata is, így:
1. TVC használata csökkentheti-e a csűrők és egyéb áramlásterelő felületek kitérítésének a mértékét?
2. Ha igen, akkor ez eredményezhet-e a repülőgép szempontjából tömegcsökkenést?
3. Az esetleges tömegcsökkenés mekkora mértékű lehet úgy, ha egy esetleges légiharc során – miközben a TVC nem használható - mégis szükségessé válik a kormányfelületek nagyobb mértékű kitérítése?
4. A TVC mely sebesség tartományokban működik úgy, hogy annak közvetlen gyakorlati hatása/haszna legyen a gép mozgására?
Ez megint csak rizsa. Az, hogy ezzel is célt lehet elérni nem jeleni az, hogy többet ér. Igen, több buta bomba nagyobb területpusztítátst csinál, de mikor pontcélod van és el kell találni. Mondom, ti most egy COIN környezetben felmutatott képességgel akartok generálisan érvelni, ami egyszerűen nevetséges erőlködés. Az oroszoknak is okkal van PGM-je, csak az ő lehetőségeik máshol érnek véget technikailag és anyagilag, mint az USA-nak.a) Szíriában a bevetett buta bombák lehet, hogy sokkal többet értek az IÁ harcoló alakulatai ellen, mint a prec. fegyverek.
Ha kevés platfromod van, akkor a rakéta minőségének kell jobbnak lennie. Apró hiba, hogy a nagysebeességű orosz ASM-ek HMZ a jenki CBG-k elég kevés.Ugyanakkor az oroszok valamilyen megfontolásból a nagy sebesség mellett tették le a voksukat és az ilyen típusú fegyverzet fejlesztésben messzire is jutottak.
A VLS-es AEGIS már a '90-es évek elején megvolt. Az a tűzgyorsaságot növeli meg, de már a '80-as években is bőven képres volt az AEGIS minden potenciális szovjet ASM leküzdésére.Azt se hagyjuk ki a számításból, hogy ezekkel a fejlesztésekkel azért elérték azt, hogy az amcsik is komolyabban kellett, hogy vegyék a saját flottáik légvédelmét, ami végső soron helyet és energiát vesz el más rendszerektől egy hajón.
Milyen flottához méred? Mert ennek a kijelentésnek nincs értelme anélkül. A 20 db Gránit nevetséges mennyisége a hajó méreteihez képes. Az Oscar tengó sokkal logikusabb. Azon is van ennyi, csak éppen nem kell egy rakás SAM és CIWS meg mással telepakolni és rejtve mozog. A Kirov meg rohadtul nem. Ezért nincs semmi értelme a Kirovnak.c) A szovjet gigantománia pont olyan volt, mint bárki másé, ettől függetlenül a Kirovok képesek lehetnek egymaguk akkora csapásmérő erőt jelenteni, mint egy kisebb flotta.
Az, de tőle ezt már megszoktuk.Zsolti ne haragudj de az nettó troolkodás amit írsz.
Pontosan.Mit nem lehet érteni azon, amit Molni illetve sok más ember is többször elmondott ezzel kapcsolatban: az F22 légiharc képességét nem a vektorálható hajtómű adja, ilyetén bármiféle összevetést, hogy milyen arányú győzelmek elrésére lehet képes, alapul venni a TVC hasznosságára nettó hülyeség. másrészről kész szerencse, hogy nem az F23 nyert, mert akkor most mire tudnál hivatkozni...az USA annyira tartotta fontosnak a tVC-t, hogy az nem is volt követleménye az 5. gen géptendernek. De az is nagyon beszédes, hogy az EF kap AESA radart (sőt retrofittelik a tranche 2-re is ha jól tudom) meg LERX-et, TVC-s hajtóművet meg nem annak ellenére, hogy már évek óta túlvannak a fékpadi teszteken
Így van.Az orosz buta bomba vs Harpoon összevetés is hülyeség. A nyugati országok ezekben a helyi konfliktusokban nem azért vetnek be okos bombát mert az baromi olcsó, hanem azért hogy minimalizálják a járulékos veszteséget.
speziale
A GPS vezérlésű bomba már nem is precíziós vagy mi?Lássunk már túl az orrunknál és fogjuk fel,hogy van TGP nélkül is precíziós csapásmérés ráadásul minden idős ami a lézervezérlésről nem mondható el.
Most megint trollkodsz? Mert ez senki nem írta. Ha azonos mennyiségben és azonos áron tudnál indítani belőle azonos HMZ-vel és harci résszel, akkor naná, hogy a szuperszonikus lenne a jobb. Apró hiba az, amit a H-31 és AGM-84 összehasonlításban írtam. Tényleg olyan nehéz értve olvasni? Mert azután, hogy a Ps-nél is csóválod a fejed ezek után erős kétségeim vannak affelől, hogy mi a francnak írok le neked bármit.Elképesztő dolgokat olvasok itt.
A védők elhárítási képességét nem befolyásolja az a tény, hogy egy támadó fegyver a szubszonikus sebességhez képest akár 3x vagy 5x nagyobb sebességgel közeledik, mert valaki egyszer bedobta, hogy a radarok messziről kiszúrják.
Kb.Nézd MZ, ha egy hadtech fórumba jösz észt osztani, minimális elvárás, hogy legyen valamilyen szintü olvasottságod az adott témában amihez kommenteket fűzöl.
Hidd el amit művelsz az enhén fáraztó és a poénkodás amivel molni érveit kezeled egyre siralmasabb.
Ennyi erővel elmehetsz a nők lapja fórumába, ott tele van olyan emberekkel mint te és nagyon fogod élvezni az ottani hangulatot.
Stop.A légvédelem hatékonysága a cél sebességétől még a mostani fejlettségi szinten is eléggé függő, főleg a magasság függvényében, a célfelderítéstől függetlenül. Itt például hivatkoznék annó az SR-71-re, ami a légvédelmi komplexumok technikai paraméterei alapján megsemmisíthető lett volna, de a gyakorlat ezt egyáltalán nem igazolta.
Már a fejlesztett Dvina és a Volhov ellen sem ment, a vietnámi tapasztalatoknak köszönhetően úgy módosították a rendszer, hogy a számolt találkozási pontnál nem veszi figyelembe, ha a földfelszín alatt van. A SAMsim manulban erről is írt Hpasp.Ha a lézeres önvédelmet meg az egyéb finomságokat leszámtjuk, gyakorlatilag azzal lehet védekezni, hogy a rakétát a földbe vezetjük, vagy valamilyen egyéb módon megzavarjuk a rávezetést.
Erről van szó.Egyszerűen az AESA radar, modern RWR, DAS, illetve a HOBS/LOAL képesség nagyságrendekkel nagyobb előnyt jelent. Korábban asszem volt linkelve az AIM-9X tesztvideó, amikor az indító géppel párhuzamosan elrepül a gép ELLENKEZŐ irányba, és kb. akkor indít amikor pont mellette van a 3/9 vonalnál, és úgy kapja szét a gépet, ahogy nem akarja.
Mielőtt véleményt dormálsz arról,hogy miért nem használtak okos bombákat az oroszok illene a legelemibb dolgokkal tisztába lenni.
Csak így 2 hirtelen:
1.Használtak GPS vezérlésű bombákat.
2.Nem kell minden orosz géphez TGP lézervezérlésű bombák használatához vagy a célok azonosításához.
Tovább megyek:a földi csapásmérésre használt típusok(SZU-24/25/34) egyikére sem kell TGP sem az azonosításhoz sem a célmegjelöléshez.
Elképesztő dolgokat olvasok itt.
A védők elhárítási képességét nem befolyásolja az a tény, hogy egy támadó fegyver a szubszonikus sebességhez képest akár 3x vagy 5x nagyobb sebességgel közeledik, mert valaki egyszer bedobta, hogy a radarok messziről kiszúrják.
Minél gyorsabb egy támadás, annál könnyebb kivédeni?
Ez még önámításnak is rossz.
Az oroszok is tudnak csak nem bombával hanem rakétával.
Nem a TGP+LGB a prec csapásmérés egyetlen járható útja...