Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

158843.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Imádom a pontokat :)
  • A Szu-30SzM család és a Szu-35Sz két külön gyárban készül, de a PAK-FA-hoz hasonlóan festetlen titán hajtóműgondoláik vannak, megerősítve. Ez a vektorálás miatt kell. Elég masszív szerkezet, a gyári képeken látottakat érdemes összevetni a Szu-27-esek és más Szu-30-asok hasonló elemeivel.
  • A Szu-27-esek hajtómű gondolái is titánból készülnek, de jóval egyszerűbb a belső merevítésük. Ide csak úgy vektorálós hajtóművet nem tesz be senki.
  • A Szu-27SzM3-asok mindenféle különösebb hírverés nélkül repdesnek az AL-31FM-1esekkel, amelyek 122kN helyett 135kN-osak, miközben a gépek üres tömege a klasszikus Szu-27Sz és P gépekhez képest 16.5 tonna helyett 17 tonnásak. 500 kg szerkezeti tömegnövekedésre két tonna tolóerőnövekedés jutott és az FM-1-es FADEC vezérlésű. Még a hajtómű gyorsulása is javult. Az élettartam pedig nőtt. Ugyanez a hajtómű mozgatja nem kis energiával a brutálnehéz Szu-34-eseket is.
  • A Szu-27SzM3-asok a leges legjobb Szu-27-esek, hiszen ez a pár darab gép képes egyes egyedül a Szu-27-esnek nevezett és az orosz légierőben szolgáló gépek közül H-29T, vagy KAB-500T televíziós precíziós fegyvereket is horozni, illetve csak ezeken használják a 12 darab fegyvertartót, amelyeknél nem ritkán a szárny alá az egyikre dupla adaptert tesznek, 14 függesztési pontot kialakítva így. Ez a megoldás csak a Szu-30SzM, Szu-34-es és Szu-35-ösnél szokás, a relatíve nagy számú Szu-27Sz és SzM gépeknél 10 felfüggesztési pont van és használnak esetenként dupla pilonos adaptert.
  • A Szu-35Sz a PAK-FA előfutára, számos rendszere megegyezik. A Szu-27SzM3-as a Szu-35Sz előfutára, csak nincs vektorálás, vagy PESA radar, nincs digitális FbW, csak analóg. Igazából a Szu-27SzM3-as nem más, mint a legutolsóként legyártott (és nem korábbi gépek nagyjavítása során upgrade-elt) Szu-27Sz, amibe számos modern eszközt beépítettek, illetve a hajtóművük is erősebb. De - érthetetlen okból - ezek sem utántölthetők a levegőben. Nagy talány, mert az összes SzM gépen szétkapták a KOLSz-t, levették a szélvédőt, átalakították a kabin előtti orrszekciót, eltolták a KOLSz-t oldalra és...és nem történt semmi. A Szu-27SzM3-asok viszont a velük egy időben gyártott Szu-30M2-esekkel együtt új építésű gépek (ezekben is AL-31FM-1-esek vannak), amelyeken van utántöltő csonk, míg az SzM3-asokon nincs. Rejtély.

Szu-27 SzM3 és a H-29T (?):

072305.jpg
 
Az UB blokk olyan mint a nyugati gépeken a gépágyús földi célok elleni lövészet. Ez is van az oroszoknál, csak náluk NIR is van mellé.
Namost, ha Rafale-al, Gripennel, F-35-el, vagy EF-el lehet földi célok ellen gépágyúval lődözni, akkor miért ne lehetne UB blokkal operálni az oroszoknál?
 
Végig olvastam az egész hírt és egyetlen szóval sem derül ki, hogy ezt hogyan érnék el. Jelenleg a következő módkon lehet PGM egy csapásmérő fegyver:

  • lézeres
  • radaros
  • GPS
  • TERCOM
  • rádió távirányítás/prancsközlő (RPK)
Az RPK a legegyszerűbb, csak ehhez meg tudni kéne, hogy hol van a cél és a rakéta/bomba is. Amihez vagy radarral követed mindkettőt (alá SAM rendszerek) vagy GPS kell a bombába... Na, akkor egy hogyan lesz olcsó...?
 
Végig olvastam az egész hírt és egyetlen szóval sem derül ki, hogy ezt hogyan érnék el. Jelenleg a következő módkon lehet PGM egy csapásmérő fegyver:

  • lézeres
  • radaros
  • GPS
  • TERCOM
  • rádió távirányítás/prancsközlő (RPK)
Az RPK a legegyszerűbb, csak ehhez meg tudni kéne, hogy hol van a cél és a rakéta/bomba is. Amihez vagy radarral követed mindkettőt (alá SAM rendszerek) vagy GPS kell a bombába... Na, akkor egy hogyan lesz olcsó...?
Természetesen INS-sel kombinálhatóak ezek, de az sem az olcsó valami, ha a bombára teszed. A passzív radar okkal maradt ki, mert nem univerzális módszer.
 
Az Irkutnál készült Szu-30SzM gépek a Vityazi színeiben. A közeli képeken is látszik, hogy ezeknek a gépeknek messze jobb minőségük van, mint például a KnAAZ, vagy a MiG luhovici üzemében szerelt gépeké.

http://fotografersha.livejournal.com/880792.html

Itt készülenk a Jak-130-asok, de korábban például a Jak-28-asok, vagy au Il-28-asok is.