Ez nekem magas, bevallom férfiasan, jó ha a felét értem... Én csak annyit olvastam és vettetem itt közbe, hogy automata terepkövető módban a Tornado (nyilván a GR) a nagyobb negatív g-értékeket egy említett manőverrel (emelkedés közben orsó, plusszos g-vel csúcspont, majd vissza orsó, plusszos g-vel vízszint) repüli le.
Robotpilótával nem orsózik a gép. Pont. Az F-111A bedöntési limitja 10 fok volt, a későbbiekben lett 30 fokig kitolva.
A legyezési korlát azt jelenti, hogy a terepkövető radar pár fokkal felfelé keres és főleg lefelé legyez. Tehát, ha a gép fejreállva borítna le, akkor a radar semmit nem látna, nem arra tervezték, hogy hátonrepülésben bármit is csináljon.
A linkelt videón látható a TFR működése. Azért néz X távolságra előre a radar és azért van három állása az F-111 esetén is a robotpilótának, hogy a terepnek megfelelően prolongálja az robotpilóta a gép pályáját.
Két példa a lenti ábárkon, a gép jobbról halad balra.
Az első képen monduk azt látod, hogy a Dunán repül nyugat felé egy Szu-24M a szbattai löszfallal szemben.Nem fogja azzért a kis mélyedés miatt - az a Duna medre vagy a vízfelszín, nem tudom, hogy a radar mennyire lát át a vízfelszínen - a gépet levinni, ha előtte ott a fal.
A robotpilóta az ilyen kis pálya eltéréseket kisimítja, de ehhez kell a manuális felügyelet is, ezért rajzolja ki a terepet és a prolongált pályát is. Az útvonalterv ismert. Ahol kell állítani az érzékenységen vagy az előrenézési távon ott az operátor beavatkozik.
A lenti kép az, amikor ilyen nagy zavarás van, akkor kell a HARD mód és maxra állítani a rendszert, hogy akr se a zöld, hanem a piros görbe legyen. Ha kicsi a felderítési táv és HARD, akkor későn húz bele a pilóta és a túloldalt kurva magasan jön ki. Ezen difik miatt kell az operátor, mert a fix elemekből felépülő szabályzó ennyit tud. Ma viszont virtuális PID szabályszó készíhető, nem valódi fizikai elemekből, ami repülés közben is átparaméterehező. Sőt, robotpilótának olyan pályát adsz meg előre, amit akarsz... GPS alapján mehet a terepkövetés, csak a magasságmérés hibája miatt kell megfontolni, hogy mit és hogyan.