Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 584
113
7629396_original.jpg


ez miért maradt el vagy csak technológia teszt volt?
Ez alatt mit értesz? Hogy érted, vagy mire érted, hogy elmaradt?
Ezt a fotót még Karácsony előtt linkeltem a kísérleti típusos topicban, némi segédmagyarázattal.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 584
113
13986_1329868788.jpg


Szergej traktorral húzza haza a vasat? Bontásra vagy emlékbe? Lakótelepen szomszédok hogy örülnek majd a reggeli bemelegítéseknek:)
Nálunk is bevett szokás volt a traktorral vontatás. Legalábbis Pápán.


Sokkal kevesebbet eszik, mint a Zil vagy az Ural. Az usások meg pickuppal huzigálják a gépeiket, az talán jobb? :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 584
113
De a linkelt fotón látható Berkut-ra emlékeztető tárgy nem repülőgép volt, csak egy 1:1 méretarányú mock up.
Gondolom, fából.
Itt van még pár előtanulmány a Berkuthoz, illetve pár továbbgondolás is, mint például a kilépőél intenzív előrenyilazottságát megtartva, hátranyilazott belépőéllel az YF-23-aséhoz hasonlatos trapézszárnnyal is továbbképzelték a gépet:

http://paralay.world/s37.html

Megmondom őszintén, ennél, illetve a MiG 1.44-esnél is látott módi, vagyis hátul a két hajtómű, előttük a súlypontban a belső fegyvertér nekem jobban tetszik, mint a Szu-57-es két enyhén S, de inkább egyenes szívócsatornája és hajtóműgondolája közé hosszában elosztott dupla fegyvertér.
Az amerikai YF-23, YF-22/F-22 Raptor és az egy hajtóműves F-35 is a súlypontjához közel tartja a belső fegyvertereit.
A Szu-57-esnél viszont nagy a súlypontvándorlás aszerint, hogy melyik fegyvertér az üres.

Ha nem lövik le az eredeti AL-41F-et és a MiG 1.44 kivéreztetése után azokat a Berkut kapta volna meg, ez utóbbi meg trapéz szárnyakkal ment volna tovább, az oroszoknak már rég volna egy működő 5. generációs gépe.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 459
84 468
113
De a linkelt fotón látható Berkut-ra emlékeztető tárgy nem repülőgép volt, csak egy 1:1 méretarányú mock up.
Gondolom, fából.
Itt van még pár előtanulmány a Berkuthoz, illetve pár továbbgondolás is, mint például a kilépőél intenzív előrenyilazottságát megtartva, hátranyilazott belépőéllel az YF-23-aséhoz hasonlatos trapézszárnnyal is továbbképzelték a gépet:

http://paralay.world/s37.html

Megmondom őszintén, ennél, illetve a MiG 1.44-esnél is látott módi, vagyis hátul a két hajtómű, előttük a súlypontban a belső fegyvertér nekem jobban tetszik, mint a Szu-57-es két enyhén S, de inkább egyenes szívócsatornája és hajtóműgondolája közé hosszában elosztott dupla fegyvertér.
Az amerikai YF-23, YF-22/F-22 Raptor és az egy hajtóműves F-35 is a súlypontjához közel tartja a belső fegyvertereit.
A Szu-57-esnél viszont nagy a súlypontvándorlás aszerint, hogy melyik fegyvertér az üres.

Ha nem lövik le az eredeti AL-41F-et és a MiG 1.44 kivéreztetése után azokat a Berkut kapta volna meg, ez utóbbi meg trapéz szárnyakkal ment volna tovább, az oroszoknak már rég volna egy működő 5. generációs gépe.

Az nem számít,hogy a hossztengelyhez viszont közelebb vannak a fegyverek?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 584
113
Arra gondolj, hogy az egymás mellé függesztett fegyverek sokkal közelebb vannak a hossztengelyhez, mint az egymás mögé helyezettek a kereszttengelyhez.
A Szu-34-esen hiába van meg a Szu-27-esektől örökölt hátsó fegyvertartó a két hajtómű között, oda szinte sose raknak semmit.
A Szu-57-es esetében az a minimum, hogy egy fegyvertérbe lehetőleg legalább két darab valamilyen fegyver kerüljön.
Ehhez jelenleg a legközelebbi ismert analógia a Szu-34-es, hiszen itt van rendszerben páros függesztőpilon a törzs közé.
És mit látunk?
Dupla FAB-500-asok az első pilonra mennek, ahogy a PTB-3000-es tartály, vagy a KAB-1500-ös is.
A mellső fegyvertartóval van kb egy vonalban a beömlők alatti két tartó és a szárnyak alatti tartók is.
A Szu-57-es esetében azt elképzelhetőnek tartom, hogy ha oda valahogy befér 3-3 R-77-es rekeszenként, akkor az indítási sorrend egyszer az egyik, majd felváltva, a másik fegyvertérből fog történni, és egymást keresztezve, hogy a súlypont nagyon ne vándoroljon. Mondjuk úgy, hogy hátsó jobb, első bal, hátsó bal, első jobb, hátsó közép, első közép a "kifogyasztási sorrend".
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 771
113
Itt van még pár előtanulmány a Berkuthoz, illetve pár továbbgondolás is, mint például a kilépőél intenzív előrenyilazottságát megtartva, hátranyilazott belépőéllel az YF-23-aséhoz hasonlatos trapézszárnnyal is továbbképzelték:

Ha nem lövik le az eredeti AL-41F-et és a MiG 1.44 kivéreztetése után azokat a Berkut kapta volna meg, ez utóbbi meg trapéz szárnyakkal ment volna tovább, az oroszoknak már rég volna egy működő 5. generációs gépe.

Ezek után érthetetlen, hogy miért nem lett megvalósítva a Berkut trapéz szárnyakkal. Volt szerencsém megnézni a statikus soron, mindkét gépet, persze csak kívülről. Az 1.44-es nekem olyan nagyon kényszeredettnek, összecsapottnak tűnt a Berkuthoz képest. Volt olyan, aki ott látván a gépet, a létrejöttét úgy írta le, hogy: Eurofighter+vodka.
A Berkut átgondoltabbnak tűnt. Karakteres, szép gép, látni lehetett rajta a belső fegyvertér ajtókat, meg valahogy minden jobban a helyén volt. Nekem igazából az 1.44-es kabinkialakítása volt nagyon fura. A trapézszárnyú Berkuton pedig látni lehetett a Szuhoj (vagy a CAGI) által feltalált mozgó LERX elődjét, a trapézszárnyba rejtett mozó kacsa vezérsíkokat. Nagyon klassz, furcsa, hogy nem lett belőle semmi. Gondolom,hogy megvoltak a maga igen erős pénzügyi okai ennek.