Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Moscow Defence Brief provided a higher estimate for air force losses, saying that Russian Air Force total losses during the war were one Tu-22M3 long-range bomber, one Su-24M Fencer fighter-bomber, one Su-24MR Fencer E reconnaissance plane and four Su-25 attack planes.[7] Anton Lavrov listed one Su-25SM, two Su-25BM, two Su-24M and one Tu-22M3 lost.
 
Ezt én is tudom, de a tényeken nem változtat. Az orosz légierő most kezd ismét combat ready lenni. Eddig csak azért nem lövöldözték le őket, mert mögöttük áll a stratégiai atomütőerő.

...de ez a tényeken nem változtat...

Mi lett volna, ha nem lett volna stratégiai ütőerő?
De volt.
S csak ez számít.


Ui.; topic off:

... egy alkalommal én vittem haza intézményünk igazgatóját Miskolc "Rózsadombjára" vagy húsz-huszonöt éve.
A város rendszerváltás utáni első polgármestere lakott ott polgármestersége ideje alatt, de ő már nem élt, a következő(k) meg már máshol laktak a sztori idején.
Feltűnt, hogy mennyire rossz állapotban van az út ahhoz képest, hogy a város egyik "elitnegyede".
Megkérdeztem a Dirit; hogy hogy ilyen rossz az út?
- Nem itt lakik a polgármester.
- Ez ennyire számít?
- Jegyezze meg Misi: Csak ez számít.

Úgy látom, hogy most sem sokkal különb az út:
https://www.google.hu/maps/@48.0916...4!1sHjkggjyEzex6Ih44e-wMKQ!2e0!7i13312!8i6656
 

Van benne pár tárgyi tévedés:

"Az értesülések szerint a pilóták, így a csapatot vezető Tkacsenko ezredes is a fülke ergonómiájára, az elégtelen műszerezettségre (ez főleg a navigációs és a kommunikációs rendszereket érintette, hiszen éppen azért kapták meg a Szu-27M-eket, mert azokat harcra alkalmatlannak nyilvánították) és a borzasztó hadrafoghatósági arányokra panaszkodtak - a tucatnyi gépből néha alig 2-3 volt repülőképes. Nem meglepő, hogy inkább a gépek hajtóműveit szerelték át a régi Szu-27P-kbe, némi fúrás-faragás árán…"

Fals. Semmit se kellett "fúrni-faragni".
Az átadott öt darab Szu-27M-ben ugyanolyan AL-31F-ek voltak, mint a Szu-27P gépekben, az ugyanis csak terv volt, hogy ha sikerül rendszeresíteni a típust, akkor a hajtóműfejlesztés majd idővel "utoléri" a gépet és az is igazodni fog a növelt teljesítmény igényekhez.

"...Az Irkutszki repülőgépgyárban épített, vadonatúj Szu-30SzM-ekből az első négyet (30-33 oldalszámmal) még 2016 októberében átvehette a csapat, majd november 29-én Kubinkán landolt a következő négyes (34-37) is. A két generáció között ég és föld volt a különbség: elég csak a modern, műholdas navigációt, a légi utántöltési képességet, a mozgó térképet vagy a széles látószögű, szem előtti kijelzőt (HUD) említeni, de a megnövelt tolóerejű és sokkal megbízhatóbb AL-41-es hajtóművek is jól jönnek majd a Vitézeknek..."

Nincs ilyen, hogy AL-41-es hajtómű. Volt kb húsz éve olyan, hogy AL-41F, ez a MiG 1.44-ben volt és egyenként vagy 18 tonnányi tolóerőre volt képes, meg van olyan, hogy AL-41F-1Sz, ez van a Szu-35Sz-ben és valamivel több, mint 14 tonnányi tolóerő jellemzi.
A Szu-30SzM-ben egyelőre az AL-31FP van beépítve, ezek tolóereje csak épphogy nagyobb, mint egy régi Szu-27-esé, 12.5 tonna helyett valamivel kevesebb, mint 13 tonna a fékpadi tolóerő, de legalább TVC-s és FADEC vezérelt.
 
.
.
A fotón jól látom, hogy a képernyők csak matricaként oda vannak ragasztva? :)

Így szokták a kiállításokon. Pl. Chinook pilótafülkéjében is láttam már ilyet.
Egyszerűbb, mint megoldani hogy mutasson is valami érdekeset a kijelző.
Vagy épp azt nem akarják, hogy lássák, mit és hogy mutat a kijelző, ezért be sem kapcsolják.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
bea3acb62e8003e523046e5396b77c82e7d78f82f73de041d9ced823d8d557f9.jpg
https://uploads.disquscdn.com/image...78f82f73de041d9ced823d8d557f9.jpg?w=320&h=470
 
Vityazi Szu-35Sz az égre tör.
Az AL-41F-1Sz hajtóművek tolóereje az alap AL-31F-hez képest egy tonnával lett nagyobb maximál rezsimen, de két tonnával több forszázson! Vagyis csak a gázturbina alapos átszabásával, a nagyobb átmérőjű kisnyomású kompresszorral, a magasabb gázhővel a teljes tolóerő csak egy tonnával emelkedett volna, de az utánégetőrendszer is erősebb lett, ami miatt ezen a típuson az utánégetés megindulása még akkor is érezhetően nagyobb seggberúgás embernek és gépnek egyaránt, ha közben a sárkány is nehezebb lett.

262740.jpg
 
Tavaly decemberre ígérték, hogy megkezdik a modernizált Szu-30SzMD építését az Irkut-nál. Nulla hír van azóta róla, így azt se tudni, valóban elkezdődött-e ez a program, épül-e, vagy átépül-e bármiféle modernizált példány.