Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Van, olvass utána. Én se így születtem, hogy mindezeket tudtam.

Mondjuk a logikádat annyiban nem értem, hogy a Szu-34-es az egy “bomba kamion” okos fegyverekkel, de nyilván BVR önvédelmi fegyverzettel és PESA radarral. Mert ha ez se lenne, na az volna értelmetlen.
De te azt kifogásolod, hogy a Szu-34-es az miért nem egy bomba kamion okos fegyverekkel.
Valami nagyon nem kerek az okfejtéseddel...

A fenntiből és az azóta leírtakból:
tehát van egy kis "bomba-kamion"(Szu-24), meg egy nagy(Tu-22M... -nekem itt kezdődik a kategória kb.- )
...de kell egy új típus(???) a kettő közé, ezért "gyorsan" "ráfejlesztenek" és gyártanak 150+ Szu-34-t kb, 35m$/db-nyi rubelért.
...,de nincs pénz a Szu-57-re, mint kiderült, nincs pénz a nagy "bomba-kamion" új hajtóműveire, és még 5-100-ig néhány "jelentéktelen" projektre (köztük az Armata/T-90, atom-tengók, stb...), de a szinte egyfeladatos csapásmérőhöz összehoztam a fun-klubbot. (...mehetek a gyárhoz siker-pénzzért? :) )

Ráadásul "Titkos" minősítést kapott a Szu-24/Ssu-27 hajtómű összehasonlítás (Nem szép dolog :(, "bárki" tette, csalódást okozott).



...de -szerintem- felelős hadi-ipari vezető( A hadügy-miniszter vagy egy illetékes az illetékes Minisztériumban) 30-40 db Szu-34 árából felújít 300-350 db Szu-24-t, a 110-120 db Szu-34 árát -35m$-nyi rubel/db!, összesen kb. 3,5 Milliárd $-ni rubel- pedig a mérnökökkel együtt ""átkíséri" a "Szu-57-es épületbe".


u.i: kicsit átgondolva nem is gond ez a pazarlás, egy jól elköltött 3,5 Milliárd sokat érhet, egy erősebb "Maci" lehet hogy ismét meresztgetné a karmait. ...csak hogy összefüggésében is nézzünk a témára
(...kapcsoljatok bele Fiúk, "edzeni" akarok :p )
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Az SDB is 10+ éves, de tömeges elterjedése eltartott és
Aham, és azt most vetísd rá az oroszokra es lehet találgatni hogy kb ott mikorra terjedne el egy GBU39 cucc nem hogy a GBU53o_Oaz kb akkora távlati idő hogy addigra meg a szu34 is kivontjatjak. T-220-al is szarakodnak 5 eve oszt sehol semmi
 
A fenntiből és az azóta leírtakból:
tehát van egy kis "bomba-kamion"(Szu-24), meg egy nagy(Tu-22M... -nekem itt kezdődik a kategória kb.- )
...de kell egy új típus(???) a kettő közé, ezért "gyorsan" "ráfejlesztenek" és gyártanak 150+ Szu-34-t kb, 35m$/db-nyi rubelért.
...,de nincs pénz a Szu-57-re, mint kiderült, nincs pénz a nagy "bomba-kamion" új hajtóműveire, és még 5-100-ig néhány "jelentéktelen" projektre (köztük az Armata/T-90, atom-tengók, stb...), de a szinte egyfeladatos csapásmérőhöz összehoztam a fun-klubbot. (...mehetek a gyárhoz siker-pénzzért? :) )

Ráadásul "Titkos" minősítést kapott a Szu-24/Ssu-27 hajtómű összehasonlítás (Nem szép dolog :(, "bárki" tette, csalódást okozott).






u.i: kicsit átgondolva nem is gond ez a pazarlás, egy jól elköltött 3,5 Milliárd sokat érhet, egy erősebb "Maci" lehet hogy ismét meresztgetné a karmait. ...csak hogy összefüggésében is nézzünk a témára
(...kapcsoljatok bele Fiúk, "edzeni" akarok :p )
Felejtsd már el azt a szerencsétlen Szu-24-est! A MiG-23-as kortársa, múzeumba való öreg, elavult masina. Nem értem a ragaszkodásod.
 
Én 6db 500kilósra emlékszem de mind1 ugyan úgy nevetséges mennyiség.

6 darab 500kg-os, vagy 12 darab 250kg-os volt a javadalmazás. Az első szíriai bevetéseken inkább 12 darab OFAB-250-270-es repeszromboló bombákkal szórtak Gefeszt-24-22-vel rákompenzálva, majd idővel, ahogy hangolták a Gefeszt pontosságát, meg változtak a célpontok, átálltak a kisebb területen eloszló, némileg koncentráltabb szórásképpel oldható 6x 500kg-ra. Ezek vegyesen hol FAB-500M62-es rombolóbombák, hol OFZAB-500 repeszromboló-gyújtó bombák voltak TG-20 (80% TNT + 20% Hexogén) és Termit keverékkel, de repeszképző megerősített köpennyel ellátva.

3 tonnát soha nem haladta meg a függesztmény tömege, de annál kevesebb sem volt, bár annak amúgy se lett volna már értelme.
 
A fenntiből és az azóta leírtakból:
tehát van egy kis "bomba-kamion"(Szu-24), meg egy nagy(Tu-22M... -nekem itt kezdődik a kategória kb.- )
...de kell egy új típus(???) a kettő közé, ezért "gyorsan" "ráfejlesztenek" és gyártanak 150+ Szu-34-t kb, 35m$/db-nyi rubelért.

A Szu-24-es fejlesztése valamikor 1986 körül véget ért. Kb 90-ig tartott a gyártása.
A Szu-34-est nem azért gyártják, mert hülyék, hanem mert 2020-at írunk.
 
Amúgy én nagyon szívesen válaszolok bárki kérdésére, ha tudok és ha látom, hogy az illető már maga vette a fáradságot, hogy válaszokat találjon, csak választani nem tud közülük. Hátha nekem sikerül.

De úgy vélem, hogy az már óriási parasztság, ha valakibe annyi alázat nem szorul, hogy ha láthatóan nem ért valamihez, legalább megpróbálja megérteni a másik sokadjára, sokféleképpen kifejtett válaszát, vagy maradna csöndben.
Ez már nem szakmai eszmecsere, hanem idétlen, gyerekes, bugyuta kekeckedés.

Ha normális színvonalú szakmai fórumot és valós tartalmú haditechnikai információáramlást akar az idelátogató többség, akkor tenni kell ennek érdekében.
Ezt remélem a moderátorok is olvassák.
 
Nem is fog SDB szerűségeket dobálni mert előbb figjak kivonni mint hogy olyat dobálna. Egy sdb szerűség nekik nagyon sci-fi de meg a kab-250 tgp is tavolinak tűnik.


csend.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Amúgy én nagyon szívesen válaszolok bárki kérdésére, ha tudok és ha látom, hogy az illető már maga vette a fáradságot, hogy válaszokat találjon, csak választani nem tud közülük. Hátha nekem sikerül.

De úgy vélem, hogy az már óriási parasztság, ha valakibe annyi alázat nem szorul, hogy ha láthatóan nem ért valamihez, legalább megpróbálja megérteni a másik sokadjára, sokféleképpen kifejtett válaszát, vagy maradna csöndben.
Ez már nem szakmai eszmecsere, hanem idétlen, gyerekes, bugyuta kekeckedés.

Ha normális színvonalú szakmai fórumot és valós tartalmú haditechnikai információáramlást akar az idelátogató többség, akkor tenni kell ennek érdekében.
Ezt remélem a moderátorok is olvassák.
Ennyi, snitt!!
 
Akár ez is lehetne, de -szerintem- felelős hadi-ipari vezető ( A hadügy-miniszter vagy egy illetékes az illetékes Minisztériumban) 30-40 db Szu-34 árából felújít 300-350 db Szu-24-t, a 110-120 db Szu-34 árát(35m$-nyi rubel/db!) pedig a mérnökökkel együtt "átkíséri" a Szu-57-es épületbe.

Értelmetlen lett volna Szu-24-et felújítani, hiszen már 1990-re elkészült a váltótípusa a Szu-34 és április 13-án elvégezte első repülését ekkor még a SZU volt. Utána már az OF-ban, mint utódállamban a pénztelenség miatt 15 évig stagnált a program, így nem indult be a gép szériagyártása. 2006-ban adták át az első két gépet majd két szerződés értelmében 32+92 darabot gyártottak le és adtak át az orosz légierőnek. Tehát összesen van nekik 124 + 8 darab repülési protó/előszériás gép(-veszteségek) A gép ára 1 milliárd Rubel/darab (1USD/74Rubel) Tehát sehogy sem jön ki az általad írt 3,5 milliárd USD. Ahogy jöttek az új Szu-34-sek úgy vonták ki a Szu-24-seket-amik már morálisan és müszakilag teljesen elavultak(változtatható nyilazású szárny) 4 éve kivonásra került az utolsó (sima) Szu-24. Napjainkban már csak néhány század Szu-24M és néhány század Szu-24MR van aktív szolgálatban.
 
Azért oravezt nóra féle bölcsességekkel se szórjuk tele az oldalt... :)

Értelmetlen lett volna Szu-24-et felújítani, hiszen már 1990-re elkészült a váltótípusa a Szu-34 és április 13-án elvégezte első repülését ekkor még a SZU volt. Utána már az OF-ban, mint utódállamban a pénztelenség miatt 15 évig stagnált a program, így nem indult be a gép szériagyártása. 2006-ban adták át az első két gépet majd két szerződés értelmében 32+92 darabot gyártottak le és adtak át az orosz légierőnek. Tehát összesen van nekik 124 + 8 darab repülési protó/előszériás gép(-veszteségek) A gép ára 1 milliárd Rubel/darab (1USD/74Rubel) Tehát sehogy sem jön ki az általad írt 3,5 milliárd USD. Ahogy jöttek az új Szu-34-sek úgy vonták ki a Szu-24-seket-amik már morálisan és müszakilag teljesen elavultak(változtatható nyilazású szárny) 4 éve kivonásra került az utolsó (sima) Szu-24. Napjainkban már csak néhány század Szu-24M és néhány század Szu-24MR van aktív szolgálatban.
A durva az egyébként, hogy az új típusok mindig nagy dirrel dúrral jönnek... Ehhez képest az F-14 kivonását leszámítva gyakorlatilag egyesek számára totál csendben tűnnek el típusok, döbbenetes, hogy telik az idő.

  • Az az F/A-18C, amit még kipróbált Rácz Zsolt (asszem ő is) Varga 1997 táján, az már nem repül a US Navynél. Kuka.
  • EA-6B kuka.
  • Az oroszoknál is olyan szép csendben halt ki lényegében a MiG-29 9.12/13 és a Szu-27(Sz), hogy a hozzáértők többségén kívül észre sem vették. Na, a Szu-24 is ilyen. Szépen csendben, de kihal(t).
 
Az egyik legelső (ha nem a legelső) Top Gun újság haditechnikai kis színesekkel teletűzdelt dupla oldalán volt egy rövid, pársoros szöveg arról, hogy hamarosan kezdődik a vadonat új F-14D sorozatgyártása. Ez volt harminc éve.
Az utolsó gépeket 14 éve vonták ki.
Repül az idő...
 
AO: Mi bajod van a Szu-34-essel?
A csapásmérő repülőgép kategóriát kicsit idejétmúltnak tartom, mert ha már megvan a légifólény, akkor mehet egy "bomba-kamion" okos-fegyverekkel, ha nincs meg, akkor -mint mi most- otthon ül a s*ggén és vár,

AO: Minek kellett volna az oroszoknak 300 feleslegesen felújított Szu-24-es?
Arra amire 300 (150+) feleslegesen legyártott Szu-34.
A "mégis kellene" esetre meg elég lett volna 30-40-50 db csapásmerő, vagy kevésbé hatékonyan viszi valami más."Szegény" Szu-34 nekem egy kényszer szülte drága kompromisszum.
Technikailag addig "reszelték" ( :) ), amíg jó lett, de ettől én még nem látom a létjogosultságát

AO: Mi az a rengeteg hátrány, amivel a gép rendelkezik?
(Ár/Érték arány ???).
... és akkor még a Szu-57-es 3 fő problémája még szóba sem kerül(...az az olasz, vmi. Montecucory ;) )

u.i: arról van esetleg adat, hogy a Szu-27-es hajtómű, fajlagos fogyasztása hogy viszonyul a Szu-24-eséhez: Just for fun


Nyugi. Csak szívatnak. Végig igazad volt, a Szu-34 tényleg egy rakás szar! Csak nem merik bevallani.

Azért a Szu-24-nek soha nem lesz olyan ASM képessége, mint a Tu-22M3-nak. A Tu-160-as hajtóművével a gép meg elivleg kirepülne a világból is...
...ha megkapta volna. De kb. én is ezen vakarom a szíriai bohóckodás óta, ahova 12 db FAB-250-essel ment, ha jól emlékszem.

Nem úgy van, hogy utántölthető lenne a levegőben, csak levették a csonkokat egy fegyverzetcsökkentési szerződés miatt?
 
Nem úgy van, hogy utántölthető lenne a levegőben, csak levették a csonkokat egy fegyverzetcsökkentési szerződés miatt?

Még a SZU-ban. De a Tu-22M3M modernizációs program vissza adja az utántölthető képességet így ismét stratégiai bombázó lehet.
 
Az egyik legelső (ha nem a legelső) Top Gun újság haditechnikai kis színesekkel teletűzdelt dupla oldalán volt egy rövid, pársoros szöveg arról, hogy hamarosan kezdődik a vadonat új F-14D sorozatgyártása. Ez volt harminc éve.
Az utolsó gépeket 14 éve vonták ki.
Repül az idő...

Mondjuk az egy "hidegháborúsan" rövid karrier volt, Cheney keresztülverte az összes Tomcat kivonását, bár még 2005-ben is kapott néhány gép upgrade-et.
 
START III szerződés 2021 februárban jár le. USA nem akarja meghosszabbítani, illetve Kínát is be akarja vonni az egyezménybe.
https://moszkvater.com/merre-tovabb-start-iii/
Még a SZU-ban. De a Tu-22M3M modernizációs program vissza adja az utántölthető képességet így ismét stratégiai bombázó lehet.
Na, most akkor melyik. Ha nem akarja meghosszabbítani, akkor miért akarja Kínát bevonni...?
És igen, a szerződés lejárta miatt kerülhet vissza rá az utántöltés képesség.