Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

iakti4fgVVY.jpg

ZeR2JWHkGF4.jpg

snimok_1105.jpg

MS1EQkYTiuc.jpg
 
Ez nagyban függ a tüzelőanyag és az olajrendszertől.
Nem mindegy, hogy a tartályoknak hol vannak elhelyezve a kifogyasztó szivattyúi, és milyenek azok. ha megszűnik az olaj, vagy a kerozin ellátás, akkor ugye nagy gond van.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and enzo
Ha orsót esetleg nem is, de palástorsót minden bizonnyal (ha már az űrhajós kiképzésben is tudják használni az Il-76-ost...).

A Top Gunban kb. úgy írták, hogy megkérdezte a Boeing vezér Tex Johnsont, hogy mégis mit művelt a rendezvényen!?

- Eladtam a gépet Uram...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ha orsót esetleg nem is, de palástorsót minden bizonnyal (ha már az űrhajós kiképzésben is tudják használni az Il-76-ost...).

A Top Gunban kb. úgy írták, hogy megkérdezte a Boeing vezér Tex Johnsont, hogy mégis mit művelt a rendezvényen!?

- Eladtam a gépet Uram...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Aztán valamelyik későbbi gépnél állítólag egy utasítás volt az első repülésen a főnöktől.

"No roll".
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Ez nagyban függ a tüzelőanyag és az olajrendszertől.
Nem mindegy, hogy a tartályoknak hol vannak elhelyezve a kifogyasztó szivattyúi, és milyenek azok. ha megszűnik az olaj, vagy a kerozin ellátás, akkor ugye nagy gond van.
.
.
Szerintem az is egy gond, hogy amikor a gép elkezd 90fok körüli bedöntés felé haladni, akkor lényegében nincs szárnya felhajtóerőt termelni! Ekkor az óriási tömeghez képest szerintem a hajtómű tolóereje nem elég, és a nagy súly miatt azonnal átesik, zuhanásba kezd, amire szépen dokumentált szomorú példa:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vagy ha ezt a mókát nagy magasságban adják elő, akkor van ideje zuhanni, de közben túlgyorsul, leszakadhat-e a szárny vagy a hajtóművek, vezérsikok rögzitésének a méretezése elég erős-e, hogy egyben kihozzák a zuhanásból?

Vagy ha teljes orsóról van szó, kérdés a szárny profilja is, hogy fejjel lefelé repülési szakaszban hogy reagál a normális állásban felhajtóerőt termelő profil.
 
Mint már ezen a fórumon is írták 2019-ben 20 db új Sz-34-est rendeltek a NAPO-tól. Ez a 20 gép a Szíriai tapasztalatok alapján továbbfejlesztett Szu-34NVO lett volna, amolyan átmenet az igazi továbbfejlesztést jelentő SzU-34M előtt. Nyílt titok, hogy a megrendelésnek az volt az egyik célja, hogy mentőkötelet dobjanak az éppen megrendeléshiánnyal küzdő NAPO-nak.
A SzU-34NVO abban tér el az alapváltozattól, hogy az avionikai rendszereit közelebbről meg nem határozott módon fejlesztik, az önvédelemi képességeit olyan módon növelik, hogy egy egész köteléket képes lessz zavarással oltalmazni, valamint a függeszthető fegyverzetet is bővítik. Mint kiderült, ez utóbbi a gyakorlatban azt (is) jelenti, hogy 3 felderítőkonténer rendszeresítenek hozzá.
Az UKR-RT konténel elektronikai felderítésre szolgál, és egy M410 jelű felderítő és bemérő komplexumot tartalmaz.
Az UKR-RL konténer a 350 kg tömegű, M402 Pika oldalra néző radart tartalmazza, mely 7,7 GHz-en sugároz, és felderítési távolsága vízfelszíni cél esetén 120 km, felbontása 2-5 m. Ugyan ezek a paraméterek földfelszíni cél esetében 60 km és 6-20 m.
Az UKR-OT konténer elektroopotikai felderítésre alkalmas. ANTRAK TV kamerát és M433 Raduga VM lináris IR szkennert tartalmaz. Mindhárom konténer alkalmas valós idejű adattovábbításra. A konténerek csapatpróbája idén befejeződött.
A SzU-34NVO-ról még annyi került nyilvánosságra, hogy a 20 gépből pár példány Lipeckbe kerül tesztelésre, míg a többivel a Sagolban állomásozó 2. gárda bombázórepülő ezred 3. századánál fogják leváltani a már eléggé elavult SzU-24MR felderítőket.
Az első SzU-34NVO-ról 2020 első félében készült kép, amin még festetlenül szál fel berepülésre a NAPO gyári repülőteréről. A kép alapján külső különbséget nem nagyon lehetett felfedezni az alapváltozatú képekhez képest.
Az óta új információt nem találtam a típusról. Van esetleg valakinek ennél frissebb infoja?
 
Mint már ezen a fórumon is írták 2019-ben 20 db új Sz-34-est rendeltek a NAPO-tól. Ez a 20 gép a Szíriai tapasztalatok alapján továbbfejlesztett Szu-34NVO lett volna, amolyan átmenet az igazi továbbfejlesztést jelentő SzU-34M előtt. Nyílt titok, hogy a megrendelésnek az volt az egyik célja, hogy mentőkötelet dobjanak az éppen megrendeléshiánnyal küzdő NAPO-nak.
A SzU-34NVO abban tér el az alapváltozattól, hogy az avionikai rendszereit közelebbről meg nem határozott módon fejlesztik, az önvédelemi képességeit olyan módon növelik, hogy egy egész köteléket képes lessz zavarással oltalmazni, valamint a függeszthető fegyverzetet is bővítik. Mint kiderült, ez utóbbi a gyakorlatban azt (is) jelenti, hogy 3 felderítőkonténer rendszeresítenek hozzá.
Az UKR-RT konténel elektronikai felderítésre szolgál, és egy M410 jelű felderítő és bemérő komplexumot tartalmaz.
Az UKR-RL konténer a 350 kg tömegű, M402 Pika oldalra néző radart tartalmazza, mely 7,7 GHz-en sugároz, és felderítési távolsága vízfelszíni cél esetén 120 km, felbontása 2-5 m. Ugyan ezek a paraméterek földfelszíni cél esetében 60 km és 6-20 m.
Az UKR-OT konténer elektroopotikai felderítésre alkalmas. ANTRAK TV kamerát és M433 Raduga VM lináris IR szkennert tartalmaz. Mindhárom konténer alkalmas valós idejű adattovábbításra. A konténerek csapatpróbája idén befejeződött.
A SzU-34NVO-ról még annyi került nyilvánosságra, hogy a 20 gépből pár példány Lipeckbe kerül tesztelésre, míg a többivel a Sagolban állomásozó 2. gárda bombázórepülő ezred 3. századánál fogják leváltani a már eléggé elavult SzU-24MR felderítőket.
Az első SzU-34NVO-ról 2020 első félében készült kép, amin még festetlenül szál fel berepülésre a NAPO gyári repülőteréről. A kép alapján külső különbséget nem nagyon lehetett felfedezni az alapváltozatú képekhez képest.
Az óta új információt nem találtam a típusról. Van esetleg valakinek ennél frissebb infoja?
2021 márciusban találkoztam legutoljára vele...

 
  • Tetszik
Reactions: hurci10
2021 márciusban találkoztam legutoljára vele...

Köszönöm, ez nekem új volt. Nem tudom a képek mennyire csak illusztrációk? Mindenesetre azt a szép nagy jelvényt, amit az ezred többi gépének bal oldalára felfestettek, nem látom rajta. Külső eltérést sem nagyon látok. De azért jó hír, hogy nem merült feledésbe a projekt!