Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 110
82 833
113
Ez az új 5. gen hajtómű? Milyen ütemterv az, ha kész a hajtómű, de még 10 évet ülnének rajta a multkori hír alapján?
Itt a prototípusra kell gondolni. Mire szériagyártásba kerul hosszú és bonyolult teszteken(statikus, repulési) kell átesnie..
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 827
30 880
113
A lényeg, hogy csak van egy hajtómű összerakva (vagy ideális esetben több) amiről úgy gondolják, hogy kész van és hogy jó és bele kell tenni a gépbe, csak le kell tesztelni nem-e melegszik túl, esik szét, robban fel, rohad szét a rozsdától, áll le, törik ketté, meg hogy hozza-e a fogyasztási-, teljesítménybeli-, dinamikai-, stb elvárásokat. De ha kész a hajtómű akkor lehet orrba-szájba tesztelni. 6000 óra működést le lehet teszteni 500 nap alatt ha az idő felében megy, felét meg előre tervezett karbantartással töltik el. Párhuzamosan meg akármennyi hajtóművel tesztelhetnek. Itt ha nincsenek komoly hibák meg hiányosságok az elvárásokhoz képest, ami újratervezést meg átépítést igényel a fő részeknél, akkor messze nem kell egy évtizedig húzni a teszteket, hanem 2018 elejére be lehet fejezni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 425
63 737
113
Egy hajtóműnél - akár bármely más rendszernél nem csak a prototípus megépítes vesz igénybe sok időt, hanem a dinamikus teszt. Ez utóbbival nagyon sietni sem lehet, mivel lényeges az üzemi ütemterv pontos tartása. Általában 500 vagy 1000 óránként teljesen szétszedik, majd újra összerakják, újra beállítják és újra repülnek vele.
Baromi hosszú folyamat, mert ha már ekkor (és inkább ekkor) derül ki valami alapvető hiányosság, akkor van, hogy öntési, vagy megmunkálási technológiát kell változtatni, amit általában a beszállítókkal kell leegyeztetni. Ez megintcsak egy hosszú folyamat. És még sorolhatnám...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 110
82 833
113
Ez milyen konfiguráció szerinti PAK-FA lesz? Mit kap meg a véglegesnek szánt cuccokból? Az ok, hogy a hajtóművet nem, az evidens.
Elvileg meg kap minden olyan új rendszert aminek a tesztelése sikeresen befejezodik 2016 végéig , beleértve 4 új rakétát is. További 6 rakéta fejlesztése -tesztelése folyamatban van.Természetesen ezek még a régi hajtomuvet kapják.
 
M

molnibalage

Guest
Melyik négyet? Melyik a további hat? Az AESA radar végül elkészült? (A Szu-35-höz van már? Ugyanaz a radar lesz?)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 110
82 833
113
Melyik négyet? Melyik a további hat? Az AESA radar végül elkészült? (A Szu-35-höz van már? Ugyanaz a radar lesz?)
Ezeket emlegetik :H-58USK, H-35UE, RVV-MD, RVV-SzD További 6-ról kevés az infó, de emlegetik a H-74M2-ot is. Márciusban volt hír, hogy megkezdték az AESA gyártását a PAK-Fa-hoz. Akkor 11 radar volt legyártva.
 
M

molnibalage

Guest
Ezeket emlegetik :H-58USK, H-35UE, RVV-MD, RVV-SzD További 6-ról kevés az infó, de emlegetik a H-74M2-ot is. Márciusban volt hír, hogy megkezdték az AESA gyártását a PAK-Fa-hoz. Akkor 11 radar volt legyártva.
Ja, hogy ezek egy része csak upgrade, ezt hittem olyan gyökeresen új fegyverről beszélünk majd, mint pl. a CUDA.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 110
82 833
113
54-es
196657.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Jó nagy a tűzgyorsasága egy gépágyúhoz képest.

Am az oroszok miért nem a vulcan féle fegyvert használnak.?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 110
82 833
113
A 9А1-4071К gyorsasága 1800 lovés/min. Foldi célpontok ellen 1800 m-re , légi célpontok ellen 1200 m-re effektív a gépágyú. Uj loszer is van hozzá, mindossze 50 kg.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7