Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Akárhogy nézem én nem látom, hogy az a púp - amibe a grafikán belerajzolták a rakétát - valahol nyílna. Hacsak meg nem csinálták a tökéletes illesztést, amit egyetlen másik nyílásnál vagy ajtónál sem seikerűlt összehozni.
Akkor - már meg ne sértődj - de vagy jobb monitor, vagy jobb szemüveg kell - esetleg mindkettő!! A bal szárny alatti dudornál a belső oldalon középtájon és hátul (a fehérre festett felületen), valamint a dudor alsó élének belső szélén végig látszik egy keskeny fekete vonal, ami a mozgó/nyíló rész szélét jelenti.
 
Akkor - már meg ne sértődj - de vagy jobb monitor, vagy jobb szemüveg kell - esetleg mindkettő!! A bal szárny alatti dudornál a belső oldalon középtájon és hátul (a fehérre festett felületen), valamint a dudor alsó élének belső szélén végig látszik egy keskeny fekete vonal, ami a mozgó/nyíló rész szélét jelenti.
Igen,
14713777_353665471644390_2080629602501675886_n.jpg
ott van.......
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Annyira kinagyítottam a jobb szárnyat, hogy a bal már nem látszott a képernyőn és azt nem néztem meg :D Mea culpa. Tényleg látszik egy hosszanti fekete csík, így akár nyílhat is. Mondjuk a szárny alá függesztett rakétákból nemigazán fér bele egyik sem.
 
Miért sárga egyik rész másik meg szürke, helyenként vegyesen is?
A sárgás/világosbarnás (orrkúp) felületek azok valószínűleg üvegszálas kompozit-anyagok, a szürkék meg szénszálas kompozitból készültek, bár a világosabb/fakó-sárga felületek (főleg a nagyobb hőterhelésű szárny-belépőéleken) lehetnek eloxált durállemez-felületek is.
 
Nem tudni a különbséget mivel az alsó ami a 9-dik nincs abban az állapotban mint az első
 
A sűrűbb szegecselés a pilóta mögötti részen azért van, mert alatta a vázszerkezetet is masszívabbra építették több közbeeső bordával? És úgy néz ki megtanultak nem téglalap alakú lyukat vágni Ivánék, mert vagy hatszőgű lett az eddigi nyílás vagy szépen lekerekítették a sarkait. Lehet ha ez is elég az ajtóknál, hogy ne legyen derékszögű a sarka.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Úgy fest, hogy ott egy erősen megerősített törzskeret van, ami a szárny bekötése előtti tömeget tartja meg. Ahogy elnézem, az orrfutó is ide, vagy ennek környékére van alulről beerősítve.
Azonban eme törzskeret mögött a komplett szegecselés - és vele együtt a bordakiosztás - is alaposan megváltozott. Elgondolkodtató, hogy miközben a nemzetközi trend (és a Szu-35Sz-t látva ide az oroszok is beletartoznak) az egyre nagyobb összefüggő lemezfelületek térhódítása a sűrűn szegecselt kisebbek helyett, itt mégis csökkent a szegecssorok közti távolság.
Igaz, ahogy elnézem, a megerősített törzskeret mögötti lemezfelület, bár sűrűn szegecselt, egyetlen nagyobb felületből áll. Bárhogy is van, nekem úgy fest a 9. protónál jócskán belenyúltak a dizájnba, még ha az kívülről elsőre nem is tűnik fel...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Nekem az a furcsa, hogy a szárny alatt 2 sor, felette 4 sor szegecselés van szépen egyenletesen, jobbra tőlük pedig össze-vissza fut egy szegecs sor, mint az ökör hugyozás.
 
Jó lenne látni a 8-as protót és azzal is összenézni. Abból kiderűlne, hogy ezt a megerősítést most találták-e ki, vagy már az előzőek is ilyenek voltak.
 
Elso és kilencedik
FCjNt9vmt0w.jpg
Megmondom őszintén, hogy a 9. (alsó) gépen a 4 sor furat+1 cikkcakkban futó a szárnysík fölött, és a 2 sor furat+1 cikcakkos sor a szárnysík alatt, meg ezeknek az egész kivitele nekem vagy durva kiviteli/gyártási hibára és annak a gyorstalpaló kijavítására, vagy valami sérülés kijavítására utal. Erre mutat a nagy törzs-oldali síkban megtört szerelőnyílás-fedél felső szélénél a szintén meglehetősen "egyéni kivitelű" furatsor, meg hogy a lefelé kitérített belépőél (orrsegédlap?) fölső-belső részéről szintén le van szerelve a borítás. Szóval itt már vagy a teljesen kész gépbe kellett utólagos áttervezés miatt nagyon komolyan belenyúlni, vagy valamilyen sérülés miatti "tatarozás" nyomait láthatjuk szerintem. Egyébként azért írtam szegecs helyett furatsort, mert nekem a képet kinagyítva ezek inkább csavarfejnek/furatnak tűnnek, szegecsnek kicsit túlméretesek.
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
Megmondom őszintén, hogy a 9. (alsó) gépen a 4 sor furat+1 cikkcakkban futó a szárnysík fölött, és a 2 sor furat+1 cikcakkos sor a szárnysík alatt, meg ezeknek az egész kivitele nekem vagy durva kiviteli/gyártási hibára és annak a gyorstalpaló kijavítására, vagy valami sérülés kijavítására utal. Erre mutat a nagy törzs-oldali síkban megtört szerelőnyílás-fedél felső szélénél a szintén meglehetősen "egyéni kivitelű" furatsor, meg hogy a lefelé kitérített belépőél (orrsegédlap?) fölső-belső részéről szintén le van szerelve a borítás. Szóval itt már vagy a teljesen kész gépbe kellett utólagos áttervezés miatt nagyon komolyan belenyúlni, vagy valamilyen sérülés miatti "tatarozás" nyomait láthatjuk szerintem. Egyébként azért írtam szegecs helyett furatsort, mert nekem a képet kinagyítva ezek inkább csavarfejnek/furatnak tűnnek, szegecsnek kicsit túlméretesek.

valóban látni horpadást, a lehajtható LERX külső szélénél, itt mintha a lemezelés meggyűfődött volna. Másfelől ezek nekem szegecsfejeknek tűnnek.