Nem egészen jó összehasonlítás. A "Szu-27-esek berepülése" kifejezés eleve két külön konstrukciót takar, melyből az eredeti T-10-esből egy se veszett oda, míg az alapjaiban áttervezett koncepcióból, a mai Szu-27-esek alpját képező T-10Sz-ből már volt veszteség a tesztelések során. Ezek közül az első esetnél számítási hiba miatt kifogyott az üzemanyag, Iljusinnak - életében először - katapultálnia, míg a tervezők közül két felelősnek azonnal távoznia kellett posztjáról. Iljusin sérülések nélkül folytatta repülő pályafutását.
Ezt követően volt egy haláleset, a második T-10Sz Mach 2.35-nél (figyelem, ez nem papír adat, ezzel repült a gép az esemény pillanatában) nagy magasságon kettétört, pilótája Komarov azonnal életét vesztette.
Ezután jött Szadovnyikov sikeres kényszerleszállása a hiányos szárnyú hetedik T-10Sz-szel, itt belépőélre visszavezethető flatterjelenség okozta a gondot, ezután jött egy katapultálás a tizenegyedik T-10Sz-el, ahol megint a belépőéllel volt a gond.
Ezután volt még egy gépsérülés, ahol Szadovnyikov leszálláskor keményen ért földet és a futó összerogyott. Mentségére szóljon, hogy ekkor tesztelték a maximális, 8 tonnás(!) bombateherrel történő leszállást, ami után a Szu-27-eseknél 6 tonnában maximalizálták a fegyverterhelést.
Ehhez képest az F-15-ösök berepülésénél nem veszett oda egy se, de tény, hogy a hajtóművel (igaz, ez nem a repülőgépgyártó sara) a kezdeti időben voltak gondok.
Ezt követően volt egy haláleset, a második T-10Sz Mach 2.35-nél (figyelem, ez nem papír adat, ezzel repült a gép az esemény pillanatában) nagy magasságon kettétört, pilótája Komarov azonnal életét vesztette.
Ezután jött Szadovnyikov sikeres kényszerleszállása a hiányos szárnyú hetedik T-10Sz-szel, itt belépőélre visszavezethető flatterjelenség okozta a gondot, ezután jött egy katapultálás a tizenegyedik T-10Sz-el, ahol megint a belépőéllel volt a gond.
Ezután volt még egy gépsérülés, ahol Szadovnyikov leszálláskor keményen ért földet és a futó összerogyott. Mentségére szóljon, hogy ekkor tesztelték a maximális, 8 tonnás(!) bombateherrel történő leszállást, ami után a Szu-27-eseknél 6 tonnában maximalizálták a fegyverterhelést.
Ehhez képest az F-15-ösök berepülésénél nem veszett oda egy se, de tény, hogy a hajtóművel (igaz, ez nem a repülőgépgyártó sara) a kezdeti időben voltak gondok.