Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 425
63 715
113
Nem egészen jó összehasonlítás. A "Szu-27-esek berepülése" kifejezés eleve két külön konstrukciót takar, melyből az eredeti T-10-esből egy se veszett oda, míg az alapjaiban áttervezett koncepcióból, a mai Szu-27-esek alpját képező T-10Sz-ből már volt veszteség a tesztelések során. Ezek közül az első esetnél számítási hiba miatt kifogyott az üzemanyag, Iljusinnak - életében először - katapultálnia, míg a tervezők közül két felelősnek azonnal távoznia kellett posztjáról. Iljusin sérülések nélkül folytatta repülő pályafutását.
Ezt követően volt egy haláleset, a második T-10Sz Mach 2.35-nél (figyelem, ez nem papír adat, ezzel repült a gép az esemény pillanatában) nagy magasságon kettétört, pilótája Komarov azonnal életét vesztette.
Ezután jött Szadovnyikov sikeres kényszerleszállása a hiányos szárnyú hetedik T-10Sz-szel, itt belépőélre visszavezethető flatterjelenség okozta a gondot, ezután jött egy katapultálás a tizenegyedik T-10Sz-el, ahol megint a belépőéllel volt a gond.
Ezután volt még egy gépsérülés, ahol Szadovnyikov leszálláskor keményen ért földet és a futó összerogyott. Mentségére szóljon, hogy ekkor tesztelték a maximális, 8 tonnás(!) bombateherrel történő leszállást, ami után a Szu-27-eseknél 6 tonnában maximalizálták a fegyverterhelést.

Ehhez képest az F-15-ösök berepülésénél nem veszett oda egy se, de tény, hogy a hajtóművel (igaz, ez nem a repülőgépgyártó sara) a kezdeti időben voltak gondok.
 
M

molnibalage

Guest
Ehhez képest az F-15-ösök berepülésénél nem veszett oda egy se, de tény, hogy a hajtóművel (igaz, ez nem a repülőgépgyártó sara) a kezdeti időben voltak gondok.
Tehát egy sem veszett oda. A Streak Eagle repülésnél sem voltak gondok.

AzF-15/F-16 kezdeti, majdnem 10 évig tartó problémáit meg én is szoktam igen gyakran emlegetni. Sőt, a maximum performance tesz el is lett halasztva hajtóműgondok miatt. Ez is benne van az írásomban.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 151
113
Milyen kikezdhetetlenségről? Az evolúcióról volt a vita arról, hogy ki hol tart.

Azt tagadni, hogy az oroszok cirka 10-25 évvel le vannak maradva egyes területeken elég nagy dőreség lenne... Nem fejlesztés, napi szintű akalmazás terén. Rohadtul nem érdekel, hogy exportáltak valamennyi R-77-et, amivel Kína is annyira volt elégedett, hogy inkább saját ARH-t csinált 0-ról. Az oroszoknál most jelenik meg és kezd csigalassan terjedni, mikor ez 20+ éve történt meg a NATO-ban. Azt sem, hogy egyszer talán lesz sok AESA radarjuk, mikor lassan millió órás tapasztalat lesz vele Super Horneten és F-22-őn. Új hajtómű, aim tudja a 25+ éves F119/F135 fajlagos paramétereit is kb. 25 éves késéssel jön majd. A felmamgasztalt TVC terén van több gyakorlati tapasztalat, de az is csak azért, mert a világ többi része szerint semmi értelme a TVC-nek.

Vagy akkor most kezdjek el csámcsognia azon, hogy egyetlen F-15 sem veszett oda a berepülés során, még a Strike Eagle rekordkísérlet alatt sem? Ehhez képest hány T-10 is veszett oda és hány pilóta...?

Izé...

Vitathatatlan, amit írtál...mint mindig
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 101
3 065
113
"mert a világ többi része szerint semmi értelme a TVC-nek."
Ezt kb úgy mondod mintha 250 db olyan cég létezne akik tudnak ilyen szinten TVC-t gyártani.
Ne ess túlzásba szerinted nem jó....pont.(lerágott csont ezerszer)
 
M

molnibalage

Guest
"mert a világ többi része szerint semmi értelme a TVC-nek."
Ezt kb úgy mondod mintha 250 db olyan cég létezne akik tudnak ilyen szinten TVC-t gyártani.
Ne ess túlzásba szerinted nem jó....pont.(lerágott csont ezerszer)
Nem estem túlzásba. Hányszor kell ezt még elmagyarázni...? De télnyeg.

Akkor még egyszer...

  • Kidolgozták az F-15-öz és az F-16-hoz a TVC-s hajtóművet. A kutyának nem kellett.
  • Az EF-hez is van, ahhoz sem vették meg. Senki. Még a totál korrupt pénzszóróa szaúdikat sem, akik utólag pakoltak GE hajtóűvet a gépeikbe elég érdekes módon, lásd az F-15-ös írásom kék keretes részében a hajtómű résznél.
  • A Szu-30MKK-hoz kérhette volna Kína. Nem kérte. Pedig a második legnagyobb Szu-30MK alkalmazó. (A többi országnál majd AO leírja, hogy van vagy nincs.

Nemhogy TVC-t, de erősebb hajtóműre sincs igény és vagy forrás sem.
  • Az USAF F-15 vadászokban nincs GE hajtómű, pedig lehetne. Olyan tolóerőt adna a gépnek, hogy arról minden 4. gen gép csak álomdhatna. Közelében nem lenne semmi csak az F-22.
  • Az F-15E gépek egy kb. felében még F100-PW-229 sincs.
  • A Super Hornet számára sem kérte a Navy az F414 EPE-t.
  • A Gripen NG-hez sem talált utat az F414 EPE, pedig igencsak kellene neki, de erre nincs pénze a svédeknek.
Tehát nemhogy a TVC, de a nagyobb tolóerőre sincs igény a világ nagy részén. Vagy nincs igény és/vagy nem telik rá, inkább másba teszik a pénzt, mert költséghatékonyabb képesség pluszt ad.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 883
10 014
113
Nem estem túlzásba. Hányszor kell ezt még elmagyarázni...? De télnyeg.

Akkor még egyszer...

  • Kidolgozták az F-15-öz és az F-16-hoz a TVC-s hajtóművet. A kutyának nem kellett.
  • Az EF-hez is van, ahhoz sem vették meg. Senki. Még a totál korrupt pénzszóróa szaúdikat sem, akik utólag pakoltak GE hajtóűvet a gépeikbe elég érdekes módon, lásd az F-15-ös írásom kék keretes részében a hajtómű résznél.
  • A Szu-30MKK-hoz kérhette volna Kína. Nem kérte. Pedig a második legnagyobb Szu-30MK alkalmazó. (A többi országnál majd AO leírja, hogy van vagy nincs.

Nemhogy TVC-t, de erősebb hajtóműre sincs igény és vagy forrás sem.
  • Az USAF F-15 vadászokban nincs GE hajtómű, pedig lehetne. Olyan tolóerőt adna a gépnek, hogy arról minden 4. gen gép csak álomdhatna. Közelében nem lenne semmi csak az F-22.
  • Az F-15E gépek egy kb. felében még F100-PW-229 sincs.
  • A Super Hornet számára sem kérte a Navy az F414 EPE-t.
  • A Gripen NG-hez sem talált utat az F414 EPE, pedig igencsak kellene neki, de erre nincs pénze a svédeknek.
Tehát nemhogy a TVC, de a nagyobb tolóerőre sincs igény a világ nagy részén. Vagy nincs igény és/vagy nem telik rá, inkább másba teszik a pénzt, mert költséghatékonyabb képesség pluszt ad.

Az előbb fikáztad szét az oroszokat, amiért nincs még brutálmegagiga erős hajtóművük.
Most meg közlöd, hogy nincs is szüksége rá senkinek? :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 101
3 065
113
Az a baj,hogy megint elkezdted .....ennél kulturáltabban nem tudom elmondani,hogy a TVC egy nagyon jó dolog a világ ezen részén (RUS) és telibeszékletelik az USA és a bólogató csicskásaik véleményét.
 
M

molnibalage

Guest
Az előbb fikáztad szét az oroszokat, amiért nincs még brutálmegagiga erős hajtóművük.
Most meg közlöd, hogy nincs is szüksége rá senkinek? :eek:
Ha az F-22-vel kinematikailag egyenértékű gépet akarsz építeni, akkor kell F119/F135 szerű cucc.

A jelek szerint azt nem sikerült megértened neked sem, hogy a meglevő F-15 Golden Eagle gépeknél sem volt cél ennek megugrása és a US Navy már az mezei F-18-nál is elmaradt az F-15/F-16-tól és azóta sem erőlködnek, hogy ez a difi eltűnjön.

Semelyik más F-15/F-16 alkalmazó nem hajótművezte át a gépét utólag az szaúdiakat leszámítva. Pedig az F-16 is képes GE hajtóművel repülni megfelelő szívócsatornával, lásd Block 60.
 
M

molnibalage

Guest
Az a baj,hogy megint elkezdted .....ennél kulturáltabban nem tudom elmondani,hogy a TVC egy nagyon jó dolog a világ ezen részén (RUS) és telibeszékletelik az USA és a bólogató csicskásaik véleményét.
És és más meg ennél kultúráltabban nem tudjuk elmondnani, hogy pusztán aboszlút értékben nézve jó dolog, de költséghatékonyság szempontjából annyira rossz, hogy senki, vágod, SENKI nem tett utólag TVC-s hajótművet egyetlen gépébe sem, de még erősebb hajtóművet sem nagyon. A lehetőség technikailag megvolt. A Gripen NG-hez is tervezhettek volna TVC-s hajtóművet, ahoz sem készült.

Az oroszoktól sem kérte mindenki a TVC-t.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 101
3 065
113
Ember el lett magyarázva már ezerszer.....hogy nálad SOKKAL SOKKAL okosabb emberek vannak olyan döntési pozícióban aki azt mondják JÓ a TVC!!!!!!!!!!
Bocs ,de szakadj le rólam ...mert rohadtul elegem van ,hogy kóstolgatsz a beszólásaiddal.
 
M

molnibalage

Guest
Ember el lett magyarázva már ezerszer.....hogy nálad SOKKAL SOKKAL okosabb emberek vannak olyan döntési pozícióban aki azt mondják JÓ a TVC!!!!!!!!!!
Bocs ,de szakadj le rólam ...mert rohadtul elegem van ,hogy kóstolgatsz a beszólásaiddal.
Ember, az is el lett magyarázva, hogy a történelem során a lobbi és politikusok iszonyatos baromságokra adtak pénzt. Kapaszkodj meg, de a jenki TVC kísérletek is ebbe a kategóriába esnek. A TVC-t arra is tervezték tesztelni, hogy a lebombázott reptereknél a leszállási úthossz csökkentése miatt használható legyen. Azt persze senki nem firtatta, hogy egy leterhelt gép hogyna szállna fel rövid kifutóról...

És, ha egy repteret szétkapnak, akkor ott nem csak a kifutó szenved, ergo onnan tartós repüzemet csinálni.. Izé... Csak a hidegháború végén erre még pont volt pénz. Aztán úgy kaszálták el ezeket a próbálkozásokat, hogy ehaj. Az F-22-n lényegében azért van TVC, mert már megcsinálták a kézifék előtt, ki volt fejlesztve. A törlés talán többe került volna a jogi és technikai hercehurcák miatt...

Azt is elmagyaráztuk, hogy harászati sebességtartományban a TVC gyakorlatilag legtöbbször olyan, minta ott sem lenne, mert pl. az orosz gépeken 500 CAS táján már tudtommal nem üzemel... 1v1 dogfightben akkor előny, ha a két gép már 1 km-en belül van. Sok szerencsét ehhez egy valós harcászati környezetben...

A beszólogatás rész kapcsán meg talán nézzél tükörbe, arcas is csatlakozhat hozzád. Mert érveket és tényeket sem hozott fel egyikőtök sem. A szolgálatban álló gépek cirka 90-95%-án nincs TVC. Biztos mert az többség hülye, ha már a te álláspontad használom fel...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 425
63 715
113
Tehát egy sem veszett oda. A Streak Eagle repülésnél sem voltak gondok.

AzF-15/F-16 kezdeti, majdnem 10 évig tartó problémáit meg én is szoktam igen gyakran emlegetni. Sőt, a maximum performance tesz el is lett halasztva hajtóműgondok miatt. Ez is benne van az írásomban.

Ezta Streak Eagle hasonlatot nem értem. A P-42-vel se volt semmi gond, ami repülést beterveztek neki, azt rendben végrehajtotta, ami célt kitűztek neki, azt elérte, ahol akarták (tudták...) a Streak Eagle-t legyőzték, eseményük nem volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 101
3 065
113
"Mert érveket és tényeket sem hozott fel egyikőtök sem"
Ja az a több 100 gép az nem érv.
"A beszólogatás rész kapcsán meg talán nézzél tükörbe, arcas is csatlakozhat hozzád"

Ja biztos engem tiltottak ki innen többször:p:p:p:p:p:p:p...na nyugodj le vagy én is felveszem az 5 bit-s Bazsa stílust.Jóccakát Ignore