Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ezta Streak Eagle hasonlatot nem értem. A P-42-vel se volt semmi gond, ami repülést beterveztek neki, azt rendben végrehajtotta, ami célt kitűztek neki, azt elérte, ahol akarták (tudták...) a Streak Eagle-t legyőzték, eseményük nem volt.
Az egyik T-10 a nagy sebességű repülés közben szenvedett katasztrófát, az F-15 SE bár igen korai szakaszban adta ezt elő, átvészelte.

Melyik orosz rekordkísérlet volt az, ahol a FAI behunyta a szemét és nem vette észre a startrakétákat, ami kizáró lett volna?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 298
113
Most nem tudom, hogy csak viccelsz vagy trollkodni akarsz...

Nem, nem viccelek,...de nem is trollkodom.Nem szokásom.
Én elfogadom, ha száraz számokkal, "tényekkel" ha lehet ezt így mondani igazolsz valamit,...nem kezdek neki bogarászni a neten, hogy az ellenkezőjét esetleg bizonyitsam. Semmi kivetni valót nem találtam abban amit irtál...no rossz szándék, egy kis irónia -nem alaptalanul- viszont belefér.
Az, hogy hogyan vezeted le ezeket a dolgokat azt inkább udvariasan úgy jellemezném: bármilyen dologról is beszélünk, a "laboratóriumi körülmények" közt mért adatokkal virtuálisan egymás elleni csatába küldött technikákat a számunkra tetsző adatokkal hasonlítgatjuk, holott mindannyian tudjuk, hogy amikor élesben történnek a dolgok, akkor számtalan más faktor dönti el a történet végét - mint pl. az ember aki a gépben ül, meg az egész szituról ahol és ahogy az esemény történik - ha már repülésről beszélünk.
Magánvéleményem hogy abból az egyébként "megszokott jenki idillből" indulsz ki, ami a teljes légifölényre, teljes átlátható légihelyzetképre, az ellen technikai elmaradottságára, hozzáférhetőbb jobb teljesitményi adatokra alapul...,ha más nem jösz a statisztikákkal, amiről nekem úgymond különvéleményem van (már úgy általánosságban a statisztikákról,nem a Tiédekről).

Megismétlem, nem mondom, hogy nincs igazad abban amit a fentiekben és korábban is irtál, csak nem helyénvaló a puszta "fizikával" lesöpörni minden gondolatmenetet az asztalról, mert nem biztos, hogy a Nálad lévő csúcstechnikás agyonelektronizált szupermodern 5+ generációs baltáddal jobban jösz ki az én kőbaltámmal szemben, ha mondjuk a sörözésünk végén még mindig nem értünk egyet ;)
(remélem az iróniát érted, meg azt is amit mondani akartam ezzel - legnagyobb tisztelettel)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 298
113
A beszólogatás rész kapcsán meg talán nézzél tükörbe, arcas is csatlakozhat hozzád. Mert érveket és tényeket sem hozott fel egyikőtök sem. A szolgálatban álló gépek cirka 90-95%-án nincs TVC. Biztos mert az többség hülye, ha már a te álláspontad használom fel...

A fenti hsz-em tükrében ezt mintha meg sem láttam volna, ilyenkor rendre szegénységi bizonyitványt állitasz ki magadról...
 
M

molnibalage

Guest
Magánvéleményem hogy abból az egyébként "megszokott jenki idillből" indulsz ki, ami a teljes légifölényre, teljes átlátható légihelyzetképre, az ellen technikai elmaradottságára, hozzáférhetőbb jobb teljesitményi adatokra alapul...,ha más nem jösz a statisztikákkal, amiről nekem úgymond különvéleményem van (már úgy általánosságban a statisztikákról,nem a Tiédekről).
Ez annak fényében, hogy az egész "Gondolatok" írás arról szól, hogy nincs idilli helyzet elég furcsa komment volt. Szó szerint benne is van, hogy az eddig megszokott USA kill arány egy rakás helyzetben nem érhető el...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 298
113
Ez annak fényében, hogy az egész "Gondolatok" írás arról szól, hogy nincs idilli helyzet elég furcsa komment volt. Szó szerint benne is van, hogy az eddig megszokott USA kill arány egy rakás helyzetben nem érhető el...

Nem hivatkoztam az általad említett írásra, T-50 topicban vagyunk...az itteni eszmecserére reagáltam.
De látom újra kéne olvasnom már ezt azt :)
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Nem estem túlzásba. Hányszor kell ezt még elmagyarázni...? De télnyeg.

Akkor még egyszer...

  • Kidolgozták az F-15-öz és az F-16-hoz a TVC-s hajtóművet. A kutyának nem kellett.
  • Az EF-hez is van, ahhoz sem vették meg. Senki. Még a totál korrupt pénzszóróa szaúdikat sem, akik utólag pakoltak GE hajtóűvet a gépeikbe elég érdekes módon, lásd az F-15-ös írásom kék keretes részében a hajtómű résznél.
  • A Szu-30MKK-hoz kérhette volna Kína. Nem kérte. Pedig a második legnagyobb Szu-30MK alkalmazó. (A többi országnál majd AO leírja, hogy van vagy nincs.

Nemhogy TVC-t, de erősebb hajtóműre sincs igény és vagy forrás sem.
  • Az USAF F-15 vadászokban nincs GE hajtómű, pedig lehetne. Olyan tolóerőt adna a gépnek, hogy arról minden 4. gen gép csak álomdhatna. Közelében nem lenne semmi csak az F-22.
  • Az F-15E gépek egy kb. felében még F100-PW-229 sincs.
  • A Super Hornet számára sem kérte a Navy az F414 EPE-t.
  • A Gripen NG-hez sem talált utat az F414 EPE, pedig igencsak kellene neki, de erre nincs pénze a svédeknek.
Tehát nemhogy a TVC, de a nagyobb tolóerőre sincs igény a világ nagy részén. Vagy nincs igény és/vagy nem telik rá, inkább másba teszik a pénzt, mert költséghatékonyabb képesség pluszt ad.

Nekem az jön le, hogy nagyobb tolóerőre szinte mindig lenne igény, max pénz nincs, míg TVC-re komoly igény nincs, max ha nagyon feleslegben lenne pénz, akkor használnák.
 
M

molnibalage

Guest
Nekem az jön le, hogy nagyobb tolóerőre szinte mindig lenne igény, max pénz nincs, míg TVC-re komoly igény nincs, max ha nagyon feleslegben lenne pénz, akkor használnák.
Tehát mindkettő esetében forráshiány van. Az F-15 GE program nagyon komoly korszerűsítés volt, de még ott sem foglalkoztak a hajtómű cserével. Nem a radikális PW F100 --> GE F110, de a -229-se PW-t sem építették be.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 562
113
Az egyik T-10 a nagy sebességű repülés közben szenvedett katasztrófát, az F-15 SE bár igen korai szakaszban adta ezt elő, átvészelte.

Melyik orosz rekordkísérlet volt az, ahol a FAI behunyta a szemét és nem vette észre a startrakétákat, ami kizáró lett volna?

Ilyen nem volt. Mármint startrakéta. Van szó arról, hogy 1977 nyarán, a MiG-25M-el, ami ekkor Je-266M-ként repülte az emelkedési és csúcsmagasság rekordokat, ESETLEG használtak segédrakétát (nem startrakétát, hanem olyan, nagy magasságban bekapcsolható, törzs alá illeszthető folyékony tüzelőanyagú rakétát, ami rásegít a sebesség átesés feletti értéken tartására, mint ami a svájciaknál is rendszerben volt a nyolcvanas évek közepéig a Mirage III-asokon. Mentek is velük bőven 20 ezer méter felé), hogy megrepülhessék az azóta is érvényes magassági világrekordot, a 37650 métert.
Van szó róla, de bizonyítékot azóta se találtam.
Ismert, hogy segédrakétákkal dolgoztak a MiG-21-essel elért rekordoknál, ezt nem is titkolták, sőt, Tusinoban, illetve Domogyedovóban a légiparádékon még demonstrálták is, ahogy a rákapcsoláskor a 21-essel mentek szépen felfelé.

A P-42-nél nem használtak semmit, csak a nyers erőt, amiből volt is rendesen, de a géppel nem tudtak, csak 22 ezer méterig emelkedni, így a rekord döntésnél a Streak Eagle mutatványaiból a 30 ezer méterre emelkedést nem vettél célba.
Amúgy, az orosz negyedik generációs sárkányok közül a 29-essel mentek 27600 méterre, 1996-ban.

Ilyen az, ha egy MiG-25U emelkedik, kis magasságról indított ugrással:

 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
További képek a PAK-FA gépágyújának teszteléséről
6rrnNBWmql8.jpg


CX6NmejjB8k.jpg


129868_800.jpg


129661_800.jpg


74054d1474474728-129350_800.jpg


http://uacrussia.livejournal.com/52986.html
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Biztos rettegnek a csak hátsó légtérből indítható AIM-9L-jeinktől és az amerikai jóváhagyás nélkül nem indítható AIM-120-asainktól...

1. Az AIM-9L mindig is all aspect volt, az legeslegelső változat is 40+ éve. A magyar L-1 az átépített rakéta, ami lényegében jenki AIM-9M szinten van.*
2. A másodikra semmiféle bizonyíték sincs. Egyszer bedobták egyesek és azóta ezzel "érvel" mindenki.

*Nem tudok elmenni amellett, hogy ennyi fejtágítás ellenére hogyan sikerült ekkora butaságot leírni...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 298
113
2. A másodikra semmiféle bizonyíték sincs. Egyszer bedobták egyesek és azóta ezzel "érvel" mindenki.

A zavaró, hogy az emlitett "érvelés" ellenkezőjét sem bizonyitotta még senki. Bárcsak Neked lenne igazad, de személy szerint is úgy gondolom, sok lehet ott -a fegyverzet körül- az "apró betűs rész"...
 
M

molnibalage

Guest
A zavaró, hogy az emlitett "érvelés" ellenkezőjét sem bizonyitotta még senki. Bárcsak Neked lenne igazad, de személy szerint is úgy gondolom, sok lehet ott -a fegyverzet körül- az "apró betűs rész"...
Nem valaminek a nemlétét kell bizonyítani, hanem valaminek a létét. Ezt soha nem tanította meg neked senki....?:rolleyes:
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem valaminek a nemlétét kell bizonyítani, hanem valaminek a létét. Ezt soha nem tanította meg neked senki....?:rolleyes:
Gondolod, hogyha igaz is a pletyka a Magyarország által drágán megvásárolt és kifizetett AIM-120 rakéták bármilyen módú/szintű USA-felügyeletéről, akkor azt akár a magyar, akár amerikai részről bárki hivatalosan bejelenti/megerősíti olyan 100-120 éven belül?!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Gondolod, hogyha igaz is a pletyka a Magyarország által drágán megvásárolt és kifizetett AIM-120 rakéták bármilyen módú/szintű USA-felügyeletéről, akkor azt akár a magyar, akár amerikai részről bárki hivatalosan bejelenti/megerősíti olyan 100-120 éven belül?!
Ok, akkor ennyi erővel feltehetek hasonlót a világ összes exportőrénél. Akkor most beljebb vagyunk ezzel?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ok, akkor ennyi erővel feltehetek hasonlót a világ összes exportőrénél. Akkor most beljebb vagyunk ezzel?
Engem a "többi/mások" nem érdekelnek, engem az érdekel, hogy az általunk kifizetett és megvásárolt méregdrága rakétákkal tulajdonunkként, tehát korlátozás nélkül rendelkezhetünk-e, vagy csak akkor ha az másnak is érdekében áll.
Ha tényleg fennáll a pletykában említett helyzet, akkor ez pont olyan mintha vennék egy méregdrága Mercit, de a német kormány mondaná meg, hogy mikor autózhatok vele. Sz.. érzés lenne, de sajnos nem tartom lehetetlennek - mármint a rakétákkal kapcsolatban. :-(
És ha tényleg így van akkor már értem is, hogy miért nem F-16-okon virít a nyílhegy-felségjelzés....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 113
113
1. Az AIM-9L mindig is all aspect volt, az legeslegelső változat is 40+ éve. A magyar L-1 az átépített rakéta, ami lényegében jenki AIM-9M szinten van.*
2. A másodikra semmiféle bizonyíték sincs. Egyszer bedobták egyesek és azóta ezzel "érvel" mindenki.

*Nem tudok elmenni amellett, hogy ennyi fejtágítás ellenére hogyan sikerült ekkora butaságot leírni...


Nyugalom Molni, direkt írtam. Néhány hete olyan helyen mondta ezt nekem egy olyan ember, akitől nagyon nem vártam. Én is csak néztem, hogy micsoda, az interneten nem ezt írták?!? És ez nekem rávilágít arra, hogy már senkinek sem lehet semmit elhinni a magyar gépekkel kapcsolatban. Illetve sosem lehet tudni, hogy valaki csak véletlenül mond rosszul valamit, rosszul tudja és/vagy valamilyen érdekek mentén tudatosan dezinformál.