Azért lassan csak eljutunk oda, hogy a PIRATE rendszer nemcsak egy ballaszt az EF-en.
Soha nem mondam, hogy ballaszt. Le kellene már szokni arró, hogy egyesek folyamatosan olyan dolgokat hoznak fel, amiket soha nem mondtam. Kurvára irritáló...
Egyébként az EF radarja ugyanúgy együtt tud működni a PIRATE-el, ahogy az f35 radarja a DAS-al.
Nem tud, mert a mechanikus radarok folyamtosan pásztáznak kötött pályán (üzmmódtól függ az azimut és bar) és csak STT módban állnak rá egy célre amit
már megtaláltak radarral. Ezért kelle ESA radar a DAS mellé, hogy tetszőlegesen odamérhess bárminek.
A pirate 200 célt tud egyidejűleg érzékelni, de ahhoz, hogy az AIS priorizálni tudja őket ahhoz szüksége van vagy data linkes vagy radaros adatokra. Ha nincs infó data linken, akkor az EF radarja is rávilágít a célokra.
Igen, végigpásztázva az egész légteret ami, ha a célok lefedik a teljes aspektust akkor ez laza 12 másodperc is lehet... Az ESA meg 1 másodperc alatt rámér az összesre tetszőlegs azimuttal.
Egyébként a pirate FOV-ja 160 fok, amit viszont az EF jelenlegi radarja és a tranche3-sok AESA radarja is le tud majd fedni.
Itt is össze tetszik téveszteni a teljes mechanikus legyezést azzal, amit egy pillanatban lát a rendszer. A DAS nem legyezéssel tudja a 360 fokot. Mindig 360 fokba egyszerre lát.
Viszont mivel az f35-nél rögzítetten építették be a radart ezért csak 120 fok a látószög, szóval hiába ad a DAS 360 fokos lefedettséget.
Az EF radar pásztázási zónája sem nagyobb, tehát fentiek fényében ez a sor kb. értelmetlen. A PIRATE data linkkel is sokkal, de sokkal kevsebbet tud, mint az F-35 + DAS + ESA.
Egyébként meg nem tudom, hogy miért olyan nagy hátrány, hogy nem 360 fokos a rendszer. Te szoktad mondani, hogy ha az ellenség mögéd kerül, akkor ott valami nagyon el lett b*szva.
Ebből látszik, hogy nem érted szinte egészet. Ha 2-3 F-35 van csak, akkor egynek elég a radarjával a célok felé nézni és valamennyire feléjük repülni. A DAS akkor is adja az infót a háromszögeléshez, mikor a többi gép szépen nekiáll más útvonalkon repüli. Tehát, ha azok 5-15 km-re odébb tetszőleges irányba repülnek, akkor is folyamatos a DAS háromszögetlés. Ezt a PIRAT-talnem tudod megcsinálni. Össze kevertet a szezont a fazonnal.
lérakok esetében még értem, hogy mi lehet az értelme, bár alapesetben a lérakokat is az elülső légtérből kapod, nem hátulról, kivéve ha MANPADS, vagy esetleg Nasams típusú légvédelmi rendszerrel szembe mész.
A légvédelmi alakulatok nem egyesével települnek és mikor átcsúszni próbál mondjuk két Buk vagy Sz-300V között, akkor előbb utóbb az aspektusfüggő RCS szépen eltünteti a stealthet. Ismét nem érted az egészet. Az összes stealth gép esteén a legnagyobb valószínűséggel oldalról fog BVR rakétát kapni. Ezért is jó, hogy körköresen figyel a DAS.
De lérakok ellen meg szerintem bőven elég a MAWS, ami az EF esetében is 360 fokos lefedést biztosít.
Ez is tévesz. Egy NASAMS szerű rendszer esetén az EF-ed, ha NEZ-el belül van akkor halott és halálűnak semmi értelme, mert nem fogja felfedni a NASAMS indító helyét. Az F-35-ök meg az indítás pillanta után, ha többen rálának a NASAMS helyére, akkor azonnal kiháromszögelik és, ha van radar abba az irányban, akkor azonnal rá is mér és csinál SAR képet és auto célbefogás is mehet.
Még mindig nem esik le a többségnek, hogy az F-35 fő csúszása az, hogy az ehhez szükséges szoftver megírni iszonyatosan nehéz és nincs kész? Az E-3-nál is szopnak az adatok összefésülésével, ahol az F-35-nél tették.
Tessék sorban a gondolatmenet.
http://legiero.blog.hu/2017/02/04/airpowernews_47_2017_feb/full_commentlist/1#c32562165
http://legiero.blog.hu/2017/02/04/airpowernews_47_2017_feb/full_commentlist/1#c32562357
http://legiero.blog.hu/2017/02/04/airpowernews_47_2017_feb/full_commentlist/1#c32562411
Ezért van az, hogy a másik álom, hogy a Nebo meg más csak úgy összefésül egy légi helyzetképet az olyan fúde egyszerű lenne. A jenkik fényévekkel előbb járnak ezen a területen és ők is szívnak velem, mint a torkosborz. Ehhez képest a WIP F-35 a gyakorlatokon azt, amit imitált Sz-xxx célnak megkajál az összes mai gép simán, erőlködés nélkül kiszűrte. Navajon hogyan? Hát a fentiekkel.
Az F-35 olyan, mintha a pilóta mögött több WSO dolgozna fáradhatatlanul és embertelen pontosságal, hogy összerakja a helyzetképes és szűrje az adatokat. A közelében nincs ennek senki más. Ez van... Viszont emiatt készül már 10+ éve és emiatt is kerül még mindig 100 milla + hajómű tájába a gép. Ez már alig drágább, mint egy Rafale vagy EF. Csak már most többet tud a gép egyes területeken és ha majd az összes hardvert tudja használni a gép, akkor kb. úgy teszi zárójelbe a 4++ gépeket, ahogy megjelenésekor tette azt az F-22...