Bevonatokkal már kísérleteztek a 90-es évek elején is,nem az F117-ét fogják másolni.Egy repülőn kb a formát meghatározni a legolcsóbb meg leggyorsabb.Nem azért néz ki úgy a SZU-57 ahogy mert nem tudtak F-22 szerű formát megalkotni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mesélj még, hallgatlak.Az F-35 is és a Pakfa is kevésbé lopakodó mint az F-22, a B-2 vagy anno az F-117 volt. Előreláthatólag egyre csökkenni fog a lopakodás korábban még döntő jelentősége ezért olyan repgépet kell tervezni amely nem tesz fel mindent egy lapra mint annak idején az F-117(=csak a lopakodást tudta de ezen kívül semmi mást. Amúgy miért is vonták ki, ugye?) és akkor is ér valamit ha a lopakodás már elenyésző jelentőségű lesz. Az észlelő elektronikák és alkalmazási sémáik kb fél-egy évente fejlődnek ám a már legyártott sárkányszerkezet évtizedekig adva van.
Amit magyarázok, hogy hülyeség az indiaiak kifogása a magas RCS miatt, mert ha kell akkor valószínűleg tudják az oroszok a megfelelő formát és a bevonatról is bíztosan van fogalmuk.
ozymandias
Azért én nem írnám le a Vietnam szintű dogfight-okat egy olyan korban amikor majdnem minden új gép 5. generációs. Mert hát ugye nehéz úgy BVR-kedni, hogy nem látod a másik repülőgépet....
Fip, ha arra kerül a sor, hogy valakit le kell durrantani az égrōl, ott rendszerek fognak összecsapni... Ha esetleg lesz egy-egy ilyen eset, ez nem kizárható, de nem ez lesz az általános. Ha tengeren lesz a balhé, ott combat group-ok vannak, E2-vel, AEGIS-sel meg olyannal, amirōl nem is tudunk. Ha szárazföld felett, ott is akad elem a rendszerhez. Az oroszok se véletlenül reszelik az A50-et meg a hozzávalókat, kínaiak, ausztrálok, törökök stb. dettó.ozymandias
Azért én nem írnám le a Vietnam szintű dogfight-okat egy olyan korban amikor majdnem minden új gép 5. generációs. Mert hát ugye nehéz úgy BVR-kedni, hogy nem látod a másik repülőgépet....
Azt gondolom, hogy nincs gond az RCS-sel, de valamit mondani kellett, hogy miért is lépnek ki az FGFA-ból. Mégsem lehetett azzal kiállni, hogy szartunk rá pénzt adni a fejlesztésbe és ésszel meg nem tudtunk hozzájárulni semmihez.És akkor gondolod, hogy inkább visszatartják, minthogy megfelelő RCS értékű gépet fejlesszenek nekik?
Jelenleg előnnyel indul az 5. gen gép egy 4. generációssal szembe, de ez így volt az előzőekke is. Valószínűleg a jövőben ahogy fejlődik a radartechnológia úgy majd messzebbről érzékelni fogják az 5. gen gépeket is, vagy a többi érzékelőre kerűl nagyobb hangsúly, vagy valami prototípus cuccot már tesztelnek is amit pont erre találtak ki. Sok lehetőség van és nálunk beavatottabbak is dolgoznak már ezen.Amúgy érdekes, a lopakodás ezek szerint smafu, de tolóerō-vektorálni Vietnám-szerű dogfight-ban a XXI.században - 4. vagy 5. generációs gépek között meg valóságos és fontos
mindenre én se emlékezhetek, de úgy rémlik 2007-ben írták alá az együttműködési szerződést.
Rendszeresíthető gép azóta se sehol, utoljára úgy rémlik Moszkva 2015-ben ígérte meg, hogy mostmárbizony...
ehhez képest
As I explained in February:
Before moving on, India wants a guarantee that it will be able to upgrade the fighter jet in the future without Russian support, which would require Moscow sharing source codes (sensitive computer code that controls the fighter jet’s various systems — the key to an aircraft’s electronic brains). In addition, the FGFA should directly support India’s advanced medium combat aircraft (AMCA) program — a separate Indian fifth generation fighter project.
Right from the outset, both sides also disagreed on what technologies should be incorporated into the prototype aircraft. After evaluating the first PAK FA T-50 prototype (the Russian prototype of the PMF), the [IAF] wanted more than 40 changes addressing, among other things, perceived weaknesses in the plane’s engine, stealth, and weapon-carrying capabilities,” I noted earlier this year. Another obstacle remains the number of aircraft to be ordered:
Russia announced in late 2015 that it would only induct a squadron (18-24 aircraft) of PAK FA fighter aircraft, and procure additional Sukhoi Su-35 aircraft instead. The original deal involved Russia procuring 250 and India 144 aircraft at a cost of around $30 billion by 2022. As a result, India threatened to abandon the project in its entirety. Russia in turn made a number of concessions including an offer to cut down its financial contribution from $6 to $ 3.7 billion for three PAK FA T-50 prototypes and substantial technology transfers.
Moscow has recently designated the Russian-variant of the PAK FA/FGFA fighter jet Su-57. Like its Indo-Russian counterpart, the SU-57 will be a fifth-generation multirole, single seat, twin-engine air superiority/deep air support fighter.
The anonymous IAF comments to Defense News are likely intended to strengthen India’s bargaining position vis-à-vis Russia in the current round of negotiations. It is unlikely that the IAF will scrap the fighter jet program immediately.
https://thediplomat.com/2017/10/india-wants-out-of-5th-generation-fighter-jet-program-with-russia/
mindenre én se emlékezhetek, de úgy rémlik 2007-ben írták alá az együttműködési szerződést.
Rendszeresíthető gép azóta se sehol, utoljára úgy rémlik Moszkva 2015-ben ígérte meg, hogy mostmárbizony...
ehhez képest
As I explained in February:
Before moving on, India wants a guarantee that it will be able to upgrade the fighter jet in the future without Russian support, which would require Moscow sharing source codes (sensitive computer code that controls the fighter jet’s various systems — the key to an aircraft’s electronic brains). In addition, the FGFA should directly support India’s advanced medium combat aircraft (AMCA) program — a separate Indian fifth generation fighter project.
Right from the outset, both sides also disagreed on what technologies should be incorporated into the prototype aircraft. After evaluating the first PAK FA T-50 prototype (the Russian prototype of the PMF), the [IAF] wanted more than 40 changes addressing, among other things, perceived weaknesses in the plane’s engine, stealth, and weapon-carrying capabilities,” I noted earlier this year. Another obstacle remains the number of aircraft to be ordered:
Russia announced in late 2015 that it would only induct a squadron (18-24 aircraft) of PAK FA fighter aircraft, and procure additional Sukhoi Su-35 aircraft instead. The original deal involved Russia procuring 250 and India 144 aircraft at a cost of around $30 billion by 2022. As a result, India threatened to abandon the project in its entirety. Russia in turn made a number of concessions including an offer to cut down its financial contribution from $6 to $ 3.7 billion for three PAK FA T-50 prototypes and substantial technology transfers.
Moscow has recently designated the Russian-variant of the PAK FA/FGFA fighter jet Su-57. Like its Indo-Russian counterpart, the SU-57 will be a fifth-generation multirole, single seat, twin-engine air superiority/deep air support fighter.
The anonymous IAF comments to Defense News are likely intended to strengthen India’s bargaining position vis-à-vis Russia in the current round of negotiations. It is unlikely that the IAF will scrap the fighter jet program immediately.
https://thediplomat.com/2017/10/india-wants-out-of-5th-generation-fighter-jet-program-with-russia/
A koalícióhoz képest jóval kisebb erővel vannak jelen a térségben és ehhez képest folyamatos nemzetközi ellenszélben 2 év alatt visszahozták Szíriát a sz*rból, miközben a koalíció által támogatott Irak jóval nagyobb háttér mellett és a nemzetközi spektrum széles támogatását élvezve gyakorlatilag a kurdok hátán tudja csak kivakarni magát az ISIS féle f*shalomból, pedig oda olyan szinten öntötték a levetett US cuccokat, hogy az már gyomorforgató volt, főleg úgy, hogy a java részét az US által kiképzett hadsereg puskalövés nélkül hagyta ott az ISISnek. Mindeközben az oroszok által kiképzett szíriai elitcsapatok zsinórban pucolták/ják ki a városokat egymás után. Mindezek alatt pedig sikerült pár technikai meglepetést okozni a preciziós butabombázással, Kalibr rakétákkal, T-90-nel, Ka-52vel, de még a kivénhedt Szu-24ek és Szu-25ök tartósságával is (iszonyat mennyiségű bevetést repültek), sorolhatnám és még maradna amiről nem is tudunk. Ja és nem verik magunkat meg ródsózzák végig világsajtót azzal, hogy mekkora nemzetközi grállovagok, viszont akiknek kell azok így is értenek az eredményekből, nem véletlen az egyre másra jövő nemzetközi megrendelés az orosz technikára.igen masszív valós képességüket...
ha te mondod.....
igen masszív valós képességüket...
ha te mondod.....
Ezekről már többször volt írva, de úgy látszik sokat felejt a közösség.Én csak azon nevetek, hogy azt hiszik itt egyesek, és azon lovagolnak, hogy az Indiaiak "300 millió dollárért" komplett fejlesztést vártak volna. Szó nem volt közben még csak hasonlóról sem.
2007-ben megállapodtak, hogy 50-50%-os megosztással kifejleszti az FGFA programot a Szukhoj és a HAL. Az FGFA alapvetően úgy viszonyult volna a T-50-hez, ahogy a Szu-30MKI a Szu-30M-hez például.
2010-ben arról volt szó, hogy a két ország 6 milliárd dollárt költ a programra (ekkor úgy volt, hogy 35%-ot India fizet). Az előzetes tervezési fázisra 295 millió dollárt adnak az Indiaiak.
Megjegyzés: ekkor arról volt még szó, hogy az orosz és az indiai légierő is rendszeresíti mind az együléses, mind a kétüléses változatot.
2012-ben az előzetes tervek elszabaduló költségeket mutattak, ezért India csökkenteni kezdte a megrendelni szándékozott gépek számát. Közben viszont India megerősíti, hogy ők 50-50%-os megosztást szeretnének, és ennek megfelelően nem technológiai transzferről lenne szó, hanem két egyenrangú fél közös fejlesztéséről.
2014-ben még mindig nincs végleges megállapodás, az Indiai fél az előzetes tervek lopakodó képességgel, karbantartással, fegyvertartókkal, biztonsággal, megbízhatósággal kapcsolatos kételyeit fejezte ki.
2015-ben és 2016-ban végre úgy tűnik, hogy megállapodnak abban, hogy milyen munka és költségmegosztással fogják a programot végrehajtani. A megállapodás része, hogy egyetértenek abban, hogy egyenként egy milliárd dollárt költenek a programra az első évben, és további évi 500 milliót az azt közvető 6 évben (megj.: tehát továbbra is 50-50%).
Végül idén mikor már úgy tűnt, hogy minden összejön, megint arról szólnak a hírek, hogy hát mégse. A hír szerint ugye 7 milliárd dollárt kérnek az oroszok, többek között a technológiai transzfer miatt. Ez volt májusban. Augusztusban már arról szóltak a hírek, hogy megállapodnak, és 108 gépet rendelnek meg.
Most annyi a legutóbbi hír, hogy az Indiai légierő vezetése szeretne végleg hátat fordítanak az FGFA projektnek.
Szóval:
- Nem, az Indiaiak nem 295 millióért akartak teljes értékű vadászgép-fejlesztést.
- A kikerült hírek nem arról szóltak, hogy India hivatalosan is elkaszálja az FGFA programot... (a Jetfly a DefenseNews fenti cikkére hivatkozik, ebben viszont nem az áll, hogy a "kiszállás mellett döntött", hanem az, hogy az IAF vezetése javasolja az indiai MoD-nak, hogy kaszálja el a programot - a kettő nem ugyan az)
Az egész történetben annyi sántít, hogy india egyenlő partnerként képtelen részt venni ebben a fejlesztésben, nincs annyi eszük, tapasztalatuk, iparuk és minőségbíztosításuk, hogy ezt meg tudják tenni. Azt meg könnyű mondani, hogy nem 295 millióért akarta az FGFA programot, de a makacs tények szerint ennyit fizetett be. A PAK-FA program is jobban felpörögne, ha az indiaiak beleöntenének hirtelen 3 mld dollárt, de csak nem tették meg. Abba van beleszólásuk és rálátásuk amit a szerződések megengednek, ez meg attól függ, hogy mennyit dobnak bele az egészbe. Kb semmiért kb semmit kaptak, elég korrekt, csak most arcvesztés nélkül akarják ezt előadni.