Amúgy a légibemutatókon sokkal jobban szeretik a pilóták végig minimálfáklyán, mintegy készenlétben tartani a rendszert akkor is, amikor a maximál rezsim is elegendő lenne, mert a szivattyú már dolgozik, a fordulatszámnak se kell változnia, mert az szokott inkább időt igényelni. A forgó tömegek fordulatszám változása valamivel időigényesebb, mint stabilizált fordulaton az utánégetés nagyságát változtatni.
Azt is látni kell, hogy a Szu-57-esben a jelenlegi hajtóművét se maximális utánégetésre kapcsolják, mikor egyes ilyen minimál sebességű manőverből jönnek ki.
Hogy a pompázs lenne-e a valódi ok? Én inkább a lánglevállást tartom az igazi indoknak, amitől persze lehet. hogy a kompresszor is instabil helyzetbe kerülhet, de csak közvetetten. Az ugyanis jobban be van biztosítva, mint az utánégetés.
Én arra vagyok igazán kíváncsi, hogy a 30-as hajtóműnél a beígért tolóerővel vajon mi fog történni? Mert az egy jóval erősebb hajtómű lesz, ahol eleve egy jóval stabilabb kompresszorhoz terveznek egy dedikált utánégetést, nem pedig a korábbi hajtómű forszázskamráját használják fel. És gondolom, hogy az erősen túlméretezett (ha minden igaz, talán a világ legnagyobb, szériában gyártani kívánt) tolóerő/tömeg aránnyal az a céljuk, hogy az ilyen helyben végzett "szupermanőverezésekből" minél előbb tudjon továbbgyorsítani a gép.
Normálisan a legtöbb harcászati repülőgép kb 80-90% környéki fordulatszámon oldja meg a repülési feladatai nagy részét. A Szu-57-esnek az F-22-eshez hasonlóan a 100% fordulatszámhoz tartozó tolóerő szándékosan sok. Ahogy a Typhoonnak is. Ez volt a koncepció. Maximál rezsimen ezek a gépek úgy repülnek, mint más repülőgépek részleges utánégetéssel. A teljes utánégetés a két nyugati gépen 35-40% plusz.
Azonban a Szu-57-es az F-22-es és Typhonnal ellentétben egy jóval erősebb utánégetést kapott, ami arra utal, hogy a harcászati feladatai közül a szupermanőverezés alacsony sebességű zónáiból akarják minden másnál nagyobb energiával kigyorsítani a gépet, mikor arra szükség van.
Erre értettem a "lórugás" jelleget.