Meg orosz hajtóműveket mindenbe ami (másképp nem) repűl.Igen, ezért vették meg a Szu-35Sz-t is
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Meg orosz hajtóműveket mindenbe ami (másképp nem) repűl.Igen, ezért vették meg a Szu-35Sz-t is
Kínának adott át titkos dokumentumokat.
Csodálkozom hogy eddig ez nem így volt. Ők sem a régiek már a titkolózásban, szigorban!
Nem hivatalos hírek szerint azt srácot kapták el, aki a forrássom(sunk) volt , a KNAAZ-ban dolgozott. Tőle voltak az aktuális adatok a gépek repült óráinak számáról, meghibásodásukról, javításukról, protók építésének állásáról....stb.
Azóta tilos telefonokat bevinni, amin fényképező gép van, tilos dohányozni, minden dolgozó csipet kapott amivel nyomon követik a mozgásukat a gyár területén. Ezenkívül bármikor alkohol és drogteszt alá vehetik őket.
Csodálkozom hogy eddig ez nem így volt. Ők sem a régiek már a titkolózásban, szigorban!
Nem hivatalos hírek szerint azt srácot kapták el, aki a forrássom(sunk) volt , a KNAAZ-ban dolgozott. Tőle voltak az aktuális adatok a gépek repült óráinak számáról, meghibásodásukról, javításukról, protók építésének állásáról....stb.
Azóta tilos telefonokat bevinni, amin fényképező gép van, tilos dohányozni, minden dolgozó csipet kapott amivel nyomon követik a mozgásukat a gyár területén. Ezenkívül bármikor alkohol és drogteszt alá vehetik őket.
Elég gyengén ment az információ, mert csak meg kellett venniük a végén a Szu-35-öt a kis szorgalmas sárga barátainknak ahhoz hogy korszerű hajtóművet tudjanak megnézni közelről !Ajjaj... Ő Bokinak, Boki a Htka-ra, innen Mack meg Mao Ce Tungnak...
Minek? Mint tudjuk, Kínának nincs szüksége semmire az oroszoktól. Ők sokkal előrébb járnak.
Azért lásd be, régen nem volt olyan, hogy internet és fórum. Se más közösségi oldalak. Nem, vagy nem úgy áramlott az információ. Most őszintén, te mióta tudod fejből, vagy akárhonnan, hogy hány orosz repülőgépgáyrtó üzem van és ott mi a portfólió?
Azt hiszed, idehaza bárkinek fogalma volt arról, hogy hol készültek a Szuhojaink, vagy a MiG-23-asaink? A szovjeteknél a gyárban...ennyi.
Nem beszéle arról, hogy régen a Nyugaton se számított már releváns információnak, hogy a hetvenedik MiG-21 alváltozatból épp a nyolcszázadik példányt fejezték most be a soron. A gyárak élete már csak nagyvonalakban volt fontos, sokkal fontosabb volt a bázisok élete, a telepített technológiákkal. Magyarán, ha régen a Szovjetúnióban mégis kiállt volna valaki, hogy mi és hogy megy a valahanyadik szovjet repülőgépgyárban, senkit se érdekelt volna, de ő tuti ráfarag.
Az a bizonyos rövid köztes időszak, amikor már újra beindult a repülőgépek szérigyártása, de már volt internet és közösségi információmegosztás, volt a kritikus, mert már újra volt miről információt adni. Hogy csak a jólértesültség érzete miatt, vagy ellenszolgáltatásért, netán jóhiszeműségből, vagy mert távolról se vették komolyan az egykor volt szigor felemlegetését, nem tudom.
Az biztos, hogy a Szu-35Sz és különösen a PAK-FA rávilágított arra, hogyha egy prototípust nagy erőkkel képesek voltak titokban megépíteni, akkor hülyén veszi ki magát, hogy a további gyártással kacsolatos dolgokat már a nagyvilág orra előtt intézik, miközben ez egy kifejezetten kényes stratégiai ágazat, érzékeny technológiákkal. És ha a nyugat tud vigyázni a titkaira (amíg fel nem bukkan ez első államilag irányított kínai hekker), akkor az oroszoknak is így kell tenni és alkalmazni kell azokat az információbiztonsági metódusokat, amit a többiek is.
Az új hajtómű nem a dogfight-hoz kell. Attól függ a gép gyorsuló gépessége vítszintes repülésben is, illetve az emelkedő képessége. BVR-ban ez fontos.Mert hogy idézzem molnit
"és mert stealth. Kurvára nem számít, hogy adott esetben picit ütősebben manőverezik egy F-15 vagy F-16. Kinemszarja le kategória"
Olvasva hogy csak 2025-re lesz új hajtómű attól függettlenül hol tart az AESA radar fegyverek új sisak stb?
2019-re említik hogy kész lesz a pakfa na oké hogy kész lesz! De mivel lesz kész? Szerintem nem (csak) a hajtómű miatt halasztják el a pakfa gépet 2025-ig hanem a fentebb leírt dolgok miatt is.
Mert ha 2019-re lenne Karfagen 760 +sisakkijelző, Stealth, R-77-1 adott + Irbis radar akkor nem hinném hogy nem állítanák szolgálatba csak a hajtómű miatt .
Mert hogy idézzem molnit
"és mert stealth. Kurvára nem számít, hogy adott esetben picit ütősebben manőverezik egy F-15 vagy F-16. Kinemszarja le kategória"
Kérdés, hogy kinek? Milyen teljes doksiért? A komplett gyártástechnológia érdekelte őket? Vagy a csapatpróbák dokumentumai? Üzemeltetőnek, vagy gyári alkalmazottnak?
Russia’s cutting-edge Sukhoi Su-57 fifth-generation aircraft has the upgrade potential to become a sixth-generation fighter jet
More:
http://tass.com/defense/973625
Az igen!
Miért álmodozás, hogy egy prototípusok legyártása és a sorozatgyártás lassankénti megkezdésével, a tervezőiroda bizonyos részei már ennek a repülőgépnek az utódjáról gondolkodnak. Ez természetes. Az 50-es években volt egy egy év alatt avult el egy repülőgép. Nézzétek meg, hogy pld. amerikai hordozófedélzeti repülőgépek szinte félévénte-évente kicserélődtek ekkor. A 6. generációnak még a paraméterei sincsenek tisztázva, mit is tekintünk annak. Ráadásul a 4 és az 5. gen is lassan keveredik..
Szóval teljesen életszerű nekiállni nem a részletes tervezésnek, hanem a brainstormingnak.. Már évekkel ezelőtt megkezdték..