Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Miért álmodozás, hogy egy prototípusok legyártása és a sorozatgyártás lassankénti megkezdésével, a tervezőiroda bizonyos részei már ennek a repülőgépnek az utódjáról gondolkodnak. Ez természetes. Az 50-es években volt egy egy év alatt avult el egy repülőgép. Nézzétek meg, hogy pld. amerikai hordozófedélzeti repülőgépek szinte félévénte-évente kicserélődtek ekkor. A 6. generációnak még a paraméterei sincsenek tisztázva, mit is tekintünk annak. Ráadásul a 4 és az 5. gen is lassan keveredik..
Szóval teljesen életszerű nekiállni nem a részletes tervezésnek, hanem a brainstormingnak.. Már évekkel ezelőtt megkezdték..

Te magad mondod az egyik fo okot "A 6. generációnak még a paraméterei sincsenek tisztázva,"

Ha meg SENKI nem tudja hogy mi is az 6 gen akkor miert is alkalmas ra? Plane hogy meg az 5 gen tulajdonsagokat sem bizonyitotta es nagyon ugy nez ki hogy meg mindig nagyon messze vannak tole lasd indiaiak velemenye.


Az oroszoknak az 5 gen problemat okoz igy 6 genrol meg csak almodozni tudnak. Az USA repiparanak lehet egy nagyon nagyon vazlatos elkepzelese de meg azt sem lehetne koncepcionak hivni. Eloszor az F-35 os tapasztalatait gyujtik ossze majd johet a fejvakaras hogy mi is legyen a kovetkezo. De az oroszoknal mar tudjak hogy a felkes gepuk az alkalmas ra.


???
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 565
113
Manapság egy új típus kifejlesztése 15-20 év alsó hangon. Ez a bejelentés szerintem annyit jelent, hogy elkezdtek ötletelni, hogy mi kell majd a Szu-57 után, majd 30-40 év múlva. Nem lehet elég korán elkezdeni új technológiák kifejlesztését. A 6. generáció egy elnevezés, semmi több. A Raptor utódját lehet, hogy majd 5+ generációsnak hívják, lehet, hogy 6-nak, kár ezen lovagolni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 547
113
Az új légierő vezérkari főnök megerősítette, hogy Szu-57-esből 2025-ig kevesebb, mint 30 példányt vennének át, ahogy MiG-35-ösből se terveznek többet 24-nél, ugyanezen időszakig:

https://bmpd.livejournal.com/2938475.html

Véleményem szerint 2020-ig már be kellene tudni fejezni az állami teszteket a végső konfigurációjú géppel, ha idén év végéig ilyen, vagy olyan módon, de megkezdni repülési tesztjeit az új hajtómű. Onnantól számítva két éven belül már be kell, hogy szerezze a Szuhoj OKB és a KnAAZ a certifikátokat az összes beszállítójával együtt ahhoz, hogy megkezdhesse a gyártást. Ha 2020 és 25 közötti öt évben csak kevesebb, mint 30 ilyen gépet akarnak legyártatni velük, az egy ilyen projektnél elképesztő hosszú idő. És mondom ezt úgy, hogy feltételezem, a Szu-57-es alatt azt a gépet értik, ami a végleges konfigurációjú és nem veszik bele a már legyártott PAK-FA proto és nullszéria példányokat.
Ez azt jelentené, hogy több, mint két hónapig lennének kénytelenek gyártani egy-egy gépet és fizetni a munkásokat, beszállítókat lényegében a semmittevésért. Fűteni a gyárcsarnokot így sehol se éri meg. A hajtóművek gyártója se fogja ilyen alacsony volumenre ilyen hosszú ideig fenntartani a gépeit.

Ha azonban normál ütemmel gyártanak, akkor kb 2022-re meglesznek az összes géppel, de még az is manufaktúra, még a mennyiség így is vészesen alacsony.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 408
113
Az új légierő vezérkari főnök megerősítette, hogy Szu-57-esből 2025-ig kevesebb, mint 30 példányt vennének át, ahogy MiG-35-ösből se terveznek többet 24-nél, ugyanezen időszakig:

https://bmpd.livejournal.com/2938475.html

Véleményem szerint 2020-ig már be kellene tudni fejezni az állami teszteket a végső konfigurációjú géppel, ha idén év végéig ilyen, vagy olyan módon, de megkezdni repülési tesztjeit az új hajtómű. Onnantól számítva két éven belül már be kell, hogy szerezze a Szuhoj OKB és a KnAAZ a certifikátokat az összes beszállítójával együtt ahhoz, hogy megkezdhesse a gyártást. Ha 2020 és 25 közötti öt évben csak kevesebb, mint 30 ilyen gépet akarnak legyártatni velük, az egy ilyen projektnél elképesztő hosszú idő. És mondom ezt úgy, hogy feltételezem, a Szu-57-es alatt azt a gépet értik, ami a végleges konfigurációjú és nem veszik bele a már legyártott PAK-FA proto és nullszéria példányokat.
Ez azt jelentené, hogy több, mint két hónapig lennének kénytelenek gyártani egy-egy gépet és fizetni a munkásokat, beszállítókat lényegében a semmittevésért. Fűteni a gyárcsarnokot így sehol se éri meg. A hajtóművek gyártója se fogja ilyen alacsony volumenre ilyen hosszú ideig fenntartani a gépeit.

Ha azonban normál ütemmel gyártanak, akkor kb 2022-re meglesznek az összes géppel, de még az is manufaktúra, még a mennyiség így is vészesen alacsony.

Ha kifizetik akkor a gyártók boldogan fenntartják a gyártósort úgy is,hogy semmi nem készül rajta vagy csak csiga tempóban.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Az új légierő vezérkari főnök megerősítette, hogy Szu-57-esből 2025-ig kevesebb, mint 30 példányt vennének át, ahogy MiG-35-ösből se terveznek többet 24-nél, ugyanezen időszakig: ------

Én erre csak két okot gondolok:
1. Az Szu-57 nem hozza azokat a paramétereket amelyeket elvártak tőle. Jómagam elsősorban az alacsoby radar reflexiót emelném ki.
2. Forráshiány. (Nos egy oroszország méretű és GDP-jű államszövetségnek, azért van annyi forrása, amellyel 2025-ig nem egy ezrednyi, hanem akár 2-3 ezredet is átfegyverzhetne.).. Ennyire nincsenek lenn. Különösen, hogy állami vállalatok, államnak adják el a repülőgépet stb. tehát adók és egyébb kedvezményekkel is tud az állam kompenzálni. (Ha akar).
Az első probléma inkább ami tényleges. Sem az orosz repülőipar, se a fegyveres erők nincsenek kész egy 5. generációs típus sorozatgyártására, hadrendbe állítására, üzemeltetésére. Ami tény, hogy egy tucatnyi prototípus válogatott pilótákkal repked, és tesztelik, valamint persze demoznak oroszországban részint maszkirovka céllal. De az, hogy mi van pld. az AESA lokátorokkal, ők pld.milyen arányban "légiharcolnak" a Szu- és MiG akárhányasokkal stb. info nincs nyilvános. Én még a kialakítás alacsony észlelhetőségével ís úgy vagyok, hogy jóval meghaladja az F-35-ét..
(magánvélemény) Ez egyrészt a kis részletek durvasága, és nem alacsony reflexiójú elkészítése, másrészt a gyártáskultúra miatt a repülőgépen látható lemezes, szegecses megoldások, OLS alakja, A pilótfafülke alakja, azon a keret stb. No ezek visszaütnek.. és gyak a prototípusok tényleges mérési eredményei után jönnek elő, nem a steril szimulációkban, ahol minden szegecs azonos mélységben van, stb..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 408
113
Az új légierő vezérkari főnök megerősítette, hogy Szu-57-esből 2025-ig kevesebb, mint 30 példányt vennének át, ahogy MiG-35-ösből se terveznek többet 24-nél, ugyanezen időszakig: ------

Én erre csak két okot gondolok:
1. Az Szu-57 nem hozza azokat a paramétereket amelyeket elvártak tőle. Jómagam elsősorban az alacsoby radar reflexiót emelném ki.
2. Forráshiány. (Nos egy oroszország méretű és GDP-jű államszövetségnek, azért van annyi forrása, amellyel 2025-ig nem egy ezrednyi, hanem akár 2-3 ezredet is átfegyverzhetne.).. Ennyire nincsenek lenn. Különösen, hogy állami vállalatok, államnak adják el a repülőgépet stb. tehát adók és egyébb kedvezményekkel is tud az állam kompenzálni. (Ha akar).
Az első probléma inkább ami tényleges. Sem az orosz repülőipar, se a fegyveres erők nincsenek kész egy 5. generációs típus sorozatgyártására, hadrendbe állítására, üzemeltetésére. Ami tény, hogy egy tucatnyi prototípus válogatott pilótákkal repked, és tesztelik, valamint persze demoznak oroszországban részint maszkirovka céllal. De az, hogy mi van pld. az AESA lokátorokkal, ők pld.milyen arányban "légiharcolnak" a Szu- és MiG akárhányasokkal stb. info nincs nyilvános. Én még a kialakítás alacsony észlelhetőségével ís úgy vagyok, hogy jóval meghaladja az F-35-ét..
(magánvélemény) Ez egyrészt a kis részletek durvasága, és nem alacsony reflexiójú elkészítése, másrészt a gyártáskultúra miatt a repülőgépen látható lemezes, szegecses megoldások, OLS alakja, A pilótfafülke alakja, azon a keret stb. No ezek visszaütnek.. és gyak a prototípusok tényleges mérési eredményei után jönnek elő, nem a steril szimulációkban, ahol minden szegecs azonos mélységben van, stb..

Minek vegyenek 100 amikor nem az a hajtómű lesz benne amit bele terveztek?
Hagyjátok már ezt az RCS-t!!!A Szuhoj nem saját szakállára tervezte ilyenre a gépet hanem a légierő igényei alapján!Tehát a légierőnek nem kellett F-22 szintű lopakodó képesség.Innentől kezdve te személyesen hiányolhatod a nagyon kicsi RCS-t de a légierő köszöni szépen nem hiányolja.Ha hiányolná nem így nézne ki a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Az új légierő vezérkari főnök megerősítette, hogy Szu-57-esből 2025-ig kevesebb, mint 30 példányt vennének át, ahogy MiG-35-ösből se terveznek többet 24-nél, ugyanezen időszakig:

https://bmpd.livejournal.com/2938475.html
https://bmpd.livejournal.com/2938475.html
Na, mikor kb. 3-4 éve közöltem, hogy 2024-ig kb. ez ezred PAK-FA lesz le lettem hurrogav... Így legyen ötösöm a lottón...

Véleményem szerint 2020-ig már be kellene tudni fejezni az állami teszteket a végső konfigurációjú géppel, ha idén év végéig ilyen, vagy olyan módon, de megkezdni repülési tesztjeit az új hajtómű. Onnantól számítva két éven belül már be kell, hogy szerezze a Szuhoj OKB és a KnAAZ a certifikátokat az összes beszállítójával együtt ahhoz, hogy megkezdhesse a gyártást. Ha 2020 és 25 közötti öt évben csak kevesebb, mint 30 ilyen gépet akarnak legyártatni velük, az egy ilyen projektnél elképesztő hosszú idő.
A Rafale gyártási darabszáma a 2010-es évek táján havi egy gép alatt volt...]
 
M

molnibalage

Guest
Én erre csak két okot gondolok:
1. Az Szu-57 nem hozza azokat a paramétereket amelyeket elvártak tőle. Jómagam elsősorban az alacsoby radar reflexiót emelném ki.
Ezt nem tudhatjuk, de én inkább egész egyszerűen azt látom, hogy a fejlesztés lassúsága. 2010 óta talán, ha 2000 repóra van a flottában. Ez nevetséges. Ez alapján nem lehet szériagyártani semmit. Még LRIP-t sem...

2. Forráshiány. (Nos egy oroszország méretű és GDP-jű államszövetségnek, azért van annyi forrása, amellyel 2025-ig nem egy ezrednyi, hanem akár 2-3 ezredet is átfegyverzhetne.).. Ennyire nincsenek lenn. Különösen, hogy állami vállalatok, államnak adják el a repülőgépet stb. tehát adók és egyébb kedvezményekkel is tud az állam kompenzálni. (Ha akar).
Kivéve, ha olyan - szerintem - hülyeségekre költi, mint Tu-160 gyártás újraindítás és egyszerre 2,5 harci heli program (Mi-35, Ka-52, Mi-28), stb. Így szűkös minden...]
 
M

molnibalage

Guest
Minek vegyenek 100 amikor nem az a hajtómű lesz benne amit bele terveztek?
Hagyjátok már ezt az RCS-t!!!A Szuhoj nem saját szakállára tervezte ilyenre a gépet hanem a légierő igényei alapján!Tehát a légierőnek nem kellett F-22 szintű lopakodó képesség.Innentől kezdve te személyesen hiányolhatod a nagyon kicsi RCS-t de a légierő köszöni szépen nem hiányolja.Ha hiányolná nem így nézne ki a gép.
Ez ebben a formában elég muris kijelentés. Az Szu-27 esetén mikrokristályos turbinalapátot akartak. Nem siekrült. Csak emiat változott a gázhőz, szarabb lett, fajlagos fogyasztás magasabb és egy gyűrűzott tovább a gép paramétereire. Mégis lett Szu-27 annak ellenére, hogy nem sikerült minden kitűzőtt célt elérni. Mert az a Szu-27Sz is fényévekkel jobb volt, mint a MiG-23 bármelyik változata... A gyengébb PAK-FA is jobb, mint a semmilyen PAK-FA egy Szu-27SzM3-mal is összevetve...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 408
113
Ez ebben a formában elég muris kijelentés. Az Szu-27 esetén mikrokristályos turbinalapátot akartak. Nem siekrült. Csak emiat változott a gázhőz, szarabb lett, fajlagos fogyasztás magasabb és egy gyűrűzott tovább a gép paramétereire. Mégis lett Szu-27 annak ellenére, hogy nem sikerült minden kitűzőtt célt elérni. Mert az a Szu-27Sz is fényévekkel jobb volt, mint a MiG-23 bármelyik változata... A gyengébb PAK-FA is jobb, mint a semmilyen PAK-FA egy Szu-27SzM3-mal is összevetve...

Azt lássuk be,hogy a SZU-57 alakja nem minimális RCS-re lett kihegyezve márpedig ha a minél kisebb RCS lett volna a lényeg akkor olyanra tervezték volna a sárkányt.
Nem azért ilyen az alakja a gépnek mert nem tudtak volna az oroszok más alakú gépet gyártani.És a geometriai stealth a formáról szól és úgy látszik az oroszoknak ez nem volt akkora prioritás mint aRaptornál(mint ahogy az F-35 nél sem volt akkora prioritás valószínűleg okkal).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Azt lássuk be,hogy a SZU-57 alakja nem minimális RCS-re lett kihegyezve márpedig ha a minél kisebb RCS lett volna a lényeg akkor olyanra tervezték volna a sárkányt.


Ez hülyeség ember! :eek:

Már hogy ne lett volna az amikor erre mozdultak el a jenkik az f-117-nél :hadonaszos:
Ki nem xarja már le a 12 g manővereket!
mint ahogy az F-35 nél sem volt akkora prioritás valószínűleg okkal)


Azt egy multirole csapásmérőnek tervezték és mégis hasonló az orra mint az f-22
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Hagyjátok már ezt az RCS-t!!!A Szuhoj nem saját szakállára tervezte ilyenre a gépet hanem a légierő igényei alapján!Tehát a légierőnek nem kellett F-22 szintű lopakodó képesség.Innentől kezdve te személyesen hiányolhatod a nagyon kicsi RCS-t de a légierő köszöni szépen nem hiányolja.Ha hiányolná nem így nézne ki a gép.
------
Én először is leszarom, hogy a Szu-57-nek milyen az RCS-je, mivel nem mi rendszeresítettük, nekünk mint NATO/EU csak jó, ha rosszabb.
Ugyanakkor már egy steril tervezési szimuláció, és más amikor az amúr mellett kalapálják a szegecseket a gépbe. Az OLS alakjához valószínűleg nem kéne csillagászati fejlesztéseket végezni, hogy az RCS-je kisebb legyen a gömbnek (lásd J-20, F-35). A fülketetőt sem órási munka áttervezni.
Én úgy vélem, hogy a prototípusok nem hozzák a tervezett paramétereket, ennyi. Ezért és a hajtómű, az AESA lokátor és talán a fegyverzet fejlesztési nehézségeit is figyelembevége műszaki okok miatt nem terveznek nagyobb darabszámot. Ha a tervezett paramétereknek megfelelő lenne a kiértékelés után a gép, és a fejlesztés is jól haladna, akkor az oroszok többet vennének. Mért? Mert jó exportcikk is lehetne, még butított változatban is.
A gyengébb PAK-FA-t nem okosabb gyártani, mint a Szu-27SzM3-re modernizálni, mert müszaki paraméterei bár jobbak, de sokkal drágább a gyártása. Az már más kérdés, hogy jó-e Szuhojnak, ha van egy nem/alig müködő gyártósora... Igen a Dassaultnak is komoly gondot okoz a humán és a fix költsége a Rafale programnak, mint a proporcionális költségek, mert ki kell termelnie a nyereséget, vagy éppen csökkenteni a veszteséget, de néhány repülőgép / évvel csak drága szupport, és drága eladási árral lehet kompenzálni. A Szuhojnál is ez gondot jelenthet, különösen, hogy a Szu-30 gyártása befejeződött. A francia cégnek úgy kellett mint egy falat kenyér, a mostani export megrendelések (bár a francia állam finanszírozza egyrészt), az oroszoknak, pedig kéne a Szu-35-re szintén export megrendelés..
 
M

molnibalage

Guest
Azt lássuk be,hogy a SZU-57 alakja nem minimális RCS-re lett kihegyezve márpedig ha a minél kisebb RCS lett volna a lényeg akkor olyanra tervezték volna a sárkányt.
Ezt én nem tudom megítélni, mert ehhez nem értek. Ha mutatnak RCS diagramot, akkor értelmezem és elhiszem annak, aki modellezte, mérte vagy kiszámolta. Fotó alapján meg nem mondom én neked, hogy mit tud a PAK-FA... Nem is mentem bele ilyen vitába emiatt soha...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 547
113
Pár gondolat.

A Szu-27SzM3-asokban, Szu-34-esekben, Szu-30M2-esekben, Szu-30SzM-ekben, Szu-35Sz-ekben már egy ideje monokristályos turbinalapátok vannak. A nagynyomású fokozatnál.

A Szu-30 gyártása még nem fejeződött be. Az Irkut még gyártja a Szu-30SzM-et.

Arról természetesen nincs információ, hogy a Szu-57-essel ne lennének megelégedve, de tény, hogy a gép fejlesztése számos, sarkalatos ponton helyben jár, nem történik semmi látványos előrelépés. Az RCS érték az, amin minden foteltudós lovagol szerte a világban, kivéve, aki inkább kivonja magát a viták alól, ismeret hiányában.
Szerintem nem ez hátráltatja a programot, hanem a járulékos fejlesztések összessége.
A hajtómű fejlesztése szerintem nem akkora kérdés, azzal valószínű meg tudnak időben jelenni, ahogy az AESA radarjáról sincs különösebben semmi hír, hogy gond lenne vele, eddig már több példányba építették be, mint amelyikbe nem.
Hogy mit tud, hogy állnak vele, az persze kérdés. De miért is?
Mert a radar és a fegyverzet az együtt dolgozik és ez utóbbi az ami szerintem nagy kérdés.
Soha idáig egyetlen fotót se láttunk a PAK-FA programról, ahol a belső fegyvertér nyitva lett volna, még földön, álló helyzetben se. Emlékezzetek, anno az YF-23-as és YF-22-esnél is természetes volt, hogy a földi rendszerpróbáknál ezt nyitogatták, az YF-22-esnél lőttek is belőle, a Szu-47-esnél is megműködtették, át is építették, azt is kipróbálták, bár lőni sose lőttek belőle semmit. Talán nem is függesztettek bele semmit. Nem tudom.
De a PAK-FA közel nyolc éve alatt egyetlen olyan kép vagy infó nem volt még, hogy a belső fegyvertérrel mi a helyzet. Ahogy a szárnytőben lévő két konténer szerepe se tisztázott még.
Időről időre vannak hírek új fejlesztésű fegyverekről, melyeknél megemlítik a Szu-57-est is, mint platformot, de azon kívül, hogy külső függesztést már teszteltek, érdemi teszteket még nem láttunk.
A gép egy igen fontos (ha nem a legfontosabb) része-képessége inaktív?
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Pár gondolat.

A Szu-27SzM3-asokban, Szu-34-esekben, Szu-30M2-esekben, Szu-30SzM-ekben, Szu-35Sz-ekben már egy ideje monokristályos turbinalapátok vannak. A nagynyomású fokozatnál.

A Szu-30 gyártása még nem fejeződött be. Az Irkut még gyártja a Szu-30SzM-et.

Arról természetesen nincs információ, hogy a Szu-57-essel ne lennének megelégedve, de tény, hogy a gép fejlesztése számos, sarkalatos ponton helyben jár, nem történik semmi látványos előrelépés. Az RCS érték az, amin minden foteltudós lovagol szerte a világban, kivéve, aki inkább kivonja magát a viták alól, ismeret hiányában.
Szerintem nem ez hátráltatja a programot, hanem a járulékos fejlesztések összessége.
A hajtómű fejlesztése szerintem nem akkora kérdés, azzal valószínű meg tudnak időben jelenni, ahogy az AESA radarjáról sincs különösebben semmi hír, hogy gond lenne vele, eddig már több példányba építették be, mint amelyikbe nem.
Hogy mit tud, hogy állnak vele, az persze kérdés. De miért is?
Mert a radar és a fegyverzet az együtt dolgozik és ez utóbbi az ami szerintem nagy kérdés.
Soha idáig egyetlen fotót se láttunk a PAK-FA programról, ahol a belső fegyvertér nyitva lett volna, még földön, álló helyzetben se. Emlékezzetek, anno az YF-23-as és YF-22-esnél is természetes volt, hogy a földi rendszerpróbáknál ezt nyitogatták, az YF-22-esnél lőttek is belőle, a Szu-47-esnél is megműködtették, át is építették, azt is kipróbálták, bár lőni sose lőttek belőle semmit. Talán nem is függesztettek bele semmit. Nem tudom.
De a PAK-FA közel nyolc éve alatt egyetlen olyan kép vagy infó nem volt még, hogy a belső fegyvertérrel mi a helyzet. Ahogy a szárnytőben lévő két konténer szerepe se tisztázott még.
Időről időre vannak hírek új fejlesztésű fegyverekről, melyeknél megemlítik a Szu-57-est is, mint platformot, de azon kívül, hogy külső függesztést már teszteltek, érdemi teszteket még nem láttunk.
A gép egy igen fontos (ha nem a legfontosabb) része-képessége inaktív?

En a repfedelzeti AESA radarban sem lennek biztos. Az egy nagyon nagyon kulon mufaj. Elter mindentol. Meg a PESA is csak halvanyan hasonlit ra. A MIG-29 be valo AESA radart mar a 90 es evekben lattuk de nem lett belole semmi. Sot azota egy nem sok annyi repfedelzeti AESA radart nem lattunk az oroszoktol.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 547
113
En a repfedelzeti AESA radarban sem lennek biztos. Az egy nagyon nagyon kulon mufaj. Elter mindentol. Meg a PESA is csak halvanyan hasonlit ra. A MIG-29 be valo AESA radart mar a 90 es evekben lattuk de nem lett belole semmi. Sot azota egy nem sok annyi repfedelzeti AESA radart nem lattunk az oroszoktol.

A MiG-29-esbe való AESA radart te a 90-es években nemigen láthattál, maximum a 2000-es évek közepe felé, az indiai MMRCA tenderre készülőben.
Jelenleg a Szu-57-es radarja AESA, meg a Szu-35Sz szárnya belépőéleibe épített bistatikus szenzorpár. antennái.