Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 053
20 450
113
2016 márciusi hír még boki hozta le .

A KRET megkezdte a legújabb generációs orosz radar sorozatgyártását a rjazanyi uzemében.
Az 5. generációs Pak-Fa-hoz eddig 11 darab AESA radar készult, amibol 3 már beépítve a Pak-Fa protókba.
http://izvestia.ru/news/606892

Ezekkel mi történt azóta? o_O
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 229
3 961
113
https://vpk.name/news/205154_kitaic...ii_rossiiskii_dvigatel_pozvolit_ubit_f22.html

A Kínaik messze elmaradnak?

Merész kijelentés ez azoktól akik egy 30 éves TGP és 25 éves predatort nem raktak össze úgy hogy eljut a széria gyártásig ARH rakéta és még sorolhatnám az újabbakat de minek ?:confused:

Roni!
Te állandóan a Medve szarját kóstolgatod!
Ha ízlik akkor ne reklamálj,ha pedig nem akkor minek kostolgatod .... előbb utóbb belenyomják a fejed. Bár régóta tudjuk ízlések és pofonok.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 536
66 826
113
Roni

Az oroszoknak sokkal régebben volt/van ARH rakétája, mint a Kínaiaknak!
Az R-77 két okból nem került sokáig rendszerbe:
1. Csőd közelben voltak az oroszok, így kevés pénz állt a rendelkezésükre. És n+1 fontosabb dolog volt ennél...
2. Az eredeti rakéta nagyrészt ukrajnában készült volna, csak az függetlenné és megbízhatatlanná vált. Így meg kellet szervezni , hogy a gyártás átkerüljön Oroszországba.
Ez a pénztelenséggel kombinálva okozta azt, hogy nem tudták nagy szériás gyártásba vinni igen sokáig.

Ne traktálj már minket az oroszok szarozásával légyszíves! Inkább nézz utána az ok-okozatoknak ;)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
Az a legnagyobb gáz , hogy Roni nem tud oroszul és oroszul írott cikkeket oszt meg majd a fordítóból bedob valamilyen logikátlan infót, ami nincs összefüggésben az eredeti cikkel ezáltal dezinformáció lesz belőle.

A cikk amit megosztott az orosz 5. generációs hajtómüről(izdelie 30) szól és amit a kínai Sina.com szakértői elemeztek. (ez lett oroszra fordítva)
 
M

molnibalage

Guest
Az a legnagyobb gáz , hogy Roni nem tud oroszul és oroszul írott cikkeket oszt meg majd a fordítóból bedob valamilyen logikátlan infót, ami nincs összefüggésben az eredeti cikkel ezáltal dezinformáció lesz belőle.

A cikk amit megosztott az orosz 5. generációs hajtómüről(izdelie 30) szól és amit a kínai Sina.com szakértői elemeztek. (ez lett oroszra fordítva)
Gyakorlatilag a topikrombolás szintjét súrolja már, amit művel. Én kb. átgörgetem már, amit ír...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 053
20 450
113
A helyzeten nem változtat semmit az egész!

Az f-22 az f-15 hajtóművel is mészárolna a 4 gen gépek közt Ennyi!
 
M

molnibalage

Guest
A helyzeten nem változtat semmit az egész!

Az f-22 az f-15 hajtóművel is mészárolna a 4 gen gépek közt Ennyi!
Melyik F-15-ével?

Az F-22 üres tömegére több adat van 15 és 20 tonna között. A gyártó és az USAF oldalán van ez.

https://www.lockheedmartin.com/us/products/f22/f-22-specifications.html
http://www.af.mil/About-Us/Fact-Sheets/Display/Article/104506/f-22-raptor/

Mert a Raptor üres tömege számottevően nehezebb, mint az F-15A/C-é valaha is volt, ami olyan 12-13 tonna. A légellenállás az, ahol sokat nyer a gép, de rohadtul meghízott a kicsike az YF-22-höz képest (15 tonna, sanszosan a források keverik az YF-22-őt az F-22A-val...)

Na, azért egy 20 tonnás Raptor még függesztmény nélkül is azért elég muris lenne a F100-PW-220, de még a -229-cel is. Még a GE F110 bármelyik változatával is szerényebb képessége lenne, ami meg bizony a könnyebb F-15E legacy gépek egy részében van. Lásd itt.
https://htka.hu/2014/03/01/f-15sa-ut-sivatagi-sasig/

A jenki gépekben nincs PW -229-nél erősebb hajtómű, az F-15E-k kb. felében -220 van mind a mai napig.
 
M

molnibalage

Guest
Érdekes hogy a modern K verzióba az van mert -229 került az izraeli gépekbe is
The first 40 F-15K fighters are powered by two GE F110 turbofan engines, each developing 29,000lb of thrust per engine. The aircraft procured under Next Fighter II programme are equipped with two Pratt & Whitney F-100-PW-229 EEP engines.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 302
70 828
113
Ettől még az USAF F-15E gépeiből az első 131 darab a régi, F100PW220-as hajtóművel lett szerelve, mert a 229-esek hiába jelentek meg 1989-ben, egészen sokáig gond adódott a nagynyomású kompresszor fokozatok integritásával (repedések). 1991-től jelentek meg az első olyan F-15E gépek az USAF állományában, amelyek 229-es hajtóművel kerültek leszállításra, de ezek jóideig problémás példányok voltak a hajtóműveik miatt. Külön gond volt, hogy az első leszállított példányok Alaszkába kerültek, ahol egyfelől a jóval hidegebb levegő sűrűbb is volt, illetve arányában több kis magasságú, de annál nagyobb sebességű feladatot repültek a völgyekben. A korábbi 25-höz képest 33-as nyomásviszony miatt az utolsó fokozatok szépen mentek is szét. (Érdekesség, hogy ez a hiba a nem szabályozható szívócsatornájú F-16C gépeken nem jelentkezett) Ezt a problémát relatíve elég későn, a kilencvenes évek vége felé kezdték megoldani, de ekkora a GE már ajánlatott tett az F110-es hajtóművel szerelt F-15E gépre, amihez egy gépet, ráadásul egy korábbi, könnyebb első szériás példányt alakítottak át.
Az ajánlatot lerakták az USAF asztalára, de a P&W időben jelezte, hogy végül is elkészültek a módosításokkal, így az USAF nem rendelt ilyen Strike Eagle verziót.
Az első aki viszont igen, az a sivatagi homokkal küszködő Szaúd Arábia és annak légiereje. Náluk külön sokat nyomott a latba, hogy a P&W eléggé lekezelő módon kvázi leszarta őket és érdemi problémamegoldás helyett csak a gázhő visszavételére tett ajánlatot a FADEC áthangolásával. Erre az egyik herceg (fontos: a szaúdiaknál egy történetben mindig van egy herceg), aki amúgy maga is vadászpilóta volt, kifakadt, hogy "...ők F-15SA gépet vettek és nem F-5-öst!"
Tudvalevő, a P&W építési filozófiájában egy visszaköszönő elem, hogy a hátsó támcsapágyat a tüzelőtérhez rakják be és a 229-es hajtómű, ami egy fokkal forróbb, mint a 220-as, a sivatagban szépen a mindenhová bejutó homoktól elkezdett üvegesedni.
A GE viszont jött, látott és győzött, mivel jelezték, 1. nekik nem ott van a támcsapágyuk, 2. nekik több a hűtőlevegő, így a kritikus helyek hőterhelése a forró szekció kedvezőbb hőelvezetése miatt kisebb. És ugye... a GE-nek a P&W-vel szemben volt a döntést kicsit megtámogató egyéb, energetikai jellegű beruházási tervük is, aminek ez a bizonyos herceg örült. A P&W-nek mennie kellett.
A sztori itt nem állt meg, mivel mire az áthajtóművezéssel a GE elkészült, a koreai megrendelés is befutott, nekik már eleve ezzel a hajtóművel ajánlott a Boeing, ahogy a szingapúriaknak is. Azonban a koreai fél, noha még saját F110-es hajtómű nagyjavító bázist is kiépített a Samsungnál, a többlábon állás érdekében a második negyven F-15K gépét már a modernizált F100PW229EEP hajtóművekkel kérte. Az ok, a P&W jelezte, ad árengedményt, ha az ő hajtóművükkel kéri a koreai a második kontingenst. Ez utóbbi verzió a marokkói és pakisztáni block 52+ F-16C/D gépekben jelent meg és lényege, hogy az F110GE129C-hez hasonlóan 6000 ciklus (TAC) az üzemideje (korábban 4300 volt ez az érték).

Az F110GE129C és az F100PW229EEP a két csúcsváltozat. Az F110-esből még ott van az UAE F-16E/F block 60 Desert Falcon gépeiben az F110GE132- ami jóval erősebb, de érdekes, hogy ez a hajtómű már nem vándorolt át az F-15E családba. Oka valószínű az, hogy eléggé megnőtt a fogyasztása is. F100PW232-es viszont megmaradt a terv szintjén.
 
M

molnibalage

Guest
Az F110GE129C és az F100PW229EEP a két csúcsváltozat. Az F110-esből még ott van az UAE F-16E/F block 60 Desert Falcon gépeiben az F110GE132- ami jóval erősebb, de érdekes, hogy ez a hajtómű már nem vándorolt át az F-15E családba. Oka valószínű az, hogy eléggé megnőtt a fogyasztása is. F100PW232-es viszont megmaradt a terv szintjén.
A történek korábbi része megtalálható tőled az F-15 írásaimban. :)