Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Minden második pickupon Zsu-23-2, egy rakat típusú MANPAD, Aleppo-nál minimum két Osza. De ja, csak lőtéren jártak.ott NEM lőttek vissza rájuk...
Mar linkeltem...
Most a kínaiak alkalmazzák az igazi maszkirovkát, nem a ruszkik.
Ez a kínai propaganda része.
(amcsi dizájnos festések, amcsi dizájnos formák, beállított fotók, netes terjesztők/kamu paparazzi fotók
Folyamatosan a kínaiakkal jössz,
kamu paparazzi
Szerintem maradhatunk annyiban, hogy egy gyártó sem fog önként infókat kiadni az épp fejlesztés alatt álló fegyverrendszereiről.
Roni
Most nem bántásból, de az YF-22 1990-ben repült először, az F-22 meg 2005-ben állt rendszerbe!
Az X-35 2000-ben repült először, és 2015-ben állt szolgálatba, úgy, hogy erősen korlátozott képességű!
A PAKFA hivatalosan 2010-ben repült először! Ha 2025-ben szolgálatba állna akkor sem lennének rosszabbak az USA-nál! Ha csak 2030-ban akkor sincs mit szégyelniük szerintem.
Annál az USA-nál aki nagyságrendekkel több pénzzel rendelkezik, mint Oroszország....
Gondolkodj már el néha a dolgokon egy kicsit légyszíves!
A Szu-57 azért fail, mert sem tech szinten, sem mennyiségi szinten, sem doktrinálisan nem tud alternatívát felmutatni a versenytársaival szemben.
Amennyiben valóban nem fogják komolyan vehető mennyiségben gyártani, hanem egy alacsony példányszámú tesztplatform marad, akkor viszont egyáltalán nem fail, mivel rögtön egészen más kontextusban beszélhetünk róla.
Szerintem kicsit túl van bonyolítva a kérdés... Azért megy szarul (mert azért ne írjuk már le még, amíg itt repked, meg ilyenek) a projekt, mert nincs benne pénz. Ennyi...
Lehet itt variálni, hogy szakemberhiány is, stb... De mind-mind arra vezethető vissza, hogy nincs pénz.
Amúgy is azért nézzük már meg, hogy milyen fejlesztőkkel kell versenyezniük, USA, Kína, EU... Ezek GDP-jével kell összemérni az orosz lehetőségeket.
Nem vagyok orosz fan, de amiatt én is csalódott vagyunk, hogy egy ilyen érdekes projektnek ennyire hányattatott a sorsa. Szép és jó gépeket csinálnak, vannak érdekes és egyedi megoldásaik, annak ellenére, hogy bizonyos területeknek 10-20-30 éves lemaradásaik vannak,Ezeket mindenképpen becsülöm, értékelem, akárki is a gyártó...
HA nem lettek volna szankciók, HA az indiaiak komolyabban beszállnak, stb-stb...
Ez nemcsak szerkezeti/szilárdsági és működtetési probléma, hanem nagyon komoly aerodinamikai is. Kilökjék a rakétát a fegyvertérből (katapultos indítás), vagy kitolható sínről indítsák, melyik megoldásnál hogyan biztosítható, hogy a teljes üzemi tartományon belül (sebesség 400-2000km/ó?, magasság100-20000m?, túlterhelés -3+8g ??) ne csapja a külső légáramlat, a gép és a nyitott ajtók körüli örvénylés a rakétát az indító géphez? Egyáltalán milyen aerodinamikai kialakítású, méretű és súlyú rakéta lesz a fegyverzete, mert amíg ez nincs készen, addig ilyen teszteket még szélcsatornában is elég nehéz folytatni, nemhogy a valóságban?!Ha nagyon nem megy nekik kompozitból
(ami nem valószínű mert a belépőélek is abból vannak állítólag)akkor még mindig csinálhatják titánból az ajtókat.Gondolom az elég erős hidraulika rendszert sem okoz nekik gondot,hisz valamivel a kormányfelületeket és vezérsíkokat is mozgatják.
Nem a szankciók a fő ok hanem a prioritás.A légierő náluk nem élvez prioritást ezért van az,hogy fejlesztenek egy amúgy tök felesleges új ICBM-et.Ha azt a pénzt a SZU-57-re fordítanák akkor előrébb járnának úgy,hogy nem lenne gyengébb az atomarzenáljuk csak egy tök felesleges rakétával lenne kevesebb(vagy kettővel mert vonatosat is tfejlesztenek).
Ez nemcsak szerkezeti/szilárdsági és működtetési probléma, hanem nagyon komoly aerodinamikai is. Kilökjék a rakétát a fegyvertérből (katapultos indítás), vagy kitolható sínről indítsák, melyik megoldásnál hogyan biztosítható, hogy a teljes üzemi tartományon belül (sebesség 400-2000km/ó?, magasság100-20000m?, túlterhelés -3+8g ??) ne csapja a külső légáramlat, a gép és a nyitott ajtók körüli örvénylés a rakétát az indító géphez? Egyáltalán milyen aerodinamikai kialakítású, méretű és súlyú rakéta lesz a fegyverzete, mert amíg ez nincs készen, addig ilyen teszteket még szélcsatornában is elég nehéz folytatni, nemhogy a valóságban?!
Ezzel így nem tudok egyet érteni, hogy ekkora gazdaságnak túl nagy falat ez a gép, mert szerintem Dudinál van az igazság inkább, ekkora gazdaságnak akkor túl nagy falat ez a gép, ha inkább Borejekre, Topolokra, és egyéb csillagháborús dolgokra költ helyette, mert máshova teszi a prioritást. Pénz az oroszoknál is ott van, ahol akarják hogy legyen.Nem a szankciók, a pénz hiány... Innentől mondom, megint részletkérdés, hogy mert magas a korrupció, mert inkább másra fordítanak abból, ami van, stb.. Egy ekkora gazdaságnak túl nagy falat ez a gép. Ezért halad pokoli lassan.
Ha valós amit írok, akkor az is lehet, hogy nincs miért nyitogatni azt a fegyverteret, mert még egyszerűen csak egy üres tér törzskeretekkel és hossztartókkal, ami várja a hozzá még kifejlesztés alatt álló fegyverzetet és indító berendezéseket. Ha új fegyverzetet akarnak, akkor ezek még nem kész és ismert, fix méretű fegyverek és berendezések, és még ezekhez kialakított bekötési és csatlakozási pontok se lehetnek a fegyvertérben. Talán ezért is repülnek olyan keveset ezekkel a gépekkel, mert ami még nincs kész azt tesztelni se lehet. És ami még nincs kész, ahhoz a sorozatgyártásra se nagyon lehet felkészülni, ha még azt se tudják hol és milyen kialakítású bekötései pontok kellenek a fegyvertér törzskeretein, hossztartóin.A fegyverzet fejlesztése folyik(néhányat már be is mutattak).Amit írsz az valós de nem magyarázat arra,hogy még miért nem láttad nyitva a fegyvertér ajtókat.Nyilván ez is olyan beteges dolog mint minden amiből titkot csinálnak.
Bár nem vagyok szakértő az orosz nevezéktanban, de az összes eddig elkészült gép techdemo, mint a Szu-27Sz előtt volt a T-10 változatok... Az összes eddigi gép az YF-22 magasságába levő szinten van kb. Koncepció gépek.Na jó de mért lett a Su-57 fail? Inkább erről szól a cikk a project manager, management... részeknél.
A Su-57 nem tesztplatformank készült, hanem egy 2015/2016/2020ban rendszerbe álló 5gen HI gépnek. Ha tesztplatform az erősen kellemetlen mind az Orosz légierőnek aki vehet helyette Su-35öt, mind a gazdaságnak mert Su-35ön nem lesz akkora profit és J-31el való versenyzés se lesz könnyű.
Ha valós amit írok, akkor az is lehet, hogy nincs miért nyitogatni azt a fegyverteret, mert még egyszerűen csak egy üres tér törzskeretekkel és hossztartókkal, ami várja a hozzá még kifejlesztés alatt álló fegyverzetet és indító berendezéseket. Ha új fegyverzetet akarnak, akkor ezek még nem kész és ismert, fix méretű fegyverek és berendezések, és még ezekhez kialakított bekötési és csatlakozási pontok se lehetnek a fegyvertérben. Talán ezért is repülnek olyan keveset ezekkel a gépekkel, mert ami még nincs kész azt tesztelni se lehet. És ami még nincs kész, ahhoz a sorozatgyártásra se nagyon lehet felkészülni, ha még azt se tudják hol és milyen kialakítású bekötései pontok kellenek a fegyvertér törzskeretein, hossztartóin.
Bár nem vagyok szakértő az orosz nevezéktanban, de az összes eddig elkészült gép techdemo, mint a Szu-27Sz előtt volt a T-10 változatok... Az összes eddigi gép az YF-22 magasságába levő szinten van kb. Koncepció gépek.
Bár nem vagyok szakértő az orosz nevezéktanban, de az összes eddig elkészült gép techdemo, mint a Szu-27Sz előtt volt a T-10 változatok... Az összes eddigi gép az YF-22 magasságába levő szinten van kb. Koncepció gépek.