Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 092
113
Roni

Most nem bántásból, de az YF-22 1990-ben repült először, az F-22 meg 2005-ben állt rendszerbe!
Az X-35 2000-ben repült először, és 2015-ben állt szolgálatba, úgy, hogy erősen korlátozott képességű!

A PAKFA hivatalosan 2010-ben repült először! Ha 2025-ben szolgálatba állna akkor sem lennének rosszabbak az USA-nál! Ha csak 2030-ban akkor sincs mit szégyelniük szerintem.
Annál az USA-nál aki nagyságrendekkel több pénzzel rendelkezik, mint Oroszország....
Gondolkodj már el néha a dolgokon egy kicsit légyszíves! ;)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
De boki... te vagy a top kommentelő, neked nincs olyan, hogy nem vagy a HTKA-n... :)

Más.
Paralay forumban érdekes, valósként kezelt közeli részletképek vannak egy hajtómű kompresszoráról, ami állítólag a 30-as gyártmányé. Ha azé, ám legyen, nekem úgy fest, ez egy integrált fix profilú radar blocker, mint a Super Hornet szívócsatornájában.
Ha abból indulok ki, hogy anno vmi ilyesmi volt az érdemtelenül elbukott GE YF120-asán is, továbbá nekem feltűnt (máshol, mástól még nem olvastam), hogy a fúvócsöve erősen hajaz az 1999-ben megrendelt, majd a gyártás megkezdése előtt lelőtt P&W-féle LOAN dizájnra, azt kell mondjam, az oroszok szépen megcsinálják azokat, amire a pénzesebb és ezért nagyvonalúbban kukázgató Pentagon már korábban nemet mondott.
Nem először a történelemben. Pl a Jak-141-es R-79-es hajtóművéhez a 3BSN fúvócsövet eredetileg a P&W fejlesztette ki, amit a Pentagon köszönt is szépen, majd kukázták az egészet. A szovjetek meg megcsinálták, csak náluk meg pont akkor eresztett le a nagy Szovjetúnió nevű gumicsónak.
Végül a P&W megcsinálta rendesen, ezúttal már szériaérettnek. Na nem mintha az R-79-es nem lett volna szovjet szabvány szerint szériaérett ugyanúgy, de ez már egy másik történet.

A LOAN egy upgrade kit lett volna F-15 és F-16-os gépek P&W hajtóművei számára, amivel a heat signature csökkent volna állítólag a teljesítmény érdemi romlása nélkül. Sőt, szerintem a nagyobb magasságokban még javította volna a tolóteljesítményt, mivel az ejektor hatás ott előny. Lásd Mirage 2000, Concorde, SR-71, MiG-25, MiG-23...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Most a kínaiak alkalmazzák az igazi maszkirovkát, nem a ruszkik.

Tudod papám a 444 hívők se igazán így látják.

Ez a kínai propaganda része.

Aha ez is jó! A A ch-4 ch-5 és az egyéb nagyobb drónok is csak kínai propik ugye? amivel jól bevágódtak a közel keleten.
Az oroszok el is ismerik hogy nem csak a jenki kínai drónok mögött vannak elmaradva hanem török és az iránaiak mögött is .

(amcsi dizájnos festések, amcsi dizájnos formák, beállított fotók, netes terjesztők/kamu paparazzi fotók

Ha te így látod oké

Arról nem beszélve hogy a mi-28 gépük most kapott kemény kritikát . Egy szíria bevetés során merülnek fel benne hiányosságok .
Az orosz kiképzés során mit csináltak azok a pilóták? Hogy nem volt panasz ?

Folyamatosan a kínaiakkal jössz,

Mert azoknál 2011-ben szált fel a j-20! Más országot nem, látok 5 gen gépet fejleszteni.


Akiknél már ZH-5 fegyver van a csaptoknál ugye? Az oroszok meg elkamuzzák hogy mi is van az AK-12-vel. Erre bedobják hogy megy a 74-ek modernizálása inkább nehogy már a kis sorkatona újat kapjon a kezébe.

Szerintem maradhatunk annyiban, hogy egy gyártó sem fog önként infókat kiadni az épp fejlesztés alatt álló fegyverrendszereiről.

Mi értelme titkolózni egy k-77M kapcsolatba ?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Roni

Most nem bántásból, de az YF-22 1990-ben repült először, az F-22 meg 2005-ben állt rendszerbe!
Az X-35 2000-ben repült először, és 2015-ben állt szolgálatba, úgy, hogy erősen korlátozott képességű!

A PAKFA hivatalosan 2010-ben repült először! Ha 2025-ben szolgálatba állna akkor sem lennének rosszabbak az USA-nál! Ha csak 2030-ban akkor sincs mit szégyelniük szerintem.
Annál az USA-nál aki nagyságrendekkel több pénzzel rendelkezik, mint Oroszország....
Gondolkodj már el néha a dolgokon egy kicsit légyszíves! ;)

khm: F-22 is Developed from Lockheed YF-22

és ez takarja is a lényeget. USben ez így megy rendszeresen YF-22 YF-23 techdemo. Megversenyeztetik őket, USAF meditál, politika meditál, államok osztozkodnak... hirdetnek egy győztest, átírják a kívánalmakat, elindul F-22 fejlesztése majd 1997ben felszáll az F-22

És van még egy nagyon fontos dolog: F-22 az egyik legfölösebb tipus a történelemben. Nincs hol, ki ellen bevetni. Nincs légigyőzelme. Semmi. Tu-95 öket kerget Alaszkánál, meg hogy csináljon már vmit ledob 4 SDBt Szíriában. Ezt anno látták is és bár nem kaszálták el de végtelenül megnyujtották az egész programot.

Szégyenkezni nem kell Su-57 miatt ellenben hol van már a 2015 majd 2016os rendszerbe állás, meg 2020ig 60db rendszeresítése? Mert pont ezt hazudták az Orosz politikusok Putin is. Emiatt esetleg lehetne szégyenkezni, hogy ennyire nincsenek tisztába az Orosz valósággal de nem hinném Putin nagyon szemlesütve kellne, járna. De Zelin sem...

Ami viszont érdekes, hogy vmiért Su öszeomlása után, elmúlt években is Oroszok voltak top 2nek tekíntve HT terén. A PakFa, J20 elég jó demonstárciója a változásnak.

Gazdaságilag meg a PakFa csúszása elég kellemetlen lehet Oonak ahol a 2. legnagyobb export ágazat a nyersanyagok után a hadiipar. Nem is az F-35 a probléma hanem a J-31 és a Kínai Oroszos bármit bárkinek.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A Szu-57 azért fail, mert sem tech szinten, sem mennyiségi szinten, sem doktrinálisan nem tud alternatívát felmutatni a versenytársaival szemben.
Amennyiben valóban nem fogják komolyan vehető mennyiségben gyártani, hanem egy alacsony példányszámú tesztplatform marad, akkor viszont egyáltalán nem fail, mivel rögtön egészen más kontextusban beszélhetünk róla.

Na jó de mért lett a Su-57 fail? Inkább erről szól a cikk a project manager, management... részeknél.

A Su-57 nem tesztplatformank készült, hanem egy 2015/2016/2020ban rendszerbe álló 5gen HI gépnek. Ha tesztplatform az erősen kellemetlen mind az Orosz légierőnek aki vehet helyette Su-35öt, mind a gazdaságnak mert Su-35ön nem lesz akkora profit és J-31el való versenyzés se lesz könnyű.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Szerintem kicsit túl van bonyolítva a kérdés... Azért megy szarul (mert azért ne írjuk már le még, amíg itt repked, meg ilyenek) a projekt, mert nincs benne pénz. Ennyi...
Lehet itt variálni, hogy szakemberhiány is, stb... De mind-mind arra vezethető vissza, hogy nincs pénz.
Amúgy is azért nézzük már meg, hogy milyen fejlesztőkkel kell versenyezniük, USA, Kína, EU... Ezek GDP-jével kell összemérni az orosz lehetőségeket.

Nem vagyok orosz fan, de amiatt én is csalódott vagyunk, hogy egy ilyen érdekes projektnek ennyire hányattatott a sorsa. Szép és jó gépeket csinálnak, vannak érdekes és egyedi megoldásaik, annak ellenére, hogy bizonyos területeknek 10-20-30 éves lemaradásaik vannak,Ezeket mindenképpen becsülöm, értékelem, akárki is a gyártó...

HA nem lettek volna szankciók, HA az indiaiak komolyabban beszállnak, stb-stb...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Szerintem kicsit túl van bonyolítva a kérdés... Azért megy szarul (mert azért ne írjuk már le még, amíg itt repked, meg ilyenek) a projekt, mert nincs benne pénz. Ennyi...
Lehet itt variálni, hogy szakemberhiány is, stb... De mind-mind arra vezethető vissza, hogy nincs pénz.
Amúgy is azért nézzük már meg, hogy milyen fejlesztőkkel kell versenyezniük, USA, Kína, EU... Ezek GDP-jével kell összemérni az orosz lehetőségeket.

Nem vagyok orosz fan, de amiatt én is csalódott vagyunk, hogy egy ilyen érdekes projektnek ennyire hányattatott a sorsa. Szép és jó gépeket csinálnak, vannak érdekes és egyedi megoldásaik, annak ellenére, hogy bizonyos területeknek 10-20-30 éves lemaradásaik vannak,Ezeket mindenképpen becsülöm, értékelem, akárki is a gyártó...

HA nem lettek volna szankciók, HA az indiaiak komolyabban beszállnak, stb-stb...

Nem a szankciók a fő ok hanem a prioritás.A légierő náluk nem élvez prioritást ezért van az,hogy fejlesztenek egy amúgy tök felesleges új ICBM-et.Ha azt a pénzt a SZU-57-re fordítanák akkor előrébb járnának úgy,hogy nem lenne gyengébb az atomarzenáljuk csak egy tök felesleges rakétával lenne kevesebb(vagy kettővel mert vonatosat is tfejlesztenek).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha nagyon nem megy nekik kompozitból
(ami nem valószínű mert a belépőélek is abból vannak állítólag)akkor még mindig csinálhatják titánból az ajtókat.Gondolom az elég erős hidraulika rendszert sem okoz nekik gondot,hisz valamivel a kormányfelületeket és vezérsíkokat is mozgatják.
Ez nemcsak szerkezeti/szilárdsági és működtetési probléma, hanem nagyon komoly aerodinamikai is. Kilökjék a rakétát a fegyvertérből (katapultos indítás), vagy kitolható sínről indítsák, melyik megoldásnál hogyan biztosítható, hogy a teljes üzemi tartományon belül (sebesség 400-2000km/ó?, magasság100-20000m?, túlterhelés -3+8g ??) ne csapja a külső légáramlat, a gép és a nyitott ajtók körüli örvénylés a rakétát az indító géphez? Egyáltalán milyen aerodinamikai kialakítású, méretű és súlyú rakéta lesz a fegyverzete, mert amíg ez nincs készen, addig ilyen teszteket még szélcsatornában is elég nehéz folytatni, nemhogy a valóságban?!
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Nem a szankciók a fő ok hanem a prioritás.A légierő náluk nem élvez prioritást ezért van az,hogy fejlesztenek egy amúgy tök felesleges új ICBM-et.Ha azt a pénzt a SZU-57-re fordítanák akkor előrébb járnának úgy,hogy nem lenne gyengébb az atomarzenáljuk csak egy tök felesleges rakétával lenne kevesebb(vagy kettővel mert vonatosat is tfejlesztenek).

Nem a szankciók, a pénz hiány... Innentől mondom, megint részletkérdés, hogy mert magas a korrupció, mert inkább másra fordítanak abból, ami van, stb.. Egy ekkora gazdaságnak túl nagy falat ez a gép. Ezért halad pokoli lassan.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Ez nemcsak szerkezeti/szilárdsági és működtetési probléma, hanem nagyon komoly aerodinamikai is. Kilökjék a rakétát a fegyvertérből (katapultos indítás), vagy kitolható sínről indítsák, melyik megoldásnál hogyan biztosítható, hogy a teljes üzemi tartományon belül (sebesség 400-2000km/ó?, magasság100-20000m?, túlterhelés -3+8g ??) ne csapja a külső légáramlat, a gép és a nyitott ajtók körüli örvénylés a rakétát az indító géphez? Egyáltalán milyen aerodinamikai kialakítású, méretű és súlyú rakéta lesz a fegyverzete, mert amíg ez nincs készen, addig ilyen teszteket még szélcsatornában is elég nehéz folytatni, nemhogy a valóságban?!

A fegyverzet fejlesztése folyik(néhányat már be is mutattak).Amit írsz az valós de nem magyarázat arra,hogy még miért nem láttad nyitva a fegyvertér ajtókat.Nyilván ez is olyan beteges dolog mint minden amiből titkot csinálnak.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 503
113
Nem a szankciók, a pénz hiány... Innentől mondom, megint részletkérdés, hogy mert magas a korrupció, mert inkább másra fordítanak abból, ami van, stb.. Egy ekkora gazdaságnak túl nagy falat ez a gép. Ezért halad pokoli lassan.
Ezzel így nem tudok egyet érteni, hogy ekkora gazdaságnak túl nagy falat ez a gép, mert szerintem Dudinál van az igazság inkább, ekkora gazdaságnak akkor túl nagy falat ez a gép, ha inkább Borejekre, Topolokra, és egyéb csillagháborús dolgokra költ helyette, mert máshova teszi a prioritást. Pénz az oroszoknál is ott van, ahol akarják hogy legyen.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A fegyverzet fejlesztése folyik(néhányat már be is mutattak).Amit írsz az valós de nem magyarázat arra,hogy még miért nem láttad nyitva a fegyvertér ajtókat.Nyilván ez is olyan beteges dolog mint minden amiből titkot csinálnak.
Ha valós amit írok, akkor az is lehet, hogy nincs miért nyitogatni azt a fegyverteret, mert még egyszerűen csak egy üres tér törzskeretekkel és hossztartókkal, ami várja a hozzá még kifejlesztés alatt álló fegyverzetet és indító berendezéseket. Ha új fegyverzetet akarnak, akkor ezek még nem kész és ismert, fix méretű fegyverek és berendezések, és még ezekhez kialakított bekötési és csatlakozási pontok se lehetnek a fegyvertérben. Talán ezért is repülnek olyan keveset ezekkel a gépekkel, mert ami még nincs kész azt tesztelni se lehet. És ami még nincs kész, ahhoz a sorozatgyártásra se nagyon lehet felkészülni, ha még azt se tudják hol és milyen kialakítású bekötései pontok kellenek a fegyvertér törzskeretein, hossztartóin.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7
M

molnibalage

Guest
Na jó de mért lett a Su-57 fail? Inkább erről szól a cikk a project manager, management... részeknél.

A Su-57 nem tesztplatformank készült, hanem egy 2015/2016/2020ban rendszerbe álló 5gen HI gépnek. Ha tesztplatform az erősen kellemetlen mind az Orosz légierőnek aki vehet helyette Su-35öt, mind a gazdaságnak mert Su-35ön nem lesz akkora profit és J-31el való versenyzés se lesz könnyű.
Bár nem vagyok szakértő az orosz nevezéktanban, de az összes eddig elkészült gép techdemo, mint a Szu-27Sz előtt volt a T-10 változatok... Az összes eddigi gép az YF-22 magasságába levő szinten van kb. Koncepció gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and notaricon

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Ha valós amit írok, akkor az is lehet, hogy nincs miért nyitogatni azt a fegyverteret, mert még egyszerűen csak egy üres tér törzskeretekkel és hossztartókkal, ami várja a hozzá még kifejlesztés alatt álló fegyverzetet és indító berendezéseket. Ha új fegyverzetet akarnak, akkor ezek még nem kész és ismert, fix méretű fegyverek és berendezések, és még ezekhez kialakított bekötési és csatlakozási pontok se lehetnek a fegyvertérben. Talán ezért is repülnek olyan keveset ezekkel a gépekkel, mert ami még nincs kész azt tesztelni se lehet. És ami még nincs kész, ahhoz a sorozatgyártásra se nagyon lehet felkészülni, ha még azt se tudják hol és milyen kialakítású bekötései pontok kellenek a fegyvertér törzskeretein, hossztartóin.

A géphez fejlesztik a fegyvert nem a fegyvehez a gépet.Szóval adott a gép fegyverterének mérete,a bekötési pontok a kábelezés stb,meg hogy adott típusú fegyverből mennyinek kell elférni és ezek alapján fejlesztik a fegyvereket.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Bár nem vagyok szakértő az orosz nevezéktanban, de az összes eddig elkészült gép techdemo, mint a Szu-27Sz előtt volt a T-10 változatok... Az összes eddigi gép az YF-22 magasságába levő szinten van kb. Koncepció gépek.

Hány YF-22 készült?Hány YF-22-n teszteltek fegyvereket?Hány YF-22-N teszteltek fedélzeti elektronikát?